Fitness Seller

Wie wil me helpen met tips -> extreem overgewicht!

Ong. 3 maanden geleden ben ik hier lid geworden om eens te kijken hoe ik nou het beste kan afvallen (1.93m - 120 kg). Ik ben nu 19 jaar en heb al jaren problemen met mijn overgewicht. Shakies, pilletjes, dieetiste;

Niks lukte..

Op dat moment zat ik al ong. 1,5 jaar op de sportschool en werd alleen maar zwaarder; dat kwam omdat ik vooral veel krachttraining heb gedaan in die tijd.

Ik ben hier wat topics gaan lezen over hoe het het beste kon, maar ik denk toch dat het een persoonlijke kwestie is. Alhoewel hulp erbij zeker geen kwaad kan.

Ik ben nu in 3 maanden tijd 17 KG kwijt, weeg nu dus 103, en mijn streefgewicht is tussen de 85 en 90. Hier ben ik donderse blij mee natuurlijk.

Ik weet niet hoe het komt, maar de knop is (godzijdank) omgeschakelt bij mij. Ik houd een lijstje bij naast de weegschaal waar ik me elke week weeg en dan houdt ik dat keurig netjes bij. Als je het eenmaal te pakken hebt is dat zeer motiverend (voor mij dan).

Ik ga ong. 5 a 6x per week naar de sportschool. Dan ben ik 2,5 tot 3 uur lekker intensief aan het sporten;

0.5 uur > 400x buikspieren (4 x 100) en daartussen opdrukken (4 x 15 ) dus 60 x in totaal. (Dit lukte me niet toen ik 120 woog).

1 tot 1.5 uur > krachttraining

1 uur > op de crosstrainer, op een redelijk zware stand.

En ik vind het eigenlijk zelfs leuk om het te doen; als ik een dag oversla heb ik er een slecht gevoel over..

Omdat ik voor die tijd al aardig veel kracht heb gedaan zie je nu wel dat de spieren naar boven komen. Het is niet allemaal van dat slappe vel wat maar aan me lichaam loopt te bungelen.

Nu ben ik ook van plan, als ik nog wat lichter ben, om dan met een vriend te gaan hardlopen.

Eetpatroon heb ik natuurlijk ook verandert

Niet meer 1x per week met vrienden naar de Mac... of veel zoet spul eten en drinken bij mij vooral!

2 tot 3 liter water per dag.

Maar 's ochtends 2 boterhammen met Filet American, Vlokken of Pindakaas :D, en een flesje Knorr VIE.

's middags 2 boterhammen met zelfde beleg en een flesje Hero Fuit 2Day. Soms 2 pitabroodjes met pindakaas in de broodrooster kan ook lekker zijn!

Desnoods nog iets tussendoor; eierkoek, kaasstengel.

Bij het avondeten wat de pot schaft; 1 (of 2) stukken vlees, groente en appelmoes. Soms aardappelen.

Soms pleeg ik nog wel eens overspel door iets lekkers te eten wat eigenlijk echt niet kan, als dit niet te vaak gebeurt is er weinig aan de hand.

Dus gelukkig gaat het nu met mij, en ook andere op dit forum, aardig goed op weg naar een mooi gewicht :).

//DownBusiness

Laatst bewerkt:
Ik ben nu in 3 maanden tijd 17 KG kwijt, weeg nu dus 103, en mijn streefgewicht is tussen de 85 en 90. Hier ben ik donderse blij mee natuurlijk.
....
Ik weet niet hoe het komt, maar de knop is (godzijdank) omgeschakelt bij mij. Ik houd een lijstje bij naast de weegschaal waar ik me elke week weeg en dan houdt ik dat keurig netjes bij. Als je het eenmaal te pakken hebt is dat zeer motiverend (voor mij dan).
...

Goed bezig, gefeliciteerd met dit resultaat!

Over lopen: het nadeel van hardlopen is dat je bij iedere stap met je hele gewicht je knie, je voet en je pezen belast. De kans op overbelastingsblessures is bij hardlopen behoorlijk groot, zeker bij zware mensen. In ieder geval moet je het dan heel rustig opbouwen, zowel in tijd als in intensiteit.

Ik ben zelf gestart met een kwartier wandelen met daarin 3x 1 minuut "hardlopen", en dat dan 2x in de week. Daarna elke week iets langer hardlopen, en de totaaltijd een minuutje langer.

thomas respect hoor,

ik ben t tim je sport maat haha. k weet dat t goed gaat en blijf zo bezig, je bent al goed op weg en je moet die motivatie niet kwijt raken.

ik spreek je snel weer, groeten tim..

• Topic Starter Topic Starter
vreetbuien

Al weer een poosje geleden dat ik gepost heb.

