MuscleMeat

Welk supplement heeft jou het meeste opgeleverd ?

Twee simpele dingen die het 'moe wakker worden' kunnen veroorzaken bij jonge gezonde mensen:
- Met een volle maag naar bed gaan
- Cafeïne
(En Alcohol natuurlijk, maar wie drinkt er nou elke dag? :eek: )

Kris :)

P.S.: Zink en magnesium werken vaak redelijk goed.

Bedankt voor het advies :D

Ik ga regelmatig met een volle maag naar bed omdat ik meestal te laat begin met eten. Ben al aan het werken aan een vast eetschema dus hopelijk helpt dit. Daarnaast zit in mijn pre-workout zit wel 125mg caffeïne maar dat is 3-5 uur voor het slapen. Dat moet geen probleem zijn toch?

Heb nog zo'n 200gram magnesium citraat liggen maar heb het nooit regelmatig gebruikt. Zal ff de juiste dosis opzoeken en daarmee aan de slag gaan. Ik accepteerde het moe wakker worden eigenlijk gewoon als normaal omdat ik het altijd al heb.

Mijn top 5 is

Whey, wellicht 1 van de bekendere maar toch ook zeer geschikt als aanvulling van www.bodylab.nl

Phenibut zeker ook goede resultaten!!! Wel op een wat hogere dosis dan geadviseerd (2x 3 capsules per dag in ochtend en avond op trainingsdagen) van www.vitalio.nl

Creatine natuurlijk! Maar kan je niet te lang gebruiken van www.bodylab.nl

Niet echt een supplement maar gewoon franse magere kwark voor 't slapen:) ook tonijn op waterbasis is prima!

Beta-alanine toch ook wel een toename van kracht op www.bodyenfitshop.nl

Zoveel phenibut (ervan uitgaande dat je 3-5x per week traint?)??? Merk je niet dat je tolerantie heel hoog is?

Bedankt voor het advies :D

Ik ga regelmatig met een volle maag naar bed omdat ik meestal te laat begin met eten. Ben al aan het werken aan een vast eetschema dus hopelijk helpt dit. Daarnaast zit in mijn pre-workout zit wel 125mg caffeïne maar dat is 3-5 uur voor het slapen. Dat moet geen probleem zijn toch?

Heb nog zo'n 200gram magnesium citraat liggen maar heb het nooit regelmatig gebruikt. Zal ff de juiste dosis opzoeken en daarmee aan de slag gaan. Ik accepteerde het moe wakker worden eigenlijk gewoon als normaal omdat ik het altijd al heb.

De halfwaardetijd van cafeïne loopt behoorlijk uiteen van persoon tot persoon. Gemiddeld is het zo'n 5 uur. De gemiddelde persoon heeft na die 5 uur nog de helft van de cafeïne in de circulatie. Ik zou cafeïne daarom alleen nemen (een uur) voor een workout in de middag of ochtend.

Een pre-workout kan overigens nog veel meer ingrediënten bevatten die je uit je slaap houden! Er is er net weer een van de markt gehaald waar een vermomde harddrug in zit.
http://www.ergogenics.org/amfetamine-analoog-in-pre-workout-supplement-craze.html

Als je wakker moet worden van een wekker zou ik vroeger naar bed gaan. Kan je niet inslapen doe dan alle lichten uit inclusief alle beeldschermen en ga bij kaarslicht een boek lezen. Of doe iets gezelligs bij kaarslicht of in het donker :) . De blauwe lichtfrequentie in beeldschermen en kunstlicht zorgen ervoor dat je melatonine productie niet op gang komt. Inslapen is dan moeilijker en je kan het idee krijgen dat het nog geen bedtijd is.

Ik weet dat het ook kh bevat, maar ik denk dat de 1.5dl die ik gebruik niet op weeg tegen de .....gram dextrose od. die door velen gehanteerd word.

Ik gebruik de chocomelk trouwens voor de smak, niet voor wat er in zit.

