Fitness Seller

Wovano’s daddy gains

Weinig, gezond leven.

Volgens mij zijn er middelen die het boosten maar er is volgens mij geen bewijs dat je dan ook daadwerkelijk gezonder bent. (Volgens interwebs)
Dit inderdaad. Je kunt je HDL wel verhogen met bepaalde supplementen, en er zijn zelfs medicijnen voor ontwikkeld die dat ontzettend goed doen (onder meer CETP-remmers), maar vervolgens verlagen ze niet de kans op sterfte of het risico op hart- en vaatziekten. Je zit dan dus echt een bloedwaarde te behandelen, meer niet. Dat geeft een vertekend beeld van je cardiovasculair risicoprofiel: en niet alleen voor jezelf, maar ook voor een arts bijv. als jij later onder behandeling komt te staan. De HDL-waarde weegt namelijk mee in risicoalgoritmes. Als je het kunstmatig zit te verhogen wordt, onterecht, je cardiovasculair risico onderschat. Het valt dus af te raden om je HDL op te krikken met supplementen/medicatie.

Heb wel eens gelezen over low dose lipitor ofzo maar dan zou je adhv bloedwaarden moet kijken wat de juiste dosis is
Rode gist rijst was voldoende om m’n LDL van 130-140 naar 90-100 te brengen.

Dat was wel met 10-20mg. Meende dat levostatine precies hetzelfde was dan rode gist rijst (of toch de monacoline K). Dus misschien pols ik bij m’n HA daar even naar.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.545
Kleine update, gewicht is sneller gestegen dan verwacht. Ongeveer 1 kg per week gewonnen. Kcals zitten slechts op 3800, maar door 2 cheatmeals die ik nu gegeten heb is mijn gewicht steeds 2 kg gestegen en niet meer gezakt erna. Momenteel ~110 kg.

Trainingen gaan fantastisch. Mijn vorm is overal op elke oefening geperfectioneerd en binnen die vorm kan ik nu wekelijks gewicht/reps toevoegen. Gisteren bij mijn eigen coach geweest en het aantal mm's op de huidplooimeter was gelijk gebleven ondanks de gewichtstoename dus dat is heel positief. Ik ga lekker zo door.💪
IMG_20221015_123922_967.jpg

Kleine “grote” update ;)

Kleine update, gewicht is sneller gestegen dan verwacht. Ongeveer 1 kg per week gewonnen. Kcals zitten slechts op 3800, maar door 2 cheatmeals die ik nu gegeten heb is mijn gewicht steeds 2 kg gestegen en niet meer gezakt erna. Momenteel ~110 kg.

Trainingen gaan fantastisch. Mijn vorm is overal op elke oefening geperfectioneerd en binnen die vorm kan ik nu wekelijks gewicht/reps toevoegen. Gisteren bij mijn eigen coach geweest en het aantal mm's op de huidplooimeter was gelijk gebleven ondanks de gewichtstoename dus dat is heel positief. Ik ga lekker zo door.💪
IMG_20221015_123922_967.jpg
Big man. Lekker bezig

Ik heb een gevoel dat ik erg ga schrikken van de pure massa wanneer ik je zie op de meet🤣

• #5.551
Lange tijd geen update. In maart heb ik de Benelux gewonnen en met een gewicht van 101,7 was ik precies 7 kg zwaarder in 1,5 jaar. Was ik zelf erg tevreden mee. Verder ben ik zoals jullie wellicht weten in april vader geworden en sindsdien heb ik alles even op een lager pitje gehad. Ik heb het name bizar druk. Naast mijn gezin werk ik fulltime en heb ik natuurlijk mijn eigen bedrijf wat afgelopen jaar exponentieel gegroeid is. Dat laatste vind ik overigens ook hartstikke leuk, maar het kost natuurlijk wel tijd. Inmiddels heb ik iets meer ritme kunnen vinden en voel ik dat er weer ruimte ontstaan is voor bodybuilding wat serieuzer op te pakken.

Sinds april run ik trt+ wat inhoudt 200 mg test e pw, 150 mg primo pw en 3 iu hgh per dag. Daarnaast nog 25 mg proviron en 40 mg telmisartan per dag. Mijn insulinegevoeligheid was niet top dus mijn coach heeft gekozen om mij op 20 iu lantus te zetten en daar zit ik nu ook al een tijdje op. Zal vooral komen door hogere stresslevels i.v.m. druk leven en minder slaap. Op dit moment is het doel zo goed mogelijk in shape raken om een kuur te kunnen doen en goed te kunnen bouwen. Ik wil daar uiterlijk voor 13 januari mee klaar zijn, maar ik weet van mezelf dan ik goed en snel in shape kan raken. Om dit proces wat te versnellen is er clenbuterol toegevoegd. Opgebouwd tot 80 mcg welke er nu in blijft tot einde cut.

Momenteel zit ik op 108,5 kg. Ik heb het idee wel iets van massa verloren te zijn, maar dat zou ook zomaar den stukje volheid/hardheid kunnen zijn omdat ik al een hele tijd lage doseringen zet. Vooral de benen hebben naar mijn idee wat verloren, heb in de zomerperiode veel last gehad van mijn knieën waardoor ik vrij lang amper squat of legpress varianten kon doen. Dat is inmiddels volledig verholpen en ben zelfs weer gestart met squatten.

Training ziet er als volgt uit:
1 push/arms (chest focus)
2 lower
rust
3 push/triceps
4 pull/biceps
rust

repeat in rotatie 2. Zijn dus 8 verschillende trainingen.

Heeft iemand vragen, shoot!
Screenshot_20231115-195415_Instagram.jpg

Altijd srs gedacht dat trt alleen test in houdt.

Top dat je eerlijk ben over wat je zet👍

• #5.553
Mijn insulinegevoeligheid was niet top dus mijn coach heeft gekozen om mij op 20 iu lantus te zetten en daar zit ik nu ook al een tijdje op
Insuline gevoeligheid die niet top is, is die lantus dan perm of is er een protocol om dat gewoon weer goed te krijgen.

Wat houd precies in niet top?
Als in richting type 2 ?

Log eens wat meer zeg :D

Heb je wedstrijdplannen in 2024?
Ivm clen: opgebouwd tot 80 en dit tot einde cut. Hoe lang doe je over deo pbouw naar 80 en krijg je geen gewenning als je tot in januari op hetzelfde blijft?

Tijd niet kniebuigen gaat je 1RM wel flink van zakken. Bij mij was dat altijd het 1e wat flink zakt, na griep of tijdje niet kniebuigen

Kan je jou sessies keer loggen zodat de oefening selectie / ws / reps zichtbaar zijn. Ben wel benieuwd naar het volume.

Glucose nuchter 6.0+ of waaraan moet ik denken en hoe is dit nu na de toevoeging van 20iu lantus.

Laatst bewerkt:
Ik volg, goede shape nog steeds hoor!

• #5.559
Insuline gevoeligheid die niet top is, is die lantus dan perm of is er een protocol om dat gewoon weer goed te krijgen.

Wat houd precies in niet top?
Als in richting type 2 ?
Zat steeds tussen 6.0-6.5 mmol/l, inmiddels is dit teruggebracht naar 4.2-4.7 mmol/l. Ik verwacht eerlijk gezegd binnenkort dat de lantus er wel uit kan.
Log eens wat meer zeg :D

Heb je wedstrijdplannen in 2024?
Ivm clen: opgebouwd tot 80 en dit tot einde cut. Hoe lang doe je over deo pbouw naar 80 en krijg je geen gewenning als je tot in januari op hetzelfde blijft?
Kan niks beloven haha. Maar als er interesse is misschien wel interessant voor sommige als ik af en toe wat post.

Ik heb geen wedstrijdplannen voor 2024. Ik ga het jaar zo goed mogelijk benutten om te bouwen en in 2025 wil ik weer een show doen. Ik ga in juni 2025 trouwens dus ideaal gezien zou de Siggi dan een leuke show zijn zo ervoor.

Ik heb ongeveer elke 4 dagen verhoogd met 20 mcg. De enige gewenning die optreedt is wat betreft bijwerkingen. Die heb ik niet meer. Maar het blijft wel gewoon werken. Dat cyclen is achterhaald.
Tijd niet kniebuigen gaat je 1RM wel flink van zakken. Bij mij was dat altijd het 1e wat flink zakt, na griep of tijdje niet kniebuigen
1RM doe ik sowieso niet meer. Ik heb nu 3 trainingen gesquat met minimaal 2 RIR. 3 setjes per training. Laatste training was de zwaarste set, tevens eerste set, 10x150. Zal even kijken of ik een filmpje kan posten want die heb ik.
Kan je jou sessies keer loggen zodat de oefening selectie / ws / reps zichtbaar zijn. Ben wel benieuwd naar het volume.

Glucose nuchter 6.0+ of waaraan moet ik denken en hoe is dit nu na de toevoeging van 20iu lantus.
Zal straks mijn laatste lower sessie even loggen waar ik ook een filmpje heb van de squats.

Terug
Naar boven