MuscleMeat

YOGI; op weg naar de 100 kg utopie!!

Vanwaar die verleiding bro? Je kan zonder AAS als naturel nog ver geraken.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb even alles nagezocht; ik ben in ieder geval gezond :P

Bilirubine totaal: 11 (normaal -/20)
Bij volwassenen en oudere kinderen wordt bilirubine gemeten om te controleren op aandoeningen die vaak gepaard gaan met leverschade zoals galstenen, hemolytische anemie (het kapot gaan van rode bloedcellen), sikkelcelziekte (afwijkende rode bloedcellen).

Alkalische fosfatase: 99 (normaal -/124)
Bij volwassenen met een gezonde lever en gezond botweefsel is de hoeveelheid van het alkalische fosfatase in het bloed meestal minder dan 125 IU/l

Gamma-glutamyltransferase (gammaGT): 17 (normaal -/55)
De GGT kan worden gebruikt om te beoordelen of de lever zelf en de galwegen in de lever goed werken. De dokter kan daarom een GGT test aanvragen om patiënten met symptomen als geelzucht, misselijkheid, braken, gezwollen buik, buikpijn en vermoeidheid, te onderzoeken op leverafwijkingen. Ook kan een GGT bepaling zinvol zijn als de arts denkt dat er sprake is van overmatig alcoholgebruik. Bij 75 % van de drinkers is de GGTverhoogd. Door de GGT te bepalen in combinatie met andere leverfunctietests zoals ASAT,ALAT, AF en bilirubine kunnen leverafwijkingen nader worden gespecificeerd.
Bij de meeste mensen die gezond zijn en geen leverafwijking hebben, ligt de GGT-waarde in het gebied van de normale waarden. Bij de meeste laboratoria is dat < 45 I/L (mannen) of < 35 U/l (vrouwen).

Aspartaataminotransferase (ASAT:SGOT): 40 (normaal > -/35)
De ASAT-test wordt aangevraagd wanneer de dokter leverschade vermoedt. Klachten die wijzen op leverschade zijn: donkere urine, misselijkheid, overgeven, opgezwollen buik, plotseling aankomen in gewicht en buikpijn. Leveraandoeningen kunnen ontstaan door virussen, overmatig alcoholgebruik, erfelijke aandoeningen of door geneesmiddelen.

Alanineaminotransferase (ALAT:SGPT): 41(normaal -/45)
Bij mensen die geen leverziekten hebben is de ALAT-activiteit bij mannen kleiner dan 45 U/l en bij vrouwen kleiner dan 35 U/l. Aan licht verhoogde waarden, zonder klachten, wordt niet direct een betekenis toegekend. Pas wanneer de waarde meer dan tweemaal de genoemde bovengrens is, is verder onderzoek naar de oorzaak gewenst.

Triglyceriden: 0.94 (normaal 0.6/2.2)
Een bloedtest voor de bepaling van triglyceriden wordt meestal uitgevoerd samen met onderzoek naar lipiden (cholesterol, HDL-cholesterol, LDL-cholesterol, triglyceriden). Een verhoogde hoeveelheid lipiden vergroot de kans op hart- en vaatziekten.
Lager dan 1,70 mmol/L is normaal.

Cholesterol totaal: 4 (normaal -/5)
De dokter vraagt deze test aan bij een algemene controle van de gezondheid. De test wordt gebruikt om de kans op hart- en vaatziekten in te schatten. Cholesterol wordt meestal aangevraagd in combinatie met andere tests waaronder HDL-cholesterol, LDL-cholesterol en triglyderiden. Al deze tests samen worden vaak het lipidenprofiel genoemd. Gedurende een behandeling van een hoog cholesterol zal de dokter vaker het cholesterol laten meten om het effect van een cholesterolverlagende behandeling te volgen.
De gewenste hoeveelheid cholesterol is 5,0 mmol/l of lager. Hierbij is het risico op hart- en vaatziekten niet verhoogd.