Maar gewicht nog steeds (nu inmiddels een jaar) onder controle.
3 keer per week 45 min trainen op de hometrainer,loopband en crosstrainer.
Mijn gewicht zit tussen de 96 en 100 kilo,dus nog steeds kleine 40 kilo minder dan een jaar geleden.

Enkel heb ik toch nog een vraag.
Bij mij is het zo dat ik soms(met enige regelmaat) gewoon zwaar de fout in ga.
Dit wil zeggen dat ik bijv S avonds een vreetbui heb waar ik gedurende een 20 min soms 1500 kcal aan snoep,koek,chips,kaas,ect naar binnen werk.
Natuurlijk baal ik de volgende morgen als een stekker.
Maar ondanks dat ik dit niet wil gebeurd het gewoon.

Hebben jullie dit nu ook wel eens,er gewoon even door heen zitten en dan veel en veel te veel in korte tijd naar binnen werken?
Wie weet heeft er iemand een tip om dit te voorkomen?

bedankt

Dit wil zeggen dat ik bijv S avonds een vreetbui heb waar ik gedurende een 20 min soms 1500 kcal aan snoep,koek,chips,kaas,ect naar binnen werk.

Hey, das een tijd geleden! :)

Nee, heb ik nooit (najah zelden)
Zelf koop ik die zaken gewoon niet.
Als ik bij me ouders of op visite ben en ze me blijven plagen met al dat lekkers voor me neus wordt het na een tijdje wel lastiger om het lekkers af te slaan. Maak het gelijk me junkdag. Als het niet kan, dan denk ik aan mijn doelen en resultaten tot nu toe. Hoe mij ik er uit kan zien als ik het laat liggen.

Op welke tijdstippen krijg je die vreetbuien?
Hoe ziet je verdere eetpatroon er uit op de dagen dat je zondigd?

Eet je wel voldoende over de dag? Eet je genoeg complexe koolhydraten? Een kleine hoeveelheid suikers kan je een accuut hongergevoel geven en je doen verlangen naar meer (vreetbui)

Zout kan hier misschien ook een trigger zijn. Persoonlijk heb ik meer moeite om het zout te laten dan zoete.

Het scheelt al een hoop als je flink stevig ontbijt neemt en in de middag genoeg eet. Voldoende complete maaltijden met complexe KH eten over de dag verspreid en gevarieerd eten en je zal de zaak toch behoorlijk onder controle moeten houden. Zo hou je je bloedsuikerspiegel stabiel en voorkom je een hoop narigheid. Een zwart gat tussen de periode van opstaan en avondeten kan zich terugbetalen in een vreetbui.

Hoe is het gesteld met je motivatie?

Allereerst al proficiat dat je op gewicht blijft!

Hoe tegen te gaan?
- denk terug aan hoe je vroeger was en of je die weg terug wil inslaan; de keuze zal vlug gemaakt zijn vermoed ik?
- eet je wel genoeg dan? Als ik om de 2.5-3u eet, dan heb ik echt geen honger.
- Als je je niet meer kan houden, stamp je dan vol met bv een halve kilo kwark en als je nadien nog zin hebt, begin dan aan de snoep, dat zal de schade althans beperken (0.5Kg magere kwark is maar zo'n 300kcal en als ik een halve KG opgevreten heb voel ik mij behoorlijk vol :p)

Mijn mening?
af en toe eens zondigen moet wel kunnen vind ik (maar 1500kcal op 20mins lijkt mij wel echt TE :D)

Ik zondig ook geregeld eens maar :
1/ met mate
2/ pik nadien de draad direct terug op

Doe het nog goed verder!

allereerst bedankt voor jullie snelle reactie.

Het probleem doet zich meestal voor na een training,dan ga ik even lekker voor de buis zitten,,,,,met een glas Rose en tja dan begint het.

Eerst een handje chips en nog een glaasje rose.

en daarna kom ik in een soort stadium waar ik dus de fout in ga,ik heb zelf het vermoeden dat het door alcohol komt,maar dat drink ik nu juist graag,vroeger altijd veel bier,nu een paar glazen Rose,maar t roept hongergevoel op volgens mij.

overdag heb ik het altijd onder controle,ook mijn trainingen gaan prima.ik ontbijt goed en kom zo n beetje per dag aan de 2300 kcal.
Om stabiel te blijven is dat prima ,maar als ik dan die vreetbui krijg ga ik er dus zwaar overheen.
Aangaande de motivatie die is nog steeds sterk gelukkig.
K heb een ijzeren wet en die is never boven de 100 kilo.
k heb wel het vermoeden dat ik een soort levens lang heb.

Haal die dingen idd gewoon niet thuis. Dan kan je het ook gewoonweg niet eten.

Als dat de oplossing zou wezen kan ik niks meer in huis halen.

