AndroidHealthClinic

Sponsored sticky XXLNutrition.nl

1 kg peptopro voor 24 euro?
750 gram is 49.50 euro voor zover ik weet hoor...

Lijkt me een beetje sterk zo'n verandering.

look at the pic :)

IMG_0460[1].jpg

peptopro prijs is een foutje in het boek. juiste prijs staat @ website ;)

Er staat ook een foutje bij het product 'unleash! v3'. In het bijhorende tekstje wordt er gesproken over unleash v2... Klein foutje, maar ik dacht: ik meld het maar even :p

Volgens mij ben je offieiceel ook verplicht iets tegen de genoemde prijs te leveren..

Zo weer wat besteld. Laat die boekjes maar zitten Rene, mn verzameling er van wordt al te groot :d

Als jij 's ochtends nuchter een zo snel mogelijke whey wilt hebben dan moet je idd isolaat hebben, of peptopro (allebei met water ingenomen).

Er zit een wereld van verschil tussen isolaat en PeptoPro lieve DW. PeptoPro word binnen 15min volledig opgenomen (op een lege maag) en piekt vrijwel direct daarna. Whey isolaat word na een uur opgenomen en piekt ongeveer na 120min (2 uur dus).

Daarnaast zijn di- en tripeptiden (waar PeptoPro voor een groot deel uit bestaad) zo snel door je lichaam opgenomen dat je -als je het 's ochtends neemt- je zeker NOG een eiwitbron nodig hebt met een wat langzamere afgifte.

PeptoPro in de ochtend vind ik persoonlijk geldverspilling. Kijk eens naar whey hydrolisaat, dat bestaat gedeeltelijk uit razendsnelle di- en tripeptiden maar ook uit iets langzamere eiwitten waar je langer op kan teren. Het is stukken goedkoper en net zo goed als eerste shake van de dag ;)

En hoezo met water? Volgens mij is er geen enkele studie of wetenschappelijk onderzoek die aantoont dat melk de opname(snelheid) van eiwitten vertraagd. De structuur van melk praktisch gezien gelijk aan die van water, dus passeerd de maag vrijwel net zo snel.

Laatst bewerkt:
Er zit een wereld van verschil tussen isolaat en PeptoPro lieve DW. PeptoPro word binnen 15min volledig opgenomen (op een lege maag) en piekt vrijwel direct daarna. Whey isolaat word na een uur opgenomen en piekt ongeveer na 120min (2 uur dus).

Daarnaast zijn di- en tripeptiden (waar PeptoPro voor een groot deel uit bestaad) zo snel door je lichaam opgenomen dat je -als je het 's ochtends neemt- je zeker NOG een eiwitbron nodig hebt met een wat langzamere afgifte.

PeptoPro in de ochtend vind ik persoonlijk geldverspilling. Kijk eens naar whey hydrolisaat, dat bestaat gedeeltelijk uit razendsnelle di- en tripeptiden maar ook uit iets langzamere eiwitten waar je langer op kan teren. Het is stukken goedkoper en net zo goed als eerste shake van de dag ;)

En hoezo met water? Volgens mij is er geen enkele studie of wetenschappelijk onderzoek die aantoont dat melk de opname(snelheid) van eiwitten vertraagd. De structuur van melk praktisch gezien gelijk aan die van water, dus passeerd de maag vrijwel net zo snel.

Doordat melk voornamelijk uit casseïne-eiwitten (geleidelijke opname) bestaat lijkt het mij nogal logisch dat whey+melk trager wordt opgenomen dan whey+water... al wil 'k er onmiddellijk wel aan toevoegen dat 'k mijn whey nooit met water meng, wegens niet te zuipen!

Doordat melk voornamelijk uit casseïne-eiwitten (geleidelijke opname) bestaat lijkt het mij nogal logisch dat whey+melk trager wordt opgenomen dan whey+water... al wil 'k er onmiddellijk wel aan toevoegen dat 'k mijn whey nooit met water meng, wegens niet te zuipen!

Hmm, maar kijk eens naar all day protein van XXL. Dan zouden die snelle eiwitten dus helemaal geen zin hebben? Het lijkt me dat de snelle eiwitten gewoon eerst opgenomen worden, en vervolens de langzame.

wat een onzin. Dat is gewoon aanstellerij... whey is prima te drinken met water.
En ik heb hier vaker gelezen dat whey+melk even snel opneemt als whey+water, maar of dat klopt weet ik niet :)

wat een onzin. Dat is gewoon aanstellerij... whey is prima te drinken met water.
En ik heb hier vaker gelezen dat whey+melk even snel opneemt als whey+water, maar of dat klopt weet ik niet :)

tja smaken verschillen al eens. velen vinden Unleash V3 niet te drinken, terwijl ik dat wel lekker naar binnen kap dus ja...