HDL-Cholesterol: 1.33 (normaal 0.9/999)
HDL-cholesterol is “goed” cholesterol en daarom is een hoge HDL-waarde beter dan een lage. Een HDL lager dan 1,04 mmol/L wordt beschouwd als een hoger risico op hart- en vaatziekten. Waarden tussen 1,04 en 1,55 mmol/L betekenen in het algemeen een matig risico en waarden boven 1,55 wijzen op een laag risico op hart- en vaatziekten. Het is gebruikelijk om te kijken naar de verhouding tussen totaal cholesterol en HDL-cholesterol. Deze verhouding moet kleiner zijn dan 5, maar kleiner dan 3,5 is het best. Het is echter van groot belang om bij de beoordeling van deze verhouding ook te kijken naar de uitkomsten van de afzonderlijke tests. Voor een juiste interpretatie is overleg met de huisarts nodig.

Cholesterol /HDL-cholesterol ratio: 3
Het is gebruikelijk om te kijken naar de verhouding tussen totaal cholesterol en HDL-cholesterol. Deze verhouding moet kleiner zijn dan 5, maar kleiner dan 3,5 is het best. Het is echter van groot belang om bij de beoordeling van deze verhouding ook te kijken naar de uitkomsten van de afzonderlijke tests. Voor een juiste interpretatie is overleg met de huisarts nodig.

LDL-Cholesterol: 2.25 (normaal -/2.9)
Bij de meeste gezonde mensen ligt de waarde van LDL cholesterol tussen de 2,0 en 4,5 mmol/l. De streefwaarde voor LDL-cholesterol is echter kleiner dan 3,0 mmol/l. Van alle vormen van cholesterol wordt LDL-cholesterol beschouwd als de belangrijkste risicofactor voor het veroorzaken van hart- en vaatziekten. De arts zal vaak op basis van een verhoogdLDL-cholesterolgehalte besluiten om iemand te behandelen met cholesterolverlagende middelen of om het behandelschema aan te passen.

Glucose nuchter: 4.5 (normaal 4.1/5.9)
Lage glucose waarden (hypoglycemie) komen voor bij mensen met suikerziekte die teveel insuline gespoten hebben of te weinig gegeten hebben (bijvoorbeeld door ziekte). lage glucose kan ook voorkomen bij:
• Alcohol misbruik
• Medicijnen, zoals acetaminophen en anabole steroïden
• Grote leverafwijkingen
• Slecht functioneren van de pijnappelklier
• Slecht functioneren van de schildklier
• Overdosis van insuline
• Insulinomen (tumoren van de pancreas die insuline produceren)

Testosteron: 20.2 (normaal 8.6/29)
Testosteron heeft verschillende waarden voor mannen en vrouwen, ook zijn er afhankelijk van de leeftijd grote verschillen. Elk laboratorium hanteert eigen referentiewaarden die mede afhankelijk zijn van de gehanteerde meetmethode. Vanwege deze verschillen is het niet mogelijk een overzicht te geven van de zogenaamde referentiewaarde. De testuitslag moet vergeleken worden met de referentiewaarde van het laboratorium waar de test is uitgevoerd.

Ik heb net eens teruggekeken en het is al weer 3 maanden na de vakantie! Dit betekend dat ik nu 3 maanden in de bulk zit maar helaas valt mijn gewichtstoename tegen (varieert tussen 76-79 kg)! Niet omdat ik cheat/ me niet aan mijn voedingsschema houdt maar ik denk dat mijn huidige eetschema niet echt mij m'n lichaam past.

Met veel pijn en moeite ga ik kappen met pindakaas en hierdoor komen er weer wat Kcal die ik wil opvullen met Koolhydraten! (Geen idee of het "voelbaar" is, maar ik vermoed dat ik beter meer koolhydraten kan pakken en wat weg moet blijven van vetten.. natuurlijk nog wel +/- 1 gr per kg lichaamsgewicht. Sowieso smeer ik maar al te graag een dikke smerige laag en dat is gewoon niet de bedoeling)

Vandaag even gemaakt:

f3plf.jpg

Denk dat je wel goed zult knallen met je kuurtje ;) moet je wel eens wat vaker je log updaten! Of ga je n kuurlog starten?

