XXL Nutrition

YOGI; op weg naar de 100 kg utopie!!

• Topic Starter Topic Starter
:D hahaha

Had me gewogen @ gym; voor het sporten woog ik 85kg, en daarna 86.4 (ik had ong 3l water op). Trainen ging overigens heel erg lekker niet normaal. Eerst benen afstraffen en begonnen met een setje of 8 legpress, daarna extensions en daarna squaten in smith + kuiten in smith. Toen ik armen deed zwollen ze enorm op leek het wel en volgens mij kwam er tijdens het trainen 2 cm bij ofzo :roflol:.

Nog even snel foto gemaakt met frontcam en zonder aan te spannen maar tis onduidelijke foto, voelde me tijdens cable (one arm) biceps curls echt lekker en bleef echt doorgaan tot mn arm eraf viel.

vxc1uu.jpg

Laatst bewerkt:
Zo ik had vandaag weinig energie om te gaan sporten, toen maar even flink gevreten (2 bananen + 3 boterhammen met veel pindakaas + half pak chocomelk) en een cafeïne pil en klaar om te knallen. Ik heb geprobeerd 200kg te deadliften maar dit lukte niet, 180kg lukte overigens wel.

Was wel mooi, net voor mijn poging om 200kg te pakken komt een nieuwe gast naar me toe en vraagt hij "heb jij er een beetje verstand van"? Ik dacht dude jouw lichaamsgewicht x 3 ligt voor m'n neus :D, maar zei netjes "ja een beetje". Hij wilde het vet om zijn middel weg krijgen dus heb héél kort uitgelegd dat je niet plaatselijk kan verbranden bla bla bla bla waarschijnlijk is hij volgende week weer pleite. Het is super leuk om mensen te helpen en wat advies te geven maar 90% doet er niks mee

Zo ik had vandaag weinig energie om te gaan sporten, toen maar even flink gevreten (2 bananen + 3 boterhammen met veel pindakaas + half pak chocomelk) en een cafeïne pil en klaar om te knallen. Ik heb geprobeerd 200kg te deadliften maar dit lukte niet, 180kg lukte overigens wel.

Was wel mooi, net voor mijn poging om 200kg te pakken komt een nieuwe gast naar me toe en vraagt hij "heb jij er een beetje verstand van"? Ik dacht dude jouw lichaamsgewicht x 3 ligt voor m'n neus :D, maar zei netjes "ja een beetje". Hij wilde het vet om zijn middel weg krijgen dus heb héél kort uitgelegd dat je niet plaatselijk kan verbranden bla bla bla bla waarschijnlijk is hij volgende week weer pleite. Het is super leuk om mensen te helpen en wat advies te geven maar 90% doet er niks mee
Zo hard waar man! Haha, daarom doe ik het toch nog amper.

Ik vind juist die mensen die me om advies komen vragen net als ik tussen me top setjes zit steeds irritanteren worden.
Dan zit ik rustig in een hoekje met muziek in, in me zone, tussen me setjes in gaan ze nog tegen me aan lullen ???
Doe wel uit mezelf vaak veel mensen corrigeren en adviseren, maar ik sport dan ook in Universitaire Sportcentrum.
Waar ik serieus nog nooit zoveel mensen heb zien squatten, deadliften en what so ever...
Dan weet je tenminste wel dat die mensen je advies gelijk waarderen en er ook echt wat mee gaan doen :)

IJzerbro's. Even een korte update. Afgelopen 1.5 week niet getraind omdat ik lichamelijk en mentaal even rust nodig had. Financiële tegenvallers, bezig met afstudeerstage regelen (wat nu toch eindelijk lijkt gebeuren), lichaam herstelde niet meer lekker en veel moe. Na de wijziging van dieet (hoog eiwitten + low carb + med-high fat) was ik behoorlijk laag in vet% en daarna iets te ongecontroleerd gaan "bulken" aka zonder problemen een half pak chocomelk zuipen + bananen + brood en pindakaas om energie te krijgen voor een training. Nu met dit warme weer gaat eten toch allemaal wat lastiger en zwaar trainen (hoge gewichten) is ook dodelijk dus ik pas me aan en ga dus (denk ik) 2/3/4 weekjes cutten en weer naar een vetpercentage waar ik me fijner bij voel. Qua training iets minder gek met de gewichten en niet meer 180 kg deadliften want dat soort geintjes zijn echt een libido killer.

