XXL Nutrition

Wie heb ik kunnen helpen bij het herstel van bepaalde aandoeningen/klachten?

• Topic Starter Topic Starter
Natuurlijk moet het juist vermeld worden, maar daar heb je als consument weinig aan als dat niet gebeurt. Hier nog een die niet klopt: http://nl.bodybuilding.com/store/now/phos.html

Het is een product waarbij het vaak fout wordt aangegeven. Misschien niet eens expres; het enige dat fabrikanten kunnen inkopen is fosfatidylserine-complex (Leci-PS, Cogni-PS of Sharp-PS), dat nooit alleen fosfatidylserine bevat. Als je de hoeveelheid daarvan aangeeft ga je dus de mist in.

Bij Swanson en Urmale moet je ze ook maar op hun woord geloven, heb helaas geen online testen kunnen vinden.

Die van Now is inderdaad ook een vraag gezien hun vermelding wat onduidelijker is.

Swanson komt van Sharp-PS en Urmale heeft de nodige documenten die je kan opvragen. Deze laatste raad ik nog aan, maar verzending duurt wat langer dan bv bij XXL. Ook is er weinig verschil tussen de prijs uiteindelijk.

Fosfatidylserine is maximaal aan 50% zuiverheid momenteel verkrijgbaar als je het betaalbaar wil houden. Het is voldoende alleen je fosfatidylserine hoeveelheid aan te geven als je dit ook werkelijk doet. Meeste verkopers weten dit. Het brengt alleen meer op het anders te vermelden.

Ik raad vooral die van Swanson nu aan om bovenstaande redenen.

Op het label staat ook correct : 100mg Phosphatidylserine (from Sharp-PS® soybean phospholipid complex)

Fosfatidylserine kan je van verschillende bronnen uit China aankopen trouwens. De merken die jij noemt zijn de bekende bronnen met hun eigen zuiveringsproces.

Laatst bewerkt:
Vind het label verdacht. Een stuk duidelijker zou zijn om de hoeveelheid Sharp-PS aan te geven, en daaronder de hoeveelheid fosfatidylserine. Dat is hoe sommige andere fabrikanten het doen, die zou ik eerder vertrouwen.

Het is voldoende bij een fosfolipide-complex als je dit aangeeft te vermelden hoeveel fosfatidylserine het bevat. Dit is trouwens de correcte manier van labeling.

Wat Bulkpowders dus inderdaad niet doet.

De correcte manier is dus fosfolipide-complex uit soja lecithine of uit lecithine afkomstig van soja. Het aantal mg hoeft niet vermeld te worden van dit complex als je er duidelijk bij zet hoeveel mg fosfatidylserine dit complex bevat.

Bron van afkomst vermeld je er gewoon bij. Maar 100mg sharp-ps poeder bestaat dus niet als je de juiste termen wil gebruiken op het label. Je koopt eigenlijk soja lecithine met een bepaald percentage aan fosfatidylserine. Zelfde is zo voor fosfatidylcholine.

Een voorbeeld van correcte vermelding van een zeer goede (maar dure) firma die hun eigen producten maken.
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...eb.pdf&usg=AFQjCNH6bIduqVGTDyTG2_ZU9mrMw4zdHQ

Laatst bewerkt:
Is er nog een verschil met fosfatidylserine uit dierlijke bron?

Van dierlijke oorsprong, uit de hersens van koeien, bevat het fosfatidylserine molecuul vooral verzadigde, enkelvoudig onverzadigde en lange keten meervoudige onverzadigde vetten.

Van plantaardige oorsprong, uit lecithine uit soja, zit er vooral meervoudig onverzadigde vetten in.

Effecten zouden hierdoor kunnen verschillen, maar moet nog verder onderzocht worden.

Is inderdaad een vrij bizarre dosering en prijs. Heb ze daar al op attent gemaakt, maar niet het idee dat ze er iets aan gaan doen :(

50mg per dosis op aan fosfatidylserine is vrij normaal, alsook de prijs. Hangt van de inkoopprijs af bij je bron. 50% zuiver is momenteel vrij duur nog bij bekende bronnen.

