MuscleMeat

Welke religie volg jij?

Peiling Peiling Welke is jouw religie?

• Ik geloof niet in een hogere kracht

Stemmen: 47 50,5%
  • Ik geloof in een hogere kracht, maar volg geen religie

Stemmen: 17 18,3%
  • Christendom

Stemmen: 8 8,6%
  • Islam

Stemmen: 6 6,5%
  • Jodendom

Stemmen: 1 1,1%
  • Hindoeïsme

Stemmen: 0 0,0%
  • Boeddhisme

Stemmen: 9 9,7%
  • andere

Stemmen: 5 5,4%

• Totaal stemmers
    93
Wicca gelooft niet in een bepaald eindpunt of een streven. Zelfs een Atheïst kan wicca beoefenen, zoals ik al zij de 2 goden die we kennen symboliseren tegenstellingen. Voor de rest maakt wicca voornamelijk gebruik van de natuur, medicinale kruiden e.d.

tis dus een beetje een symbolisch atheisme?

ik geloof in mn vriendin, in de liefde dus :heart:

• Topic Starter Topic Starter
tis dus een beetje een symbolisch atheisme?

Zo zou je het kunnen zien.

Nu is wel weer het moeilijke binnen wicca dat de vrije interpetatie ook toe staat dat er een God of Godin aanboden wordt of dit nu Boedha, Allah, God, Odin of wie dan ook is maakt niet uit. Maar het grootste deel van de wiccans ziet de God en Godin puur als iets symbolisch dat de tegengesteldheid symboliseerd.

Wicca stimuleerd het gebruik van wat er om je heen is en het samenleven met dit alles.

Heb repect voor alles om je heen, net zoals een God zegt repect te hebben voor wat hij heeft geschapen.

atheist tot in de kist

Ik vind die spirituele figuren eigenlijk wel vermakelijk... :D

In tegenstelling tot monotheïsten, die zijn gewoonweg vervelend.

geen geloof, geloof in mijn volk ..

maar zou zo alle geloven wel willen aannemen , more bichtes for me + extra holdidays :D

Buffisme, sinds 4 jaar.

on topic: atheist, agnosticisme is te halfslachtig en voor twijfelaars, angsthazen of onwetenden

agnosticisme kan best gecombineerde worden met atheisme, en wordt er meestal zelfs mee gecombineerd. Agnosten zijn sceptisch tov bijde kanten, die geen aannames willen doen. Maar dan kun je nog steeds theisme ontkennen.

If a man has failed to find any good reason for believing that there is a God, it is perfectly natural and rational that he should not believe that there is a God; and if so, he is an atheist... if he goes farther, and, after an investigation into the nature and reach of human knowledge, ending in the conclusion that the existence of God is incapable of proof, cease to believe in it on the ground that he cannot know it to be true, he is an agnostic and also an atheist - an agnostic-atheist - an atheist because an agnostic... while, then, it is erroneous to identify agnosticism and atheism, it is equally erroneous so to separate them as if the one were exclusive of the other..."

Betere verwoording dan de mijne.

Maw, ik weet niet zeker of er een hogere macht(en) bestaat, maar ik denk van niet, en als die al bestaat zullen we hem toch niet kunnen begrijpen met het menselijk brein en zal hij geen ene **** om de mens zelf geven.

Laatst bewerkt:
Liefde en ik aanbid de psychedlische middelen die de natuur heeft bezorgt. Verder atheist.

ff devils advocate spelen
wat is het nut van atheïsme? we krijgen hier amper 60-80 jaar om er iets van te maken, das toch totaal teleurstellend of niet? en het meeste ervan spenderen we aan werken/slapen/eten/trainen dus is de gedachte aan een "achterleven" toch hoopgevend? welke hoop hebben atheïsten?

Waarom zou je hoop moeten hebben op iets? Het is toch mooi dat het gewoon afgelopen is na zo'n 70 jaar of iets langer?

Zoveel mogelijk uit het leven te halen als mogelijk. :)

Jezelf nu een k*tleven geven en denken dat er straks wel een hiernamaals zal zijn lijkt me niet zo slim.

Overigens ben ik van mening dat als er een god is, echt niet zomaar mensen, die goed geleefd hebben, in een soort van hel terechtkomen enkel omdat ze niet geloofd hebben in die god.

self-worship

ff devils advocate spelen
wat is het nut van atheïsme? we krijgen hier amper 60-80 jaar om er iets van te maken, das toch totaal teleurstellend of niet? en het meeste ervan spenderen we aan werken/slapen/eten/trainen dus is de gedachte aan een "achterleven" toch hoopgevend? welke hoop hebben atheïsten?

Omdat het leven niks is. Alles om je heen is tijdelijk en ik hoop gewoon dat het over is wanneer ik een kogel door mijn hersens jaag na een mooi leven gelijd te hebben. Geloof is meer om antwoorden te krijgen op je vragen en daar maar in te geloven en dat vind ik simpelweg dikke bullshit. Word ik nu in brand gestoken?

Laatst bewerkt:
atheïst en tegen elke vorm van religie.

wie een beetje helder van geest is is atheïst.

Atheïsme is helaas wel het meest dankbare voor zware zieke patienten die veel mensen pijn hebben gedaan en nooit echt hard zijn gestraft op dit klote planeet zoals dr.mengele.

Terug
Naar boven