AndroidHealthClinic

YinYang's Log!

• Topic Starter Topic Starter
Hmmm ben benieuwd hoe anderen hierover denken.. Want in principe groei je bijna altijd.. Ook op trainingsdagen lijkt me.. Voor de training groei je van de vorige training en na de training groei je ook van deze training. Lijkt me een continu proces toch? Dus of je nou op alle dagen evenveel eet of op rustdagen ietstjes minder (Nog wel boven onderhoud) en op trainingsdagen wat meer.. Komt uiteindelijk op hetzelfde neer lijkt me?

YinYang zoek eens op 'carb cycle bulk' in google;)

Haha ja en dan? Vind ik wat topics van BB.com en DBB.nl? :p

Ik dacht dat je er wat uit informatie uit zou kunnen halen.

Ik zat op mobiel, dus kon niet zoveel typen.

Even in het kort:
Je eet op een dag naar je behoefte.

Je hebt:
Low days: laag in carbs < 100gr.
Medium days: 200gr +
High days: 350gr

Je low days zijn je rustdagen.
Medium days zijn de dagen waarop je middelgrote spiergroepen traint en high dagen wanneer je je benen/rug traint.

Rondom je training veel carbs, dus gerust 120gr havermout wegdouwen na de training en naar de avond toe steeds minder carbs.

Zo kun je vettoename erg beperken.
Maar je eet wel op onderhoud op rustdagen, maar dan verhoog je je vetten om aan die kcal te komen.
Het is eigenlijk een soort hormonenspel wat je speelt.

Het is natuurlijk iets uitgebreider dan dit, vandaar dat ik even zei zoek op carb cycling bulk/cut.

In de cut doe ik eigenlijk een soort carb cycle, zo heb ik meer energie op rustdagen en refeed doe ik op benendag.

Even in het kort:

Je hebt:

Medium days zijn de dagen waarop je middelgrote spiergroepen traint en high dagen wanneer je je benen/rug traint.

Rondom je training veel carbs, dus gerust 120gr havermout wegdouwen na de training en naar de avond toe steeds minder carbs.

Maar je eet wel op onderhoud op rustdagen, maar dan verhoog je je vetten om aan die kcal te komen.

Het is natuurlijk iets uitgebreider dan dit, vandaar dat ik even zei zoek op carb cycling bulk/cut.

In de cut doe ik eigenlijk een soort carb cycle, zo heb ik meer energie op rustdagen en refeed doe ik op benendag.

Bron? Dat je op rustdagen minder moet eten? Ben reuze benieuwd.

Even in het kort:

Je hebt:

Zo doe ik het nu eigenlijk ook in de cut.. Maar zit eigenlijk altijd tussen de 100-200 kh's.. Eet dan ook de meeste kh's voor en na de training..

Refeed dag doe ik ook op een trainingsdag, maar dus niet ELKE trainingsdag.. Meestal 3-4 dagen low kcal + 100-200 kh's en dan 1 dag high kcal + high kh's.

Bron? Dat je op rustdagen minder moet eten? Ben reuze benieuwd.

Nee, het moet niet.
Je eet trouwens niet minder, maar op onderhoud.
Je houdt je vetten hoog en eiwitten en minder carbs zo kom je nog steeds op onderhoud terecht.

Er heerst wel een gevaar dat je niet genoeg groeit, dan voeg je wat meer carbs toe op trainingsdagen.
Zo creëer je dus een soort buffer.

Het is gewoon algemeen aanvaard dat je rondom je training veel carbs moet nuttigen voor herstel.
Hier is deze theorie ook op gebouwd.

Genoeg bronnen als je op carb cycling zoekt, de eerste link:
http://www.bodybuilding.com/fun/par30.htm

of deze

http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/the_carb_cycling_codex

Zo doe ik het nu eigenlijk ook in de cut.. Maar zit eigenlijk altijd tussen de 100-200 kh's.. Eet dan ook de meeste kh's voor en na de training..

