Bedankt voor je interesse! Hieronder mijn samenvatting zoals vandaag geschreven en gepost op FB...
Okay mensen bij deze mijn "samenvatting" van de weg naar de Flex Cup 2012, een jaar dat 1 maart 2012 weer begon met een zeer gerichte voorbereiding voor 2-12-2012. Dit jaar heb ik getraind als een beest volgens met name het Y3T schema van Neill Hill, wat me veel vooruitgang heeft opgeleverd door de combinatie van intensiteit en constant wisselende trainingsschema's. Ik heb mijn voeding het jaar ze...lf gedaan en offseason zo rond de 4000 kcal blijven zitten, niet te hoog dus, omdat ik mijn vet% niet boven de 12-13% wilde laten uitkomen, iets wat me ook is gelukt en me goed is bevallen. 1 maart begon ik (na een lange vakantie) op een gewicht van 101 kg, uiteindelijk was mn offseasongewicht zo'n 111 kg. M'n wedstrijdprep ben ik op 12 augustus gestart, 16 weken voor de wedstrijd met dit gewicht en 12.5% vet. 16 weken die me beter af gingen dan vorig jaar en waarbij ik gelukkig makkelijker vet verloor en uiteindelijk op 2700 kcal ben kunnen blijven zitten tot het laatst aan toe! De laatste maand heb ik de cardio flink opgevoerd (10 sessies per week, inclusief nuchtere maag) en ben ik gaan koolhydraatschommelen. Uiteindelijke resultaat was prima, onder de 4% lichaamsvet. De laatste 2 weken heb ik hetzelfde protocool gevolgd als vorig jaar om vocht kwijt te raken en koolhydraten te depleten en te laden. Uiteidelijkte resulaat; hard en droog en een goede shape, maar ik kreeg er geen echte volheid terug in. Iets wat ik 2 weken voor de wedstrijd nog wel had...en dan uiteindelijk de wedstrijddag; betere shape dan vorig jaar en 4 kg meer op de weegschaal; 99.5 kg. Een reslultaat waar ik erg trots op ben. Maar ik wilde natuurlijk ook scoren; ik zou met 9 man in mijn klasse staan C Classic Bodybuilding. Uiteindelijk bleek het een super grote klasse te zijn met maar liefst 15 atleten!
Resultaat; een 6e plaats in deze grote klasse, 5 man voor me, 9 achter me. Tevreden; ja en nee. Ja ik moet tevreden zijn, ik heb echte progressie gemaakt in een relatief kort tijdsbestek en ben mn voorbereiding super goed doorgekomen. Nee, omdat ik voelde dat er iets meer in had kunnen zitten. Ik miste dus die volheid waar ik het over had net als vorig jaar! Ondanks 3 kg rijst laden was ik te plat naar mijn zin...en dat is jammer als de shape er wel is. Maar goed; als ik terugkijk naar dit alles en me besef dat ik 6 jaar geleden op mn 25e pas een eerste stap in een sportschool zette en pas amper 4 jaar gericht bodybuilding doe, dan MOET ik trots zijn, echter er zit ook wel wat emotie onder...en dat typeert mijn karakter, ik wil altijd meer! En ik zal het krijgen...ooit...
Bij deze wil ik een aantal mensen bedanken voor hun supersteun, want als je met een vorm van topsport bezig bent, wat bodybuilding is, dan kun je dat niet alleen. De allterbelangrijkste, mijn allerliefste aanstaande bruid Janneke!! Als elke bodybuilder zon vrouw had werden er velen kampioen! Bedankt schat voor al je steun en begrip! Verder mijn vriend en trainingspartner Gert Moonen. Hij heeft me door dik en dun gesteund, interesse getoond, me door helse trainingen gesleept en was als coach mee naar de wedstrijd, super bedankt, je bent een echte vriend!
Verder natuurlijk alle vrienden die op de wedstrijd waren of op een andere manier interesse toonden in wat ik deed en doe, super bedankt!!! Danny, Jean Piere en Gerrit in het bijzonder!!
Het is nu tijd om ook weer even met andere dingen lekker bezig te zijn, maar ik blijf trainen als een beest, eten als een paard en slapen als een baby, want............ooit komt de dag dat het weer zal gaan kriebelen en dat ik weer verbeterd terug zal willen komen!
Grtz, Daan.
---------- Post toegevoegd Mon 3 Dec 2012 om 23:50 ----------