AndroidHealthClinic

Sponsored sticky XXLNutrition.nl

Ze zouden in principe zelf ook tijdelijk Unleash V3 samples kunnen maken door gewoon een pot te openen en ze in zo'n "dichtknijp" zakje te scheppen.

Heeft zeker met aansprakelijkheid (hygiëne)te maken als er een verontreiniging zou zijn dat het niet door xxl is?

Ik heb gisteren m'n potje Essential Amino Stack aangekregen, maar ik stond versteld van het aantal kcal per serving. Als ik het goed heb, dan bevat één serving 40 kcal. Ik neem normaal 's ochtends bij het opstaan, voor en na de training een serving. En dan zijn dat zo maar eventjes 120 kcal erbij. En voor een klein meisje als ik ;) zijn die 120 kcal niet te verwaarlozen. Voordien gebruikte ik Magic EAA van Body and Fitshop, maar ik was niet langer tevreden van hun service. Jullie Essential Amino Stack heeft ongeveer dezefde samenstelling ( en is veel lekkerder :) ) maar het aantal kcal verschilt sterk. De kcal per serving van de Magic EAA bedraagt 0.58 kcal (5.8 kcal per 100g). Is dit een fout op hun verpakking of op jullie verpakking? Of hoe is het grote verschil in kcal anders te verklaren? Alvast bedankt!

De ene zal aminozuren als kcal tellen en de andere niet vermoed ik. (je moet ze tellen want het is gewoon energie)

Ik heb gisteren m'n potje Essential Amino Stack aangekregen, maar ik stond versteld van het aantal kcal per serving. Als ik het goed heb, dan bevat één serving 40 kcal. Ik neem normaal 's ochtends bij het opstaan, voor en na de training een serving. En dan zijn dat zo maar eventjes 120 kcal erbij. En voor een klein meisje als ik ;) zijn die 120 kcal niet te verwaarlozen. Voordien gebruikte ik Magic EAA van Body and Fitshop, maar ik was niet langer tevreden van hun service. Jullie Essential Amino Stack heeft ongeveer dezefde samenstelling ( en is veel lekkerder :) ) maar het aantal kcal verschilt sterk. De kcal per serving van de Magic EAA bedraagt 0.58 kcal (5.8 kcal per 100g). Is dit een fout op hun verpakking of op jullie verpakking? Of hoe is het grote verschil in kcal anders te verklaren? Alvast bedankt!

Het staat gewoon bij het product:

Voedingswaarde per 100gram:
400 kcal. Sommige fabrikanten geven een energie aan 0 kcals omdat vrije aminozuren niet als eiwitten gedeclareerd kunnen worden maar ze geven wel degelijk energie.

Het is logisch dat een puur aminozurenproduct kcal heeft. Elke gram eiwit (aminozuur) is 4kcal.

Op de verpakking van B&F staat het dus wettelijk niet verkeerd, maar je wordt wel voor de gek gehouden (zoals wel vaker). Natuurlik zitten er kcal in!

Altijd voor XXL gaan, 100% eerlijk!

Laatst bewerkt:
Het staat gewoon bij het product:

Voedingswaarde per 100gram:
400 kcal. Sommige fabrikanten geven een energie aan 0 kcals omdat vrije aminozuren niet als eiwitten gedeclareerd kunnen worden maar ze geven wel degelijk energie.

Het is logisch dat een puur aminozurenproduct kcal heeft. Elke gram eiwit (aminozuur) is 4kcal.

Op de verpakking van B&F staat het dus wettelijk niet verkeerd, maar je wordt wel voor de gek gehouden (zoals wel vaker). Natuurlik zitten er kcal in!

Altijd voor XXL gaan, 100% eerlijk!

wat doe je hier weer voor een belachelijke post Brutez, leuk dat XXL je favo webshop is, zoals B&F de mijne is, maar je blijft het toch leuk vinden om de andere webshops te bashe he?

soit beter negeren maar,

de FDA geeft aan dat amino's niet moeten geteld worden als cal's
ja aminozuren bevatten cal's, 4cals per gram fzo, net zoals proteïne ongeveer.. toch is er onderling verschil, het aantal cals kan dus nog afhangen van het exacte aminozuur.. hangt af van de verschillen in hun moleculaire structuur.. de cals komen van de energie die vrij komt door het breken van de verbindingen.. de combinatie van verbindingen (aantal/type) zal dus uiteindelijk het aantal cals aantonen..
maar die cals dragen geen micronutriënten, dus zijn het eigenlijk 'lege cal's'
het zijn gewone aminozuren.. in het algemeen een organische verbinding die zowel een carboxylgroep (-COOH) als een aminegroep (-NH2), geen food items die micronutriënten dragen dus.. zijzelf dus lege cal's

het standpunt van zowel XXL als B&F klopt dus..
ja zijn cal's, nee moeten niet aangegeven worden en tzijn op zichzelf lege cal's

kan natuurlijk dat ik fout zit, indien iemand dit beter weet, verbeter me dan effe.. ik leer graag bij en bash niet ;)

Laatst bewerkt:
René gebruik nu alleen ADP van jullie met alle tevredenheid voor de fitnes. Het festival seizoen is echter weer begonnen en aangezien ik van pillen e.d. wil afblijven lijkt unleash V3 mij wel leuk om te nemen voordat ik naar zo'n festival ga aangezien ik bij V2 na een heel sample zakje de hele nacht niet kon slapen na 't trainen. Is unleash V3 daarvoor geschikt en zo ja welke dosering moet ik dan nemen? Ik wil ook graag weten of je als je Unleash V3 hebt genomen alcohol kan drinken op 't festival. Of zijn stackers beter geschikt daarvoor?

