MuscleMeat

Wie wil me helpen met tips -> extreem overgewicht! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ik heb dit ook, was eerst 80 kilo, had nooit echt veel zin in eten en was zo vol, daarvoor was ik nog een dik overgewicht mannetje, na een tijdje besloot ik gewoon 2x op een dag te eten/weinig te eten veel drinken, toen merkte ik na een week of 2 dat ik gewoon niet eens veel kon eten als ik het probeerde. Daarna weer een operatie gehad en nu kan ik zelf ook niet meer van het eten afblijven. in 1 jaar van 80 naar 105 kilo gegaan en nu wil ik weer heel erg minder eten, meer sporten etc. hielp mij vroeger, alleen die K*T operatie die het dan weer heeft verknald :(
 
je kan hier best veel vinden op het forum zie vorige bladzijdes maar zal wat dingetje vertellen die je misschien helpen

je moet in ieder geval niet gelijk VEEL minder gaan eten
je moet gaan kijken wat je gebruikt per dag en daar je voeding op gaan aanpassen
( niet heel veel onder je dagelijkse behoefte )

wat sporten betreft. hardlopen is een goede vetverbrander alleen vanwege je hoge gewicht denk ik niet dat je daar gelijk aan moet beginnen omdat dit wel is voor een overbelasting van je knie-en kan gaan zorgen.

je kan eventueel beginnen met lopen of lichtjes joggen of gaan fietsen en zodra je wat gewicht verloren ben kan je gaan hardlopen

het hongergevoel is meestal de eerste paar dagen echt een ramp maar dat went wel
zorg iig dat je niet 2x per dag eet maar zo'n 6 keer per dag
zorg wel dat het goede voeding is en niet je zak chips verspreid over de dag
 
Laatst bewerkt:
@override : beter volledige post eens lezen denk ik :)
Deze kerel is reeds massa's afgevallen, hij wil het nu gewoon onderhouden wat af en toe blijkt fout te lopen :)
 
sorry voor de mis interpretatie ?
ik las het als dattie eerst 80 was en nu door operatie naar 105 was gegaan
 
sorry voor de mis interpretatie ?
ik las het als dattie eerst 80 was en nu door operatie naar 105 was gegaan
ah je was bezig op drinkyoghurt, dacht op de topicstarter :)

nevermind ;)
 
onbegrijpelijk,dacht dat ik het in de greep had.
helaas na anderhalf jaar is het me overkomen dat ik meer dan 2 weken de boel heb laten verslonzen
Resultaat plus 6 kilo.
hoop dat meer mensen hier last van hebben.
Nu moet ik de power weer krijgen terug te komen.
het is gewoon levenslang wat ik heb,maar wat er ook gebeurd die 6 kilo trap ik er af tussen nu en drie weken.
iemand nog tips? of soortgelijke dips?
gr

Je hebt idd levenslang, maar je bent zeker niet de enige, het is maar wat jij ermee doet...
Ik weet dat het zwaar is, en iedereen heeft tegenslagen, zonder moeite geen overwinning!

Heb je geen eetschema, en toch echt honger, eet dan een blik tonijn (waterbasis), tomaten of een pot kwark leeg, heb je nog honger, eet je er nog een, maar geen shit, dat doe je maar in het weekend een keertje!
Klinkt vervelend, is het ook, ik ken het ook, als ik toegeef kom ik ook direct aan, net als anderen..

Tip: bewaar de drank voor het weekend, als ik drink, ga ik vreten, roken etc.., doe dit gewoon op een zaterdag! (en houd je eraan)
Oja, flikker die ships, snoep etc uit huis... Is hetzelfde verhaal als een lekker wijf, die voor je klaar ligt, maar jij zegt dat je liever gaat slapen.... Kan dus niet idd....
 
Je hebt idd levenslang, maar je bent zeker niet de enige, het is maar wat jij ermee doet...
Ik weet dat het zwaar is, en iedereen heeft tegenslagen, zonder moeite geen overwinning!

Heb je geen eetschema, en toch echt honger, eet dan een blik tonijn (waterbasis), tomaten of een pot kwark leeg, heb je nog honger, eet je er nog een, maar geen shit, dat doe je maar in het weekend een keertje!
Klinkt vervelend, is het ook, ik ken het ook, als ik toegeef kom ik ook direct aan, net als anderen..

