Fitness Seller

Wilde stier in een porseleinen kast

• Topic Starter Topic Starter
Slechte work-out. Weinig doelstellingen behaald.

Begon met Benchen. Heb de 5x5 110kg gehaald. De opbouw setjes vlogen we doorheen met weinig rust. Maar de 5x5 sets was hard werk. Had bij een aantal sets het gevoel het niet voor elkaar te krijgen, maar het ging steeds net wel. Dus volgende week gaan we naar de 112,5kg. De herstel weken zijn voorbij en moet dus weer hard aan het werk vanaf nu.

De squat was ongelofelijk...k*t. Ik voelde me stijf en kon maar net de juiste diepte behalen. En elke keer dat ik dat deed hoorde ik de naad van me joggingsbroek opbreken. Er zat op een moment een enorm gat in dus de broek maar uitgedaan en verder gegaan in me boxers. Maar de 170kg voelde ongehoord zwaar aan. Heb 1 set met 5 gedaan en de volgende met 2reps. Heel stuk minder dan de nodige 5x5. Mag volgende week niet omhoog met gewicht en moet het weer gaan proberen met de 170kg.

Na lange tijd weer eens Incline Bench Press gedaan. Me schouders voelde zwaar aan en heb me er makkelijk van af gemaakt. De Zercher Squat werd afgelast en toen de Neck Press geprobeerd. Weet nu waarom men zegt dat deze oefening je schouders naar de klote helpt. Uitstoten vanuit de nek is geen probleem, maar bij het gewicht laten zakken terug in de nek voel ik enorme steken in me schouders.

Droge Cijfers
Bench Press
40kg x 5 (full stop)
60kg x 5 (full stop)
80kg x 5 (full stop)
100kg x 5
110kg x 5
110kg x 5
110kg x 5
110kg x 5
110kg x 5

Squat
70kg x 5
95kg x 5
120kg x 5
145kg x 5
170kg x 5
170kg x 2

Incline Bench Press
60kg x 6
85kg x 6
80kg x 6

Behind the Neck ress
20kg x 6
40kg x 6
60kg x 3 vanwege steken in de schouders niet verder gegaan

Steken in je schouders? Is wel ernstig man, zou je het volgende week wat presses betreft beter niet even wat rustiger aan doen i.v.m. herstel? Je gaat sowieso keihard de laatste tijd, en van een weekje deload is nog nooit iemand zwakker geworden.

ik heb genoeg de-load en herstel weken gehad dacht ik zo.

Ben van 5x5 107,5kg gezakt naar een week waarin ik sets van 20reps deed omdat ik last van biceps aanhechtingen had. Toen een week met 15rep sets gevolgd door een week met 10reps. Dan een week 1x toppen en rest weinig trainen. Dan een week opnieuw opbouwen met 5x5 100kg en 5x5 105kg. Dus heb in totaal al 6 weken "verspilt" met rustig aan doen.

Al moet ik zeggen dat die extra dagen met presses en PR's van vorige week ook nog steeds zijn na-sleep heeft qua triceps/schouders.

Me lichaam moet gewoon stil zijn en doen wat ik zeg...luiwammes dat het is :P

Laatst bewerkt:
Droge Cijfers
Bench Press
40kg x 5 (full stop)
60kg x 5 (full stop)
80kg x 5 (full stop)
100kg x 5
110kg x 5
110kg x 5
110kg x 5
110kg x 5
110kg x 5

Squat
70kg x 5
95kg x 5
120kg x 5
145kg x 5
170kg x 5
170kg x 2

Incline Bench Press
60kg x 6
85kg x 6
80kg x 6

Behind the Neck ress
20kg x 6
40kg x 6
60kg x 3 vanwege steken in de schouders niet verder gegaan

Die 5x5x110 op de bank is mooi! :)
Van behind the Neck Press zou ik ook steken in mijn schouders krijgen...als ik je een advies mag geven, vergeet alle oefeningen waarbij je een halter of stang vanuit je nek moet trekken of drukken (Neck Press, Behind Neck Latt Pull Down enz.) Je moet daarvoor van nature erg flexibel zijn en als je het al wilt doen absoluut niet lager zakken dan je oren!

Wilde het gewoon eens proberen, maar ben het eens met je Huggy. Die oefening is niks voor mij.

