AndroidHealthClinic

Sponsored sticky XXLNutrition.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #41.041
Don de Jong en Chahid (Dutch Performante) vandaag over de vloer :p

IMG-20221024-WA0002.jpg

Over twee dagen in de vlog te zien. Die RS6 van hen is wel vet Poh 😂

Buffe biceps René :flexgrin:

Even een vraagje:

'Vroeger' stond op de Whey Delicious dat je 40 gram (2 scoops van 20gr) toe moest voegen. Tegenwoordig 30 gram (1 scoop van 30 gram). Vanwaar 25% minder whey per shake?

Ja, zo is de shake per stuk wel goedkoper (en het zijn dure tijden), maar de whey is extra geconcentreerd nu, dus je krijgt ook minder eiwitten binnen.

Daarnaast, als er op de verpakking staat 1 scoop van 30 gram en jullie doen er een 20 grams scoop bij, dan is dat weer wat verwarrend. Foutje waarschijnlijk?

Ik had overigens meerdere smaken, er was er maar eentje met een 20gr scoop.

• #41.050
Even een vraagje:

'Vroeger' stond op de Whey Delicious dat je 40 gram (2 scoops van 20gr) toe moest voegen. Tegenwoordig 30 gram (1 scoop van 30 gram). Vanwaar 25% minder whey per shake?

Ja, zo is de shake per stuk wel goedkoper (en het zijn dure tijden), maar de whey is extra geconcentreerd nu, dus je krijgt ook minder eiwitten binnen.

Daarnaast, als er op de verpakking staat 1 scoop van 30 gram en jullie doen er een 20 grams scoop bij, dan is dat weer wat verwarrend. Foutje waarschijnlijk?

Omdat we er veel vragen over kregen. Bij merk x y of z krijg je meer porties dan bij jullie. Dus vonden ze ons te duur. Was mission impossible om veel mensen dat uit te leggen. Daarom de porties verlaagt. Veel andere merken zitten nu zelfs op 25g. Wij vinden 30g prima. Maar uiteindelijk bepaal je het zelf

Even een vraagje:

Het gaat er om hoeveel gram eiwit er per 100g in zit, niet hoeveel scoops je er zelf in doet. Verder is 2.5kg bij XXL evenveel als 2.5kg bij een ander natuurlijk.
80.4 gram bij Delicious. als je iets wilt besparen kun je ook https://xxlnutrition.com/nl/perfect-whey-protein kopen. dat is een prima eiwit supplement. met 78.8g whey concentraat per 100g poeder.

Even een vraagje:

He? Je neemt toch de hoeveelheid whey die jij nodig hebt om aan je eiwitten te komen, niet de hoeveelheid die de producent aangeeft?

Het gaat er om hoeveel gram eiwit er per 100g in zit, niet hoeveel scoops je er zelf in doet. Verder is 2.5kg bij XXL evenveel als 2.5kg bij een ander natuurlijk.
80.4 gram bij Delicious. als je iets wilt besparen kun je ook https://xxlnutrition.com/nl/perfect-whey-protein kopen. dat is een prima eiwit supplement. met 78.8g whey concentraat per 100g poeder.
Is een beetje dezelfde reden waarom een quarter pounder in de USA wel verkoopt en de Third-pound burger niet...
Niet iedereen heeft denkvermogen ;)

Je mest eens weten hoeveel mensen alleen de dosering nemen die op de verpakking staat benoemd :emo:
En dan zitten er ook nog in al die potten/zakken dezelfde 30g scoops.
Dus zelfs al zegt de verpakking 1 portie = 20g. Als je 1 scoop pakt heb je vaak nog 30g ook 🤣

• Haha
Waarderingen: Onit
Veelal zijn scoops ook standaard.
En dan hangt t ook nog van t soort eiwit af.
Neem eens 1 scoop van 30 gram en pak 1 scoop caseine. Das vaak veel fijner poeder en is vaak meer dan 30 gr.
Gewone whey is vaak wat grovere poeder structuur en kan minder wegen in het echt.
Het is zo afhankelijk per soort eiwit.

Gewoon zoals gezegd.... afwegen hoeveel je nodig hebt.

• #41.058
He? Je neemt toch de hoeveelheid whey die jij nodig hebt om aan je eiwitten te komen, niet de hoeveelheid die de producent aangeeft?
Ik neem uiteraard hoeveel ik zelf nodig heb, ik vroeg me alleen af waarom het na ruim 15 jaar ineens verlaagd was.
De uitleg van René over dat mensen het duur vinden, als ze dus grotere porties, nemen was wat ik al had verwacht.

En het viel me op omdat er ineens grotere scoops in zaten, ietsje lastiger afmeten ineens, dus ging ik op de verpakking kijken.

Dus voorheen pakte ik dus 2x20gr, nu 1x30gr en dan ongeveer eenderde schepje erbij, om aan mijn 40gr. te komen.

En ja, afwegen kan natuurlijk ook

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven