Fitness Seller

Sponsored sticky XXLNutrition.nl

Jo ik heb ook een melkallergie en ik heb Zerolactose i.c.m. Maltodextrine gekocht. Maar zerolactose bevat ook Soja en ik zag dat er bij de vragensectie van XXL door jou een vraag was gesteld dat je ook geen Soja mag, dus dat is denk ik geen optie voor je. ELKE weightgainer (ook die eiwit hydrolisaat) bevat lactose. Zero lactose gainer is de enige optie voor mensen met een allergie zoals jij en ik. Maargoed, dus weer niet als je ook allergisch bent voor soja..
ja alleen ik weet niet prersies of het de lactose of de melk eiwit is(volgens mij de melk eiwit) maar het is 8 jaar geleden dat ze dat hebben ondekt dus dat weet ik niet meer zo goed en ik las dat hydrolisaat ook geen melk bevat. en ik wil eigenlijk alleen een shake voor na de training om een honger klap te voorkomen. en eiwitten aan te vullen. omdat ik nogal veel en intensief train.

ja alleen ik weet niet prersies of het de lactose of de melk eiwit is(volgens mij de melk eiwit) maar het is 8 jaar geleden dat ze dat hebben ondekt dus dat weet ik niet meer zo goed en ik las dat hydrolisaat ook geen melk bevat. en ik wil eigenlijk alleen een shake voor na de training om een honger klap te voorkomen. en eiwitten aan te vullen. omdat ik nogal veel en intensief train.

Allergie informatie: dit product bevat lactose.
Wel lactose in hydrolisaat...

er zijn echt zoveel soorten eiwitten dat ik daar de bomen het bos niet meer zie......

er zijn echt zoveel soorten eiwitten dat ik daar de bomen het bos niet meer zie......
Je kunt niet tegen lactose zei je - wel tegen soja of ook niet?
Als je die allebei niet kunt hebben dan wordt het gebruik van supplementen een flinke uitdaging...

Wel lactose in hydrolisaat...
[QUOTE
Whey Eiwit Hydrolisaat (WPH)

Het whey eiwit hydrolisaat is een voorverteerd eiwit. Doordat het melkeiwit al gereduceerd is, is dit het beste product voor mensen met een melkeiwit allergie. Ook is het lactose laag. Doordat het hydrolisaat enzymatisch is bewerkt, wordt het snel opgenomen in het lichaam. De peptiden die in het lichaam komen zijn dan dermate gereduceerd, dat ze geen allergische reactie meer kunnen uitlokken bij de mestcellen. Voor een mestcel reactie (waarbij histamine vrijkomt), moeten de peptiden namelijk op 2 receptoren tegelijk aanraken. Doordat het eiwit zo klein is, is het niet in staat dit te doen. De reactie van de mestcellen blijft dan ook uit. Het grote nadeel van het product is dat het heel duur is (ongeveer 2x zo duur als een whey protein isolaat) en heel bitter is.

De volgende stap, na een hydrolisaat, is een aminozuurcomplex.

Voordelen Eiwit Hydrolisaat
Zeer hoogwaardig aminozuurprofiel (130-150)
Weinig verzadigde vetten
Snelle afgifte aminozuren in bloed voor herstel na training
Lactose laag (lactose intolerantie)
Melkeiwit vrij (melkeiwit allergie / koemelk allergie)

Nadelen Eiwit Hydrolisaat

Duur product doordat de grondstofprijs 2x zo hoog is als bij een concentraat

Met dank aan http://www.fitnessnet.nl/[/QUOTE]
en hier staat weer geen melk

[QUOTE
Whey Eiwit Hydrolisaat (WPH)

Het whey eiwit hydrolisaat is een voorverteerd eiwit. Doordat het melkeiwit al gereduceerd is, is dit het beste product voor mensen met een melkeiwit allergie. Ook is het lactose laag. Doordat het hydrolisaat enzymatisch is bewerkt, wordt het snel opgenomen in het lichaam. De peptiden die in het lichaam komen zijn dan dermate gereduceerd, dat ze geen allergische reactie meer kunnen uitlokken bij de mestcellen. Voor een mestcel reactie (waarbij histamine vrijkomt), moeten de peptiden namelijk op 2 receptoren tegelijk aanraken. Doordat het eiwit zo klein is, is het niet in staat dit te doen. De reactie van de mestcellen blijft dan ook uit. Het grote nadeel van het product is dat het heel duur is (ongeveer 2x zo duur als een whey protein isolaat) en heel bitter is.

