AndroidHealthClinic

Wie heb ik kunnen helpen bij het herstel van bepaalde aandoeningen/klachten?

Mogen we ook meedelen over welke zaken je géén verstand hebt en toch een uitgesproken (foute) mening hebt?

;)
Buikspieroefeningen en rugproblemen is mij vooral bijgebleven. Ik denk niet dat trainen en oefeningen iets is waar Cools veel ervaring mee heeft.

• Topic Starter Topic Starter
Buikspieroefeningen en rugproblemen is mij vooral bijgebleven. Ik denk niet dat trainen en oefeningen iets is waar Cools veel ervaring mee heeft.

Ga je nu elke keer een poging wagen? Er zijn onderzoeken die aantonen dat sit-ups and crunches slecht voor je ruggenwervel en dus onderrug kunnen zijn. Toon me dan ajb aan met onderzoek dat dit niet zo is.

Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar gecombineerd met eigen ervaring en begrip van het lichaam vermoed ik dat het wel klopt. Heb zelf rugklachten gehad en buikspieren er toen maar uit gegooid gezien het vrij nutteloos toch was. Oefeningen aangepast en nooit meer last gehad. Als je de rest correct aanpast word alles goed getraind en dus ook buikspieren zonder overbelasting.

En ivm mijn trainingsjaren tja, toch al 12 jaar ervaring waarvan 7 jaar volop. Maar doet dat er toe? Lang en veel trainen wil nog niet zeggen 'goed' trainen.Lees anders lekker over alles heen en ga selectief dingen eruit nemen om je gelijk ergens te kunnen halen.

Laatst bewerkt:
Ga je nu elke keer een poging wagen? Er zijn onderzoeken die aantonen dat sit-ups and crunches slecht voor je ruggenwervel en dus onderrug kunnen zijn. Toon me dan ajb aan met onderzoek dat dit niet zo is.

Ik kan het natuurlijk mis hebben, maar gecombineerd met eigen ervaring en begrip van het lichaam vermoed ik dat het wel klopt. Heb zelf rugklachten gehad en buikspieren er toen maar uit gegooid gezien het vrij nutteloos toch was. Oefeningen aangepast en nooit meer last gehad. Als je de rest correct aanpast word alles goed getraind en dus ook buikspieren zonder overbelasting.

En ivm mijn trainingsjaren tja, toch al 12 jaar ervaring waarvan 7 jaar volop. Maar doet dat er toe? Lang en veel trainen wil nog niet zeggen 'goed' trainen.Lees anders lekker over alles heen en ga selectief dingen eruit nemen om je gelijk ergens te kunnen halen.
Situps slecht, ik ben daar volledig mee akkoord. Heb ik zelf ook altijd geschreven. Heb ik dan ergens beweerd dat jij daar ongelijk hebt.

De discussie ging nooit over sit-ups en crunches maar over planks en back extensions.

Uit eigen ervaring kan en mag je niets besluiten. Er zijn 100 miljoen redenen voor lage rugpijn. Omdat planks, crunches, antirotations,... voor persoon A niet goed zijnwil niet zeggen dat dit slechte oefeningen zijn voor iedereen. Domme veralgemeningen altijd. Ik ben lactose intolerant dus melk is slecht voor mij dus melk zal wel voor iedereen slecht zijn. Slaat nergens op.

We wachten in het topic trouwens nog altijd op al de wetenschappelijke evidentie die je ging posten om je 'punt' bij te staan.

Wat raad je aan ivm het mentale aspect van de mens, een soort van feel good supplement?
Meeste zaken die je gebruikt als cycle, zijn onderhevig aan gewenning. In de off periode is het in principe teren op lege reserves.
Visolie/vit d3 kan het hele jaar door, maar ik vind dit eerlijk gezegd, vrij beperkt in hun werking, hun werking is uiteraard bewezen,
maar de gewaarwording van hun effect, komt toch vooral voor bij deficiëntie...
Positieve ervaring van mij uit, gaat naar ashwagandha (cycle), zoek meer iets die mij het hele jaar door ondersteuning kan bieden.
5htp zou geschikt moeten zijn voor continu gebruik

Ben ook wel benieuwd wat cools daarvan vind.

De discussie ging nooit over sit-ups en crunches maar over planks en back extensions.

Uit eigen ervaring kan en mag je niets besluiten. Er zijn 100 miljoen redenen voor lage rugpijn. Omdat planks, crunches, antirotations,... voor persoon A niet goed zijnwil niet zeggen dat dit slechte oefeningen zijn voor iedereen. Domme veralgemeningen altijd. Ik ben lactose intolerant dus melk is slecht voor mij dus melk zal wel voor iedereen slecht zijn. Slaat nergens op.

We wachten in het topic trouwens nog altijd op al de wetenschappelijke evidentie die je ging posten om je 'punt' bij te staan.

