XXL Nutrition

Welke leden doen mee met de Flex Cup 2012

Peiling Peiling Flex cup 2012 wat doe jij ?

• Ik doe mee

Stemmen: 43 14,6%
  • Ik kom alleen kijken

Stemmen: 48 16,3%
  • Ik kom als coach

Stemmen: 11 3,7%
  • Volgend jaar doe ik mee

Stemmen: 33 11,2%
  • Ik kom niet en doe ook niet mee

Stemmen: 160 54,2%

• Totaal stemmers
    295
  • Peiling gesloten .
Nee dan mag jij filmen. Ben liever de gene die Lexy een schop onder haar kont geeft tijdens de trainingen :p

Heb je foto's van jezelf onstage? Je stond er goed bij op de foto's en kan me herinneren dat ik tijdens de wedstrijd een aantal atleten zag met een rode poseerslip die ik erg indrukwekkend vond, wellicht was jij dat!

Ik post vanavond paar wedstrijd pics een zie je alle lijnen aders en zo op rug

---------- Post toegevoegd Tue 4 Dec 2012 om 14:38 ----------

Ben zelf al 7kg bijgekomen en nog geen junkfood gehad haha raar lichaam gewoon mijn normaal Eetschema gevolgd wel nog last van maag

Mijn Flexcup 2012

De voorbereidingen voor de Flexcup begonnen op 21 januari tijdens de eerste meeting van de Flexchallenge. Ik woog 106,6 kg bij een vetpercentage van 20,4%. Op de wedstrijddag woog ik nog maar 86,4 kg.

Zaterdagavond naar het seminair geweest, de administratie afgehandeld en de basislaag van de spreytanning gehad, Ik werd ingedeeld bij de Masters D-klasse.

Op de wedstrijddag om 12:00 uur aanwezig, mijn competition tan aan laten brengen, daarna opwarmen en om 13:30 uur het podium op voor de pre-judging. Daarna was het relaxen, backstage wat kletsen met o.a. Tymen, Jelmer, Daan e.a. ( wat waren ze allemaal in topvorm )
In de zaal en kantine wat rondgehangen met familie en vrienden. Er waren er precies 20 voor mij komen kijken. Op mijn vrouw en zoon na waren ze allemaal rond 19:00 uur weer vertrokken, na mijn vrije poseerroutine ( het is toch een lange zit, zeker voor mensen die verder niets met de sport hebben )

Na de poseerroutine was het weer een paar uurtjes wachten tot de finales. Voordat we op moesten had ik een goed zicht vanaf de trap naast het podium op de finale van de D-junioren en wat zag die Tymen er goed uit zeg, van mij had hij mogen winnen.
Daarna wij in de posedown en daarna de prijsuitreiking. ik behaalde de 3de plaats bij de D-Masters, ontving een mooie beker en nog een tas vol supplementen en waardebonnen en natuurlijk het applaus van het geweldige publiek.

Rond 23:00 uur huiswaarts gekeerd. Thuis verraste mijn vrouw me met een fles champagne, rond 03:00 uur was het bedtijd.

Mijn complimenten gaan uit naar de organisatie. Harry en René hebben echt een geweldige wedstrijd neer gezet. 1200 man publiek en zo'n 150 wedstrijdatleten. De sfeer onderling in mijn klasse was echt top met veel wederzijds respect. Het was een onvergetelijke dag.

Groet, Cees

Mijn complimenten gaan uit naar de organisatie. Harry en René hebben echt een geweldige wedstrijd neer gezet. 1200 man publiek en zo'n 150 wedstrijdatleten. De sfeer onderling in mijn klasse was echt top met veel wederzijds respect. Het was een onvergetelijke dag.

Groet, Cees

kort maar krachtig report, leuk!
dank voor je complimenten :) (het is en blijft een jurysport en ben nog steeds ongelofelijk blij met mijn 2de prijs.
ook de sfeer in mijn klasse was super! mooi ervaring!

ik had wel een link gepost naar mijn report maar niet het report zelf gepost. dus alsnog in de spoiler, mijn report. iets minder kort maar zeker niet minder krachtig :P

report van flexcup:

Zaterdag: de dag dat het eigenlijk allemaal zou gaan gebeuren. Smorgens alle spullen en shit pakken, eten koken voor die dag en zondag en fotoshoot. Om 9 uur werd ik al verrast door Jelmer die er al was (ik dacht dat hij pas om 10 uur zou komen xD). Maar oke snel opgestaan. Douchen was er ook niet meer bij dus. Maar snel me eten gekookt alles gepakt en om 12 uur naar mn gym om daar wat te oefenen en de shoot te doen. Allebei vol goede moed er heen en leuke foto’s geschoten.