Ik weet dat het ook kh bevat, maar ik denk dat de 1.5dl die ik gebruik niet op weeg tegen de .....gram dextrose od. die door velen gehanteerd word.

Ik gebruik de chocomelk trouwens voor de smak, niet voor wat er in zit.

Niet eens? light chocomelk 5g vezels per 200ml

Ik neem nu 2 maanden de creatine van B&F. Ik merk dat ik lang zo stijf niet ben als vroeger en m'n kracht blijft mooi stijgen. Super. :)

Melatonine idd, rust is zo belangrijk

Stacker 2 rush de originele, whey en goede maaltijden.

Naast Whey en Caseine, BCAA (merkbaar sneller herstel) Creatine (merkbaar krachttoename en herstel) Beta Alanine (op een lege maag, lekkere tinteling geeft zin om te trainen) Multivamine (orange triad, merkbaar betere weerstand)

De halfwaardetijd van cafeïne loopt behoorlijk uiteen van persoon tot persoon. Gemiddeld is het zo'n 5 uur. De gemiddelde persoon heeft na die 5 uur nog de helft van de cafeïne in de circulatie. Ik zou cafeïne daarom alleen nemen (een uur) voor een workout in de middag of ochtend.

Een pre-workout kan overigens nog veel meer ingrediënten bevatten die je uit je slaap houden! Er is er net weer een van de markt gehaald waar een vermomde harddrug in zit.
http://www.ergogenics.org/amfetamine-analoog-in-pre-workout-supplement-craze.html

Als je wakker moet worden van een wekker zou ik vroeger naar bed gaan. Kan je niet inslapen doe dan alle lichten uit inclusief alle beeldschermen en ga bij kaarslicht een boek lezen. Of doe iets gezelligs bij kaarslicht of in het donker :) . De blauwe lichtfrequentie in beeldschermen en kunstlicht zorgen ervoor dat je melatonine productie niet op gang komt. Inslapen is dan moeilijker en je kan het idee krijgen dat het nog geen bedtijd is.

Het volgende kan jij vast wel waarderen:
http://justgetflux.com/
Is een programmaatje die, zodra de zon ondergaat, de kleuren van je scherm aanpast naar warmere kleuren, om dezelfde reden dat je net hebt uitgelegd.;)

OT: Multi's, O3, Whey, Caseïne & Creatine

Het volgende kan jij vast wel waarderen:
http://justgetflux.com/
Is een programmaatje die, zodra de zon ondergaat, de kleuren van je scherm aanpast naar warmere kleuren, om dezelfde reden dat je net hebt uitgelegd.;)

OT: Multi's, O3, Whey, Caseïne & Creatine

Hey Wheez,

Dank voor de tip. Ik heb flux er nu een jaartje opstaan. Ik heb ook een aantal 'low blue light' lampen. Maar die heb ik nu uitgeleend aan twee stellen met baby's die steeds 's nachts wakker worden. Als je bij zo'n baby 's nachts de lamp aan doet, wordt het ritme steeds verstoord.

Zelf ga ik maar gewoon bijtijds naar bed. :)

1. Vitamine D
ik voel me energieker hierdoor en massgainer omdat het zo makkelijker is om mijn 4k cals te halen als ik te laat opsta

Hey Wheez,

Dank voor de tip. Ik heb flux er nu een jaartje opstaan. Ik heb ook een aantal 'low blue light' lampen. Maar die heb ik nu uitgeleend aan twee stellen met baby's die steeds 's nachts wakker worden. Als je bij zo'n baby 's nachts de lamp aan doet, wordt het ritme steeds verstoord.

Zelf ga ik maar gewoon bijtijds naar bed. :)

Oh vet! ;) Ja ik ga gelukkig ook op tijd, maar trucjes zoals de lampen uit zetten en rustgevende muziek helpen inderdaad een boel!

Terug
Naar boven