AndroidHealthClinic

YinYang's Log!

Dat zou inderdaad ook kunnen.. Drink wel veel groene thee de hele dag door.. Weet niet of dit ook helpt? En je bedoeld die caffeine tabletten bij de bodyenfitshop toch?

Ik was eigenlijk pas van plan om met stackers, caffeine of andere supps te beginnen als ik de 10% heb bereikt. Tot de 10% moet het wel zonder lukken lijkt me.. Maar als het daardoor een stuk sneller gaat, dan misschien toch maar wel alvast wat supps bestellen.. :)

Volgensmij is dat wat anders dan een doorsee groene thee. Caffeine tabletten kunnen idd ook een steuntje in de rug geven ;)

Ik wil je wel zeggen dat je niet veel geld moet uitbesteden aan fatburners, zonde.

Goeie voeding inc met cardio + bijv caffeine tabletten met groene thee extract pillen zou mooie combi zijn.

Dat zou inderdaad ook kunnen.. Drink wel veel groene thee de hele dag door.. Weet niet of dit ook helpt? En je bedoeld die caffeine tabletten bij de bodyenfitshop toch?

Ik was eigenlijk pas van plan om met stackers, caffeine of andere supps te beginnen als ik de 10% heb bereikt. Tot de 10% moet het wel zonder lukken lijkt me.. Maar als het daardoor een stuk sneller gaat, dan misschien toch maar wel alvast wat supps bestellen.. :)

In principe kun je met een goed dieet en training ook onder die 10% uitkomen zonder eventuele fatburners te gebruiken. Alleen als je al enkele weken bezig bent en je op een plateau bent geraakt zou je het kunnen overwegen. Ik zou geen stackers nemen, want dat is imo geldverspilling.

Met het drinken van niet geconcentreerde groene thee krijg je te weinig polyfenolen binnen wil het vetverbrandend werken. EGCG is meer geconcentreerd.

Enkel cafeïne en/of ECGC doet dus voldoende zijn werk, aangezien die dure stackers boordevol cafeïne zitten. Je hongergevoel wordt minder, krijgt meer energie en de combinatie EGCG en cafeïne samen zorgt voor nog een betere werking.

Hier een interessant artikel om te lezen:
http://www.ergogenics.org/vetzucht99.html

geef je gezonde mannen - die doorgaans geen cafeïne-houdende levensmiddelen gebruiken - 150 mg cafeïne, dan stijgt hun vetverbranding met 33 procent. Doe je daar nog 270 mg EGCG bij, het meest actieve polyfenol in groene thee, dan stijgt de vetverbranding met 41 procent.

Succes verder!

• Topic Starter Topic Starter
In principe kun je met een goed dieet en training ook onder die 10% uitkomen zonder eventuele fatburners te gebruiken. Alleen als je al enkele weken bezig bent en je op een plateau bent geraakt zou je het kunnen overwegen. Ik zou geen stackers nemen, want dat is imo geldverspilling.

Met het drinken van niet geconcentreerde groene thee krijg je te weinig polyfenolen binnen wil het vetverbrandend werken. EGCG is meer geconcentreerd.

Enkel cafeïne en/of ECGC doet dus voldoende zijn werk, aangezien die dure stackers boordevol cafeïne zitten. Je hongergevoel wordt minder, krijgt meer energie en de combinatie EGCG en cafeïne samen zorgt voor nog een betere werking.

Hier een interessant artikel om te lezen:
http://www.ergogenics.org/vetzucht99.html

Succes verder!

Bedankt voor de info man! Misschien toch maar eens proberen dan! Welke caffeine en EGCG heb jij? Bij B&Fshop besteld??

Stijging van vetverbranding met 41% is niet mis! :D

Bedankt voor de info man! Misschien toch maar eens proberen dan! Welke caffeine en EGCG heb jij? Bij B&Fshop besteld??

Stijging van vetverbranding met 41% is niet mis! :D

NP bro ;)

Ik heb bij B&F besteld inderdaad.
De EGCG is van NOW Foods en Caffeine is van 4everfit.

http://www.bodyenfitshop.nl/caffeine/4ever-fit/caffeine
Zit 200mg caffeine in. Je kan uiteraard altijd de dosering verhogen als je er niet gevoelig voor bent.
http://www.bodyenfitshop.nl/groene-thee-extract/now-foods/egcg-green-tea-extract

Thnx! Ook niet zo heel duur zie ik! :D

Heb je er zelf ook goede ervaringen mee??

