Fitness Seller

Wiskunde (again)

MC H3aDsH0T

Competitive Bodybuilder
Waardering
232
Lengte
1m68
Massa
75kg
Vetpercentage
20%
Yo,

Aangezien de DBB-ers voor 80 % naar mijn mening hooggeschool zijn, hier een wiskunde-opgave voor jullie. Kun je deze oplossen krijg je karmataart van me ;)

Het thema is: Inverse functies

Ik ben al een halfuur bezig met zoeken maar dit gaat terug weer boven mijn niveau, gelukkig krijg ik volgend jaar geen (voor mij toch) hardcore wiskunde meer in het hoger :)

Anyways, ik heb de volledige oplossingsmethode nodig, ik wil hem namelijk ook begrijpen :)

Komt-ie dan he:

Alvast bedankt :D

Laatst bewerkt:
Wat voor opleiding doe je eigelijk? Niet dat ik het antwoord weet haha :P

• Topic Starter Topic Starter
Humane wetenschappen (vroeger gewoon nog in het Nederlands: Menswetenschappen) = weinig wiskunde maar veel psychologie, vind het jammer dat ik uit de richting Wetenschappen-wiskunde ben gegaan want nu blijkt maar weer eens dat ik inzicht tekort heb :p

edit: nu snap ik het, zal na eten is kijken :p

Ik kom uit op 4cos(45). Heb ik wat gewonnen?

Er staat toch "de even lange zijden van een gelijkbenige driehoek" ofwel elke zijde is 4cm? Dan snap ik de vraag niet, want de driehoek heeft dan een vast oppervlak?

Volgens mij snap ik het niet, goed dat ik geen wiskunde ben gaan studeren :D

Ik kom uit op 4cos(45). Heb ik wat gewonnen?
Wrong, moet een functie op y=? zijn. Aangezien het hier over inverse functies gaat moeten er ook vierkantwortel(s) inzit(ten).

---------- Toegevoegd om 21:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:15 ----------

Er staat toch "de even lange zijden van een gelijkbenige driehoek" ofwel elke zijde is 4cm? Dan snap ik de vraag niet, want de driehoek heeft dan een vast oppervlak?

Volgens mij snap ik het niet, goed dat ik geen wiskunde ben gaan studeren :D
Nee, je hebt de gelijkbenige driehoek ABC waarvan de opstaande zijden [AB] & [AC] beiden 4 cm zijn.
Het lijnstuk [BC] is in tweeën gesplitst door het punt M, men krijgt nu: [BM] & [CM]. Hoe groot moet [BM] zijn zodat de driehoak ABC (volledige driehoek) een maximale oppervlakte bereikt?

4*cos(45) = sqrt(8) = 2*sqrt(2)

Klopt, kom zelfde uit.

x = |BM|

Oppervlakte driehoek = |BC|*|AM|/2 = |AM|*|BM| = x*sqrt(4^2 - x^2)

Afleiden naar x en gelijkstellen aan 0 geeft maximale oppervlakte van 8 bij x = sqrt(8) = 2*sqrt(2)

~2,828 cm

Laatst bewerkt:

Klopt, kom zelfde uit.

x = |BM|

Afleiden naar x en gelijkstellen aan 0 geeft maximale oppervlakte van 8 bij x = sqrt(8) = 2*sqrt(2)

~2,828 cm

You rule, ga ff karma uitdelen aan jou man ;)

Klopt, kom zelfde uit.

x = |BM|

~2,828 cm
:eek:
:scratch:
snap er niets van! :p

Terug
Naar boven