//

Laatst bewerkt:
Je moet het natuurlijk zelf weten maar ik zou het niet doen. Je kan nog zat mooie gains maken zonder AAS. Bovendien denk ik dat het ook een beter gevoel geeft als je zonder die hulpmiddelen flinke gains maakt dan met.

Je moet het natuurlijk zelf weten maar ik zou het niet doen. Je kan nog zat mooie gains maken zonder AAS. Bovendien denk ik dat het ook een beter gevoel geeft als je zonder die hulpmiddelen flinke gains maakt dan met.

+1.

Je moet uiteraard zelf weten. Maar je zegt zelf dat je gewicht niet toeneemt, met AAS gaat het dan ook niet veel beter worden als je voeding niet perfect is afgestemd aan jouw behoefte (lees je haalt niet alles d'r uit). De nadelen van AAS laat ik buiten beschouwing, want daar ben je zelf ook van op de hoogte.

Doe gewoon je carbs geleidelijk omhoog, misschien ben je ook wel een echte carbsman zoals ik.

Verander je trainingsschema: hoe vaak train je nu? Denk eraan hoe vaker je traint, hoe meer je moet eten. Ik gain goed op een 3daags split schema.

Thanks man,

ik train nu 4 x per week en ik vermoed inderdaad dat ik te weinig carbs binnen kreeg :)

Onze gym heeft wat nieuwe apparatuur btw :D! Hack squat, Squatrek (eindelijk met losse barbell squaten), incline kunnen benchpressen ++! Verder nog wat nieuwe stangen en overal extra schijven!

btw: deze week dus meer boterhammen aan het eten en ik zit meteen een paar keer per dag op de plee :rolleyes:

Owja nog even wat gemeten:

Gewicht: 78 kg
Omtrek biceps: 38(en een beetje) cm
Omtrek onderarmen: 30.5 cm
Omtrek onderbuik (net onder navel, volgens mij het dikste punt): 86 cm
Omtrek kuiten (lastig denk om elke keer dezelfde plek aan te houden): 35 cm
Omtrek bovenbeen: 56 cm

Mijn stats op 04-08-2011:
Gewicht: 76 kg
Omtrek biceps: 38 cm
Omtrek onderarmen: 29 cm
Omtrek onderbuik (net onder navel, volgens mij het dikste punt): 84.5 cm
Omtrek kuiten (lastig denk om elke keer dezelfde plek aan te houden): 34 cm
Omtrek bovenbeen: 55.5 cm

Ben er zelf niet blij mee, had gehoopt toch een stuk te kunnen verbeteren maar helaas. Ik denk dus zelf dat ik te weinig carbs nam en te veel vet (vooral uit pindakaas) en nu gaan we is kijken hoe mijn lichaam reageert op minder vet en meer carbs ;). Ik zie het als een leermoment en hopelijk kan ik over 3 maanden weer terugkijken en dan een mooi verschil neerzetten!

Nog even over de stats: laatste tijd train ik benen echt veel beter/ intensiever dan ooit en het verschil is ook echt wel te zien maar helaas niet in echt in aantal cm. Onderarmen ben ik wel blij mee en ik merkte de laatste tijd ook zieke pomp erin :p. Nadeel van grotere onderarmen en weinig groei in bovenarmen is dat de biceps steeds onopvallender worden :P

Laatst bewerkt:
Ik heb havermout uitgevonden :D, dit at ik normaal nooit maar even een bakje vullen met wat oats en wat melk erbij is echt een makkelijke/ lekkere manier om koolhydraten binnen te krijgen

15s1svo.jpg

Vanavond Chest + tri's :cool:

Hop hop! training was lekker hoor!

