XXL Nutrition

West Side, Monolifts, Paleo & Multi ply. Welcome to the darker side of life!

Rollen is gewoon erg blessure gevoelig, op dat vlak overrule ik je gewoon op kennis, dus luister maar gewoon. I know this shit. ;)

• Topic Starter Topic Starter
DE UB week 2

speed bench vs 35kg chains (deloaden maar half)
50*3*3*3 grepen

T bar rows (tussen bench door)
75*8*4

Pull up mini assist (tussen bench door)
BW*7*4

CG floor press reverse band (-20kg) met squat BB
65*5
85*5
105*5*2
85*10

RnR
22*10*3

side raises
16*8*4

rear delt DB ext
22*10*3

Hammer curl
22*10*3

EZ ext to face
35*12*3

Vanavond pool party? :D

Zijn je abs al zichtbaar, rusty?

Zijn je abs al zichtbaar, rusty?

met wat verbeelding wel ja :D

Vandaag ME UB waar ik zin in had.

Mid stance SSQ box, 42 cm komt op deze stance mooi onder/ op par uit. Heupplooi op of miss iets onder kniegewricht.
60*5*2
85*5
105*3
belt
125*1 voelde k*t aan onderin maar gestopt.

12 cm blok pulls conv (mid shin)
70*5
110*5
140*5
160*5
180*5*3

GHR
BW*15*4

hip expands met mini
25 reps*3

abs

Vanaf deze week is het thesis afmaken en blokken tot eind augustus. Dus trainingen zullen gewoon improv zijn waar ik zin in heb met wat basis structuur.

van wat ik kon zien daarstraks waren ze inderdaad nipt onder par, mag ook gezegd worden als het zo is ;)

Voelt gewoon k*t omdat je niet gewoon bent van onder par te squatten. Stoppen is dus een dom idee, beter verder doen en wat volume draaien.

van wat ik kon zien daarstraks waren ze inderdaad nipt onder par, mag ook gezegd worden als het zo is ;)

Stance was ook veel dichter als wide, nu stonden mn tippen nog binnen de outline van de cage en anders staan mn hielen er zelfs net buiten.

Voelt gewoon k*t omdat je niet gewoon bent van onder par te squatten. Stoppen is dus een dom idee, beter verder doen en wat volume draaien.

Had geen klote zin in SQ vandaag, vrijdag wat Dynamic doen met SSQ.

Even de 2 afgelopen trainingen erbij posten.

Vorige week donderdag
illegal wide floor press met squat BB
45*6
65*6
85*6
95*6

IC DB
25*15*3

Pendlay row
70*8*5

MP
40*10*3

Pull ups
BW*5*4

pushdowns doubled mini
20 *3

side raises
16*10*2

ez curls
35*8*2

Zondag DE SQ
SSQ mid stance +25kg chains
85*3*8
belt
105*1*3

Diepte was telkens onder par volgens willem.

speed pulls + 25kg chains
110*2*8
(eerste 4 waren met oly's om eens te testen, platte schoenen zijn beter)

SLDL vanop grond
110*8*4

ham curls
BW*15*3

abs

Je ging de komende cycle toch alles met straight bar doen?

Je ging de komende cycle toch alles met straight bar doen?

Zie een paar posts hoger, waar je al onder gepost heb

"Vanaf deze week is het thesis afmaken en blokken tot eind augustus. Dus trainingen zullen gewoon improv zijn waar ik zin in heb met wat basis structuur."

ME UB

Mid grip bench + 30kg chains
opwarmen
60*10
80*5
100*1
slingshot
120*1*3 VPR

tricep press
60*10
70*10*2
60*10

MM 1arm flys staand
12 reps *2

Yates row
100*5*5

black cat row
2 doubled minis *15*3

upright row
BB*12
40*8*3
BB*12

overhead mini ext
25 reps *2

JM press
BB*20*2

shrugs
20kg plate per hand *20*2

concentration curl
15*12*2

hammer curl
10kg plate *12*2

ME LB

mid stance box sq (46cm)
cambered bar + boubled minis (+20 +45kg)
opwarmen
60*5
80*5
belt
100*3
120*1
130*1
suit
150*1
160*1