Over het algemeen gezien werkt het voor velen goed.

Ik zit zelf nog in week 2 van de cut en wil pas vanaf volgende week cafeïne supplementeren.
Tot nu toe doe ik het op EGCG en ik moet zeggen dat het zeker het hongergevoel verminderd.
Of het heeft gewerkt, moet aan einde van de cut blijken. Yeah buddy!

Btw: Je zou in mijn log kunnen kijken om te zien hoe mijn cut verloopt i.c.m. deze supplementen.

Over het algemeen gezien werkt het voor velen goed.

Ik zit zelf nog in week 2 van de cut en wil pas vanaf volgende week cafeïne supplementeren.
Tot nu toe doe ik het op EGCG en ik moet zeggen dat het zeker het hongergevoel verminderd.
Of het heeft gewerkt, moet aan einde van de cut blijken. Yeah buddy!

Btw: Je zou in mijn log kunnen kijken om te zien hoe mijn cut verloopt i.c.m. deze supplementen.

EGCG EN caffeine geeft wel een hele boost dan.. Ga het ook maar eens bestellen.. Ben benieuwd!

Ik ga je log volgen! ;)

Komen er ook nog foto's? :p

Haha ja ik zal ze binnenkort eens posten!

Ik heb ook nog fototjes van 4-5 jaar geleden en toen zag mn fysiek er echt veel beter uit! :mad: Maar komt misschien ook wel, omdat ik toen ook droger stond.. Zat toen nog bij de landmacht en deed echt veel aan sport enzo..

Met jou motivatie zit je zo weer op oud niveau man ;)

Ben benieuwd naar pics!

Met jou motivatie zit je zo weer op oud niveau man ;)

Ben benieuwd naar pics!

Ja laten we het hopen! Ik zal binnekort eens nieuwe pics maken en die hier posten + pics van 3 mnd geleden + pics van 4-5 jaar geleden.. Dan ga je echt zien dat het nu niet veel voorstelt.. ;)

Aantal jaren geleden stelde het ook niet zoveel voor, maar vond mn fysiek toen wel mooier.. Ben iig nog lang niet tevreden en ga vd winter dus bulken als een dolle! :p

Ja laten we het hopen! Ik zal binnekort eens nieuwe pics maken en die hier posten + pics van 3 mnd geleden + pics van 4-5 jaar geleden.. Dan ga je echt zien dat het nu niet veel voorstelt.. ;)

Aantal jaren geleden stelde het ook niet zoveel voor, maar vond mn fysiek toen wel mooier.. Ben iig nog lang niet tevreden en ga vd winter dus bulken als een dolle! :p

Nice bro. Alleen in de winter bulken als een dolle?
Je bent sarcastisch hoop ik ? :o
Eerst haal je het vet eraf en dan...

Nice bro. Alleen in de winter bulken als een dolle?
Je bent sarcastisch hoop ik ? :o
Eerst haal je het vet eraf en dan...

Ik ga nu nog 1,5 week cutten, dan 3 weken op vakantie.. Na vakantie ook nog cutten (Is dan wel nodig denk ik! :p ) totdat ik op ongeveer 10% sta en dan cleanbulken.. Wil dan niet boven de 15-16% komen, anders weer cutten..
In de zomer wil ik voortaan sowieso op max. 10-11% staan denk ik of misschien iets minder.. Ligt eraan hoe het eruit ziet in de spiegel.. ;)

Ik ga nu nog 1,5 week cutten, dan 3 weken op vakantie.. Na vakantie ook nog cutten (Is dan wel nodig denk ik! :p ) totdat ik op ongeveer 10% sta en dan cleanbulken.. Wil dan niet boven de 15-16% komen, anders weer cutten..
In de zomer wil ik voortaan sowieso op max. 10-11% staan denk ik of misschien iets minder.. Ligt eraan hoe het eruit ziet in de spiegel.. ;)

Ah zo!
Als je goed cleanbulkt, kom je maximaal 1-2% aan.
Als je nog meer eet, betekent niet dat je nog meer spiermassa aankomt.
Je komt gewoon een bepaalde hoeveelheid spiermassa aan in een maand, ligt er aan natuurlijk hoe je traint, maar de rest wat je gaint is vet.
Dus 5 of 6 % is wel heel veel, voor een half/driekwart jaar.
Ik denk zelf dat 8-10% een mooie richtlijn is, dan wil ik maximaal tot 10-11 procent cleanbulken.
Maar goed, eerst kijken hoe deze cut uitpakt.

