AndroidHealthClinic

welke spieren worden hier aangesproken en hoe dit dan verbeteren?

Bezoekers in dit topic

De meest simpele techniek die je in zo een situatie kan toepassen is een reactie uitlokken.
Je geeft hem een korte ruk naar voren waar hij door tegenkracht te geven op moet reageren en op het moment dat hij tegenkracht geef duw je hem naar achteren.

Op die manier maak je gebruik van iemands kracht.

Duwen tegen een sleds geeft je de kracht maar niet de reflex die moet zo goed als automatisch zijn.

Idd, je kan kracht gaan trainen zoveel je wil, je moet het probleem bij de bron aanpakken. En dat is een slechte techniek of slecht inzicht in het gevecht. Beste is dus een vechtsport gaan beoefenen.

Krachttraining kan van een goede vechter, een betere vechter maken. Maar een slechte vechter blijft een slechte vechter, krachttraining of niet.
 
Idd, je kan kracht gaan trainen zoveel je wil, je moet het probleem bij de bron aanpakken. En dat is een slechte techniek of slecht inzicht in het gevecht. Beste is dus een vechtsport gaan beoefenen.

Krachttraining kan van een goede vechter, een betere vechter maken. Maar een slechte vechter blijft een slechte vechter, krachttraining of niet.

Ik denk dat de nadruk iets te veel gelegd wordt op het vechten in de zin van "straatvechten". Daar heb ik nooit enig probleem gehad door mijn boksverleden en mijn absurd harde kop.

HEt probleem met boksen is dat je, indien je moet reageren, al gauw heel zware schade kan berokkenen wat niet altijd gewenst is.
Vaak kan je, als je fysisch sterk bent, iemand als het ware tegen de muur duwen en zo overdonderen met je kracht dat de andere geen zin meer heeft verder te gaan; En dat is wat ik mis/ Ik merk dat ik die voorwaartse stap waarbij je iemand via zijn armen of kraag naar achteren duwt niet hard genoeg kan maken.
Heel vreemd.
 
Jij bent eigenlijk van alle markten thuis hé
 
Ik denk dat de nadruk iets te veel gelegd wordt op het vechten in de zin van "straatvechten". Daar heb ik nooit enig probleem gehad door mijn boksverleden en mijn absurd harde kop. HEt probleem met boksen is dat je, indien je moet reageren, al gauw heel zware schade kan berokkenen wat niet altijd gewenst is. Vaak kan je, als je fysisch sterk bent, iemand als het ware tegen de muur duwen en zo overdonderen met je kracht dat de andere geen zin meer heeft verder te gaan; En dat is wat ik mis/ Ik merk dat ik die voorwaartse stap waarbij je iemand via zijn armen of kraag naar achteren duwt niet hard genoeg kan maken. Heel vreemd.
Dat heeft niets met kracht te maken maar is ook weer techniek.Belangrijk is dat je niet tegen zijn sterke punt gaat duwen maar richting zijn zwakkere kant.
UitBalansRichtingEfficient.gif
 
Dat heeft niets met kracht te maken maar is ook weer techniek.Belangrijk is dat je niet tegen zijn sterke punt gaat duwen maar richting zijn zwakkere kant.
UitBalansRichtingEfficient.gif

Kan je wat meer uitleg geven bij die tekening?

---------- Toegevoegd om 12:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:35 ----------

Jij bent eigenlijk van alle markten thuis hé

Da probeer ik toch. Het probleem is echter dat ik daardoor in niks echt uitblink. Ik heb teveel interesses. Zowel in sport als op intellectueel niveau.
 
Heb laatst een mma grappling training meegedaan, moet zeggen dat ik puur op kracht sommige dingen nog wel won/grepen tegen kon houden. Maar zodra je vermoeid of niet op let pakken ze op je techniek en ervaring, dus de handelingen zelf oefenen lijkt me ook het handigst. Had overigens soms ook wel 25kg voorsprong op mn tegenstanders, tegen iemand van gelijk gewicht zou ik niks beginnen.
 
sumo worstelaars zijn toch ook allemaal PL'rs? lolol
 
De glutus analus maximus gebruik je veel bij worstelen.
 
Back
Naar boven