AndroidHealthClinic

weinig slaap en toch snel herstellen?

detlef

Novice
Waardering
0
hey halo

ik doe ochtend werk voor school en ik kom vaak slaap tekort, als ik goed zwaar train en de volgende dag spierpijn heb duurt het bij zo lang voordat dat weer weg is. ik dacht dat dit temaken had met weinig nachtrust(dus weinig herstel)

helpt het nou als ik amino zuren neem, daar herstel je sneller op toch?

wat zou beter zijn en van welk merk?

ik train ongeveer 3x in de week

ik zou creatine nemen, of swolle v2.! Wat je ook kan doen je gewoon regelmatig trainen. dan heb je haast nooit meer spierpijn!

Zorg gewoon dat je voedingsschema optimaal is; eet veel eiwitten, koolhydraten en onverzadigde vetten :)

• Topic Starter Topic Starter
wat is swolle v2, wat doet het, waar koop je het?

onverzadigde vetten: waar zitten die in

Die vetten kun je uit lijnzaadolie halen. En lijnzaadolie kan je weer halen bij de Tuinen :D

Reinier zei:
Zorg gewoon dat je voedingsschema optimaal is; eet veel eiwitten, koolhydraten en onverzadigde vetten :)

Hier sluit ik me bij aan. Goede voeding is zeer belangrijk voor een goed herstel.

ff over die lijnzaad. Hoeveel moet je hiervan nemen elke dag? Ik heb capsules van Optimum nutrition en die zijn 1gr visolie. Dus...hoeveel gram....?

Een eetlepel lijnzaadolie is 10 gram. Ik neem er 2, soms 3. Die visoliecaps van ON heb ik nu ook ivm Ab-solved.
BTW: ik heb de 1e dag een halve dosis Ab-solved genomen en gister de maximale. Ben nu 0,8 cm omtrek kwijt. Ik weet dat het een beetje onnauwkeurig is, maar ik voel ook gewoon dat de omtrek verminderd is. :)

JFS zei:
Een eetlepel lijnzaadolie is 10 gram. Ik neem er 2, soms 3. Die visoliecaps van ON heb ik nu ook ivm Ab-solved.
BTW: ik heb de 1e dag een halve dosis Ab-solved genomen en gister de maximale. Ben nu 0,8 cm omtrek kwijt. Ik weet dat het een beetje onnauwkeurig is, maar ik voel ook gewoon dat de omtrek verminderd is. :)

Mooi om te horen JFS. Als ik absolved ga gebruiken dan hoor je het wel.

Dus jij neem hoeveel caps per dag? 20? wel veel he :D maarja, kosten toch niks. Hoeveel gram/ml zit er in een flesje lijnzaad?

Ik neem geen 20 caps hoor. Het ging erom dat omega 3 in het algemeen goed was volgens dat Par Deus figuur. Andere vetten probeer ik niet teveel te nemen nu. Heb net lijnzaadolie genomen en doe straks 8 pompjes op. Vanavond neem ik dan iets van 8 visoliecaps en dan weer dat spul.
In een flesje lijnzaadolie zit 250 ml.

JFS zei:
Ik neem geen 20 caps hoor. Het ging erom dat omega 3 in het algemeen goed was volgens dat Par Deus figuur. Andere vetten probeer ik niet teveel te nemen nu. Heb net lijnzaadolie genomen en doe straks 8 pompjes op. Vanavond neem ik dan iets van 8 visoliecaps en dan weer dat spul.
In een flesje lijnzaadolie zit 250 ml.

Dus uit het flesje lijnzaad haal je 25 servind dus je doet er 1 weken mee?? Wat kost het als ik vragen mag?

Flesje lijnzaadolie kost meestal rond de 2,5 euro.

Maaruh ontopic, mijn tip is om gewoon op tijd naar bed te gaan want je hebt je slaap sowieso hard nodig!!!

nasty^PhysIc zei:
ik zou creatine nemen, of swolle v2.! Wat je ook kan doen je gewoon regelmatig trainen. dan heb je haast nooit meer spierpijn!

Of topic: Volgens mij klopt dat antwoord niet helemaal met de vraag...

On topic: even kijken waardat de spierpijn precies vandaan komt, zou idd goed met te weinig nachtrust te maken kunnen hebben maar ook met te weinig (voedzaam ) eten.
Daarvoor kan je terrecht in het voedingsforum.

Beste oplossing voor te weinig nachtrust is meer slapen :)
Maaar kan me voortsellen dat dat wel eens moelijk kan zijn.
Je zou dan kunnen kiezen voor spullen waardoor je beter en/of sneller slaapt.
Melatonine helpt voor mij erg goed als ik niet in slaap kan komen en ik slaap daardoor ook vaster,
( verkrijgbaar of www.vitaminstore.nl en dan dan kleine potje met 500 stuks )

Wat ook schijnt te werken is GABA daar kan je de search even voor gebruiken staat genoeg over geschreven.
Is eigenlijk bedoeld om meer groeihormooon aan te maken tijdens je slaap maar daar is niet iedereen het over eens.
Maar dat schijnt dus je slaap zekker dieper en vaster te maken.
( dan zou het dus wel een beetje moeten klopppen diepere slaap is waarschijnlijk ook meer groeihormonen maar in ieder geval beter herstel )

Pumpin' zei:
Dus uit het flesje lijnzaad haal je 25 servind dus je doet er 1 weken mee?? Wat kost het als ik vragen mag?

Ik heb flesjes van 250 ml voor ongeveer 2,50 euro. Ik doe met 1 flesje zon 2 wkn.

zowiezo zorgen dat je genoeg slaap krijgt, minstens 8 uur!!!!

lijnzaadolie gaat je herstel niet versnellen. Hup in bed NU :p

lijnzaadolie gaat je herstel niet versnellen. Hup in bed NU :p

Terug
Naar boven