Weer wat bezigheids therapie gedaan net...

Wat Militairy Presses. En bij de Push Presses ging het niet meer. Me linker hand voelde niet lekker. Het leek alsof de stang scheef lag en al het gewicht op die hand terecht kwam. Kon dus niet genoeg spanning leveren helaas.

Misschien als ik wat lichter was begonnen en meer tijd had gestoken in opwarmen dat het beter gegaan zou zijn.

Toch een volume PR en 1rm PR op de Militairy Press.

Even wat duidelijkheid geven over me linkerhand. Zaterdag na kerst ging ik bij DJ's me allereerste strongman training doen. Sindsdien kamp ik met pijn in de linkerhand. Geen idee wat het is, maar als ik ergens hard in wil knijpen kan dit niet. Een drietal vingers weigeren dienst en geven dan enorme steken. Opgerekte banden in de vingers, lichte kneusing...kan van alles zijn. Zodra een barbell met 120+ kg vast pak is me hand meteen weer een week naar de klote.

Sinds een week geleden is er nog wat bij gekomen. Een bar gevecht waarbij iemand uithaalde met een stuk glas en mijn pink wist te raken. Heel stuk vlees open, bloed je kent het wel. Heb aardig wat verloren waardoor ik me die avond enorm duizelig voelde en de rest van de week ook niet 100%. Die wond zit precies over de kootjes heen waardoor de vinger niet gebogen kan worden. Er is al wat huid aan het terug groeien onder de wond en vermoed dat over een week of 2-3 hij helemaal bruikbaar zal zijn.

Ik kan dus niet echt rug oefeningen en dergelijk doen of knijpen in een stang. Hopelijk zal die paar weken niet kunnen knijpen er voor zorgen dat het andere probleem in me hand ook meteen mee geneest. Dan ben ik van plan om weer licht met 80kg te beginnen deadliften en rustig op te bouwen.

Droge Cijfers
Militairy Press
60kg x 8
70kg x 5
80kg x 3 (volume PR +2 reps)
90kg x 1 (PR!)

Push Press
100kg x Fail
100kg x Fail

Weer wat bezigheids therapie gedaan net...

Wat Militairy Presses. En bij de Push Presses ging het niet meer. Me linker hand voelde niet lekker. Het leek alsof de stang scheef lag en al het gewicht op die hand terecht kwam. Kon dus niet genoeg spanning leveren helaas.

Misschien als ik wat lichter was begonnen en meer tijd had gestoken in opwarmen dat het beter gegaan zou zijn.

Toch een volume PR en 1rm PR op de Militairy Press.

Even wat duidelijkheid geven over me linkerhand. Zaterdag na kerst ging ik bij DJ's me allereerste strongman training doen. Sindsdien kamp ik met pijn in de linkerhand. Geen idee wat het is, maar als ik ergens hard in wil knijpen kan dit niet. Een drietal vingers weigeren dienst en geven dan enorme steken. Opgerekte banden in de vingers, lichte kneusing...kan van alles zijn. Zodra een barbell met 120+ kg vast pak is me hand meteen weer een week naar de klote.

Sinds een week geleden is er nog wat bij gekomen. Een bar gevecht waarbij iemand uithaalde met een stuk glas en mijn pink wist te raken. Heel stuk vlees open, bloed je kent het wel. Heb aardig wat verloren waardoor ik me die avond enorm duizelig voelde en de rest van de week ook niet 100%. Die wond zit precies over de kootjes heen waardoor de vinger niet gebogen kan worden. Er is al wat huid aan het terug groeien onder de wond en vermoed dat over een week of 2-3 hij helemaal bruikbaar zal zijn.

Ik kan dus niet echt rug oefeningen en dergelijk doen of knijpen in een stang. Hopelijk zal die paar weken niet kunnen knijpen er voor zorgen dat het andere probleem in me hand ook meteen mee geneest. Dan ben ik van plan om weer licht met 80kg te beginnen deadliften en rustig op te bouwen.

Droge Cijfers
Militairy Press
60kg x 8
70kg x 5
80kg x 3 (volume PR +2 reps)
90kg x 1 (PR!)