Ah zo!
Als je goed cleanbulkt, kom je maximaal 1-2% aan.
Als je nog meer eet, betekent niet dat je nog meer spiermassa aankomt.
Je komt gewoon een bepaalde hoeveelheid spiermassa aan in een maand, ligt er aan natuurlijk hoe je traint, maar de rest wat je gaint is vet.
Dus 5 of 6 % is wel heel veel, voor een half/driekwart jaar.
Ik denk zelf dat 8-10% een mooie richtlijn is, dan wil ik maximaal tot 10-11 procent cleanbulken.
Maar goed, eerst kijken hoe deze cut uitpakt.

Maar als je onder je onderhoud eet zul je niet veel/geen spiermassa aankomen toch?
Mijn onderhoud is ~2400kcal.. Dus zou in de cleanbulk het beste 2800kcal ofzo aan kunnen houden en als ik niet meer aankom, dan verhogen naar 3000kcal??
8-10% in cut en 10-11% in bulk is wel een mooie richtlijn ja.. Het is ook maar net waar je je goed bij voelt.. :)

Als je trouwens een hogere hartslag hebt, verbrand je dan ook automatisch meer vet? Het zou dan een idee kunnen zijn om op mijn werk of als ik 's avonds naar school ga, een caffeine tablet in te nemen (= hogere hartslag) ??

Nee, klopt op onderhoud niet natuurlijk.
Je hebt wel energie (kcal) nodig om te groeien.
Je onderhoud is dus 2400kcal dan doe je er 300 bij 2700kcal houd je gewoon aan.
Als je spiermassa toeneemt, neemt je behoefte ook toe en dan voeg je wat extra kcal toe.

Leuk en duidelijk filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=Xcuhi6RaZ24

Altijd een hoge hartslag is niet gezond, maar hoge hartslag --> meer voedingsstoffen naar spieren --> meer behoefte --> nadat primaire energie voorraden uitgeput zijn komt vet en eiwitten aan de orde.

Het maakt niet zoveel uit wanneer je cafeïne inneemt, maar ik zou het innemen wanneer ik dat extra energie nodig heb bijv. voor KT workout.

Nee, klopt op onderhoud niet natuurlijk.
Je hebt wel energie (kcal) nodig om te groeien.
Je onderhoud is dus 2400kcal dan doe je er 300 bij 2700kcal houd je gewoon aan.
Als je spiermassa toeneemt, neemt je behoefte ook toe en dan voeg je wat extra kcal toe.

Leuk en duidelijk filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=Xcuhi6RaZ24

Altijd een hoge hartslag is niet gezond, maar hoge hartslag --> meer voedingsstoffen naar spieren --> meer behoefte --> nadat primaire energie voorraden uitgeput zijn komt vet en eiwitten aan de orde.

Het maakt niet zoveel uit wanneer je cafeïne inneemt, maar ik zou het innemen wanneer ik dat extra energie nodig heb bijv. voor KT workout.

Okey thnx! Als ik ga cleanbulken, ga ik op die 2700kcal zitten en op trainingsdagen wat hoger..

Nice vid! :)

Ik wil de caffeine tabletten sowieso voor KT nemen ja, maar op rustdagen kan ik het dus ook nemen voor ik ga studeren of op mijn werk ofzo? Wat ik me dus afvraag is als ik dat doe of ik dan ook meer vet verbrand in rust, omdat mijn hartslag hoger is. Anders neem ik het alleen op trainingsdagen.. :)

Dat vind ik zo'n onzin, sorry. Maar op rustdagen heb je evenveel voeding nodig als op trainingsdagen.

Je moet dan niet juist minderen ;)

Dat vind ik zo'n onzin, sorry. Maar op rustdagen heb je evenveel voeding nodig als op trainingsdagen.

Je moet dan niet juist minderen ;)

Hmm ik vind dat zeker geen onzin.. Als je onderhoud 2400kcal is en je hebt een rustdag, dan heeft je lichaam toch maar die 2400kcal nodig en hou je 300kcal over?
Op trainingsdagen verbruik je meer en eet je dat dus weer erbij.. Zo hou je elke dag een surplus aan kcals..

Als je elke dag evenveel kcals eet, dan krijg je op een rustdag heeeel veeel kcals binnen of op een trainingsdag wat te weinig toch??

Tijdens rust groei je juist, dan ken je gewoon aanhouden wat je op een trainingsdag eet ( ik doe zelfs tijdens rust meer ) herstel wordt dan ook beter.

Terug
Naar boven