- Waardering
- 195
Ja ik vind kleine of rustige gyms ook altijd lekkerder. Waar ik eerst woonde (buiten Bangkok) had ik nog een abbo naast mijn home gym. Was 5-10 min met de scooter van mijn huis af. Was bijna nooit iemand en heb er max 10 mensen gezien. Ik vroeg me altijd af hoe de eigenaar dit kon betalen. Maar ik trainde dan ook in de ochtend of vroege middag, niet in de avond.In de wat kleinschalige gym waar mensen fanatiek trainen is de combi vaak het best.
Beetje ouwehoeren tussen de sets door maar er wordt wel goed getraind en niet gesproken als iemand naast je een zwaar setje staat te doen. Anderen motiveren je zelfs en als beginner kan je er veel van leren.
Helaas zijn die kleine fijne gyms een beetje uitgestorven of op een te grote afstand, maar had ik geen homegym wel de moeite waard om wat verder voor te rijden of meer te betalen.
De gym die ik later in Bangkok bezocht van fitness first was een stuk groter en drukker. Vond kleiner lekkerder. Maar toen kwam corona en ben ik bijna exclusief in mijn home gym gaan trainen. Als ik naar de commerciële gym ging duurde het allemaal langer ook al was het dichtbij. Wat ik wel leuk vond van de commerciële gym in BKK was zon traploper dus met echte treden. Lekker om cardio op te doen. Zelf nog gekeken wat het kostte om te kopen maar was toch wat te duur.