Hij heeft anders in mijn optiek wel gelijk. Je hebt een probleem en wil een oplossing, dan is het consessies maken... Ben je daartoe niet bereidt en blijf je vastzitten in oude gewoontes, dan kun je er beter niet eens aan beginnen.

Probeer de rosé doordeweeks gewoon te laten staan en drink alleen op bijvoorbeeld een zaterdag of op een junkdag. En hou het doordeweeks zo schoon mogelijk qua eten en drinken.

Je wilt niet weten hoe vaak ik in de sportschool hoor dat er naderhand dan nog even lekker wat alcohol gepakt wordt in de avond na het trainen. En dan met de eerstvolgende barbeque weer in het vooruitzicht... "En dan nog even een lekker berenburgertje, wat kippetjes, paar biertjes. En dan later lekker onderuit zakken op zo'n verstelbare ligstoel." En dan maar klagen over het gewicht... :o En telkens als ik eenzelfde persoon spreek, gaat het over alcohol, eten, luieren. Prima als er van gehouden wordt, als het maar met mate is... dit is dan ook even een voorbeeld ter illustratie.

k heb wel het vermoeden dat ik een soort levens lang heb.
dat is zo.. Diëten kunnen nooit slagen als je nadien terug dezelfde levenswijze erop aanhoudt als voorheen, je bent tenslotte dik geworden door het verkeerd te doen.

Door te diëten kan je even je gewicht terugleggen maar als je de oorzaken van het overgewicht niet wegneemt (het té veel en/of te slecht eten), dan ga je gewoon terug van waar je komt.

Chips, snoep, alcohol,.. zijn goed voor één keer per week te eten maar niet elke dag. (als je kijkt naar de kcal's / 100gram kan je je al met véél zaken volproppen voor je aan dezelfde kcal's zal zitten)

Er zijn uitzonderingen die kunnen vreten wat ze willen en niet aankomen maar velen horen (spijtig genoeg) niet tot die groep.

Je zal je nieuwe eetpatroon dus gewoon als levenswijze moeten bezien; anders komt je (stap per stap) terug van waar je komt :(

dat is zo.. Diëten kunnen nooit slagen als je nadien terug dezelfde levenswijze erop aanhoudt als voorheen, je bent tenslotte dik geworden door het verkeerd te doen.

Door te diëten kan je even je gewicht terugleggen maar als je de oorzaken van het overgewicht niet wegneemt (het té veel en/of te slecht eten), dan ga je gewoon terug van waar je komt.

Chips, snoep, alcohol,.. zijn goed voor één keer per week te eten maar niet elke dag. (als je kijkt naar de kcal's / 100gram kan je je al met véél zaken volproppen voor je aan dezelfde kcal's zal zitten)

Er zijn uitzonderingen die kunnen vreten wat ze willen en niet aankomen maar velen horen (spijtig genoeg) niet tot die groep.

Je zal je nieuwe eetpatroon dus gewoon als levenswijze moeten bezien; anders komt je (stap per stap) terug van waar je komt :(

Hier heb je dus een punt.
Inderdaad is het zo dat als je 100 gram chips eet je snel een slordige 500 kcal naar binnen werkt en het je honger niet zal stillen.dus gewoon verder met een snickertje,hand drop,hand borrelnootjes enz. kcal dan 1000?

maar Je zou met de zelfde kcal (500 dus)ook een kom tomatensoep en 3 boterhammen met een banaan erop kunnen nemen......dan zit je dus wel vol.

Die honger moet weg s avonds,een te ontevreden gevoel anders,wel ga ik het nu anders doen,zoals hier boven beschreven.
bedankt.

energiebehoefte

Even het volgende.

Er is veel geschreven over het energieverbruik per etmaal.
Natuurlijk is dit per persoon verschillend.
Maar omdat er overal verschillende opvattingen bestaan heb ik de proef op de som genomen door gewoon eens een aantal dagdelen gedurende een week mijn polar hartslagmeter om te doen.
De polar die ik heb is een van de betere kosten 179.00(mag er dus vanuit gaan dat het een goede is)Zit enorm veel informatie op ,maar waar het mij om ging was nadat ik leeftijd,gewicht,lengte ingevoerd had mijn kcal verbruik exact in beeld te brengen.

Ik heb hem s morgens vroeg gedurende 5 uur om gehad
S middags gedurende 5 uur
S avonds gedurende 3 uur
S nachts gedurende 6 uur
In het weekeinde enz enz.
Wat ik te weten ben gekomen is,,,,,,,hartslag gaat omhoog richting avonduren.
Hartslag blijft na het sporten gedurende 2.5 uur t.o.v. avond niet sporten fors hoger(naverbranding)
Tijdens de nacht inderdaad laag.
Ik ben uitgekomen op de dagen dat ik sport een basis energiebehoefte heb van 3245 kcal
Dagen dat ik niet sport 2925 kcal.

