MuscleMeat

West Side, Monolifts, Paleo & Multi ply. Welcome to the darker side of life!

42 was nipt onder par ja. maar toen stond je ook smaller als hier op je filmpjes.
Da's ook iets waar je vaak last van hebt: elke set (onvrijwillig?) iets breder gaan staan, kan echter niet goed zien op de filmpjes of dit hier het geval is.

Over het te hoog squatten:
1) ik kan begrijpen dat je eens boven par squat, let's say 1 keer op 9 weken, niet 1 of 2 keer per cycle. defeats the purpose.
2) als je dan boven par squat, ga dan niet meteen een meter boven par zitten. 42 was nipt onder par, neem dan een box van 44cm, dat is net erboven op je 'mid' stance.

dat jij het niet alarmerend vindt dat je halve goodmornings doet met een cambered bar, kan best zijn. Maar dit ziet er echt niet uit, lijkt echt meer op een GM dan een squat, fix it en je zal het gewicht sneller kunnen verhogen.

• Topic Starter Topic Starter
Zoveel verschil zit er niet in stance tussen de sets. Vorige week stond ik even breed. Het is ook nog altijd wennen met uitlopen en wat zoeken met stance, maar als k een paar cycles deftig dynamic heb kunnen doen wordt het nog wat constanter.

K zeg toch net dat k 1 cycle par, cycle erna boven en de cycle daarop freesquat doe op max dag. over 3 of 4 weken als k terug aan een vaste cycle begin doe k een freesquat als max in week 1. en die daarop op par. En je vergeet ook dat in elke cycle in week 3 de circa max van een lage box wordt gedaan. Dus elke cycle zit er ook vast een low box max in.

Voor mij werkt het dus k snap niet wat uw probleem de laatste weken is als mn freesquats telkens diep genoeg zijn.

Meer Goodmornings en assist doen voor post chain.

Afgezien van de boxhoogte, zouden cambered bar toch niet zoveel moeten swingen en tot GM's leiden. Ik heb vorig jaar gemaxt op een box + 50 kg tension. Box die duidelijk ONDER par was en die squats waren steady as a rock, alsook die van Gerre toen.

Ook beter op letten dat je knieën beter naar buiten blijven. Ik heb de indruk dat ik dit laatste beter kan aanleren als ik van een lagere boxsquat, omdat dat net moeilijker is. Wat ook kan helpen is iets minder breed gaan staan.

---------- Post toegevoegd 16 August 2013 om 18:02 ----------

Herv, iets minder breed gaan staan? Op het filmpje hier boven sta ik een pak breder en heb ik geen swing issues. En op het filmpje van afgelopen training sta ik een pak smaller en dan heb ik wel swing issues. Dus smaller gaan staan zal hier bij niet helpen. En bij Wide squats heb ik geen last van knieen die naar binnen gaan omdat ik dan beter spread the floor kan doen tegenover mid of small stance, het is nu gewoon kwestie van terug smaller te leren squatten.

Alles op zijn tijd en 1 ding tegelijk.

Smizzy wizzy, my wicked n**ga. Dus eind september-begin oktober, als ge stilaan in uw workflow zit, kom ik nog es langs voor een dikke training bij u. SSQ's en deadlifts :D

laat iets weten, dan kom ik ook af :D

Zondag 22 of 29 sept miss?

zaterdag DE UB
Bench fatbar reversed -20
80*5 *3 *3

Pendlay row
70*10*5

IC DB
30*10*3

Pull ups
BW*6*2
BW*4*2

Push press
55*5*3

EZ curls
35*10*3

Pushdowns
20*20*3

IC swiss bar ext
15*15
25*12

Reat delt ext
mini *20*3

Zondag DE LB
SSQ 38cm box vs blues
65*2*5
75*2*5

Sumo speed pulls +35 kg chains
120*2*9

Mid stance GM cambered 110cm suspended
70*7
90*7
110*7*4

abs
100 reps

80kg reversed, heb je daar wel iets aan?

80kg reversed, heb je daar wel iets aan?

Met fatbar en 5 reps komt dat goed uit. Onderin is het 60kg wat ruwweg 50 a 60% is van mn max is met fat bar. Als ik het veel zwaarder doe werkt het mn max bench en delt werk tegen. Volgende DE UB ga k naar 90kg.

K dacht dat jij je dyna bench ook best licht deed?

Met fatbar en 5 reps komt dat goed uit. Onderin is het 60kg wat ruwweg 50 a 60% is van mn max is met fat bar. Als ik het veel zwaarder doe werkt het mn max bench en delt werk tegen. Volgende DE UB ga k naar 90kg.

K dacht dat jij je dyna bench ook best licht deed?

Gerre heeft het licht gezien. Dynamic bench werkt niet.

srs

:D

Ik denk dat je herstelvermogen maar laagjes is dan als je dynamic werk, ookal is het hoger dan 60%, je max bencht tegen werkt. Kheb vorige cycle 3x per week gebencht, vaak aan zware tot maximale effort en dat veranderde niets aan m'n volgende training. Mss kan je daar toch eens aan werken

Laatst bewerkt:
ik doe al ruim een jaar geen dyna bench meer, het werkt niet voor mij of het nu licht zwaar of semizwaar is...
ik sluit mij aan bij hervee. als 60kg al in de weg staat van je max zou ik mij toch vragen beginnen stellen over je herstel

Niet alleen qua herstel, maar ook om schouders niet te overtaxen. 2 keer maxen op DL of squat is ook niet wijs en 2 keer max of heavy bench heb k al een paar keren getest en t werkt niet bepaald bij mij.

we zeggen ook niet per se dat je 2x moet maxen, dat zou nog dommer zijn. maar dynamic doen met 60 kg heeft ook niet echt veel zin lijkt mij. zou dan eerder 1 max doen en 1x volume

Elke keer als ik Hervee of Gert een comment zie posten in Marnix z'n log

Dis_gonna_b_gud.gif

Keep'm coming boys! Als iemand die steeds onder par squat, kan ik dit geflame wel appreciëren!

Leuk ramptoeristen, bugger off.

K vind dat k beter kan focussen op techniek en spanning houden onderin op dyna. Maar for arguments sake wil k volume op 70% ala pripelin wel eenz testen over andere cycle. Of ik kan gewoon als assist na dyna volume draaien, als 2de press dus.

ME UB

comp grip bench paused
60*10*2
80*5
90*5*3

Pulldown
60*12*3

Tricep press
60*10
70*10*2

yates row
80*10*3

BB upright row
20*20*2

overhead band ext
MM*25*3

MM band curls
MM*20*3

Gisteren ME LB deadlift

4cm sumo block pulls +25 kg chains
70*5*3
90*3
110*3
130*3
150*3
170*1
belt
190*1
200*1
1 ply suit
210, eelt scheur net voor lockout
ducktape erover
210 net onder mn knie gefailed

Squat
65*5
85*3
105*3
koek was totaal op

Snatch grip DL
110*5*3

KB swings
35*15*3

abs

Mn maag deed al heel de dag lastig, verteerde heel traag. Junkmeal na de thesis in te dienen (1 bicky royal en een zak chips) deed precies geen deugd.

Een Bicky?

Terug
Naar boven