XXL Nutrition

word jullie gym ook zo t*ring druk ??

In de wat kleinschalige gym waar mensen fanatiek trainen is de combi vaak het best.
Beetje ouwehoeren tussen de sets door maar er wordt wel goed getraind en niet gesproken als iemand naast je een zwaar setje staat te doen. Anderen motiveren je zelfs en als beginner kan je er veel van leren.

Helaas zijn die kleine fijne gyms een beetje uitgestorven of op een te grote afstand, maar had ik geen homegym wel de moeite waard om wat verder voor te rijden of meer te betalen.
Ja ik vind kleine of rustige gyms ook altijd lekkerder. Waar ik eerst woonde (buiten Bangkok) had ik nog een abbo naast mijn home gym. Was 5-10 min met de scooter van mijn huis af. Was bijna nooit iemand en heb er max 10 mensen gezien. Ik vroeg me altijd af hoe de eigenaar dit kon betalen. Maar ik trainde dan ook in de ochtend of vroege middag, niet in de avond.

De gym die ik later in Bangkok bezocht van fitness first was een stuk groter en drukker. Vond kleiner lekkerder. Maar toen kwam corona en ben ik bijna exclusief in mijn home gym gaan trainen. Als ik naar de commerciële gym ging duurde het allemaal langer ook al was het dichtbij. Wat ik wel leuk vond van de commerciële gym in BKK was zon traploper dus met echte treden. Lekker om cardio op te doen. Zelf nog gekeken wat het kostte om te kopen maar was toch wat te duur.

In de wat kleinschalige gym waar mensen fanatiek trainen is de combi vaak het best.
Beetje ouwehoeren tussen de sets door maar er wordt wel goed getraind en niet gesproken als iemand naast je een zwaar setje staat te doen. Anderen motiveren je zelfs en als beginner kan je er veel van leren.

Helaas zijn die kleine fijne gyms een beetje uitgestorven of op een te grote afstand

Zo'n gym heb ik altijd getraind, maar ik merk dat dat inderdaad aan het veranderen is. Mijn gym moet concurreren met de grote commerciele ketens om te kunnen blijven bestaan. Langzaam gaan ze daar steeds meer op lijken. Straks zelfs een 24/7 concept waarbij je door zo'n gevangenis draaideur naar binnenkomt zonder bekende gezichten achter de balie. Jammer, alhoewel 24/7 ook voordelen biedt. Maar ik zie het ook aan het publiek. Wordt steeds jonger en de jeugd van tegenwoordig heeft niet die mindset die jij beschrijft (sociaal gedrag en serieus trainen). Andere generatie die sociaal gedrag alleen online vertonen en enkel naar de gym gaan om hun imago op Instagram op te poetsen.

Zo'n gym heb ik altijd getraind, maar ik merk dat dat inderdaad aan het veranderen is. Mijn gym moet concurreren met de grote commerciele ketens om te kunnen blijven bestaan. Langzaam gaan ze daar steeds meer op lijken. Straks zelfs een 24/7 concept waarbij je door zo'n gevangenis draaideur naar binnenkomt zonder bekende gezichten achter de balie. Jammer, alhoewel 24/7 ook voordelen biedt. Maar ik zie het ook aan het publiek. Wordt steeds jonger en de jeugd van tegenwoordig heeft niet die mindset die jij beschrijft (sociaal gedrag en serieus trainen). Andere generatie die sociaal gedrag alleen online vertonen en enkel naar de gym gaan om hun imago op Instagram op te poetsen.
Ik heb eerlijk gezegt liever 24/7 commerciele gym dan een gym die kut tijden heeft maar iets sociaaler, wat ik nu dus heb:janken:

Voor die gyms is het anders waarschijnlijk niet meer te doen en dat is jammer. Je moet je ergens op onderscheiden en vaak is dat openingstijden en/of prijs. Je biedt peronal training en/of andere begeleiding of je richt je op bepaalde groepen.

Er zijn sportscholen waar het juist beter ging toen de grotere sportschool ernaast werd overgenomen door een grote keten, maar de meeste komen in een race to the bottom terecht.

Toen ik begon met trainen, in 2001, kwamen er nog alleen gasten die 'echt' kwamen trainen. Hardcore klinkende ijzers, verbogen stangen en weggestopt in verlaten straatjes. Heerlijk! Tegenwoordig idd de ver-instagramming van de 'workout. Jammer idd, maar helaas is het niet anders.

Gelukkig kan ik door mijn ploegenrooster vaak s'ochtens trainen, zeker buiten de vakanties om is dit een verademing.

Zomer en festival bodybuilders be like...

• Haha
Waarderingen: 6am
Laatste tijd word mijn gym maar drukker en drukker en kan nauwelijks een schema volgen omdat alle apparatuur steeds bezet is.
nog meer mensen die met dit probleem zitten ?
Basic fit toevallig? Ik ga altijd voor 7u smorgens, dan is het daar nog prima te doen. Overdag en 's avonds is het er een gekkenhuis. En er zijn hier 5 locaties maar overal is het druk.

Basic fit toevallig? Ik ga altijd voor 7u smorgens, dan is het daar nog prima te doen. Overdag en 's avonds is het er een gekkenhuis. En er zijn hier 5 locaties maar overal is het druk.
Lucky you. Bij mijn basic-fit heb je die ervaring tot +-05:30u. Daarna vult ie zich in een nood tempo met kindjes.

Je snapt wat ie bedoeld toch, onpersoonlijke shit :(
Steeds meer mensen vinden dat fijn. Die worden ongemakkelijk als ze hun boodschappen in de supermarkt op de lopende band moeten neerleggen. Ik ben nog nooit bij zo'n zelfscan ding geweest. Als ik dat zou ambiëren dan was ik wel kassa juffrouw geworden.

Toen ik begon met trainen, in 2001, kwamen er nog alleen gasten die 'echt' kwamen trainen. Hardcore klinkende ijzers, verbogen stangen en weggestopt in verlaten straatjes. Heerlijk! Tegenwoordig idd de ver-instagramming van de 'workout. Jammer idd, maar helaas is het niet anders.

Gelukkig kan ik door mijn ploegenrooster vaak s'ochtens trainen, zeker buiten de vakanties om is dit een verademing.
In 'mijn' tijd trainde je met Kees de Vreugd, Alwin Djaoen, Bob Esprit of zelfs een verdwaalde Robby Robinson. Toen kwamen er opeens ook vrouwen en skinny fatte mannetjes die beweerden aan fitness te doen...

• Like
Waarderingen: Worf
Ach, zo rond eind Juni of als het echt lekker weer wordt is het weer klaar met de seizoenmensen. Zelfde in Januari, eind februari is het weer rustig. September heb je ook altijd zo'n piek van mensen die zich toch wat tegen vonden vallen op het strand... in Oktober zijn het weer allemaal dezelfden die je ziet.

Er blijft er van elke golf meestal 1 of 2 hangen die het wel volhouden.

Prima, ze betalen allemaal mijn gym en de sauna enzo...

Wie gaat er ook bij basic fit trainen :o

Terug
Naar boven