Heb ik mijn vorige post over planks aangegeven. En ging ook even over sit-ups en crunches alhoewel de focus werd verlegd.

Ik geef ook aan dat ik uit eigen ervaring niets besluit als je de tekst boven die zin leest. Wat ik hier en daar veel hoor/lees is veel gepraat zonder zelf studies erbij te halen.

En op wat ben je aan het wachten dan? Check het topic nog eens en zoals ik hier al aangegeven ben.

Laatst bewerkt:
Situps slecht, ik ben daar volledig mee akkoord. Heb ik zelf ook altijd geschreven. Heb ik dan ergens beweerd dat jij daar ongelijk hebt.

Nee, maar dan is je post ook onzinnig omdat ik ivm planks het in dat topic en hier heb aangegeven.

5htp zou geschikt moeten zijn voor continu gebruik

Ben ook wel benieuwd wat cools daarvan vind.

In mijn topic Hormonale Balans kan je zien dat dit mogelijk een negatief impact heeft op je testosteron door serotonine verhoging. Dat is waarschijnlijk de reden ook waarom ssri's testosteron verlagen.

Nu is het net zoals bij ssri's bij sommige personen wel aan te raden natuurlijk.

@Cools . Heb je niet ergens een grote opsomming van wat Phosphatidylserine nou allemaal precies doet? Volgens mij raad je het bij veel klachten aan.

Cools, dit is een vraag, dus weet niet of hij in dit topic hoort.

Mijn broer heeft een probleem met een spier in zijn rug/schouder/lat, rechter kant. Na een nacht raar slapen is de zenuw afgeknelt en lijkt de spier 'niet meer te werken'. Dit uit zich in dat hij zijn rechter lat niet meer kan aanspannen bij bv een front double biceps, maar ook schouder oefeningen gaan erg slecht aangezien hij zijn rechter hand amper fatsoenlijk boven hoofd kan tillen. Schouderblad steekt uit naar achteren.

Hij heeft meting laten doen door arts die er met electronen aan plakte of in stak en zag dat die betreffende spier non responsive was. Dit komt blijkbaar vaker bij bb'ers voor en de arts gaf aan dat het herstel ca. 3 jaar kon duren.

Ik omschrijf het nu een beetje vaag maar kan hem hier wel verder uit laten leggen.

Wat ik wil vragen is, klinkt dit als een bekend probleem voor jou en is er een manier om die 3 jaar herstel te verkorten. Of heb je niet voldoemde gedetailleerde imformatie adhv bovenstaande omschrijving?

Alvast bedankt.

@Cools . Heb je niet ergens een grote opsomming van wat Phosphatidylserine nou allemaal precies doet? Volgens mij raad je het bij veel klachten aan.

Dat lijkt inderdaad zo :p Maar valt mee. Voor lever, darmen en stress raad ik het vooral aan.

Het heeft mogelijk cortisol verlagende effecten, maar dat moet nog verder onderzocht worden. Alsook het testosteron verhogend effect. Gezien de positieve effecten op de psyche gaat dat vrijwel zeker een positief effect hebben op deze 2, vooral bij mensen met stress.

Ivm lever kan je lezen in mijn topic leverfunctie.

En ivm darmen is afhankelijk van het probleem. Dit kan gerelateerd zijn aan een verminderde galaanmaak of immuunsysteem. Door zijn positieve effecten op de leverfunctie gaat de galaanmaak verbeteren alsook heeft het een effect op het immuunsysteem wat ontstekingsfactoren in de darm kan verminderen.

Cools, dit is een vraag, dus weet niet of hij in dit topic hoort.

Mijn broer heeft een probleem met een spier in zijn rug/schouder/lat, rechter kant. Na een nacht raar slapen is de zenuw afgeknelt en lijkt de spier 'niet meer te werken'. Dit uit zich in dat hij zijn rechter lat niet meer kan aanspannen bij bv een front double biceps, maar ook schouder oefeningen gaan erg slecht aangezien hij zijn rechter hand amper fatsoenlijk boven hoofd kan tillen. Schouderblad steekt uit naar achteren.

Hij heeft meting laten doen door arts die er met electronen aan plakte of in stak en zag dat die betreffende spier non responsive was. Dit komt blijkbaar vaker bij bb'ers voor en de arts gaf aan dat het herstel ca. 3 jaar kon duren.

Ik omschrijf het nu een beetje vaag maar kan hem hier wel verder uit laten leggen.

Wat ik wil vragen is, klinkt dit als een bekend probleem voor jou en is er een manier om die 3 jaar herstel te verkorten. Of heb je niet voldoemde gedetailleerde imformatie adhv bovenstaande omschrijving?

Alvast bedankt.

Zulke vragen kunnen in dit topic, maakt het overzichtelijker voor me.

