- Waardering
- 14.814
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 103kg
- Vetpercentage
- 17%
Maar het gaat niet om jullie mening. Urs is een betere bodybuilder dan Wesley en dat is gewoon een feit.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar het gaat niet om jullie mening. Urs is een betere bodybuilder dan Wesley en dat is gewoon een feit.

In een gejureerde sport waar ook nog eens elk jaar tientallen twijfelachtige keuzes gemaakt worden kun je dit niet wegzetten als een feit. Je kunt de mening hebben op basis van behaalde resultaten, echter zijn die resultaten deels gebaseerd op iets wat prima een mening genoemd kan worden, zoals flow. Geen idee of flow iets is wat op de scorecard staat maar ik zie het hier een aantal keer genoemd worden.Maar het gaat niet om jullie mening. Urs is een betere bodybuilder dan Wesley en dat is gewoon een feit.
Op een forum gaat het net wel om elkaars mening. En ook al is die verschillend van de jury, is die relevant. Anders kan je het forum beter dicht doen. Waarom praten we dan nog?Maar het gaat niet om jullie mening. Urs is een betere bodybuilder dan Wesley en dat is gewoon een feit.
Op een forum gaat het net wel om elkaars mening. En ook al is die verschillend van de jury, is die relevant. Anders kan je het forum beter dicht doen. Waarom praten we dan nog?
Een jurysport is altijd discutabel. Maakt het net interessant.
Ik denk dat we 2 dingen door elkaar halen; een objectieve jury en subjectieve forumleden.In een gejureerde sport waar ook nog eens elk jaar tientallen twijfelachtige keuzes gemaakt worden kun je dit niet wegzetten als een feit. Je kunt de mening hebben op basis van behaalde resultaten, echter zijn die resultaten deels gebaseerd op iets wat prima een mening genoemd kan worden, zoals flow. Geen idee of flow iets is wat op de scorecard staat maar ik zie het hier een aantal keer genoemd worden.
Beide zijn ( in ieder geval afgelopen jaar ) top 8 van de wereld. Toegegeven, Urs scoorde beter dat jaar maar het daarmee afdoen als een vaststaand feit dat hij beter is, punt uit geen discussie, is onzin.
Oké misschien was objectief het verkeerde woord. Vervang het voor onafhankelijke jury, zonder vooringenomen mening. Wij Nederlanders zien Wesley tuurlijk liever winnen. Maar het is een feit dat hij nooit in de buurt geweest is qua plaatsing van Urs. En dat heeft te maken met dat Urs betere conditioning heeft, betere verhoudingen, minder (opvallende) zwakke punten. Een jury beoordeelt dat en je hebt altijd discutabele keuzes zoals het voorbeeld uit mijn vorige post. Dan heb je ook maar een klein verschil in plaatsing.Een jury is niet objectief, mensen zijn per definitie niet objectief. Als er objectieve punten zijn, kunnen we die beter kwantificeren en door een computer laten bepalen. Net als dat bij voetbal de cameradoellijntechnologie de scheidsrechter vervangt die menselijke beperkingen heeft.
Als het zo objectief is, zou ieder jurylid, maar ook ieder ander persoon die weet naar welke criteria gekeken wordt, tot dezelfde conclusie komen. Dat is niet zo. Jurysporten zijn subjectief en zullen tot discussie blijven leiden. Als we op een bodybuildingforum die discussie niet mogen voeren (maar wel in ieder topic discussies over zaken die niets met bodybuilding te maken hebben), kunnen we dit forum beter opdoeken.
Het feit dat er discussie over is maakt het toch een subjectieve beoordeling?Ik denk dat we 2 dingen door elkaar halen; een objectieve jury en subjectieve forumleden.
Op een bb wedstrijd is het aan de jury om te bepalen wie de beste is. Dat kan nog wel eens discutabel zijn (zie laatste wedstrijd Regan vs Nathan) maar er zijn duidelijke criteria waarop beoordeeld wordt voor een wedstrijd classic physique. Het is gewoon een feit dat Urs boven Wesley geëindigd is en niet met een plaats verschil maar met meerdere plaatsen. Dat haalt het discutabele er meteen uit.
Dan hebben we nog onze persoonlijke mening. Ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen het fysiek van Wesley mooier, beter of indrukwekkender vinden. Vind ik zelf trouwens ook hoor. Maar aan die mening heb je bij een wedstrijd helemaal niks. En dat laatste is nou net het punt wat ik probeer te maken.
En als het op discussie aankomt. Ik zie niemand uitleggen waarom Wesley dan wel beter zou moeten scoren op basis van de criteria.
Das idd betere bewoording. De jury is onafhankelijk. Akkoord. Alle, laat ons dat vooral hopen. Dat we een eerlijke sport hebben.Oké misschien was objectief het verkeerde woord. Vervang het voor onafhankelijke jury, zonder vooringenomen mening. Wij Nederlanders zien Wesley tuurlijk liever winnen. Maar het is een feit dat hij nooit in de buurt geweest is qua plaatsing van Urs. En dat heeft te maken met dat Urs betere conditioning heeft, betere verhoudingen, minder (opvallende) zwakke punten. Een jury beoordeeld dat en je hebt altijd discutabele keuzes zoals het voorbeeld uit mijn vorige post. Dan heb je ook maar een klein verschil in plaatsing.
Lijkt me eerder een sport voor je paard.Het feit dat er discussie over is maakt het toch een subjectieve beoordeling?
Mijn andere sport, jumping te paard is objectief qua beoordeling. De balk blijft liggen of niet.
Jury is dat nooit want er zit altijd een persoonlijke insteek in.
Als je er niks van kent lijkt dat mss zo ja.
Gebeeldhouwd.
1 van de weinige bodybuilders die zijn figuur en taille heeft kunnen verbeteren NADAT hij al topklasse was.