Foto’s shoot*

Ik had van een tot twee de tijd en moest alweer om 14;20 de bus pakken. Die haalde we met gemak en toen was het op naar veldhoven voor de seminar, inweging en tanning. om goed half 6 waren we eindelijk bij ons hotel (waar we eerst 20 min naar moesten lopen omdat we te vroeg waren uitgestapt hahaha). Daar was het nog eens 20 min zoeken naar onze kamer in het ongelofelijk doolhof wat ons hotel bleek te zijn. Ook die gevonden. Alle spullen gedumpt, ff opgefrist, wat meer geladen en klaar gemaakt voor al het bovenstaande. Eerst even luc en Jimmy opgezocht waar we het jaar door erg veel contact mee hadden (flexchallenge) om daar ff te buurten en vervolgens samen naar de seminar te gaan. Daar een prachtig verhaal aangehoord van Harry, Berry en hans. Leuk voor leken maar niet voor ons, tbh…

Nja, de inweging…. Het moment voor mij. Ik wist eigenlijk al dat ik niet de -70 ging halen omdat ik smiddags in me gym nog 73 woog. Nja toch maar inwegen en idd kwam op 71,7. Balen, want ik wist dat het laden mij killde. Ik moest na het depleten op donderdag laden met 750 gr ongekookt gewogen rijst, vrijdag:800 en zaterdag: 850(plus nog wat ei en vis). Ik had die dagen nog niet naar de wc gekunnen en wist dus dat die rijst mn ballast was. Dan toch maar D junioren. Al mn hoop op een beker vervloog maar ik was tevreden. Ik was zo scherp en zo hard als maar kon en beter dan dit kon ik niet. Mijn enige uitweg mogelijk nog: zondag morgen opnieuw inwegen en dan savonds niet meer laden of drinken en klysma’s.. maar dat ging me te ver. En papa mike was streng en duidelijk… erg streng en duidelijk hahah. Ik moest nu een keuze maken en kon morgen niet opnieuw inwegen (wat eigenlijk gewoon onzin was) maar oke D junioren it will be!
Alles voor klasse en zondag geregeld ging ik nu naar de spraytan. TE-RING koud. Het was al koud in het hok en die airbrushers maakte het niet beter hahaha. Maar al met al kwam ik er mooi en goed bruin uit. Een aanrader voor elke atleet. Geen geneuzel met rollers, borstels, crème, uitlopers etc. gewoon een mooie egale tanning die niet loopt! En zo zag ik er op de avond uit:

Foto na sprayen*

Het was inmiddels laat en iedereen was moe dus trok zich terug in de kamer waar we nog meer laden. Ik ook want ik ging toch D junioren doen . Maar daar kwam Robert nog ff buurten die ook met ons mee was naar de seminar. Ff lekker gebabbeld beetje fysieken vergeleken en uiteraard allemaal erg content over onze shape! En terecht! Om goed 1 uur ging robert ook en ik en jelmer besloten ook om te gaan slapen. Jelmer sliep direct. Ik helaas niet en dat was zuur want jelmer snurkte hahah. Achja shit happens. Uiteindelijk om half 3 in slaap en 8 uur ging de wekker. Ff gedouched, alle supps naar binnen en beetje rijst laden. Vervolgens naar onderen om lekker te ontbijten. Het was D-Day! De dag waar we allemaal naar toe leefde was aangebroken. De dag dat je savonds mag gaan vreten! Maar eerst shinen op het podium!