Laatst bewerkt:
50mg per dosis op aan fosfatidylserine is vrij normaal, alsook de prijs. Hangt van de inkoopprijs af bij je bron. 50% zuiver is momenteel vrij duur nog bij bekende bronnen.
Ja, maar het is dus de helft van wat er in die van XXL nutrition zit waardoor het een vrij bizarre dosering is en prijs. 12 pillen per dag om aan de 600 mg te komen.

Ja, maar het is dus de helft van wat er in die van XXL nutrition zit waardoor het een vrij bizarre dosering is en prijs. 12 pillen per dag om aan de 600 mg te komen.

Swanson staat bekend om goede producten aan een niet te dure prijs te leveren. Ook veelvuldig goed getest op consumerlabs. Heeft ook te maken met welke winstmarge je op een product hanteert.

Bulkpowders hun prijs klopt wel al je rekening houd met andere firma's die 50mg ps per capsule verkopen. Maar die winstmarges liggen dan waarschijnlijk ook hoger en de vraag is wat hun inkoopprijs is.

Check firma's zoals AOV en Biotics maar eens.

Urmale is ook een goede Belgische firma, alleen kan verzenden even duren. Alsook is enige mogelijkheid van betaling met acceptgiro.

Nog een mogelijk probleem is dat lysophosphatidylserine onder dezelfde noemer als fosfatidylserine wordt gezet bij de % berekening. Bv. bij Myprotein, vraag is dan hoeveel fosfatidylserine er echt in zit.

Laatst bewerkt:
Swanson staat bekend om goede producten aan een niet te dure prijs te leveren. Ook veelvuldig goed getest op consumerlabs. Heeft ook te maken met welke winstmarge je op een product hanteert.

Bulkpowders hun prijs klopt wel al je rekening houd met andere firma's die 50mg ps per capsule verkopen. Maar die winstmarges liggen dan waarschijnlijk ook hoger en de vraag is wat hun inkoopprijs is.

Check firma's zoals AOV en Biotics maar eens.

Urmale is ook een goede Belgische firma, alleen kan verzenden even duren. Alsook is enige mogelijkheid van betaling met acceptgiro.
Oke, maar ik heb al van bulkpowders daarom baal ik dat ik er nu 12 moet gaan slikken ipv 6 ;).

Als ik bij bv Google shopping of de Bodybuilding.com shop kijk dan verkopen alle merken 100mg of meer per capsule, en sommige daarnaast ook 50mg.

Dan de prijs.

http://nl.myprotein.com/sports-nutrition/fosfatidylserine/10530150.html
- ~ E 2 per gram

https://xxlnutrition.com/nl/swanson-health/phosphatidylserine
- ~E 2,5 per gram

- http://www.vitaminesperpost.nl/Fosfatidylserine-100-mg.html http://nl.bodybuilding.com/store/muscletech/essential-series-platinum-phosphatidylserine-serine.html
- ~E 4 per gram

Bulkpowders
- ~E 5,5 per gram

Heb geen duurdere dan Bulkpowders kunnen vinden. Denk dus niet dat je dosering en prijs "vrij normaal" kunt noemen.

9,2 € per gram. Zijn nog een paar duurdere en ook tussenin.

[Link niet meer beschikbaar]

Voor 50% zuiverheid is dat een normale prijs, het is een dure stof en hoe zuiverder hoe duurder. De goedkopere zijn gewoon 20% fosfatidylserine in 100% (soja) lecithine en 80% andere fosfolipiden zoals fosfatidylcholine bv.

Zuiverheid maakt niet zoveel uit ook gezien de andere fosfolipiden geen tegenwerkende werking hebben. Het gaat dus om de hoeveelheid fosfatidylserine per capsule in verhouding tot de prijs.

Ik ga nu fosfatidylserine bestellen, die van Swanson bij XXL. Kan ik uit gaan van 100 mg per cap? Of eerder 50, waardoor ik er dus 4 moet pakken ipv 2.

Die bevatten 100mg per capsule, dus 2 per dag.

Een tijd geleden sprak ik Cools aan omdat ik na een Tren kuur enorme last kreeg van acne, en deze na 2 maanden nog niet geminderd of verdwenen was.