De volgende stap, na een hydrolisaat, is een aminozuurcomplex.

Voordelen Eiwit Hydrolisaat
Zeer hoogwaardig aminozuurprofiel (130-150)
Weinig verzadigde vetten
Snelle afgifte aminozuren in bloed voor herstel na training
Lactose laag (lactose intolerantie)
Melkeiwit vrij (melkeiwit allergie / koemelk allergie)

Nadelen Eiwit Hydrolisaat

Duur product doordat de grondstofprijs 2x zo hoog is als bij een concentraat

Met dank aan http://www.fitnessnet.nl/
en hier staat weer geen melk[/QUOTE]

We zitten hier in het XXL-topic, en wat zij zeggen over hun eigen product:
XXL Whey Hydrolisaat is de meest hoogwaardige vorm van eiwit, het is de snelst opneembare whey proteïne die er is. XXL Whey Hydrolisaat bevat 100% Optipep™ whey hydrolisaat. Optipep™ staat voor een zeer hoge zuiverheid en kwaliteit.

Supersnelle en volledige opname
Voorverteerd naar di- en tripeptiden
Zeer licht verteerbaar
Opvallend goede smaak
Whey Hydrolisaat is een eiwit wat door enzymen is omgezet naar di- en tripeptiden (voorverteerd). Hierdoor is er nagenoeg geen vertering meer nodig na inname, waardoor de belangrijke spieropbouwende stoffen direct in het lichaam kunnen worden opgenomen. Naast de snelle opname van peptiden in het lichaam is een ander groot voordeel dat er vrijwel geen spijsverteringsproblemen optreden.

Vele studies tonen aan dat di- en tripeptiden (kleine ketens van 2 of 3 aminozuren) zeer snel en optimaal in het lichaam worden opgenomen. Langere ketens van eiwitten moeten eerst omgezet worden naar kleinere ketens. Doordat dit proces erg lang kan duren, wordt het overschot aan nietverteerde eiwitten weer uitgescheiden door het lichaam.

XXL Whey Hydrolisaat is uniek qua smaak. Het is de eerste goed smakende whey hydrolisaat op de markt. Normaal is Whey Hydrolisaat heel bitter van smaak.

Klik hier voor meer informatie over Optipep (Engelstalig) .

Grootte dosering: 2 maatscheppen = 40 gram
Aantal doseringen per verpakking: 62

Gebruik:
Trainingsdagen: neem 1 dosering voor het ontbijt met 250ml vloeistof en neem 1 dosering direct na de training.
Niet-trainingsdagen: neem 1 dosering voor het ontbijt met 250ml vloeistof.

Je kan de dosering eventueel verlagen naar 30 gram, de opname van Whey Hydrolisaat is beter dan van andere whey proteines.

Inhoud: 2500 gram
Smaken: vanille
Ingrediënten:
Vanille: whey proteïne hydrolisaat, lecithine, smaakaroma, sodium chloride, sucralose.

Samenstelling per 100gram:

Energie 410 kcal
Eiwit 80 gram
Koolhydraten 5 gram
Vet 8 gram

Aminozuursamenstelling per 100gram eiwit:

L-Alanine 5260 mg
L-Arginine 2950 mg
L-Asparginezuur 11730mg
L-Cysteine 2630 mg
L-Glutaminezuur 18780 mg
Glysine 2050 mg
L-Histidine 1990 mg
L-Isoleucine 6220 mg ** (BCAA)
L-Leucine 11540 mg ** (BCAA)
L-Lysine 9860 mg **
L-Methionine 1990 mg **
L-Fenylalanine 3530 mg **
L-Proline 6220 mg
L-Serine 5830 mg
L-Threonine 7950 mg **
L-Tryptofaan 1540 mg **
L-Tyrosine 3320 mg **
L-Valine 6280 mg ** (BCAA)
** Essentiële aminozuren, BCAA = Branched Chain Amino Acids

Whey Hydrolisaat bevat geen aspartaam.

