XXL Nutrition

Welke vechtsport doe jij?

Peiling Peiling Welke Vechtsport doe jij?

• Kickboksen

Stemmen: 11 13,6%
  • Boksen

Stemmen: 14 17,3%
  • Kung Fu

Stemmen: 2 2,5%
  • Karate

Stemmen: 7 8,6%
  • Aikido

Stemmen: 6 7,4%
  • Judo

Stemmen: 2 2,5%
  • Jiu Jitsu

Stemmen: 7 8,6%
  • Worstelen

Stemmen: 3 3,7%
  • Muay Thai

Stemmen: 13 16,0%
  • Iets anders namelijk ...

Stemmen: 16 19,8%

• Totaal stemmers
    81
Sumo-worstelen. Massa ten top en je hoeft er niet eens droger voor te worden!

Ah oke. Dan denk ik dat het beste te combineren zijn met ook nog massa trainingen: boxen en worstelen. Worstelen word echter moeilijk om te vinden in Nederland ben ik bang. Wil je eigenlijk meer een traditionele vechtsport of een 'moderne' vechtsport?

Ah oke. Dan denk ik dat het beste te combineren zijn met ook nog massa trainingen: boxen en worstelen. Worstelen word echter moeilijk om te vinden in Nederland ben ik bang. Wil je eigenlijk meer een traditionele vechtsport of een 'moderne' vechtsport?

Boxen lijkt me wel wat, maar dat is ook heel veel conditie toch, gaat me dat geen kilo's massa's kosten met al die trainingen?

Nahja misschien moet ik es bij een box school in de buurt kijken

Boxen lijkt me wel wat, maar dat is ook heel veel conditie toch, gaat me dat geen kilo's massa's kosten met al die trainingen?

Ja bij boksen zul je wel de nodige conditie in de training verwerkt krijgen, maar ik denk dat je dit bij elke vechtsport hebt. Die massa kun je wel behouden door flink te blijven eten denk ik, maar ik denk dat jij dat beter weet aangezien je meer dan 11.000 postst hebt (of zitten die allemaal in de allerlei rubriek? :D). Je moet gewoon een keer gaan kijken bij meerdere sporten en scholen kijken wat je bevalt en wat jij denkt dat te combineren is.

Je woont omgeving Leeuwarden toch?
Pm FrederX anders even, die bokst in Leeuwarden geloof ik. :)

• Topic Starter Topic Starter
jackie chan's,

Ik zoek een vechtsport die ik goed met krachttraining (massa bouwen) kan combineren, het liefst niet te veel conditie trainingen.

Iemand een vechtsport die goed aan te raden is, wat droger worden vind ik niet erg, maar (veel) massa verliezen wel.

Tips?

Aikido:

http://www.youtube.com/watch?v=djOg0pOy6n0&feature=PlayList&p=68E04F8492F52470&index=7

http://www.youtube.com/watch?v=t69i31fN2eQ&feature=PlayList&p=68E04F8492F52470&index=8

Boksen is juist erg veel conditietraining en omdat je dat juist niet wil zou ik dat niet doen, Aikido heeft helemaal geen conditietraining.

Ik zelf ga Shotokan Karate en Aikikai Aikido doen in Augustus/September.

Laatst bewerkt:
Boksen is juist erg veel conditietraining en omdat je dat juist niet wil zou ik dat niet doen, Aikido heeft helemaal geen conditietraining.

Zat er inderdaad ook nog aan te denken om aikido aan te bevelen vandaar de vraag of die liever een traditionele of moderne vechtsport wilt doen. Zelf heb ik geen ervaring met aikido dus ook vandaar dat ik het er niet meteen bij zette, maar ik denk dat je bij elke vechtsport wel te maken krijgt met conditie training je kunt immers een gevecht bijna niet winnen zonder conditie (of je moet echt super technisch en superieur sterk zijn ik weet niet hoe dat bij superknurft zit).

Ahzo ja dan is dat wel vrij logisch dat je je eerst daar op focust. Op welk gala heb je die partij dan? Succes in ieder geval! Als je ambities voor MMA hebt moet je wel BJJ trainen of grappling of iets dergelijks, omdat de meeste partijen toch wel naar de grond gaan uiteindelijk. Hopelijk ligt het je inderdaad een beetje en vind je het leuk.

Dankjewel.
Dat gala is in Hamburg, Duitsland. Mijn tegenstander is een Tsjech, zijn naam heb ik één keer horen vallen, maar kan hem niet uitspreken. Maar mij maakt het ook nooit uit tegen wie ik vecht, ik doe gewoon mijn eigen ding.
MMA lijkt mij inderdaad echt een mooie sport. Vooral omdat het zo compleet is. Bij Muay Thai moet je stoppen als je tegenstander op de grond ligt, terwijl ik graag wil doorgaan.. haha
Maar met grondvechten heb ik nog geen enkele ervaring en ik wil gewoon kijken of mij dat ligt. Alleen wil ik eerst in de Muay Thai discipline veel bereiken, zoals mooie partijen draaien op de grotere gala's in Nederland. En dat is nog een lange weg, een hele lange weg. Maar waar een wil is, is een weg!(H)

Zal vast wel meevallen, gewoon je shake nemen na de training en wat meer eten. En wat dan nog als je een paar kg kwijtraakt :p

Dat verbaast me wel een beetje inderdaad. Na 9 jaar zou je wel wat hoger verwachten, maar op zich geen slechte zaak dat het niet te snel gaat. Ben pas vorig jaar in september begonnen dus iets minder dan een jaartje nu. Ben ook gewoon pas witte band, maar vind het echt jammer dat ik er nooit eerder mee ben begonnen.

Waar train je?

Ik heb ik augustus mijn eerst A-klasse partij en tot die tijd richt ik al mijn pijlen op die datum. Daarna wil ik inderdaad gaan beginnen met BJJ, maar wel rustig aan. Ik wil gewoon kennis maken met de sport en kijken of het mij ligt. Mede omdat ik ambities hebt om later MMA partijen de gaan draaien.
Ik ga trainen in Rotterdam, my hometown...

PM me even als je daar nog een goede school zoekt!

Zat er inderdaad ook nog aan te denken om aikido aan te bevelen vandaar de vraag of die liever een traditionele of moderne vechtsport wilt doen. Zelf heb ik geen ervaring met aikido dus ook vandaar dat ik het er niet meteen bij zette, maar ik denk dat je bij elke vechtsport wel te maken krijgt met conditie training je kunt immers een gevecht bijna niet winnen zonder conditie (of je moet echt super technisch en superieur sterk zijn ik weet niet hoe dat bij superknurft zit).

Aikido:

Ik zelf ga Shotokan Karate en Aikikai Aikido doen in Augustus/September.

Aikido lijkt me inderdaad heel tof zit er al een tijd aan te denken, er is alleen een probleem het kost veel tijd om goed in die sport te worden, nou is dat opzich geen enkel probleem. Maar er zit alleen een commercieel Akido sportschooltje bij ons in de buurt, waar ze denk ik alleen maar wat basis dingen aan je leren, en dat is natuurlijk nog niks.

En ik heb geen auto dus het moet wel een beetje in de buurt zitten.

En nee ik ben niet superieur sterk haha :D Maar ik denk wel dat ik sterker ben als de gemiddelde persoon op de commerciele boks school in de buurt (met gewichten dan) waarschijnlijk zal de eerste klap wel dik op mijn smoel zijn :D

Ben je de 28e ook in tilburg op dat toernooi van jullie?

Ja ik heb me wel ingeschreven. Word mn derde toernooi dan. Vorige keer zat ik een klasse te zwaar in de -88 klasse ga dit keer voor de -82 moet r nog een halve kilo ofzo vanaf moet te doen zijn. Kom jij daar dan ook heen?

Aikido lijkt me inderdaad heel tof zit er al een tijd aan te denken, er is alleen een probleem het kost veel tijd om goed in die sport te worden, nou is dat opzich geen enkel probleem. Maar er zit alleen een commercieel Akido sportschooltje bij ons in de buurt, waar ze denk ik alleen maar wat basis dingen aan je leren, en dat is natuurlijk nog niks.

En ik heb geen auto dus het moet wel een beetje in de buurt zitten.

En nee ik ben niet superieur sterk haha :D Maar ik denk wel dat ik sterker ben als de gemiddelde persoon op de commerciele boks school in de buurt (met gewichten dan) waarschijnlijk zal de eerste klap wel dik op mijn smoel zijn :D

Je kunt natuurlijk altijd gaan kijken. Ik denk dat als je gewoon bij allebei een paar keer ofzo mee traint dat je dan voor jezelf uit kunt maken welke je leuker vind enzo. En die eerste klap op je smoel maakt toch niks uit want je komt om te leren. Als het goed is ga ik vrijdag ook weer beginnen te boksen en dan zal ik er ook wel weer een paar op mn gezicht krijgen dus k leef met je mee :D

Ik zit al op Muay Thai voordat ik aan BB begon, en ben gewoon 6 kilo aangekomen in 2 maanden tijd toen ermee begon hoor, gewoon flink eten.

Terug
Naar boven