gr

• Topic Starter Topic Starter
  • #17.388
het standpunt van zowel XXL als B&F klopt dus..
ja zijn cal's, nee moeten niet aangegeven worden en tzijn op zichzelf lege cal's
Je hoeft het niet de declareren als kcal omdat het geen volledig aminozuurprofiel is. Hetzelfde geldt bijv voor BCAA's. Maar dat is ook gewoon 4kcal per gram en het zijn absoluut geen lege kcal. Vandaar dat we het ook gewoon zo op de pot zetten.
René gebruik nu alleen ADP van jullie met alle tevredenheid voor de fitnes. Het festival seizoen is echter weer begonnen en aangezien ik van pillen e.d. wil afblijven lijkt unleash V3 mij wel leuk om te nemen voordat ik naar zo'n festival ga aangezien ik bij V2 na een heel sample zakje de hele nacht niet kon slapen na 't trainen. Is unleash V3 daarvoor geschikt en zo ja welke dosering moet ik dan nemen? Ik wil ook graag weten of je als je Unleash V3 hebt genomen alcohol kan drinken op 't festival. Of zijn stackers beter geschikt daarvoor?

gr

Unleash kan je daar prima voor gebruiken. Je blijft lekker vol en je krijgt er veel energie van. Ideaal dus tijdens een feetje ;)

Geen idee wat het met alcohol gaat goed, dat zou je zelf even moeten uittesten ;)

Je hoeft het niet de declareren als kcal omdat het geen volledig aminozuurprofiel is. Hetzelfde geldt bijv voor BCAA's. Maar dat is ook gewoon 4kcal per gram en het zijn absoluut geen lege kcal. Vandaar dat we het ook gewoon zo op de pot zetten.

yes, ik was het begrip lege kcal's fout aan het gebruiken, was ff in de war geraakt, lege kcal's zijn deze van junkfood etc dewelke GEEN nuttige zaken zoals amino's etc bevatten vandaar dat ze lege kcal's worden genoemd

Laatst bewerkt:
Lege kcals bestaan gewoon niet. 10 kcal blijft 10 kcal energie. Lege kcals worden soms toegeschreven aan bv: bepaalde soorten groeten omdat deze meer kcals zouden verbruiken door vertering in je lichaam dan ze werkelijk aanbrengen. Ook dat is zeer vaag en nog niet helemaal bewezen dacht ik.

@Brutez: er zijn maar weinig fabrikanten die kcal van aminozuren vermelden, niet om mensen te bedriegen, maar omdat het wettelijk niet zo geregeld is en daarom in de praktijk nooit zo werd gedaan. Je hoeft dus geen shops aan te vallen hierover.

Zelfs in voedingsschema's vermeld niet iedereen de kcal van amino's.

Het is echter juist dat iemand die zeer precies wil tellen deze erbij mag rekenen, omdat aminozuren uiteraard ook potentieel energie kunnen leveren.

Muggeziftvraag René

Komt er ook een 2x-3x-reductie-prijs voor Unleash V3? Ik zie dat het 2j goed blijft dus zou ik wel volgende keer in 1 keer 2 of 3 potten kopen indien er dan nog iets vanaf gaat :cool:

Veel zin in morgen! Dan komt Unleash V3 binnen :D
Vraagje: Ik heb net 2 bestellingen geplaatst, 1 is mislukt en die ander is betaald met ideal. Maar van die mislukte kreeg ik een bericht dat het wel verzonden was. En van de gene die gelukt was en betaald kreeg ik geen bericht dat het verzonden is: ''62128'' Bestelling nummer. Ik bedoel het niet ongeduldig maar straks is er een foutje gemaakt!

Alles netjes aangekomen en een mooi sample. Thanks!

Jij was toch die persoon die van geen enkele pre-workout booster iets voelt? Unleash V3 al geprobeerd?:)

Ik gebruik nu 60-75g Crack van revolutions op beendagen in combinatie met 20g dextrojuice, dat voel ik wel :D

Unleash V3 nog niet geprobeerd, maar ik wacht ook op samples.

heb vandaag weer een aardige bestelling binnen waaronder een paar potten whey delicious, zoals op de site is vermeld zit er geen aspartaam in. Volgens het etiket op de pot zit er wèl sucralose in. Dit is gemodificeerde vorm van suiker, lijkt dus natuurlijk maar dat is het absoluut niet. Het is uiteindelijke dezelfde chemische troep als aspartaam (google maar even). Heb daar geen problemen mee maar vermeldt het dan wel duidelijk op de site. Voor wat betreft de smaak en service heb ik niets te klagen.

Laatst bewerkt:
Al meer nieuws over NOS Ether? M'n pot is bijna leeg en op deze creatine reageer ik goed dus heb geen in om op iets anders over te stappen :P.

ff een vraagje: Ik heb bij mijn laatste bestelling de optie eenmalige machtiging geselecteerd, wat ik meestal doe. Alleen is door mijn bank de incasso teruggeboekt, terwijl ik wel voldoende saldo had. Mijn concrete vraag is of ik het bedrag het beste zelf kan overmaken, of wordt er nog een poging gewaagd om het te incasseren? Om te voorkomen dat dingen straks dubbel worden afgeschreven. Ik hoor het wel :thumbs:

Terug
Naar boven