Tip: bewaar de drank voor het weekend, als ik drink, ga ik vreten, roken etc.., doe dit gewoon op een zaterdag! (en houd je eraan)
Oja, flikker die ships, snoep etc uit huis... Is hetzelfde verhaal als een lekker wijf, die voor je klaar ligt, maar jij zegt dat je liever gaat slapen.... Kan dus niet idd....

Hier ben ik het dus voor de volle 100% mee eens,zo is het en niet anders.
bedankt kerel.
 
Heb je geen eetschema, en toch echt honger, eet dan een blik tonijn (waterbasis), tomaten of een pot kwark leeg, heb je nog honger, eet je er nog een, maar geen shit, dat doe je maar in het weekend een keertje!
Klinkt vervelend, is het ook, ik ken het ook, als ik toegeef kom ik ook direct aan, net als anderen..

Tip: bewaar de drank voor het weekend, als ik drink, ga ik vreten, roken etc.., doe dit gewoon op een zaterdag! (en houd je eraan)
Oja, flikker die ships, snoep etc uit huis... Is hetzelfde verhaal als een lekker wijf, die voor je klaar ligt, maar jij zegt dat je liever gaat slapen.... Kan dus niet idd....

Beter advies kan je niet krijgen. Een gezond gewicht begint in de supermarkt. Gewoon geen troep kopen. Uit je huis verbannen die handel. Velen van ons doen dat zo omdat het werkt. Ikzelf ook, want ik zet echt te makkelijk vet aan. Doe er je voordeel mee. Good luck!
 
onbegrijpelijk,dacht dat ik het in de greep had.
helaas na anderhalf jaar is het me overkomen dat ik meer dan 2 weken de boel heb laten verslonzen
Resultaat plus 6 kilo.

6 Kg in twee weken kan niet allemaal vet zijn, dat is dus vooral water en overvulde glykogeenvoorraadjes. Dat is het goede nieuws. Het slechte nieuws is dat het je niet overkomt, maar dat je het zelf doet, dus als je er echt mee zit ben je zelf ook de enige die het kan laten.

Alle tips en oplossingen zijn al gegeven en had je ook zelf al bedacht.

J e weet als geen ander hoe het werkt en wat je kan bereiken, je zal het nu zelf weer moeten doen. Stel een nieuw doel, bepaal wat je ervoor moet doen, en doe je ding nog een keer. Je kan het! Sterkte.
 
6 Kg in twee weken kan niet allemaal vet zijn, dat is dus vooral water en overvulde glykogeenvoorraadjes. Dat is het goede nieuws. Het slechte nieuws is dat het je niet overkomt, maar dat je het zelf doet, dus als je er echt mee zit ben je zelf ook de enige die het kan laten.

Alle tips en oplossingen zijn al gegeven en had je ook zelf al bedacht.

J e weet als geen ander hoe het werkt en wat je kan bereiken, je zal het nu zelf weer moeten doen. Stel een nieuw doel, bepaal wat je ervoor moet doen, en doe je ding nog een keer. Je kan het! Sterkte.

het is gewoon een feit om mijn doelstellingen te halen ik dit soort oppeppers keihard nodig heb.
Jullie snappen dat nu eenmaal veel beter dan anderen.
bedankt en ik laat me niet kisten.
over twee weken terug op die 95 kilo. simpel!!!!
 
En, gelukt!?

Nou , ik ben benieuwd of je die paar kilo er in de afgelopen weken weer vanaf heb gekregen...? ???
Ik heb met interesse dit hele topic gelezen. Veel goede adviezen...
Bij mij moet er in het komende jaar ongeveer 27 kilo vanaf. Dit forum is een goede ondersteuning bij vragen over sporten en ik ben vol goede moed dat het me gaat lukken. Ik ben ook onder begeleiding van een dietiste, dus met mijn voeding zit het wel goed...
Veel succes verder met op gewicht blijven!
 
Nou , ik ben benieuwd of je die paar kilo er in de afgelopen weken weer vanaf heb gekregen...? ???
Ik heb met interesse dit hele topic gelezen. Veel goede adviezen...
Bij mij moet er in het komende jaar ongeveer 27 kilo vanaf. Dit forum is een goede ondersteuning bij vragen over sporten en ik ben vol goede moed dat het me gaat lukken. Ik ben ook onder begeleiding van een dietiste, dus met mijn voeding zit het wel goed...
Veel succes verder met op gewicht blijven!

