Fitness Seller

Weerwolfgame 32: The Deadly Duo

Vind ik nog best goed gevonden. Maar lijkt me sterk dat de naam van een toch wel vrij belangrijke rol aan de slechte kant meteen zo vaak genoemd wordt? Als het inderdaad is zoals je het zegt, is de leugenaar iemand die Sanca immiteert, dus niet Sanca zelf.

Daar heb je een goed punt. Dan zou het er misschien op kunnen wijzen dat het om iemand gaat die niet in het verhaal voorkomt.

Ik wacht eerst even de reactie van Sanca af. Ben erg benieuwd naar wat hij erop te zeggen heeft. Tot die tijd is hij verdachte nummer 1.

Maar lijkt me sterk dat de naam van een toch wel vrij belangrijke rol aan de slechte kant meteen zo vaak genoemd wordt?

En precies dat kan de schijn wekken dat hij het niet is ;), waardoor veel mensen al snel anders zullen gaan denken. Het maakt verdacht

Laatst bewerkt:
In!

Te laat bro..

sorry kwark.....dat gaat niet meer lukken :(

Ik ga mijn stem voorlopig op Goldberg zetten met de redenatie dat hij en Alley Cat in rivaliserende kampen zitten, dus 1 van de 2 is waarschijnlijk wel slecht. Alley heeft met de kolibri een mogelijk reden om als goed gezien te worden. Goldberg heeft voorlopig geen reden, maar wil wel op Sanca stemmen, die ik volgens zijn eigen redenering net NIET als slecht zou zien.

Alley: hiermee wil ik niet zeggen dat als Goldberg goed blijkt te zijn, jij sowieso de volgende bent. Ik kan het ook gewoon verkeerd begrepen hebben. In afwachting van iets beters, maak ik deze keuze.

edit: ik denk een hint gezien te hebben die Sanca sowieso vrij pleit...

vind het behoorlijk verdacht dat Goldberg niet reageert op mijn nogal realistische beschuldiging... in plaats daarvan ontwijkt hij en beschuldigt hij Sanca.. (edit: zie ook bevenstaande redenering van Woopy)
mijn stem voor vandaag gaat naar Goldberg

vind het behoorlijk verdacht dat Goldberg niet reageert op mijn nogal realistische beschuldiging... in plaats daarvan ontwijkt hij en beschuldigt hij Sanca.. (edit: zie ook bevenstaande redenering van Woopy)

Vond jou redenering nou niet echt heel sterk.
Niet om het op te nemen voor Goldberg, maar het was nogal een losse flodder, wat ook cultistisch gedrag is natuurlijk

mijn stem gaat bij deze naar goldberg

Vond jou redenering nou niet echt heel sterk.
Niet om het op te nemen voor Goldberg, maar het was nogal een losse flodder, wat ook cultistisch gedrag is natuurlijk

niet echt heel sterk zegt ie... je bent potverdorie zelf een losse flodder!
als vanavond blijkt dat ik gelijk heb, dan sta jij dus op mn 'wanted list' :)

image.png

Ik ga mijn stem voorlopig op Goldberg zetten met de redenatie dat hij en Alley Cat in rivaliserende kampen zitten, dus 1 van de 2 is waarschijnlijk wel slecht. Alley heeft met de kolibri een mogelijk reden om als goed gezien te worden. Goldberg heeft voorlopig geen reden, maar wil wel op Sanca stemmen, die ik volgens zijn eigen redenering net NIET als slecht zou zien.

Alley: hiermee wil ik niet zeggen dat als Goldberg goed blijkt te zijn, jij sowieso de volgende bent. Ik kan het ook gewoon verkeerd begrepen hebben. In afwachting van iets beters, maak ik deze keuze.

edit: ik denk een hint gezien te hebben die Sanca sowieso vrij pleit...
Kan je redenering volgen. Maar blijft toch een risico voor mij, hoe het ook uit pakt. Maar vind het op dit moment ook de beste optie, dus misschien volg ik je straks wel gewoon.

Benieuwd naar zijn weerlegging...