Na wat over en weer te hebben ge-DM'd kwam Cools met pompoenpitlolie 1000mg per dag. Deze zou de omzetting tot DHT verminderen.

Zo gezegd zo gedaan en het resultaat was verbluffend! Na 3 dagen begon de acne al rustiger te worden, en nu 1,5 week later en de acne is AANZIENLIJK minder. Ik smeer er ook zinkzalf op voor een uitdrogend effect, wat erg goed werkt. Voorheen kon ik geen proviron pakken omdat de acne me te erg werd. Nu met pompoenpitolie is dit verleden tijd en lukt zelf dit gewoon :)

Kortom, Cools is een held! :)

Een tijd geleden sprak ik Cools aan omdat ik na een Tren kuur enorme last kreeg van acne, en deze na 2 maanden nog niet geminderd of verdwenen was.

Na wat over en weer te hebben ge-DM'd kwam Cools met pompoenpitlolie 1000mg per dag. Deze zou de omzetting tot DHT verminderen.

Zo gezegd zo gedaan en het resultaat was verbluffend! Na 3 dagen begon de acne al rustiger te worden, en nu 1,5 week later en de acne is AANZIENLIJK minder. Ik smeer er ook zinkzalf op voor een uitdrogend effect, wat erg goed werkt. Voorheen kon ik geen proviron pakken omdat de acne me te erg werd. Nu met pompoenpitolie is dit verleden tijd en lukt zelf dit gewoon :)

Maar je kan evengoed pompoenpitten kopen. Goedkoper en even goed. 10-20 pitten per dag. Niks beter voor de prostaat en elke dag wat gemberpoeder in een drank 's morgens en s' avonds.

Maar je kan evengoed pompoenpitten kopen. Goedkoper en even goed. 10-20 pitten per dag. Niks beter voor de prostaat en elke dag wat gemberpoeder in een drank 's morgens en s' avonds.

Kan inderdaad ook. Pompoenpitolie zou wel wat geconcentreerder zijn in actieve stoffen, maar teveel is ook niet goed.

Gember is eerder tegen prostaatkanker door zijn anti-oestrogene effect. Voor groei te beperken zou wel eens averechts kunnen werken hierdoor, maar daar is nog geen onderzoek over beschikbaar.

Als het zou werken tegen de omzetting naar DHT, dus binden aan het 5 alpha reductase enzym dan zou het niet werken bij proviron (want dat is toch al een dht?)

Als het zou werken tegen de omzetting naar DHT, dus binden aan het 5 alpha reductase enzym dan zou het niet werken bij proviron (want dat is toch al een dht?)

Sowieso verminderd het de omzetting van test naar DHT, wat vrijwel altijd in een kuur zit, en dit geeft al een betere a:e ratio. Het zou ook nog bijkomende effecten hebben op bepaalde prostaglandines (pgd2)/ontstekingsfactoren die hier ook invloed kunnen hebben.

Cools ik heb een vraag. (Weet niet of ik het hier moet stellen, maar had ergens gelezen dat jij veel wist van de lever.)

Ik gebruik creatine, whey en vitamine d3 is dit enig zins belastend/schadelijk voor de lever?

Ik heb al en tijdje een raar gevoel onder aan m'n ribbenkast, en dacht gelijk aan de lever, dus zou graag willen weten of deze supplementen invloed hebben op de lever. Het kan misschien ook gewoon een ontstoken/gekneusde rib zijn, als het aanhoudt ga ik langs de huisarts voor de zekerheid

Ben benieuwd naar je antwoord.

Alvast bedankt

Alle drie zijn niet schadelijk voor je lever, behalve als er bepaalde toevoegingen inzitten. Welke whey, creatine en vitamine D gebruik je? Nog andere supplementen of medicatie?

Waar heb je dat gevoel? Je lever ligt vlak onder je rechter borst. Als je je handpalm vlak onder je borst/tepel legt dan heb je bijna de gehele lever eronder.

Als het gevoel meer in het midden en een klein deel links ligt is het eerder je maag.

Terug
Naar boven