Ik sluit me bij jou aan.
Ik moet ook van ca. 25 kilo af.
Ben inmiddels redelijk goed bezig
Goede adviezen gekregen hier en heb een springtouw en dumbbells aangeschaft. Sporten werkt toch wel aanstekelijk.:p
Al ben ik echt a-sportief.

Suc6 allebei;)
 
Ik sluit me bij jou aan.
Ik moet ook van ca. 25 kilo af.
Ben inmiddels redelijk goed bezig
Goede adviezen gekregen hier en heb een springtouw en dumbbells aangeschaft. Sporten werkt toch wel aanstekelijk.:p
Al ben ik echt a-sportief.

Suc6 allebei;)

Dan meteen de reactie maar.
De kilo s zijn er weer volledig af,maar moet zeggen was een dip even.
Blijft levenslang,zo simpel is het.maar sporten maakt het allemaal een stuk gemakkelijker.
jullie ook veel succes.
Vragen altijd welkom
 
Je hebt idd levenslang, maar je bent zeker niet de enige, het is maar wat jij ermee doet...
Ik weet dat het zwaar is, en iedereen heeft tegenslagen, zonder moeite geen overwinning!

Heb je geen eetschema, en toch echt honger, eet dan een blik tonijn (waterbasis), tomaten of een pot kwark leeg, heb je nog honger, eet je er nog een, maar geen shit, dat doe je maar in het weekend een keertje!
Klinkt vervelend, is het ook, ik ken het ook, als ik toegeef kom ik ook direct aan, net als anderen..

Tip: bewaar de drank voor het weekend, als ik drink, ga ik vreten, roken etc.., doe dit gewoon op een zaterdag! (en houd je eraan)
Oja, flikker die ships, snoep etc uit huis... Is hetzelfde verhaal als een lekker wijf, die voor je klaar ligt, maar jij zegt dat je liever gaat slapen.... Kan dus niet idd....


Hmm dat is puur een gebrek aan motivatie, de kasten liggen hier in huis propvol met lekkere rommel van familie maar toch kan ik er afblijven en mijn bakje kwark pakken..
Hetzelfde geld dan weer niet voor de mooie dame btw:D
 
Hmm dat is puur een gebrek aan motivatie, de kasten liggen hier in huis propvol met lekkere rommel van familie maar toch kan ik er afblijven en mijn bakje kwark pakken..
Hetzelfde geld dan weer niet voor de mooie dame btw:D

lekkere bump,


ben het met trasher eens, wat er niet is kan je ook niet pakken.
Als ik nu toch cheat...kan het maar met 1 ding zijn , en dat zijn non-junk dingen...extra boterhammen met pindakaas, kwark etc.
Vroeger lagen er wel s zakken chips hiero...maar die waren in 1 dag weg als ik iedereen zag eten :roflol:

en wat jij zegt over motivatie...waarom zou je je motivitie zo op de proef stellen als het niet nodig is, er is geen enkel voordeel bij en vormt alleen een extra risico
 
In november en december beetje in een dipje gezeten (wat afvallen betreft dan); 2 x op vakantie geweest in die tijd, ouders weekje weg en dus het huis voor mezelf en dan nog eens die feestdagen..

Allemaal leuk en aardig maar wel van de 95 kg naar de 98 kg gegaan.. Ben sinds januari weer begonnen en het lukt aardig; zit nu weer op 95.5 ong.


Ik woon hier met met een familie die wel van eten houdt; dus er ligt altijd wel wat te snoepen hier in huis. En dat is inderdaad erg lastig.
Vooral als ik niks te doen heb neig ik erna om de voorraadkasten te plunderen.

Mijn doel is toch echt om zeker half april tussen de 85 en 90 kg te zitten en dan zien we wel hoe het verder gaat..
Ik heb er nogal een rare lichaamsbouw aan overgehouden en weet niet of het ooit nog zal wegtrekken;

Het lijkt van voor EN van de zijkant op een soort van zandloper. Ik heb het heel erg op mijn heupen en buik zitten, dan word het erg dun daarboven en op mijn borst/rug is het weer een stuk dikker (doe veel rug en borst oefeningen) maar ook nog wel vet..