Zondag: om goed 9 uur zaten we lekker te ontbijten. Ik had 2 bruine bollen (een met roerei en een met honing jaja), 3 hele eitjes en een kopje thee. Was al genieten. Na het ontbijt is ieders weer terug gegaan naar zn kamer om alles voor te bereiden. Ik heb al me shit gepakt wat ik nodig had voor on en backstage. Om half 11 stond ik al in me spray slip voor mijn wedstrijd coat. Die zag er goed uit . De rest was nog allemaal in het hotel gebleven en was dus alleen voelde me ook echt moeder zielsalleen hahahah. Gelukkig kwamen me homies al snel zaten we echt direct naast de winnaar van mijn klasse. Was wel grappig. Hele tijd beetje gechilld, beentjes hoog, beetje laden, en vooral genieten. Want dat was het. De sfeer was subliem, elke atleet was respectvol naar een ander en iedereen was behulpzaam! Ongelofelijk, echt waar, niet verwacht dat het zo verbroederd is. Voelde me ook gelijk op me gemak en langzaam kwam moment dichter bij. 12:15 het moment waar ik de beentjes van de vloer haalde en ging voorbereiden op mijn allereerste boybuilding wedstrijd. Voelde me beste relax en deed lekker me ding. Iets van NO erin, suikers (AA, kitkat ) en pompen. Helaas stonden we een kwartier koud te worden backstage omdat Harry erg graag vertellen doet hahah. Nja hier ging die dan. 16 weken preppen en dit is het moment. Eerst ff een beetje zenuwachtig en dan bam, je beland in een trance, focus op wat je moet doen en ziet of hoort niks meer. Autopilot gaat aan. Bij mijn eerst rondje verplichte poses kreeg ik kramp in me: Quads, abs, hams, pecs en lats. Lekker dan… nja gewoon knallen. Weer terug de line up in. 1ste callout, bam je moet weer. Shit… shishitshit. Nog geen benul van dat het goed is om de 1ste callout te staan baalde ik dat ik gelijk weer moest met al zoveel kramp. But wait it got even shitter.. 2de callout, en volgens mij de 4de ook nog eens. Ik wist eigenlijk al dat het zou gaan tussen mij en mijn buurman hahaha, wat tof maar wou geen hoge verwachtingen scheppen voor mezelf want tja dan stel je jezelf misschien heel erg teleur. De jongen naast me ging niet best. Duizelig en zag witte vlekken. Hij ging na zn eigen rondje al bijna knock out. Je trekt mekaar er door heen dus ik heb mijn best gedaan om hem er ook zo goed mogelijk door te laten komen. We mochten weer van stage af en voelde me goed. Daarna gelijk die jongen meegenomen offstage en mijn AA oplaten drinken omdat hij zelf geen snelle suikers mee had. Gelukkig trok hij heel snel bij en ik was dus ook blij

Fotos eerste ronde*

Nu was het chillen. Beetje mijn aanhang (pa&ma, zus, vriendin, zwager en 2 goede vrienden) een beetje bijpraten en vermaken . Want per slot van rekening gaven deze mensen wel hun hele zondag op om mij 3x5 min in actie te zien… ondertussen moesten jelmer, Jimmy of robert ook op voor hun klasses. Hun geholpen met voorbereiden op hun moment. Helpen pompen, olie aanbrengen en hun posering finetunen. Ondertussen raakte me rijst op en had ik dus niet echt meer eten xD. Nja dan maar laden om kitkat en andere junk .

om 18:30 moest ik weer op voor mijn routine. Weer hetzelfde riggeltje als bij de eerste ronde. Beetje gehaast want ze liepen voor en kon dus geen olie op doen. Nja shit happens. Toch snel onstage en toen….. startte mijn muziek niet… hahah echt he, ik zat ook 10-15 sec als de denker op het podium. Maar gelukkig daar was mn tune. KNALLEN, dit was mijn moment. Ik wist wat ik moest doen en dacht nog 10 sec over te hebben. Maar ik nam me tijd op me poses en hield genoeg tijd over voor nog een pose waar ik zin in had en dat was wel de abs n tights geworden. De hardheid spatte ervan af bij die pose. Anatomische benen en diepe cuts in de abs, straiaties in de obliques en chest.

Foto’s routine*

Daarna lekker genoten van alles en me maten geholpen met hun routines. Hahah die jelmer. Jelmer dacht **** ik. Ik ga eten. Een pak boterkoeken, 4 kitkat chunkies en chocoprince. Maar wat stond hij ineens hard en vasculair, schitterend! Helaas mis ik dan wel weer zijn routine… kreeg het allemaal ff niet mee. Baalde wel maarja het was niet anders.
Nu was het weer lang wachten tot 22:00 (eigenlijk 22:35, maar ze waren sneller) dus opnieuw gehaast voorbereiden maar was snel klaar voor stage al was de strijd al gestreden. Ik wou nog eens keer ff shinen want ik hoorde zoveel goeds uit de zaal over mij. Eenmaal backstage (voor opkomst) was de sfeer super. Ieder had al flink wat junk naar binnen gewerkt en iedereen was dus vrolijk! Lekker praatje gemaakt met elkaar en hop onstage. 5 atleten moesten en stap naar achteren zetten voor de final posedown en uitreiking. Nummer 6 (de man naast mij), nummer 7 (ik dus, sweet god! Eerste vijf! Ik was blij!), nummer…… de rest mocht gaan. De muziek ging aan en iedereen liep naar voor. Ik had geen benul wat er nu ging gebeuren. Maar al snel had ik door dat ik in de posedown zat > autopilot > KNALLEN. Heb erg genoten van de posedown . Daarna weer de line up in en staan. Plaats 5 (ik niet), plaats 4 (ik niet) omg ik zit in top 3 WTF, plaats 3 (ik niet), WTF ik ben 2DE of eerste!!! Begon te stralen. Plaats 2, nummer 7 > IK BEN 2DEEEEE . was erg blij maar net zo goed voor de winnaar! Eenmaal offstage komt die ontlading, pffff wat een dag! Krijg nu weer brokken in me keel. 2de wie had gedacht. Ikke niet! Gelijk veel felicitaties van me vrienden en andere atleten. Ik was blij, heel blij. Snel me kleren aan getrokken en naar me fam gegaan want die hebben ook een stukje van deze prijs verdiend! Hun steun, vertrouwen en aanwezigheid, dat gaf mij de kracht om te doen wat ik deed!

Foto’s uitreiking*

Snel afscheid genomen van de mensen de mensen backstage (Jelmer, Luc, Robert, Jimmy en nog wat) en met de fam snel de auto in naar huis. Maar uiteraard niet zonder mn junk in de auto heerlijk allemaal slechte dingen gegeten totdat ik er buikpijn van kreeg (Beunos’s, Celebrations, Cashews, zoute drop, speculaas)! Eenmaal thuis een lekker pilsje gedronken en stroopwafels met nutella . iedereen was moe dus ook na een kwartier ging iedereen naar bed. En terecht! Ik heb ff snel mn wedstrijdtan eraf gedouched en ff op bed gelegen mn vriendin. Ook die was moe en wou slapen. Ik nog strak van alle suikers en de hele happening ben toch maar heel het report gaan typen xD. Inmiddels 1800 woorden verder en 03:10 besluit ik ook om er maar eens een eind eraan te breien.
Morgen vroeg lekker ontbijten en kalm aan de foto’s bekijken. Dinsdag weer stage en dan begint het “normale leven”. En wie weet pak ik volgend jaar op de Flexcup2013 wel de C-80 of classic of junioren, who knows!

Jesse, mag ik vragen hoe je dat sponsorcontract versierd hebt bij B&F?

Je stond er inderdaad goed bij, maar als iemand die derde is geworden op een D-wedstrijd al zo'n contract heeft, dan moeten al die C-atleten die er in theorie beter bijstaan, dit toch ook aangeboden krijgen? Of hoe zit dat?

De middelste was eerste bij de heren D -80... Maar volgens mij was dit meer een C- atleet. Wat vinden jullie?

lat spread.JPG

Ken zelf niets van posing, maar ik vind het wel vet gedaan!!

---------- Post added 4 December 2012 at 17:49 ----------

Jesse, mag ik vragen hoe je dat sponsorcontract versierd hebt bij B&F?

Je stond er inderdaad goed bij, maar als iemand die derde is geworden op een D-wedstrijd al zo'n contract heeft, dan moeten al die C-atleten die er in theorie beter bijstaan, dit toch ook aangeboden krijgen? Of hoe zit dat?

Waar word er gezegd dat hij gesponserd word door BF??

Nou... gewoon...

normal_1__188_~2.jpg

Oh dat krijg je zeker te zien, op film:D
Killy weet er alles van. Zijn moeder vondt het niet leuk, maar begreep het wel.

Terug
Naar boven