Allergie informatie: dit product bevat lactose

Als je bij een ander lactosevrije hydrolisaat kunt vinden dan moet je dat misschien eens proberen ;)

dan zou ik het dus miss bij fitness net kunnen proberen.(stomme allergie)

René,

Wanneer komt de NOS Ether terug binnen, kzie dat hij uitverkocht is.

Greetz
Sven

René,

Wanneer komt de NOS Ether terug binnen, kzie dat hij uitverkocht is.

Greetz
Sven

René is op vakantie deze week, dus in dit topic geen antwoorden op dit soort vragen... Ik zou zeggen: zet de vraag op de XXL-website, dan kan een collega antwoorden.

Ik zou eens bij ze informeren OF hun hydrolysaat lactosevrij is - ze vermelden er namelijk niks over (ook niet dat er geen lactose in zit).
Maar soja: kun je daar wel tegen?
nope, van soja krijg ik op lange termijn ook het zelfde van melk. en heb ook iets gelezen over dat soja voor mannen sporters ook helemaal niet zo goed is.

ik heb bij fitness net el gelezen dat mensen die lacose intolerant zijn een isolaat kunnen pakken en mensen die niet tegen koe melkeiwit kunnen juist weer een hydroisolaat kunnen pakken

nope, van soja krijg ik op lange termijn ook het zelfde van melk. en heb ook iets gelezen over dat soja voor mannen sporters ook helemaal niet zo goed is.

ik heb bij fitness net el gelezen dat mensen die lacose intolerant zijn een isolaat kunnen pakken en mensen die niet tegen koe melkeiwit kunnen juist weer een hydroisolaat kunnen pakken
Toch niet weer het oestrogeenverhaal he?
Als jij zowel lactoseintolerant ben als een koemelkeiwitallergie hebt dan denk ik niet dat je 1 van 2 kunt nemen. Maar zeker weten doe ik het niet, misschien dat anderen hier nog iets zinnigs op kunnen zeggen?

Toch niet weer het oestrogeenverhaal he?
Als jij zowel lactoseintolerant ben als een koemelkeiwitallergie hebt dan denk ik niet dat je 1 van 2 kunt nemen. Maar zeker weten doe ik het niet, misschien dat anderen hier nog iets zinnigs op kunnen zeggen?
hoe zit dat dan met dat oestrogenen verhaal. ik heb er wel meerdere artikels over gelezen en mensen er dingen over horen zeggen. maar ik weet daar zelf weinig vanaf.

ik denk dat ik gewoon nog een keer een test ga laten doen, of het nu lactose of melk eiwit is, of allebei. het is namelijk 8 jaar geleden. en toen was ik nog zo jong dat ik er niks van snapte

Dit is 1 kant van het verhaal, doen veel wilde verhalen de ronde over soja.

Laatst bewerkt:
dankjewel:) interessant artikel

Hey rené. ik heb gister voor 3 uur besteld en meteen betaald, maar ik heb geen email dat het verstuurd is. Is het wel goed gegaan?
bestelling 58284

Hey rené. ik heb gister voor 3 uur besteld en meteen betaald, maar ik heb geen email dat het verstuurd is. Is het wel goed gegaan?
bestelling 58284

ik ook niet....
rené is al sinds zaterdag niet meer online geweest, dadelijk is hij wegh...:(

bestelling 58284
Heb je wel een bevestiging van je bestelling binnen?
Hoe heb je bestaald? Bij iDeal is het idd raar, bij geld overmaken komt die mail pas als het geld binnen is.

---------- Toegevoegd om 11:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:46 ----------

ik ook niet....
rené is al sinds zaterdag niet meer online geweest, dadelijk is hij wegh...:(
Nee hoor, alleen op vakantie deze week ;)

Heb je wel een bevestiging van je bestelling binnen?
Hoe heb je bestaald? Bij iDeal is het idd raar, bij geld overmaken komt die mail pas als het geld binnen is.

---------- Toegevoegd om 11:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:46 ----------

Nee hoor, alleen op vakantie deze week ;)
Heb wel bestelling mailtje binnengehad, betaald via ideal inderdaad. Alleen niet zon verzonden berichtje.

Terug
Naar boven