Mja, het gaat opzich wel lekker en we zien wel hoe het afloopt...
 
gewoon ter info

lang geleden dat ik gepost heb.
Wilde toch even laten weten na 20 maanden geleden gestart te zijn met afvallen hoe het me nu vergaat.
Nog steeds train ik 3 keer per week ,hometrainer,crosstrainer,loopband,mountainbike.
Mijn gewicht heb ik mag ik nu wel zeggen goed onder controle.
Na jaren 135/138 kg gewogen te hebben zit ik nu steeds rond de 99/101 kg.
Ook mijn conditie is op een hoog peil gekomen.
een uur hard lopen op 13 km per uur lukt me gewoon.
was vroeger 2.5 minuut.
Mijn voedselinname kenmerkt zich door de weeks zo gezond mogelijk.altijd rond de 2000 kcal.
Zaterdags 4000 kcal met slecht voedsel en drank.
Ik voel me er wel bij.
Zit er aan te denken om andere mensen te helpen.Heb nu toch wel behoorlijk ervaring na 20 maanden.
Het afvallen is een uitdaging,maar je gewicht vast te houden een nog veel grotere uitdaging.
Ik heb me enorm verdiept omtrent voedsel,beweging,verbranding ect.
En ja ik weet wat het is om 136 kg te wegen!!
Mijn persoonlijke motto is geworden!

De meeste problemen overkomen je en kun je weinig aan doen.
Het probleem overgewicht(voor velen het veruit grootste probleem) is een probleem wat je zelf op kan lossen!
Zal regelmatiger reageren daar ik weer terug ben van lang weggeweest te zijn.
gr.
 
Vraag.

Hallo.

Ik heb een vraag.

Ik heb de afgelopen weken regelmatig 24 uur lang mijn borstband en horloge van de beste polar omgehad.
Jullie zullen denken die is gek,,,okee is misschien ook wel een beetje zo.
Maar wat ik daarmee wilde bereiken is om precies te weten hoe mijn hartslag is gedurende rust,lichte arbeid,eten en sporten.
Overal op internet stelt men het kcalverbruik voor een volwassen man op 2500.
Okee men kan daar natuurlijk iets naast zitten.
Enkel ik heb het zeer grondig uitgeprobeerd. met sport,zonder sport.noem maar op.
Mijn conclusie is dat ik volgens de beste polar gemiddeld per 24 uur een slordige 4500 kcal verbruik met daarin verwerkt 50 minuten cardio op een pittig tempo.
Zonder sport is dat nog 3700 kcal.Mijn werkzaamheden zijn als lichte inspanning te omschrijven.
Nu komt het vreemde.
Als ik werkelijk 500kcal onder deze getallen zou gaan zitten en dit qua voedsel zou innemen weeg ik in no time 15 kilo zwaarder.
Zelfs wanneer ik op 2500kcal zou gaan zitten zou ik direct aankomen.
Dus of de beste polar klopt eenvoudigweg totaal niet....of die 2500kcal is zo maar uit de lucht gegrepen.
MEt sport en 2150 kcal blijf ik stabiel,en dat terwijl ik toch altijd nog 100 kilo weeg(kom wel van de 136kilo af)
Wie kan hier een verklaring voor geven.
Ik vertrouwde al niet te veel op wat mijn cardiomachines aangaven,maar nu blijkt dat polar ook niet klopt.
Hoe kom ik het ooit exact te weten.
Bedankt alvast voor een reactie.
 
Thyroid aandoening? (kan je krijgen van lang dieeten)

komt nog eens bij dat die standaard cijfertjes grootste onzin is ter wereld, ze stellen daarmee dat IEDERE man gemidd 2500 verbruikt...duis of je 1.50m bent met 50kg of 2 meter en 100kg met 8% BF.... dus idd meer naar je eigen lichaam kijken.
 
Kerel jij hebt een eigen bedrijf?

Sorry maar als er word gezegd dat je ephedra kunt gebruiken ga jij vragen wat het is.

GOOGLE! Je kunt trouwens alles wat jij vraagt op deze website vinden.

Jammer dat je hier de tijd van mensen verdoet.

www.dutchbodybuilding.com heeft ook een zoekfunctie dus effe ephedra intoetsen en dan heb je ongeveer 1000000 topics over ephedra.

Suc6 met je eigen bedrijf, zal wel snel failiet gaan als jij enige eigenaar bent.
 
Back
Naar boven