XXL Nutrition

Xmas-rage topic

Gelukkig gaan we niet gourmetten.
1703416722313.png
Gewoon veel olie op de plaat en goed warm laten stoken. Koelkasttemperatuur vlees erop knallen en je zit zo alleen aan tafel☠️

2 gratis vrije dagen is ook niet verkeerd. Vroeger had ik echt een hekel aan die familie verplichtingen. Al dat gevreet hoeft van mij ook niet zo. Maar sinds er kleintjes zijn in de familie en nu m'n ouders ouder zijn ga ik er wel meer samenzijn met de familie waarderen.
Je wordt een ouwe lul.

• Heart
Waarderingen: BB_
Vanavond in de supermarkt was het een gekkenhuis. Het ergste nog dat ik er zelf aan mee doe, aangezien ik mijn bijdrage aan het kerstdiner moet leveren. De hazenbouten liggen inmiddels in de marinade, dus dat is wel weer nice. 👌En ik zie mijn nichtje en neefje weer. Mijn nichtje vraagt elke dag aan mn zus of oom B al komt. :heart:
Voor volgend jaar een gepersonaliseerde B-ventkalender?

Aardig relaxed. Vrijdag rond etenstijd boodschappen gaan doen, viel enorm mee. Was wel zo getimed en kwam goed uit. Mijn vrouw heeft wel stress maar dat moet ze zelf maar weten. Ik heb schoongemaakt en opgeruimd voor haar vandaag maar die legt zichzelf de stress ook een beetje op.

We hoeven godzijdank niet te gourmetten en geen uitgebreide diners. Mijn ouders koken de 1e kerstdag, dus ik hoef alleen te rijden. En tweede kerst maakt iedereen iets lekkers en dan doen we een buffetje maken. Deze keer bij ons thuis bij de open haard.

Kortom: het ergste is geweest - dat waren de boodschappen en gruwelijk druk op mijn werk. Met mijn laatste paar weken werken vergeleken is alles super chill, hoe druk het ook wordt.

Ik doe zo min mogelijk deze dagen. In januari zit ik snel weer in het vliegtuig naar de andere kant van de wereld. Dus ik doe het even lekker rustig aan.

Mama heeft gevraagd wat ik wou eten. Geen stress dus. Geen verplichtingen en moeilijk gedoe, gistermiddag even bij zusje en neefje geweest, en dus nog een avondje met pap en mam eten.

Blijf wel tot woensdag binnen zodat ik niet awkward "fijne kerst/feestdagen" hoef te wensen aan mensen achter de kassa etc. Kijken of ik dan genoeg kan halen voor tot na o+n om dat ook te ontwijken.

Dit jaar voor de tweede keer op rij in december op vakantie ziek geworden en daardoor de kerst geheel of deels missen.
Hier Idem... alleen nu met 40 gr koorts...
Had al geen plannen... nu is t gewoon kerst doorslapen en hopen dat de koorts wat zakt.

Beterschap. 🙏

On topic: buren die kerstavond om half 1 `s nachts gaan boren en klussen

Pfff, ben nu al doodmoe!

Gisteravond laat nog ff Hachee maken (No Time to Die), net lunchen bij, nu koken met familie, morgen(vroeg) treinend naar het zingen van andere familie en helpen met het koken.

Met O&N ga ik wel slapen ofzo.

En door....

Laatst bewerkt:
2 gratis vrije dagen is ook niet verkeerd. Vroeger had ik echt een hekel aan die familie verplichtingen. Al dat gevreet hoeft van mij ook niet zo. Maar sinds er kleintjes zijn in de familie en nu m'n ouders ouder zijn ga ik er wel meer samenzijn met de familie waarderen.
Vreselijk de kwelling.

Je zou maar verplicht moeten gourmetten enzo... 😬
Dat vind ik echt een verschrikking!

Geen idee voor wie dat wel leuk is en waarom je die ellende in je woonkamer zou willen hebben, maar dan ga ik altijd lekker minikoken. Stukje zalm aanbakken, afblussen met witte wijn en langzaam nagaren in het ovendeel.

1ste Kerstdag:

Voorgerecht:
Tomaatpaprikasoep

Hoofdgerecht:
Ratatouille
Gestoofde peertjes
Cranberrycompôte
Hazenpeper (in wijn en cognac gestoofd) met gestoofde groenten
Pancetta
Gevulde paprika
Zalm-broccoli-spinaziequiche

Desert:
Vegan teramisu (met speculaas en kokosroom) met koffielikeur
17035295656722770170853844426793.jpg

Lunch
Roerei met gerookte zalm
.
Voor
Mosterdsoep (AH Excellent-pakket)
.
Hoofd
Hertenbiefstuk en rode portsaus met paddestoelen;
Aardappel-pastinaakpuree
Gestoofde regenboogwortels
Spruitjes met kastanjes en spekjes
.
Na
Iets met macadamia-noten, kersen en Griekse yogurt.

Ik vind gourmetten wel leuk. Niks mis mee?

Terug
Naar boven