Push Press
100kg x Fail
100kg x Fail

Wegblijven uit een bar! ;)
Proficiat met je pr.
Toch maar eens grondig laten onderzoeken die voorpoot van je ;)

ik heb het niet zo op artsen en ziekenhuizen. niet omdat ik bang ben voor spuiten ofzo, maar omdat ik niet vertrouw in hun "competentie".

Je zou toch deze week naar de dokter gaan zei je maandag:P?

ja, maar uiteindelijk niet gegaan :P

ik heb het niet zo op artsen en ziekenhuizen. niet omdat ik bang ben voor spuiten ofzo, maar omdat ik niet vertrouw in hun "competentie".
Ik ben wel bang voor spuiten... :o
Dat is als ik ze krijg éh..! :rolleyes:
Zelf spuiten vind ik wel ok natuurlijk. :thumb:

Even een abootje genomen. ;)

Ik ben wel bang voor spuiten... :o
Dat is als ik ze krijg éh..! :rolleyes:
Zelf spuiten vind ik wel ok natuurlijk. :thumb:

Even een abootje genomen. ;)

Kerels als bomen en dan bang voor een spuitje :roflol:
Normaal gesproken voelen dikhuiden nauwelijks iets van een spuitje :p

Is een jeugdtrauma Huggy.
Als ik je daarover vertel, moet ik je daarna liquideren, dus laten we het beter hier bij. ;)

lol is inderdaad grappig. Ik zet me eigen gebroken ledenmaten terug en spalk ze. Maar als ik een griepje heb dan moet ik de behoefte onderdrukken om als een klein kind op te rollen in bed en te huilen :P

Morgen 5x5 112,5kg op de bench pogen
maar zit te dubben over de Squat. De 170kg vorige week ging k*t. Zou ik 3x3 er mee gaan doen, of gewoon triples doen vanaf de opwarming en kijken of ik er 180-190kg mee kan en dan terug zakken naar 170kg en wat sets afmaken tot me trainingsbuddy klaar is met zijn sets. Oh de mogelijkheden... heh

Laatst bewerkt:
Voel me behoorlijk gesloopt. Voel me bovenrug en quads het meest.

Met de squat had ik geen zin om weer 5x5 met de 170kg te proberen. Besloot daarom maar gewoon wat triples te doen en puur te focussen op techniek en de juiste diepte. Het ging behoorlijk lekker. De 200kg waar ik de laatste tijd gewoon niet voorbij kwam ging nu best soepel en ook de PR van 210kg ging voor mijn gevoel relatief makkelijk. Volgens me trainingsmaatje viel ik op me sticky point bijna stil om daarna als een springveer recht op te staan, maar zelf merkte ik er weinig van. Uiteindelijk de 220kg ook geprobeerd. Het zakken ging gecontroleerd, maar toen ik omhoog wilde ontstond er zo'n druk dat het leek alsof me hoofd zou gaan exploderen. Dus dit werd een fail.

Ik ben blij met de 210kg, maar dit is geen mijlpaal dus stond niet als een bosmongool te lachen en andere emotionele shizzle te doen zoals met een 140kg bench of toen ik voor het eerst 200kg deadlifte/squatte. Gewoon even een gebalde vuist met "yes" was meer dan genoeg om deze PR te vieren.

De bench voelde zwaar aan, maar desondanks toch de 5x5 112,5kg succesvol afgerond. Me trainingsbuddy vroeg wat het verschil is met bodybuilder bench en zo. Dus dat heb ik hem even ter plekke laten ondervinden. Zijn borst stond op springen toen ik met hem klaar was hehe.

Op naar de Zercher Squat. Ging lekker, maar op een gegeven moment stond ik naar adem te happen. Ook voelde binnenkant dijbenen vermoeid aan. Uiteindelijk afgesloten met een 1x160kg omdat ik te vermoeid was nog meer reps er uit te persen.

Voelde me licht in het hoofd en beetje misselijk na deze aanslag op me lichaam. Toch nog lekkere Close Grip Bench Presses gedaan ter afronding.

Ook heb ik besloten mee te doen met de Kennismakings PL wedstrijd 22 Mei. Zelfs al zou ik maar 120-140kg kunnen deadliften op dat moment...het gaat om de ervaring.

Droge Cijfers
Squat
60kg x 3
80kg x 3
100kg x 3
120kg x 3
140kg x 3
160kg x 3
180kg x 3
200kg x 1
210kg x 1 (PR!!)
220kg x 0