MuscleMeat

Welk premium merk verkies jij? BMW vs Audi

Peiling Peiling Bmw of Audi

• Audi

Stemmen: 129 64,2%
  • BMW

Stemmen: 72 35,8%

• Totaal stemmers
    201
Mensen die Audi boven BMW verkiezen hebben m.i. weinig verstand van auto's en autorijden. Elke voorsprong door techniek die Audi pretendeert te hebben boven BMW en andere merken, zijn allang achterhaald en uitgevonden/gebruikt door andere fabrikanten. Iemand riep een aantal pagina's terug dat BMW altijd achter Audi aanhobbelde en dat ze pas een aantal jaar later met een nieuw model kwamen. Je kan het natuurlijk ook andersom bekeken, een vaststaand feit is dat BMW in alle klasses die er toe doen al jaren toonaangevend is en daarom de benchmark voor andere merken/concurrenten is. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de International Engine of the Year award van de afgelopen jaren. http://en.wikipedia.org/wiki/International_Engine_of_the_Year

Helaas wannabe's, jullie lopen nog jaren achter en zullen ons nimmer meer inhalen!

Mensen die Audi boven BMW verkiezen hebben m.i. weinig verstand van auto's en autorijden. Elke voorsprong door techniek die Audi pretendeert te hebben boven BMW en andere merken, zijn allang achterhaald en uitgevonden/gebruikt door andere fabrikanten. Iemand riep een aantal pagina's terug dat BMW altijd achter Audi aanhobbelde en dat ze pas een aantal jaar later met een nieuw model kwamen. Je kan het natuurlijk ook andersom bekeken, een vaststaand feit is dat BMW in alle klasses die er toe doen al jaren toonaangevend is en daarom de benchmark voor andere merken/concurrenten is. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de International Engine of the Year award van de afgelopen jaren. http://en.wikipedia.org/wiki/International_Engine_of_the_Year

Helaas wannabe's, jullie lopen nog jaren achter en zullen ons nimmer meer inhalen!

Ok Schumacher.

BMW en Schumacher getuigt ook van een uitgebreide autokennis "Jinsu"...!

BMW en Schumacher getuigt ook van een uitgebreide autokennis "Jinsu"...!

Fijn dat BMW voorsprong op van alles en nog wat heeft, als het niet comfortabel is, dan heb ik daar niets aan. Audi heeft een betere wegligging, stoelen zijn meer comfortabel, cockpit is mooier. Dat is mijn ervaring en het betreft de meest actuele modellen.

Audi, eenmaal fan altijd fan.

Fijn dat BMW voorsprong op van alles en nog wat heeft, als het niet comfortabel is, dan heb ik daar niets aan. Audi heeft een betere wegligging, stoelen zijn meer comfortabel, cockpit is mooier. Dat is mijn ervaring en het betreft de meest actuele modellen.

Audi heeft soms quattro en dat kan onder bepaalde omstandigheden erg prettig/veilig zijn.
Echter waarom heetf audi een betere wegligging? Snelste op circuit heeft imo de beste wegligging. En BWM wint dat.
Maar je hebt het over comfortabel? Een M3 hoeft niet comfortabel te zijn. Een standaard 3/5/7 imo weer wel, maar daar kun je ook gewoon mee op de NL snelwegen rijden hoor. Absoluut geen straf.
Cockpit is mooier? Dat is een smaak kwestie. Is niet een welles nietes verhaal.
De A4 is nieuwer dan de 3, maar de 5 is weer nieuwer dan de A6. De 7 en de A8 zijn beiden vrij nieuw. Je zegt dus vanalles, maar slaat kant nog wal:D

Omdat ik dat zo ervaar, BMW ligt mij te zwammig op de weg, Audi ligt wat dat betreft strakker en dat is mijn impressie. Maar als je over echt wegligging wilt gaan discussieren, tja dan gaan we maar meteen naar Porsche want daar tipt geen enkele Audi of BMW aan ;) .

BMW, een dure auto mag best wel een beetje opvallen. Audi is meer voor de undercover bestuurder...

Volgens mij heeft het polresultaat trouwens meer te maken met het feit dat mensen gewoon meer Audi rijden dan BMW, BMW is exclusiever en wat een boer niet kent eet ie niet. Als iedereen eens een jaar in één van beiden zou gereden hebben zou de poll er helemaal anders hebben uitgezien.

Discussie slaat toch op weinig. Ieder zijn smaak toch?