Tot dan... Goldberg

Het verhaal beschrijft dat in de Favela alles om geld draait:
"Steeds als er weer geld was werd er wat aangebouwd en moesten de leidingen worden omgelegd. Om het centrum van Rocinha heen liggen veel half afgemaakte huizen van mensen die later kwamen of om andere redenen nog niet genoeg geld hebben weten te bemachtigen. Alles draait namelijk om geld in Rocinha"

De geldschieters spelen dan ook een belangrijke rol. Het verhaal geeft aan dat er 2 geldschieters zijn: Alley Cat (Beija-Floris) en Goldberg (Porta de Pedra)

Op het briefje staat: ”de kolibrie, de kolibrie, wij zorgen dat hij niet vliegen kan”.
Kolibrie kan verwijzen naar Alley Cat. zoals vernoemd verwijst de kolibrie naar zijn sambaschool. Hij zal worden tegen gewerkt door de rivalen. Dit maakt Goldberg als geldschieter van de andere sambaschool verdacht.

Beste Lm7790:

Om eerlijk te zijn had ik jouw reactie nog niet gelezen. Doordat ik het vrij druk heb, heb ik alleen het verhaal gelezen en gekeken of er op mijn reacties gereageerd was. Nu ik inmiddels vrij ben heb ik meer tijd, waardoor ik zojuist alles uitgebreid door heb kunnen nemen.

Bij deze mijn reactie:

Als ze klaar zijn met het voor de vorm verzamelen van bewijsmateriaal en aanwijzingen en vermoeid de favela weer naar buiten stappen, worden ze argwanend bekeken door Wauter, Alley Cat en Punjab. De vredesagenten lopen de zanderige straten van Rio op richting het centrum als plots Jimboo schichtig voorbij schiet. Hij duwt met tegenzin een briefje in de hand van LM met daarop de tekst: ”de kolibrie, de kolibrie, wij zorgen dat hij niet vliegen kan”.

Waarom kijken Wauter, Alley Cat en Punjab dan zo argwanend naar LM (jij) en 'toevallig' Sanca?

Het lijkt wel of jullie bij elkaar horen en jij hem nu probeert te verdedigen. Dat maakt jou, naast Sanca ook verdacht... Culttreintje op komst?

Laatst bewerkt:
Het verhaaltje maakt zowel Goldberg als Sanca vrij verdacht. Ik denk dat ik mijn stem voorlopig op Goldberg zet.

Maar ik blijft het toch wat lastig hebben met Sanca... De "dubbele rol" die hij in het verhaaltje heeft, zou toch wel een (misschien iets te sterke) hint kunnen zijn naar een dubbele rol in het spel, namelijk die van leugenaar. En op de wolf na lijkt het opsporen van de leugenaar mij toch wel vrij belangrijk, aangezien het vrij moeilijk is om cultgedrag in kaart te kunnen brengen als er een speler is die anders kan stemmen dan wat hij hier in dit topic zegt.

[Link niet meer beschikbaar]

:roflol:

Het verhaaltje maakt zowel Goldberg als Sanca vrij verdacht. Ik denk dat ik mijn stem voorlopig op Goldberg zet.

Maar ik blijft het toch wat lastig hebben met Sanca... De "dubbele rol" die hij in het verhaaltje heeft, zou toch wel een (misschien iets te sterke) hint kunnen zijn naar een dubbele rol in het spel, namelijk die van leugenaar. En op de wolf na lijkt het opsporen van de leugenaar mij toch wel vrij belangrijk, aangezien het vrij moeilijk is om cultgedrag in kaart te kunnen brengen als er een speler is die anders kan stemmen dan wat hij hier in dit topic zegt.

:roflol:

Sanca heeft ook nog helemaal nergens op gereageerd. Vindt je dat dan niet verdacht? Hij heeft zelfs geen reactie op het verhaal gegeven, terwijl dat er al sinds gisteravond staat. Veel punten wijzen naar hem, waardoor hij voor mij verdachte nummer 1 is. LM probeert hem nu te verdedigen en heel toevallig was hij samen met uitgerekend Sanca. Naast De leugenaar zou het dus ook zomaar een cult kunnen zijn. Misschien zelfs een klein treintje...

---------- Post added at 12:37 ---------- Previous post was at 12:33 ----------

Dit is alles...

Op basis van de argumenten die nu op tafel liggen word mijn keuze Goldberg. Blijkt goldberg goed te zijn dan mag Woopy wel wat gaan uitleggen...

Op basis van de argumenten die nu op tafel liggen word mijn keuze Goldberg. Blijkt goldberg goed te zijn dan mag Woopy wel wat gaan uitleggen...

Cool, 2 keer op rij cult. Denk je? In het vorige (mijn eerste spel) was ik al cult, dus waarom zou ik het nu weer zijn? Oké, kan natuurlijk, maar op die manier kun je alles wel verdacht maken natuurlijk;)

Terug
Naar boven