Bench press (3 setjes)
Incline Fly (3)
Incline Bench Press (smith) (3)
Cable Fly (3)
Decline bench press (2 setjes) + decline dumbbell press (2setjes)

Skull crusher (3)
Double arm extension (3)
Reserve tricep extension (2)

Ik weet niet hoe jullie bankdrukken vinden tegenover losse dumbbells? Ik vind losse dumbbells namelijk fijner ^_^

havermout is da shit. Wat nog beter is, fijngemalen havermout. Kun je in je shake beker doen met wat whey dr bij heb je zo weg. (makkelijk voor grotere hoeveelheden)

hoog volume op chest, wat voor gewichten deed je?

afwisseling is the key voor benchpress en dumbbells.

Bench press +/- 80 (ging niet lekker)
Incline Fly eindigde ik op 26 x 8 (zo lekker he :D)
Incline bench op pakweg 50 x 10
Cable fly eindigde op 32 x 6
Decline bench op 50 en decline dumbbell op 26 x 8

Ik deed btw normaal altijd whey + melk + brinta... Maar ik doe nu een shake maken en die in een bakje en dan een berg havermout erbij, vind ik lekkerder en kan dan veel meer tegelijk eten (in een shakebeker wordt t een brok)

Nou ik ben dus 2.5 week aan het eten volgens dit schema: http://i42.tinypic.com/f3plf.jpg

Helaas is dit ook niet alles want het vet op mijn buik vliegt eraan :eek:

11j0iv6.jpg

Weet even niet meer wat ik nu het beste kan doen... Misschien toch maar weer een paar honderd Kcal dalen ?
Of op een trainingsdag wel op 3600 en op een rustdag rond de 3000??

Mja, aan de ene kant zou ik zeggen wat kcal dalen... Aan de andere kant het wordt winter who gives a ****, lekker massa erop plakken. Ligt eraan hoe ervaren je bent met cutten, en of dat vet je stoort.

Cutten ervaring heeft die zeker, je zat <8% toch afgelopen zomer?
Ik snap alleen niet dat je zoveel hebt terug gegained zonder zichtbare extra spiermassa, dus bijna alleen vet?
Het kan zijn dat het aan pic ligt hoor, span je abs aan?
Je post ook niet veel trainingen dus ik weet niet hoe je traint of hoe progressie verloopt.

Afgelopen zomer stond ik idd vrij droog! Ja ik vind het ook echt raar man, ik train gewoon echt hard 4 x per week. Eerst at ik rond de 3200 en toen is er in 3 maanden weinig gebeurd, nu heb ik vetten omlaag gehaald + carbs omhoog en rond de 3600/ 3700 kcal per dag en het vet vliegt eraan

Afgelopen zomer stond ik idd vrij droog! Ja ik vind het ook echt raar man, ik train gewoon echt hard 4 x per week. Eerst at ik rond de 3200 en toen is er in 3 maanden weinig gebeurd, nu heb ik vetten omlaag gehaald + carbs omhoog en rond de 3600/ 3700 kcal per dag en het vet vliegt eraan

Even schema bekeken, 430gr carbs is aardig veel imo. Je vetten zijn laag en eiwitten is ok.

Op trainingsdagen zou je 400gr carbs kunnen eten, want dan kun je het best gebruiken
Op rustdagen 350gr en vetten op deze dag omhoog tot 100gr laten we zeggen. Dit voornamelijk goede vetten uiteraard.

Misschien een andere trainingsschema proberen? Focus op meer energievretende oefeningen zoals compounds? 5-3-1 Wendler/WSB?

Ik zou ook wat zaken in de carbs maat. ;) Weet je zeker dat je onderhoud ook klopt? (Als in ervaring ipv berekening)

Misschien beetje carbcycling toepassen? En op trainingsdagen dan vooral de carbs 's ochtends en rondom de training?

Terug
Naar boven