SUZUKI ONLY maar als ik moet kiezen:

BMW .over het algemeen breder/stoerder/sportiever

ik heb met audi niets (behalve de zeer snelle uitvoeringen vanwege dat vermogen en ja de R8 is leuk)

wanneer ik ouder wordt zal ik wel een keer op een serieuze en grotere auto gaan en als suzuki dan nog geen goede bak in die genre heeft............(alhoewel er komt nu een kizashi en een zwarte vitara full option zie ik ook wel zitten)
heb altijd gezegd ..als ik 30 a 40 ben kijk ik voor een bmw
als ik 50 ben kijk ik voor mercedes

Nu alleen suzuki..mocht suzuki nix leuks meer maken wordt het toyota nissan honda (als het maar een JAP is)

Laatst bewerkt:
Audi heeft een betere wegligging :hahaha:

Kijk je wel eens TopGear?
Er was een test in Spanje op het circuit van een rijke Nederlandse visboer, een test tussen de M3, RS4 en C63 AMG. De M3 was ten eerste een aantal seconden sneller op een rondetijd van anderhalve minuut, ten tweede viel de Audi genadeloos door de mand wat betreft wegligging.
Kijk maar even op ongeveer 8:14: http://www.youtube.com/watch?v=DaZExdTHHjY

'The sound of dissappointment...'

Wat een beest is die C63 AMG toch hè. Maar goed Audi is een veredelde Volkswagen...

[afbeelding niet meer beschikbaar]

images.jpg

Audi heeft een betere wegligging :hahaha:

Kijk je wel eens TopGear?
Er was een test in Spanje op het circuit van een rijke Nederlandse visboer, een test tussen de M3, RS4 en C63 AMG. De M3 was ten eerste een aantal seconden sneller op een rondetijd van anderhalve minuut, ten tweede viel de Audi genadeloos door de mand wat betreft wegligging.
Kijk maar even op ongeveer 8:14: http://www.youtube.com/watch?v=DaZExdTHHjY

'The sound of dissappointment...'

Nee dat heet zo min mogelijk elektronische snufjes aan boord, you can drive or you can't. En je kunt met zoveel tests komen hoe je wilt, persoonlijke impressie is belangrijker :) . Binnenkort maar eens de nieuw 5-serie aan de tand voelen, uiterlijk is in ieder geval beter geworden.

Volgens mij heeft het polresultaat trouwens meer te maken met het feit dat mensen gewoon meer Audi rijden dan BMW, BMW is exclusiever en wat een boer niet kent eet ie niet. Als iedereen eens een jaar in één van beiden zou gereden hebben zou de poll er helemaal anders hebben uitgezien.

Allereerst is BMW niet exclusiever dan Audi, ze zijn elkaars directe concurrenten. Voor vrijwel ieder model van BMW heeft Audi een concurrerend model in vrijwel dezelfde prijsklasse. Het feit dat meer mensen in Nederland Audi rijden kan te maken hebben met onze calvinistische aard. Men wil veelal liever een dure auto die meer undercover is. BMW heeft gewoon wat meer extreme designs. 'Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg' is een typisch Nederlandse uitspraak (een uitspraak waar ik een beetje van walg btw.) Daarnaast is er altijd de 'herd mentality'.
En mogelijk vinden gewoon veel mensen audi werkelijk mooier, fijner rijden.

Ik vind zelf alleen de duurste modellen van Audi begerenswaardiger dan BMW.
De a8, s8, a8L W12 verkies ik boven alle 7 series.
RS6 en R8 boven de m5/m6
Q7 4.2L fsi en Q7 V12 tdi boven alle x5 en x6

zeker bmw, alhoewel vind ik de SUV's van audi ook niet slecht

Allereerst is BMW niet exclusiever dan Audi, ze zijn elkaars directe concurrenten. Voor vrijwel ieder model van BMW heeft Audi een concurrerend model in vrijwel dezelfde prijsklasse. Het feit dat meer mensen in Nederland Audi rijden kan te maken hebben met onze calvinistische aard. Men wil veelal liever een dure auto die meer undercover is. BMW heeft gewoon wat meer extreme designs. 'Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg' is een typisch Nederlandse uitspraak (een uitspraak waar ik een beetje van walg btw.) Daarnaast is er altijd de 'herd mentality'.
En mogelijk vinden gewoon veel mensen audi werkelijk mooier, fijner rijden.

Ik vind zelf alleen de duurste modellen van Audi begerenswaardiger dan BMW.
De a8, s8, a8L W12 verkies ik boven alle 7 series.
RS6 en R8 boven de m5/m6
Q7 4.2L fsi en Q7 V12 tdi boven alle x5 en x6
Met exclusiever bedoel ik eigenlijk ook voor een stuk: opvallender, minder bescheiden, typisch statussymbool, apart design...

Je uitleg klinkt verder wel aannemelijk ja. Maar nogmaals: die mensen moeten echt een keer een BMW proberen om een goede evaluatie van beide wagens te kunnen maken.

Met exclusiever bedoel ik eigenlijk ook voor een stuk: opvallender, minder bescheiden, typisch statussymbool, apart design...

Je uitleg klinkt verder wel aannemelijk ja. Maar nogmaals: die mensen moeten echt een keer een BMW proberen om een goede evaluatie van beide wagens te kunnen maken.

"RobertD" heeft waarschijnlijk in al deze modellen gereden die hij zojuist noemde, vandaar zijn ongezoute mening.

Terug
Naar boven