Sumo DL
150*5*5

Small stance 46 cm box sq
65*8
85*8
105*8

KB swing
30*20*2 erectors waren dood hierna

abs 85 reps

Laatst bewerkt:

De box is doelbewust terug wat hoger genomen. Vorige week zat ik onder par (42cm) en voor speed ga ik op 40cm box squatten wsl deze week (en de volgende).
Wat raar is is dat ik op de waterpas app op -.3 graden uitkwam op deze box qua diepte. En dat in suit de squats dieper lijken dan met gewoon een short aan. Komt volgens mij omdat de suit vaster rond mn benen en heupen zit waar door alles wat beter zichtbaar is.

46cm box blijft boven par. eyes don't lie...

ik snap niet waarom je weer met een hogere box bezig bent IN SUIT terwijl 42 al maar net par is.
je blijft excuses uitvinden om een hogere box te gebruiken terwijl meerdere mensen je al duidelijk hebben gemaakt dat het te hoog is.

mooie goodmornings :D

Laatst bewerkt:
Buiten de diepte vind ik het er persoonlijk ook niet bepaald stabiel uitzien... Snap natuurlijk wel dat het zwaartepunt van die bar totaal anders ligt en icm de banden wellicht je nog meer uit baan trekt maar kan je je gaan afvragen of dit een voordeel is om aan te sterken of eerder een nadeel en veel risico inhoud.
Op je box ga je nog steeds 'rollen' en je bar zwaait naar achter, bij het rechtkomen schiet je ineens veel naar voor. Met je eerste set al.

Buiten de diepte vind ik het er persoonlijk ook niet bepaald stabiel uitzien... Snap natuurlijk wel dat het zwaartepunt van die bar totaal anders ligt en icm de banden wellicht je nog meer uit baan trekt maar kan je je gaan afvragen of dit een voordeel is om aan te sterken of eerder een nadeel en veel risico inhoud.
Op je box ga je nog steeds 'rollen' en je bar zwaait naar achter, bij het rechtkomen schiet je ineens veel naar voor. Met je eerste set al.
Dit dus...

deze boodschap zat verstopt in mijn 'mooie goodmornings' comment, bedankt om uit te leggen waar ik te lui voor was :D

Toch is het rollen wel al minder dan eerst.

je rolt automatisch minder met een cambered bar omdat de bar zelf schommelt.

Wel dat is squatten met die BB, dat ding flikkert je alle kanten uit doorheen de hele beweging zeker op een box. Kom maar eens testen :p.
Buiten de 130 en 160 vind ik het er niet abnormaal uitzien voor deze BB. Als je volledig op max zit is je vorm nooit meer perfect. En mijn posteriour chain is niet zo super gifted als die van Gerre die iets minder problemen heeft met deze BB :p . En mn knieen, rug etc zijn op hun juiste plaats en arch gebleven dus niets alarmerend.

Over diepte weeral: par, high box en free worden afgewisseld. Hou nu eens eindelijk op met mn log te vervuilen met dat gezaag over box hoogte alstublieft. K heb al veel te veel keren uitgelegd waarom ik het zo doe. Zolang mijn freesquats niet hoog zijn (en jij hebt ze allemaal goed gekeurd bij u thuis in de gym) heeft niemand ergens over te klagen of zagen. Altijd maxen onder par en dyna nog eens onder par doen heeft me anderhalf jaar nergens gebracht, dus ik ga het niet weer zo doen. Suit was ook om te testen met deze stance en om niet compleet te verleren om in gear te squatten.

Een paar posts eerder zeg je nog dat 42 vorige week nipt onder par was, dus wat zeg je nu dat het maar net par is ???

@ DieNase: op het rollen heb ik gelet, met die BB is het door het swingen van de halter zelf onder in niet zo simpel om tegen te gaan. En alles in 1 keer veranderen gaat ook niet ;). Ik ben al blij dat k begin te wennen aan de smallere stance en schoenen.

Terug
Naar boven