XXL Nutrition

Weerwolfgame 32: The Deadly Duo

goede redenering 10/10 would follow

Doen dan.

Tot zover dus je argumenten voor je beschuldiging naar mij toe. Ik ga puur op de hint afgaande (waar ik nergens iets verdraai in tegenstelling tot wat jij beweerd) en je gedrag is ook anders dan normaal. Normaal gezien speel je veel meer actief mee.

Toch ben je evil.
En heb niets met het verhaal met al dat samba dansen.
Kan me deze game niet inleven.
Krijg daarbij ook heel geen karma.

Zit jij nu gewoon met jezelf te brainstormen.???

Ja, ben me kladblokje kwijt :p

Kun je mij uitleggen wat hier dan van nergens op slaat? Heb namelijk al een paar dagen het gevoel dat we daar misschien wat mee moeten doen..

Nomen est omen is een Latijnse uitdrukking met de betekenis: de naam is een voorteken (omen).

De Romeinen waren van mening dat iemands naam iets zei over zijn lot. De uitspraak is afkomstig uit een toneelstuk van de komediedichter Plautus, waarin iemand het advies krijgt op de slavenmarkt het meisje Lucris 'lucratief' te kopen, met als argument dat alleen al haar naam en de voorbetekenis ervan de prijs waard zijn. Strikt genomen verwijst de term dus niet naar families wiens naam in de 18e eeuw is ontstaan uit hun beroep, maar naar mensen wier levensloop toevalligerwijs goed past bij hun naam waaronder ze geboren zijn. In de laatste heerst uiteraard wel een spanningsveld; als je als "de Boer" wordt geboren in een boerenfamilie kun je je afvragen of het de familieachtergrond, de naam, of beide iets zeggen over het beroep dat je uiteindelijk uitoefent.

Dat het niet klopt, tenminste bij mij niet. Hoe vaak gebeurd het wel niet dat een hint fout geïnterpreteerd word? is bij mij dus weer het geval. Nou hoef je mij natuurlijk niet te geloven.

Ik snap wel wat hij probeerd te zeggen. Je gaat voor de nomen est nomen hint en gaat er dan vanuit dat het tussen penose en fabula gaat. De eerst en meest logische/direct keuze gaat dan naar penose omdat zijn naam boef betekend en fabula niet zou passen. Je kan dan evengoed fabula zeggen als laatste cult omdat het cultkamp volledig weg is (verhaal is afgelopen voor de cults). 4 cults met dan nog een leugenaar + de wolf acht ik weinig waarschijnlijk. De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen als ik moeten kiezen tussen penose of fabula adhv die hint dat penose iets logischer lijkt. Iedere spelers zal natuurlijk beweren dat hij zijn rol kent en burger is.
Dit is dus wat ik bedoel, jij verwoord het weer iets beter.

Ik heb zelfs nog helemaal geen stem uitgebracht :o Ik wacht op een betere verdachte.

Oh sorry

Je kan dan evengoed fabula zeggen als laatste cult omdat het cultkamp volledig weg is (verhaal is afgelopen voor de cults).
Nomen est omen stond in het verhaal na dag 1. Dus toen leefde Punjab gewoon nog.

Bovendien is de leugenaar evengoed een cult.

beste Penose,
ik hoor graag van jou wat we dan wel moeten linken aan nomen est omen.
groetjes.

Nomen est omen stond in het verhaal na dag 1. Dus toen leefde Punjab gewoon nog.

Bovendien is de leugenaar evengoed een cult.

Eerste heb ik over het hoofd gezien. Als een leugenaar een cult is zou je hem gewoon cult noemen maar hij heeft een extra functie dus noem je hem leugenaar maar soit, nutteloos gepalaver.

Dan is de nomen est nomen hint op dit moment wel vrij aannemelijk te koppelen aan penose.

Net een 40-tal minuten bij gelezen en gespeculeerd maar ik kan niet meteen iets vinden.

Dan gaat vandaag mijn stem maar naar RockOfAges, een ervaren speler zal als wolf altijd een kill maken imo, de wolf heeft 1 nacht geen kill gemaakt en hij is de meest onervaren speler, dus bij deze. Of er moet nog iemand met een overtuigende hint komen

Goeie logic Sanca, daar wil ik opzich wel in meegaan ja!

Iemand er aan gedacht dat er gezien er al zo veel cults uit zijn de hints wel eens niet perse naar een cult hoeven te zijn.

Ik ben het zoals eerder gezegd wel met Sanca eens betreft de eerste nacht.
Ik ga wel mee op Ruk of ages.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat de wolf geen kill heeft gedaan de eerste nacht. Als ik het verhaal lees staat er ook niet echt in dat de wolf geen poging gedaan heeft maar aangezien het wel een triootje vermeld van de muze bij de waterafvoer, denk ik dat zowel de jager als de wolf dezelfde persoon hebben uitgekozen. Logischer dan een wolf die geen kill maakt (ik dacht eerst dat de wolf punjab ging zijn omdat hij heel weinig postte en aanwezig was maar die mogelijkheid is al geschrapt).

Als niemand op mijn hint voor IMBAatwork wil meegaan ga ik wel mee op penose

Als rukofages de wolf zou zijn zou ik niet weten waarom hij gister als eerste de stemming opende op mmajunkie

Staat al langer op mijn lijstje als verdachte speler qua stemgedrag de dagen ervoor

rocky

Wat zou er gebeuren als de wolf niet naar jorgy maar naar Nicky zijn kill heeft gestuurd?
telt ie dan niet?

Ik ga voor LM69

Zie er ook wel wat in ja: Penose

Hmm op rockofages wil ik ook wel meegaan. Ben niet helemaal zeker dat de hint die naar penose lijkt te wijzen een slechte rol is. Sanca z'n redenering kan ik wel volgen en hij speelt best wel apart voor een eerste keer.

RockofAges

Speelt net als Goldberg en MMA wat typisch. En Penose is nog steeds mijn homeboy.

Pff... Weet niet goed wat ik er moet van denken vandaag.

Heb niet zo'n goed gevoel bij het stemmen op Penose. Komt ook geen enkel verweer tegen.

RockOfAges is een optie, zoals ik al eerder zei. Ik vind het wat verdacht dat er ineens een aantal stemmen op komen, maar op deze stommen komt WEL verweer door Jimbooo, waar ik vraagtekens bij staan heb...

Als ik tussen deze twee moet kiezen, ga ik voor RockOfAges.

RockofAges

Speelt net als Goldberg en MMA wat typisch. En Penose is nog steeds mijn homeboy.

Van jou lees ik anders ook niet zoveel. Normaal lijkt het toch of je je wat meer inzet voor de hints enzo.
Of heb je er nu belang bij dat de hints niet worden opgelost?

Terug
Naar boven