XXL Nutrition

Wie heb ik kunnen helpen bij het herstel van bepaalde aandoeningen/klachten?

• Topic Starter Topic Starter
Oke, aan welke doseringen moet ik dan denken?
Qua supplementen neem ik nu naast omega 3 al Vit D3, ongeveer 3x pw 5000 iu.
Verder rondom de training supps als creatine, leucine, glutamine, taurine en citrulline.
Medicatie hangt af van mijn klachten, voel zelf aan wat ik nodig heb. Vaak oxazepam, diazepam, domperidon, primperan en soms buscopan.

200mg/dag om te beginnen.

Omega 3, creatine en al de andere even stoppen omdat deze er ook effect op kunnen hebben.

Voor als je op restaurant gaat, bij vrienden eet of je gewoon eens lekker wil laten gaan door een glas melk te drinken. Neem je 1 (of 2) pilletjes bij die maaltijd en je hebt nergens last van.

Ja, ik ken die capsules wel, gebruik ze wel eens bij dit soort gelegenheden (Kerutabs). Maar ik bedoel meer waarom ik het op dagelijkse basis zou moeten gebruiken..
Hoeveel kost het enzym lactase?

200mg/dag om te beginnen.

Omega 3, creatine en al de andere even stoppen omdat deze er ook effect op kunnen hebben.

Let wel op dat de hoeveelheid fosfatidylserine vaak onjuist wordt vermeld. Zuiver is onmogelijk; wat MP verkoopt is bijvoorbeeld maar 20%.

Let wel op dat de hoeveelheid fosfatidylserine vaak onjuist wordt vermeld. Zuiver is onmogelijk; wat MP verkoopt is bijvoorbeeld maar 20%.

Klopt, maar dat is los poeder en dan moet je nog zitten berekenen rekening houdende met die 20%,

In capsules staat gewoon vermeld hoeveel mg fosfatidylserine er per capsule in zit. Dus het % zuiverheid maakt dan niet uit.

Klopt, maar dat is los poeder en dan moet je nog zitten berekenen rekening houdende met die 20%,

In capsules staat gewoon vermeld hoeveel mg fosfatidylserine er per capsule in zit. Dus het % zuiverheid maakt dan niet uit.

Onjuist, kijk maar eens op bulkpowders.nl bijvoorbeeld. En zo zijn er meer.

Onjuist, kijk maar eens op bulkpowders.nl bijvoorbeeld. En zo zijn er meer.

Je begrijpt het verkeerd. Bij fosfaidylserine supplementen in capsules staat er op het label hoeveel mg fosfatidylserine er per capsule in zit. De rest van de capsule kan dan uit 80 of 50% andere stof bestaan.

Bij een zak of pot los poeder moet je zelf uitrekenen hoeveel fosfatidylserine elke scoop bevat. Of dit zouden ze zelf gedaan moeten hebben en aangegeven hoeveel fosfatidylserine er werkelijk in het aantal mg zit.

Je begrijpt het verkeerd. Bij fosfaidylserine supplementen in capsules staat er op het label hoeveel mg fosfatidylserine er per capsule in zit. De rest van de capsule kan dan uit 80 of 50% andere stof bestaan.

Bij een zak of pot los poeder moet je zelf uitrekenen hoeveel fosfatidylserine elke scoop bevat. Of dit zouden ze zelf gedaan moeten hebben en aangegeven hoeveel fosfatidylserine er werkelijk in het aantal mg zit.

JIJ begrijpt het niet. Met jouw logica zit hier 100mg in: http://www.bulkpowders.co.uk/phosphatidyl-serine-tablets-100mg.html . En dat klopt niet... Door zo stellig foute informatie te geven help je niemand.

JIJ begrijpt het niet. Met jouw logica zit hier 100mg in: http://www.bulkpowders.co.uk/phosphatidyl-serine-tablets-100mg.html . En dat klopt niet... Door zo stellig foute informatie te geven help je niemand.

Dat zijn tabletten die 100mg fosfatidylserine per tablet bevatten. De reststof is afhankelijk van het percentage zuiverheid, maar het blijft 100mg actieve stof.

"Phosphatidyl Serine Tablets contain an impressive 100mg Phosphatidyl Serine per tablet"

Die van Myprotein is een zak poeder. Dus je kan niet zeggen 100mg/tablet, maar afhankelijk van het percentage zuiverheid wel hoeveel fosfatidylserine per 100mg. Dus bij 20% zuiverheid (info komt van mij trouwens) is dit 20mg actieve stof per 100mg poeder.

Myprotein heeft dit nergens aangegeven staan, daarom dat ik enige tijd terug de vraag heb gesteld. Dus van 300mg poeder is er maar 60mg fosfatidylserine.

Omdat ik het heb nagevraagd by BP zelf. En zij zijn maar een voorbeeld, anderen doen het precies zo...

Dan heeft BP hun info op het label verkeerd staan. Dus 1 tablet bevat geen 100mg fosfatidylserine? Ik zal het eens navragen.

Zo, heb hun even gemaild met de vraag of hun tabletten 100mg fosfatidylserine bevatten of een bepaald % per 100mg tablet.

Swanson bevat gewoon 100mg fosfatidylserine per cap alsook Urmale 200mg per. Deze laatste is 50% zuiver en betekend dus dat een capsule 400mg totale stof bevat zonder de toevoegingen meegerekend.

Laatst bewerkt:
Omdat ik het heb nagevraagd by BP zelf. En zij zijn maar een voorbeeld, anderen doen het precies zo...

Myprotein heb ik al een hele tijd terug nagevraagd. In 2012 al zoals je kan zien, dus ben hier bekend mee.

https://forum.bodybuilding.nl/topic...n-ze-nu-eigenlijk.281489/page-20#post-6884473

Myprotein heeft het recent aangepast, maar nog niet volledig correct natuurlijk. Zoals je kan lezen waren ze ook niet meteen eerlijk.

https://forum.bodybuilding.nl/topic...-ze-nu-eigenlijk.281489/page-112#post-9286381

Dan heeft BP hun info op het label verkeerd staan. Dus 1 tablet bevat geen 100mg fosfatidylserine? Ik zal het eens navragen.

Zo, heb hun even gemaild met de vraag of hun tabletten 100mg fosfatidylserine bevatten of een bepaald % per 100mg tablet.

Swanson bevat gewoon 100mg fosfatidylserine per cap alsook Urmale 200mg per. Deze laatste is 50% zuiver en betekend dus dat een capsule 400mg totale stof bevat zonder de toevoegingen meegerekend.

Na het zoeken naar Moshi's berichten geschiedenis kwam ik hier op uit:

Moshi, Phosphatidyl Serine wordt inderdaad gemaakt van soya, maar 100mg Phosphatidyl Serine Poeder is niet 100mg soya extract. Het product is gemaakt van soya als start materiaal, maar het eindproduct is geen soya, net zoals glutamine geen 100% maïs is.
Het product bevat 100mg Phosphatidyl Serine poeder, waarvan 50% Phosphatidyl Serine.
Dus per 100mg Phosphatidyl Serine Poeder:
50mg Phosphatidyl Serine
48mg Phospholipids & Glycerides
2mg Silicon Dioxide

Tablet bevat:
100mg Phosphatidyl Serine Poeder
675mg DI Calcium Phosphate
675mg Microcrystalline Cellulose
30mg Magnesium Stearate
20mg Silicon Dioxide

Na het zoeken naar Moshi's berichten geschiedenis kwam ik hier op uit:

Ah, dan moeten ze hun info aanpassen want dat is niet echt duidelijk op hun site. 'Normale' firma's zetten de hoeveelheid fosfatidylserine (aantal mg per cap of tabl) op hun label. Eenvoudiger voor de consument. Ik zal hun erover mailen. Sowieso raadde ik al geen myprotein meer aan om die reden.

Het is dus 100mg lecithine uit soja wat ze verkopen met een percentage fosfatidylserine in. Dus 50mg fosfatidylserine moet er op hun label staan gezien dit een afzonderlijke stof is. Soja lecithine poeder is het dus waarvan 50% fosfatidylserine.

Swanson doet het bv. correct.
http://www.swansonvitamins.com/swanson-ultra-phosphatidylserine-100-mg-90-sgels

Urmale heb ik ook gecontacteerd en die bevatten ook gewoon wat erop staat.

Het is dus altijd afkomstig van een fosfolipiden-complex uit lecithine wat weer uit soja komt.

Laatst bewerkt:
Is er nog een verschil met fosfatidylserine uit dierlijke bron?

Dus in de Phosphatidylserine van bulkpowders is 50 mg per cap? dus moet je 12 pillen slikken om aan 600 mg te komen pfff. Ik dacht dat ik er aan 6 genoeg had, maar die is t bijna dubbel zo duur als bij XXL nutrition als je die van swanson neemt?

Ah, dan moeten ze hun info aanpassen want dat is niet echt duidelijk op hun site. 'Normale' firma's zetten de hoeveelheid fosfatidylserine (aantal mg per cap of tabl) op hun label. Eenvoudiger voor de consument.

Natuurlijk moet het juist vermeld worden, maar daar heb je als consument weinig aan als dat niet gebeurt. Hier nog een die niet klopt: http://nl.bodybuilding.com/store/now/phos.html

Het is een product waarbij het vaak fout wordt aangegeven. Misschien niet eens expres; het enige dat fabrikanten kunnen inkopen is fosfatidylserine-complex (Leci-PS, Cogni-PS of Sharp-PS), dat nooit alleen fosfatidylserine bevat. Als je de hoeveelheid daarvan aangeeft ga je dus de mist in.

Bij Swanson en Urmale moet je ze ook maar op hun woord geloven, heb helaas geen online testen kunnen vinden.

Dus in de Phosphatidylserine van bulkpowders is 50 mg per cap? dus moet je 12 pillen slikken om aan 600 mg te komen pfff. Ik dacht dat ik er aan 6 genoeg had, maar die is t bijna dubbel zo duur als bij XXL nutrition als je die van swanson neemt?

Is inderdaad een vrij bizarre dosering en prijs. Heb ze daar al op attent gemaakt, maar niet het idee dat ze er iets aan gaan doen :(

Welke fosfatidylserine is aan te raden dan? Zag net dat XXL van Swanson heeft, maar is die werkelijk 100 mg per cap?

Welke fosfatidylserine is aan te raden dan? Zag net dat XXL van Swanson heeft, maar is die werkelijk 100 mg per cap?

Vind het label verdacht. Een stuk duidelijker zou zijn om de hoeveelheid Sharp-PS aan te geven, en daaronder de hoeveelheid fosfatidylserine. Dat is hoe sommige andere fabrikanten het doen, die zou ik eerder vertrouwen.

Terug
Naar boven