ik vind het een rare vraag. je moet die vraag aan mensen stellen die minstens tien jaar geleden aan de AS hebben gezeten. spijt kan je er pas veel later van hebben als de echte problemen zouden kunnen komen omdat je teveel AS hebt gebruikt. prostaatproblemen, leverproblemen, chronische vermoeidheid e.d. manifesteren zich pas vele jaren later. ik blijf de realiteit daarvan onder ogen zien en realiseer mij toch, dat je de kans om één van die problemen te krijgen, wel degelijk verhoogt. sommigen zullen geluk hebben maar sommigen zullen het zich wel beklagen. alleen realiseren ze zich dat nu nog niet. ik heb altijd veel gesport maar pas hier en daar een klein kuurtje gedaan vanaf 40 jaar, maar ik heb wel gasten gekend die twintig jaar geleden gebruikt hebben en ik vraag mij wel af hoe ze nu zijn. ik ben hier en daar al wel iemand ervan tegengekomen. sport doen ze allang niet meer en gespierd zien ze er ook niet meer uit. maar ja, ieder zijn keuze. ik ben eigenlijk geen bb'er maar een sportieve gast die ook met gewichten traint en daarom vanaf 40 af en toe een kleine ondersteuning heb gebruikt omdat het dan wat moeilijker gaat. één ding heb ik altijd gedaan en dat is mijn lichaaam altijd goed laten recupereren en laten herstellen om te zien of alles daarna terug goed werkt. nakuren heb ik eigenlijk ook meestal niet gedaan. tot nu toe geen probleem. ik heb is een tijdje weinig testosteron gehad maar verleden maand heb ik alles laten meten en was alles weer dik in orde. ik kan mij inbeelden dat als je teveel na elkaar kuurt en te weinig tijd laat, dat dan de problemen wel is blijvend zouden kunnen zijn. maar nog is: de echte problemen (als die er komen) zullen zich pas jaren later manifesteren.