Moet zeggen erg leerzaam.

Ik ben in 3 maanden tijd van 117kg naar 75 kg gegaan...te veel trainen en te weinig eten.....

Nu zijn we 2 jaar verder en ben blij dat ik nu rond de 90 kg zit..maar dit keer geen vetmassa.....:D

succes ermee...

Al weer een poosje geleden dat ik gepost heb.

Maar gewicht nog steeds (nu inmiddels een jaar) onder controle.
3 keer per week 45 min trainen op de hometrainer,loopband en crosstrainer.
Mijn gewicht zit tussen de 96 en 100 kilo,dus nog steeds kleine 40 kilo minder dan een jaar geleden.

Hebben jullie dit nu ook wel eens,er gewoon even door heen zitten en dan veel en veel te veel in korte tijd naar binnen werken?
Wie weet heeft er iemand een tip om dit te voorkomen?

bedankt

daar had ik ook wel eens last van.. wat ik doe is:

lever doordeweeks mijn pinpas en briefgeld af aan mijn ouders zodat ik zowieso niets kan halen in de supermarkt. Kinderachtig maar het werkt.
En als ik mezelf betrap dat ik ineens voor de kast sta, dan denk ik aan de moeite die ik heb gedaan om 30 kilo kwijt te geraken.. en dat niet opnieuw wil doen. Ik heb het toendertijd zonder goed schema gedaan en het koste fockin veel moeite..

Mijn ouders hingen toen ook een foto van mij in de kast waar ik nog 120 woog.. Dus je doet de kast open om iets lekkers te pakken en je bedenkt je meteen omdat er zon beer van een foto hangt :D

hoop dat je er iets aan hebt

moeite die ik heb gedaan om 30 kilo kwijt te geraken.. en dat niet opnieuw wil doen. Ik heb het toendertijd zonder goed schema gedaan en het koste fockin veel moeite..

Met schema kost het ook veel moeite.

Ik vreet ook wel eens, trouwens gebak en pizza laat ik ook niet staan. Maar ik heb de regel dat ik dan net zoveel kcals extra moet verbruiken als ik extra gegeten heb. 1500 kcals vreten is wel veel, maar toch te doen: het is 1 1/2 tot 2 uur duursport, bijvoorbeeld 20 Km lopen verspreid over drie dagen.

1x uit de band springen per week is op die manier makkelijk op te vangen.

Met schema kost het ook veel moeite.

Ik vreet ook wel eens, trouwens gebak en pizza laat ik ook niet staan. Maar ik heb de regel dat ik dan net zoveel kcals extra moet verbruiken als ik extra gegeten heb. 1500 kcals vreten is wel veel, maar toch te doen: het is 1 1/2 tot 2 uur duursport, bijvoorbeeld 20 Km lopen verspreid over drie dagen.

1x uit de band springen per week is op die manier makkelijk op te vangen.

heb je gelijk in. Wat wel vaak gebeurt bij mensen met overgewicht is dat ze de ene zondiging nog aan het afwerken zijn met sporten terwijl ze de volgende zonde al hebben begaan.. zo stapelt dat lekker op :eek::rolleyes: ik had er een jaar geleden ook last van.. maar je moet echt WILLEN! je moet de draad weer oppakken.. oke je hebt gezondigd maar dan niet meer.. t zal altijd lastig blijven Edwin..

een grote drijveer voor mij is/was dat mijn stiefvader ongeneeslijk ziek is en ik wil dat hij mij slank ziet.. helpt mij zeer goed. En ja, ik doe het in eerste instantie puur voor mijzelf.

Sven

Laatst bewerkt:
.

onbegrijpelijk,dacht dat ik het in de greep had.
helaas na anderhalf jaar is het me overkomen dat ik meer dan 2 weken de boel heb laten verslonzen
Resultaat plus 6 kilo.
hoop dat meer mensen hier last van hebben.
Nu moet ik de power weer krijgen terug te komen.
het is gewoon levenslang wat ik heb,maar wat er ook gebeurd die 6 kilo trap ik er af tussen nu en drie weken.
iemand nog tips? of soortgelijke dips?
gr

kerel, laat dit niet te veel gebeuren voor je weer zit van waar je komt !!

Toegegeven, het eten kan écht zo lekker zijn en voor endo's is dat wel afzien maar je moet je toch je doel voor ogen houden en er niet aan toegeven.. Denk aan je oude "ik" en je nieuwe "ik".

Snoep of andere rommel heb je heus niet nodig om te overleven dus verban het uit je leven als je het niet bij één keer per week BEPERKT kan houden.

Succes!

Terug
Naar boven