MuscleMeat

Welke vechtsport doe jij?

Peiling Peiling Welke Vechtsport doe jij?

• Kickboksen

Stemmen: 11 13,6%
  • Boksen

Stemmen: 14 17,3%
  • Kung Fu

Stemmen: 2 2,5%
  • Karate

Stemmen: 7 8,6%
  • Aikido

Stemmen: 6 7,4%
  • Judo

Stemmen: 2 2,5%
  • Jiu Jitsu

Stemmen: 7 8,6%
  • Worstelen

Stemmen: 3 3,7%
  • Muay Thai

Stemmen: 13 16,0%
  • Iets anders namelijk ...

Stemmen: 16 19,8%

• Totaal stemmers
    81
Ja, ik train nog steeds in BJJ. We hebben één op twee les. Dus één leraar voor mij en nog een maatje, die ook een Muay Thai verleden heeft. Eerst was het wel even wennen... een beetje intiem haha
Ik train 2x twee uurtjes BJJ in de week. Dit wil ik zoiezo blijven doen tot de zomer; en dan kijken hoe het ervoor staat. Ik heb nog steeds ambities om ook MMA wedstrijden te gaan draaien, maar dat zal wel 2010 worden. Muay Thai gaat nog steeds door. Ik mag 16 november voor me tweede A-partij, dus ben nu weer lekker aan het diëten.

En jij al bekeerd tot het staande gevecht?:P

k heb staand vechten altijd wel vet gevonden, alleen deden wij altijd semi-contact (puntsparren) en daar ben k al een tijd geleden mee gestopt met wedstrijden hierin, vind het een k*tsysteem. Ben nu een beetje aan t boksen en nog een beetje rond aan het kijken voor een goede kickboksschool.

Wel vet dat het BJJ je toch is bevallen. Gewoon lekker doortrainen, en dan kom je er vanzelf. Alvast succes met je opkomende partij (Hoe was je vorige gegaan?)

k heb staand vechten altijd wel vet gevonden, alleen deden wij altijd semi-contact (puntsparren) en daar ben k al een tijd geleden mee gestopt met wedstrijden hierin, vind het een k*tsysteem. Ben nu een beetje aan t boksen en nog een beetje rond aan het kijken voor een goede kickboksschool.

Wel vet dat het BJJ je toch is bevallen. Gewoon lekker doortrainen, en dan kom je er vanzelf. Alvast succes met je opkomende partij (Hoe was je vorige gegaan?)

Semi-contact is inderdaad erg irritant.
Mijn vorige partij had ik gewonnen op TKO (medische interventie) in de 3e ronde. De komende partij in november gaat helemaal goed komen. Ik heb nog nooit zo lekker in de voorbereiding gezeten. Ook me baas werkt dit keer mee en heb buiten de bouwvak om twee weken onbetaald verlof gekregen. Ook ben ik redelijk op gewicht. Ik moet nog 2.6kg eraf, maar ik sta op 5.6%; dus echt kurkdroog. We willen nog 0.9kg eraf halen; en dan de laatste anderhalf in de laatste week voor de wedstrijd door vocht te verliezen en sauna'tjes te pakken. Ook mentaal zit het (nog) goed, dus er gaat geknald worden.

FF een paar vraagjes tussendoor aan de BJJ-vechters..

-Zou ik met een of max. 2 keer per week naast BB de basis kunnen leren?

-Hoe zwaar is het conditioneel: wat is belangrijk conditie/snelheid/techniek.

Ik heb in het verleden muy thai gedaan. Ik had echter veel moeite om een goed conditie te krijgen en snelheid te krijgen(ben vanmezelf al zwaar en traag en door BB is het vast niet beter geworden...:rolleyes:

Verder lijkt BJJ me echt een brute sport :D

Ik heb in het verleden muy thai gedaan. Ik had echter veel moeite om een goed conditie te krijgen en snelheid te krijgen(ben vanmezelf al zwaar en traag en door BB is het vast niet beter geworden...:rolleyes:

Ik spreek echt voor mezelf. Anderen kunnen dus anders van mening zijn.

Kickboxen/ boksen en KT heb ik ook ervaring mee, maar BJJ is echt het zwaarst.

Natuurlijk niet als je alleen technieken doet, en droog oefent.
Zal ook aan de opbouw van training liggen, en hoe intensief de trainer het laat worden of maakt.

Maar dat is mijn ervaring, en vrijwel iedereen die ik spreek denkt hetzelfde.
Op de grond is het gewoon heel intensief.

Mocht je MMA doen, wordt het nog intensiever.

Edit:

Of twee keer per week voldoende zal zijn moet blijken. Vaak is dat wel genoeg om de basis te leren.

Zowel conditie, techniek als snelheid is belangrijk. Maar vergeet mentaal niet.
Het is ook vermoeiend voor je geest, aangezien je steeds moet denken.

Je zou het kunnen vergelijken met een potje schaken, aangezien je voortdurend bezig bent met technieken proberen, waar de ander op inspringt en aanvalt met andere techniek enz enz.

Laatst bewerkt door een moderator:

-met 1 training per week kun je de basis leren ja. Zelf heb k het afgelopen jaar ook maar 1 keer per week getraind. Je gaat alleen wat langzamer vooruit dan wanneer je 4 of 5 keer per week traint :yarly: (en het is gewoon een super sport dus je wilt al gauw meerdere keren per week trainen :D)

-het is conditioneel, vooral in het begin, toch redelijk zwaar. In het begin doe je dingen die je waarschijnlijk nog niet eerder hebt gedaan. Daarnaast is het gewoon een heel ander spelletje dan bijv. kickboksen. Ook werk je in het begin voornamelijk op kracht wat erg vermoeiend is.
Wat het belangrijkste is bij BJJ is toch wel de techniek. Met een goede techniek, en een goede timing/toepassing ervan kun je erg ver komen.

Als ik jou was zou ik gewoon een paar keer gaan kijken/meetrainen, en kijken of het bevalt. zo kun je zelf bepalen of je het ook daadwerkelijk wat vind.

Ik spreek echt voor mezelf. Anderen kunnen dus anders van mening zijn.

Kickboxen/ boksen en KT heb ik ook ervaring mee, maar BJJ is echt het zwaarst.

Natuurlijk niet als je alleen technieken doet, en droog oefent.
Zal ook aan de opbouw van training liggen, en hoe intensief de trainer het laat worden of maakt.

Maar dat is mijn ervaring, en vrijwel iedereen die ik spreek denkt hetzelfde.
Op de grond is het gewoon heel intensief.

Mocht je MMA doen, wordt het nog intensiever.

Helaas leer je daar dan weer te weinig van. Je zult moeten sparren/rollen om goed te worden.

Bedankt voor de reacties, ik ga zeker een keer een les nemen.

Dit zal nog wel een paar maandjes duren. Ik ga me ook goed voorbereiden door veel te cardio te doen.

Terug
Naar boven