---------- Toegevoegd om 19:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:03 ----------

Hmm, maar kijk eens naar all day protein van XXL. Dan zouden die snelle eiwitten dus helemaal geen zin hebben? Het lijkt me dat de snelle eiwitten gewoon eerst opgenomen worden, en vervolens de langzame.

waar heb ik anders beweerd? heb alleen gezegd dat het mij evident lijkt dat whey sneller met water wordt opgenomen, dan met melk wegens de casseïne-eiwitten. casseïne staat toch alom bekend om zijn 'tragere' afgifte. heb ik hier niet ter plekke uitgevonden hoor.

Laatst bewerkt:
waar heb ik anders beweerd? heb alleen gezegd dat het mij evident lijkt dat whey sneller met water wordt opgenomen, dan met melk wegens de casseïne-eiwitten. casseïne staat toch alom bekend om zijn 'tragere' afgifte. heb ik hier niet ter plekke uitgevonden hoor.

Hier ???

Casseine word later opgenomen dan whey, maar casseine vertraagd de opname van de whey niet.

PS. ik drink twee keer per dag een hydrolisaat naturel shake, probeer dat maar eens voordat je klaagt over de smaak ;)

afijn Rene! ik heb een vraag, gister voor eerst Peptopro gebruikt! smaakt goed! maar krijg je daar de hele dag zon ontiegelijke bagger geur van uit je mond? of was het wat anders gehehe.

Vanmorgen ging ik 1 uur op lege maag cardioen! voor de training Peptopro genomen en daarna uiteraard ook! maar tijdens de training rook het onder mn oksels naar amoniak! dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. want ik doe al poosje op lege maag cardioen en voorheen gebruikte ik altijd BCAA recovery en EAS en toen had ik er geen last van. Weet je waar het dan aan ligt? is het goed? dus ik verbrand mijn Peptopro tijdens trainen en geen spiertjes?

Casseine word later opgenomen dan whey, maar casseine vertraagd de opname van de whey niet.
This pretty much

Hoewel ik vroeger anders dacht is het met een beetje logische redenatie te bedenken dat die eiwit blends wel werken.

Als iemand denkt dat een mix van verschillende eiwitten de snellere eiwitten langzaam maakt, dan zou je dus ook kunnen zeggen dat de langzamere eiwitten sneller worden opgenomen. Zo werkt dat niet, het wordt niet gemiddeld.

Het enige wat telt is de viscositeit van de shake. Als je 90gr casseine met 10gr peptopro in 50ml water doet dan zal het over 3 weken wel eens verteerd zijn en zou je kunnen zeggen dat de casseine de peptopro vertraagd maar goed, dat is dus gewoon de viscositeit.

Whey Blends zijn goed, iets gespreidere opname ipv in een keer een bom aan eiwitten. Ben ik persoonlijk wel voorstander van geworden.

• Topic Starter Topic Starter
  • #17.917
Rene, Bedankt voor de samples en leuk dat er een folder bij zit, maar waar kan ik die geweldige folder aanbieding van 10 kg peptopro voor 157,50 bestellen :p;):D

Nee, het is een foutje in de folder. Waar eerst de All Day Protein stond staat nu de PeptoPro. Ze zijn alleen de prijzen vergeten aan te passen. Je kan dus wel 10 kg All Day Protein bestellen voor 157,50 :D

Nee, het is een foutje in de folder. Waar eerst de All Day Protein stond staat nu de PeptoPro. Ze zijn alleen de prijzen vergeten aan te passen. Je kan dus wel 10 kg All Day Protein bestellen voor 157,50 :D

Hoe ga je dit foutje goedmaken Rene? :D
Bepaalde leden waren nu voor niks enthousiast.

En volgens mij ben je verplicht tegen een genoemde prijs te leveren. :P

Hoe ga je dit foutje goedmaken Rene? :D
Bepaalde leden waren nu voor niks enthousiast.

En volgens mij ben je verplicht tegen een genoemde prijs te leveren. :P

buiten de kleine lettertjes : drukfouten buiten beschouwing gelaten

rene enig idee wanneer de peptopro terug binnenkomt?

Terug
Naar boven