Refeed dag doe ik ook op een trainingsdag, maar dus niet ELKE trainingsdag.. Meestal 3-4 dagen low kcal + 100-200 kh's en dan 1 dag high kcal + high kh's.

Zo doe ik het ongeveer ook, voelt ook het prettigst.

Ik kan me niet voorstellen om op low-carb een intensieve krachtsessie te moeten uitvoeren, dat trek ik echt niet.
Gezondheid gaat ook voor, die kilo's gaan er heus wel van.
Beter dan dat ik duizelig wordt en geen energie heb, want dat staat ook me KT in de weg zoals bij mij afgelopen maandag.

Zo doe ik het ongeveer ook, voelt ook het prettigst.

Ik kan me niet voorstellen om op low-carb een intensieve krachtsessie te moeten uitvoeren, dat trek ik echt niet.
Gezondheid gaat ook voor, die kilo's gaan er heus wel van.
Beter dan dat ik duizelig wordt en geen energie heb, want dat staat ook me KT in de weg zoals bij mij afgelopen maandag.

Ja precies.. Ik wil nog wel eens een dagje erbij hebben dat ik onder de 100gr kh's zit, maar het cutten gaat nu ook opzich wel goed, dus ben niet van plan om een keto dieet te gaan volgen ofzo.. Als ik maar minder dan mijn onderhoud eet is het goed..

Ja precies.. Ik wil nog wel eens een dagje erbij hebben dat ik onder de 100gr kh's zit, maar het cutten gaat nu ook opzich wel goed, dus ben niet van plan om een keto dieet te gaan volgen ofzo.. Als ik maar minder dan mijn onderhoud eet is het goed..

Keto is zwaar man, dat zijn zero carbs! :eek:

Maar ja vet vliegt er dan wel héél snel vanaf.
Het is maar wat je prefereert.

Keto is zwaar man, dat zijn zero carbs! :eek:

Maar ja vet vliegt er dan wel héél snel vanaf.
Het is maar wat je prefereert.

Ja dat gaat mij echt niet lukken om geen carbs te eten, daarom niks voor mij! :p

Als je trouwens een hogere hartslag hebt, verbrand je dan ook automatisch meer vet? Het zou dan een idee kunnen zijn om op mijn werk of als ik 's avonds naar school ga, een caffeine tablet in te nemen (= hogere hartslag) ??

Kan iemand deze vraag nog beantwoorden?

Training 31-08-2011: Rug, Biceps

Cable Pulldown
20x32kg
12x45kg
6x59kg

DB Bent-over Row
12x16kg
9x18kg
9x20kg
8x24kg

DB Shrug
15x24kg
15x24kg

Seated Row
12x39kg
8x45kg
5x45kg

Weighted Hyperextension
20xBW
15x10kg
12x10kg

Cable Hammer Curl
20x23kg
10x27kg
7x32kg

BB Curl
12x20kg
8x25kg
20x15kg

DB Seated Rear Lateral Raise
15x7kg
10x8kg
7x9kg

Erna nog 25 min hardgelopen: 300kcal

Training ging lekker! Zie het ook als ik het met mijn vorige rug/biceps training vergelijk! :)
Ik ga toch nog ietsjes in kracht vooruit, terwijl ik cut. Misschien omdat ik weer sinds paar maanden ben begonnen na een lange tijd gestopt te zijn geweest (Spiergeheugen)??

Heb vantevoren 1 pre-workout powerpill genomen. Had wel wat meer energie, maar had nog wel meer gemogen van mij... Volgende keer een training proberen met 2 stuks.

mooie training man!

Lekkere rows en shrugs.:)

Thnx guys! Training ging ook echt lekker! :D

Vanmiddag benen + buik trainen! Morgen weer wegen en BF% meten..

Succes vanavond met trainen hoe meet jij bodyfat?

Terug
Naar boven