MuscleMeat

Welke religie volg jij?

Peiling Peiling Welke is jouw religie?

• Ik geloof niet in een hogere kracht

Stemmen: 47 50,5%
  • Ik geloof in een hogere kracht, maar volg geen religie

Stemmen: 17 18,3%
  • Christendom

Stemmen: 8 8,6%
  • Islam

Stemmen: 6 6,5%
  • Jodendom

Stemmen: 1 1,1%
  • Hindoeïsme

Stemmen: 0 0,0%
  • Boeddhisme

Stemmen: 9 9,7%
  • andere

Stemmen: 5 5,4%

• Totaal stemmers
    93
ff devils advocate spelen
wat is het nut van atheïsme? we krijgen hier amper 60-80 jaar om er iets van te maken, das toch totaal teleurstellend of niet? en het meeste ervan spenderen we aan werken/slapen/eten/trainen dus is de gedachte aan een "achterleven" toch hoopgevend? welke hoop hebben atheïsten?
Tja wat ben je met valse hoop? Hoop is sowieso een relatief begrip, een atheïst heeft meer tijd om van het leven te genieten omdat hij minder tijd verspilt aan bidden en in de kerk rondhangen. Een atheïst zal ook hoop halen uit zijn gezin en kinderen of levensdoelen ipv te geloven in iets dat hij niet kan vastnemen.

Religie en geloof is de oorzaak van alle ellende op de wereld.

Atheïst

Mao, Stalin. Toch aardig wat doden onder een atheistische dictator. Onderdrukking komt ook voor in totalitaire systemen zonder religie. Zie N-Korea tegenwoordig.

Veel atheisten volgen trouwens ook gewoon een religie, carrièrisme´genaamd.

Mao, Stalin. Toch aardig wat doden onder een atheistische dictator. Onderdrukking komt ook voor in totalitaire systemen zonder religie. Zie N-Korea tegenwoordig.
Ok. Maar het atheïsme is wellicht niet de echte drijfveer achter hun wandaden, eerder een toevalligheid? Het is niet zo dat het atheïsme hen die daden heeft opgelegd. Terwijl bepaalde radicale gelovigen hun inspiratie toch halen uit het geloof (boekje) zelf.

Veel atheisten volgen trouwens ook gewoon een religie, carrièrisme´genaamd.
Dat is toch geen religie, gewoon een manier van leven en zeker niet voorbehouden aan atheïsten alleen.

• Topic Starter Topic Starter
Ok. Maar het atheïsme is wellicht niet de echte drijfveer achter hun wandaden, eerder een toevalligheid? Het is niet zo dat het atheïsme hen die daden heeft opgelegd. Terwijl bepaalde radicale gelovigen hun inspiratie toch halen uit het geloof (boekje) zelf.

Het probleem komt puur voor uit dat veel geloven (lees niet alle) verkondigen de enige weg te zijn.

Ben ik even blij dat wicca dat probleem niet heeft.:D

Vrijzinnig-protestantisme

Iemand die niet naar de kerk, moskee of andere heilige plaats gaat hoeft toch niet gelijk atheïst te zijn?

Volgens mij word geloof vaker als excuus gebruikt om oorlog te voeren dan dat er vanuit het geloof oorlog gevoerd word. Uiteindelijk gaat het alleen maar om macht.

Waarom zijn clevere mensen vaak Christelijk? Ze hebben vaak ook nog een leuk bedrag op hun rekening staan:(

[...]

mwah, zoals al zovaak aan bod is gekomen, heeft de geweldsdrang van zulke gelovigen toch te maken met de extremistische vorm die in het geloof zelf niet terug te vinden valt.
imo heeft zelfzuchtigheid, machtswellust en aanzien hier meer mee te maken

mwah, zoals al zovaak aan bod is gekomen, heeft de geweldsdrang van zulke gelovigen toch te maken met de extremistische vorm die in het geloof zelf niet terug te vinden valt.
imo heeft zelfzuchtigheid, machtswellust en aanzien hier meer mee te maken

Wat voor aanzien dan? behalve in hun eigen groepje

aanzien in de zin van; angst voor de betreffende persoon en verder idd alleen het eigen groepje. owja, leuke sig heb je:P doe es een nieuwe man, dit ziet er niet uit :D

Mvg, DBB team

Deze sig?
Die heb ik daar niet neergezet, maar bigT

Ik volg elke religie die m'n pad kruist.

Je BLIJFT lachen :D

Je lacht graag zeker mensen uit die in wat anders geloven dan jij Builder?

Terug
Naar boven