Dit is geen bekend probleem voor me, maar we kunnen wel mogelijke oorzaken uitsluiten gezien dat er moet zijn. Dit maakt het makkelijker om tot een behandeling/oplossing te komen.

Welke supplementen neemt hij? Dit moet ik altijd eerst weten om mogelijke oorzaken te elimineren.

In mijn topic Hormonale Balans kan je zien dat dit mogelijk een negatief impact heeft op je testosteron door serotonine verhoging. Dat is waarschijnlijk de reden ook waarom ssri's testosteron verlagen.

Nu is het net zoals bij ssri's bij sommige personen wel aan te raden natuurlijk.

Graag een link naar waar je dit vandaan hebt (SSRI > serotonine > testosteron verlaging).

Mogelijk verwar je het met libidoverlaging door SSRI medicatie. Dit schijnt idd te wijten te zijn aan de rol van serotonine, dit verlaagt het libido, maar staat los van testosteron produktie (althans, ik heb daar geen concrete aanwijzingen voor gevonden).

Laatst bewerkt:
Zal hier ook maar eens een vraagje plaatsen voor jou Cools. Het is eigenlijk redelijk simpel t.o.v. de andere problemen die je al hebt opgelost bij andere mensen maar ik ben voor het werk verplicht om een paar seminaries te volgen waar ook nog een soort van examen/paper aan vast hangt. Nu is studeren voor mij al een tijdje geleden en vroeg ik me dus af of er bepaalde supplementen zijn die je kan nemen om beter te kunnen studeren in de zin van betere concentratie, beter geheugen, meer kunnen onthouden enz.

Bedankt alvast

Graag een link naar waar je dit vandaan hebt (SSRI > serotonine > testosteron verlaging).

Mogelijk verwar je het met libidoverlaging door SSRI medicatie. Dit schijnt idd te wijten te zijn aan de rol van serotonine, dit verlaagt het libido, maar staat los van testosteron produktie (althans, ik heb daar geen concrete aanwijzingen voor gevonden).

In dit topic staan alle studies.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/het-serotonine-dopamine-gaba-evenwicht.309109/

Serotonine verhogen zal je testosteron verlagen. Dus de link ivm libido is duidelijk. Ook zijn er studies die aangeven dat ssri's testosteron verlagen.

Evaluation of endocrine profile and hypothalamic-pituitary-testis axis in selective serotonin reuptake inhibitor-induced male sexual dysfunction.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18626269

Zal hier ook maar eens een vraagje plaatsen voor jou Cools. Het is eigenlijk redelijk simpel t.o.v. de andere problemen die je al hebt opgelost bij andere mensen maar ik ben voor het werk verplicht om een paar seminaries te volgen waar ook nog een soort van examen/paper aan vast hangt. Nu is studeren voor mij al een tijdje geleden en vroeg ik me dus af of er bepaalde supplementen zijn die je kan nemen om beter te kunnen studeren in de zin van betere concentratie, beter geheugen, meer kunnen onthouden enz.

Bedankt alvast

Fosfsatidylserine is hier mogelijk ook een goede voor. Bij ouderen alvast. Studies bij jongeren kan ik niet vinden.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2966935/

Concentratie en geheugen verbeteren ook meestal sterk bij een goede werking van het lichaam. Dus zeker het proberen waard.

Laatst bewerkt:
Is Phosphatidylserine niet genoeg uit voeding te verkrijgen?

Hoi Cools,
Na het lezen van jou topics waarin je al eerder aangaf om de buik en onderrug niet apart te trainen, ben ik dit gaan toepassen en ik moet zeggen hierdoor een significante verbetering aan mijn rugklachten (weervelkanaalstenose/iichias ) heb ondervonden. Hopelijk zet dit herstel zich nog verder voort.

Hoi Cools,
Na het lezen van jou topics waarin je al eerder aangaf om de buik en onderrug niet apart te trainen, ben ik dit gaan toepassen en ik moet zeggen hierdoor een significante verbetering aan mijn rugklachten (weervelkanaalstenose/iichias ) heb ondervonden. Hopelijk zet dit herstel zich nog verder voort.

Goed nieuws ;) Ben benieuwd of het nog verder verbeterd.

Denk het persoonlijk wel. Je onderrug en buikspieren is iets wat je constant gebruikt en al optimaal traint bij alle andere spiergroepen. Stabilisatie en ontlasting van de ruggengraat door versterking van buik en rug zal je lichaam zelf bereiken hierdoor.

Met de standaard oefeningen isoleren zal verder de spieren versterken natuurlijk, maar ook voor een belasting op die ruggengraat zorgen. Dus uiteindelijk doe je meer kwaad.

Er zijn nog wat aanvullende dingen die een positief effect kunnen hebben, maar eerst maar eens zien hoe dit gaat.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven