MuscleMeat

Welk supplement heeft jou het meeste opgeleverd ?

Niks is substituut voor goede maaltijden en flink wat slaap. Er is dus ook geen supplement dat me significant heeft geholpen. Misschien melatonine, aangezien dit bij mij garant staat voor een goede nachtrust.

Niks is substituut voor goede maaltijden en flink wat slaap. Er is dus ook geen supplement dat me significant heeft geholpen. Misschien melatonine, aangezien dit bij mij garant staat voor een goede nachtrust.

Dat zegt toch ook niemand? Supplement bovenop goeie voeding en andere basisbehoeften wordt (neem ik aan) naar gevraagd.. Dingen als bijv beta-alanine of creatine (natuurlijk maar niet in zulke mate dat het enkel uit voeding komt)..

Van die melatonine slaap ik erg onrustig man..zma laat mij dan wel zalig slapen

Dat zegt toch ook niemand? Supplement bovenop goeie voeding en andere basisbehoeften wordt (neem ik aan) naar gevraagd.. Dingen als bijv beta-alanine of creatine (natuurlijk maar niet in zulke mate dat het enkel uit voeding komt)..
Ik zeg toch ook niet dat iemand anders dat zegt? Ik stel gewoon dat supplementen nooit bijzonder veel bijdragen, überhaupt. Vanwege die reden is het lastig een vinger te liggen op welk supplement het meeste oplevert aangezien ze allemaal relatief weinig opleveren.

Ik zeg toch ook niet dat iemand anders dat zegt? Ik stel gewoon dat supplementen nooit bijzonder veel bijdragen, überhaupt. Vanwege die reden is het lastig een vinger te liggen op welk supplement het meeste oplevert aangezien ze allemaal relatief weinig opleveren.

Ga ik niet volledig mee akkoord. Er is inderdaad veel rommel op de markt, die niks doen..en 99% van de supps doen niet wat ze zeggen te doen. Maar, dit wil niet zeggen dat ze weinig tot niks doen. Wil je brute massa winnen zal je inderdaad weinig bereiken, maar voor betere trainingen, betere nachtrust, meer kracht of uithouding, betere focus, meer vetverbranding of minder vocht, etc zijn er echt wel supplementen op de markt die redelijk werken. Je mag ze natuurlijk niet gaan vergelijken met aas. Het belangrijkste is gewoon, denk'k ik, dat je een supplement ook als een supplement bekijkt! Het is supplementair bovenop goede training, voeding, etc. Supplementen alleen zullen u niet groot maken, maar kunnen wel net dat duwtje in de rug geven..

Niet zo moeilijk wei hydrolisaat

pvl mutant mass, man wat een verschrikkelijk slechtsmakend product. Had jij ook last van het feit dat je de klonters gewoon niet opgelost kreeg?

Met standaard shakebekers wel, maar met de pro shakebeker van b&f(hebben ze volgens mij niet meer) gaat het wel redelijk. Thuis gebruik ik standaard de blender. Qua smaak verschilt het wel enorm, die chocolade is niet te doen in elk geval, vanille en cookies&cream vind ik prima.

Niet zo moeilijk wei hydrolisaat

Hey 3XL! :)

Mag ik vragen hoe jij de wei hydrolisaat gebruikt (dosering en timing)? Als je er carbs bij doet, welke vorm is dat dan?

Aangezien ik hier in de topics van ALLE sponsors lees hoeveel er besteld word kan het nooit alleen om whey gaan. Dus whey daargelaten welk supplement merk en dosering heeft voor jou de meest toegevoegde waarde ? Is dit creatine ? Of ben je meer een pre workout mens ? Dit puur om eens een inzicht te krijgen in wat werkt voor wie en waarom welk merk.
Dit kan later handig zijn voor nieuwe mensen die opzoek zijn naar een specifiek product voor een specifiek doel. Dus iedereen kan reageren of je nu voetbalt, wielrent, fitness wat dan ook

Wat betreft bodybuilding is wei hydrolisaat mijn favoriet na creatine monohydraat.
De wei hydrolisaat moet wel flink gehydroliseerd zijn. Ik neem dit peri-workout met maltodextrine. Soms ook overdag in een kleine dosering.

Groet van Kris

Als ik op een laag pitje train dan gebruik ik 25gr 30-45min voor de training en 25gr zo snel mogelijk na de raining (wat voor mij op 5-10min. komt). Als ik in een intensievere fase zit neem ik 2 keer 50gr.

Ik neem het met melk of chocomelk, gelang waar ik trek in heb. Koolhydraten doe ik er tegenwoordig niet meer bij omdat ik van mening ben dat de hydrolisaat al voor een afdoende insuline response zorgt (ik ben geen fan van snelle Kh na de training)

Als ik op een laag pitje train dan gebruik ik 25gr 30-45min voor de training en 25gr zo snel mogelijk na de raining (wat voor mij op 5-10min. komt). Als ik in een intensievere fase zit neem ik 2 keer 50gr.

Ik neem het met melk of chocomelk, gelang waar ik trek in heb. Koolhydraten doe ik er tegenwoordig niet meer bij omdat ik van mening ben dat de hydrolisaat al voor een afdoende insuline response zorgt (ik ben geen fan van snelle Kh na de training)

Tnx! :)

Van die melatonine slaap ik erg onrustig man..zma laat mij dan wel zalig slapen

Same here ZMA van b&f huismerk slaap ik heerlijk mee :)

Vraagje aan de melatonine/zma gebruikers.

Gebruiken jullie het omdat je niet in slaap kan vallen?
Of wordt je gewoon frisser/uitgeruster wakker?

Voel me namelijk altijd moe en suf als ik wakker woord met bijkomend ochtend humeur. Maakt niet uit hoeveel ik slaap.

Voel me namelijk altijd moe en suf als ik wakker woord met bijkomend ochtend humeur. Maakt niet uit hoeveel ik slaap.

ZMA = beter doorslapen
Melatonine = sneller in slaap vallen

Ik had hetzelfde bij melatonine, ik werd niet uitgeslapen wakker, viel pas echt vast in slaap enkele uren voor ik moest opstaan. Een hogere, of lagere dosis haalde niks uit. Ik persoonlijk heb hier geen last van bij zma, in tegendeel, al ken ik iemand die onlangs zma nam en hier heel slecht van kon slapen.

Ik gebruik het in periodes waarin ik niet zo vast slaap

chocomelk = snelle kh :o

Twee simpele dingen die het 'moe wakker worden' kunnen veroorzaken bij jonge gezonde mensen:
- Met een volle maag naar bed gaan
- Cafeïne
(En Alcohol natuurlijk, maar wie drinkt er nou elke dag? :eek: )

Kris :)

P.S.: Zink en magnesium werken vaak redelijk goed.

Terug
Naar boven