Ik kreeg van Fierce via pm een goede vraag dus zet nog even uitleg erbij waarom ik vind dat 180 kg deadliften een libido killer is (voor mij). Mijn ervaring is dat als ik 4 x p week train, en dan elke spiergroep 2 x p week EN dan dan zware deadliften mijn herstel en denk ook zenuwstelsel te veel te verwerken krijgt. Dit zal per persoon anders zijn en ook iedereen traint anders maar ik sprak vorige week nog een man die topsport deed toen hij jonger was en hij had precies hetzelfde. Als de balans tussen hard trainen + voeding + rust + mentale rust niet goed is dan ben je niet goed bezig. Het zal niet alleen door dat deadliften komen maar ik denk wel dat dit een flinke bijdrage heeft. Ik had ook meerdere malen per week dat ik gebroken uit bed kwam terwijl ik echt slaap genoeg had.

Ik kreeg van Fierce via pm een goede vraag dus zet nog even uitleg erbij waarom ik vind dat 180 kg deadliften een libido killer is (voor mij). Mijn ervaring is dat als ik 4 x p week train, en dan elke spiergroep 2 x p week EN dan dan zware deadliften mijn herstel en denk ook zenuwstelsel te veel te verwerken krijgt. Dit zal per persoon anders zijn en ook iedereen traint anders maar ik sprak vorige week nog een man die topsport deed toen hij jonger was en hij had precies hetzelfde. Als de balans tussen hard trainen + voeding + rust + mentale rust niet goed is dan ben je niet goed bezig. Het zal niet alleen door dat deadliften komen maar ik denk wel dat dit een flinke bijdrage heeft. Ik had ook meerdere malen per week dat ik gebroken uit bed kwam terwijl ik echt slaap genoeg had.

Haha het klonk al zo vaag. Maar inderdaad, simpelweg niet herstellen van je training kan hier zeker aan bijdragen.

Nja klopt maar simpel is het helaas niet omdat je een balans zoekt tussen zo hard mogelijk trainen maar wel kunnen herstellen. Sowieso moet ik misschien wat beter/ bewuster gebruik maken van periodisering.

Update; ik ben begonnen met afstuderen dus 40 uur per week voor stagebedrijf en zaterdag werken bij bijbaantje ( 8 uur). Ik ga voor nu 3 x p week trainen en nu ook weer dag 1 borst+triceps, dag 2 rug en biceps, dag 3 benen schouders. Allemaal niet te gek en voeding ook weer wat meer ahv voedingsschema. (brood weer zo veel mogelijk eruit en weer bakjes rijst groente kip).

Nog wat positiefs; mijn bed had origineel 2 x 0.7m matrassen die ik eigenlijk altijd al veel te zacht vond. Dit geeft weinig ondersteuning en is volgens mij helemaal niet goed. Nu had ik +/- 3 maanden geleden van iemand één groot matras gehad van 1.60m breed en die had ik gewoon op die andere matrassen geflikkerd waardoor ik een hoog bed had wat breder was en ongeveer even zacht. Nu kreeg ik langzaam steeds meer last van mijn rug en gisteren dat bovenste matras eraf gehaald en met stom geluk zijn die onderste 2 x 0.7m platgedrukt waardoor ze niet meer zo zacht zijn. Vannacht echt veel lekkerder geslapen en mijn rug voelt beter, ik zou vanavond bijna weer gaan deadliften :p.

Vorige week voor de lol met een maatje armen geknald. Op het einde barbell curls achter elkaar; ik 6 reps, hij 6 reps, ik 8 reps, hij 8 reps, ik 10 reps, hij 10 en zo tot de 24 geloof ik. Op het eind vallen je armen eraf :D

Haha te herkenbaar die shit. Vaak genoeg energie gestoken in mensen om ze te helpen, uiteindelijk doen ze er niks mee. Ook een keer voor een hele dikke kerel, collega, een schemaatje en alles gemaakt, want hij wou afvallen. Uiteindelijk doet ie er niks mee en blijft ie dik. Dan denk ik echt van die mensen zijn het gewoon je hulp niet waard. Krijg soms ook vragen over AAS, dan denk ik dude, ten eerste heb ik nooit AAS gebruikt, ten tweede je bent een garnaal van 70kg skinnyfat bij 1.80m, ga eerst fatsoenlijk trainen.

Ik maak geen schema's meer voor mensen, geef ze mijn excel en wens ze succes. Feedback wil ik ze zeker geven maar iemand moet ook echt begrijpen wat hij doet en waarom want je kunt onmogelijk alles uitleggen. Daarbij zal iemand die snapt wat hij doet veel betere resultaten behalen (heb er zelfs wel eens een onderzoek van gezien, groep 1 en 2 hadden beiden een dieet + krachttraining maar groep 1 volgde dom het schema op en groep 2 kreeg echt uitleg over waarom enz. Groep 2 haalde veel meer resultaat).

Gisteren een super drukke dag gehad (vroeg op - school - pre workout meal - boodschappen doen - trainen - voedingsbakjes maken - post workout meal aan 1 stuk door), desondanks ging de training wel lekker en goeie chestpump.

Tijdens het trainen zag ik een groepje jongens die volgens mij voor de aller eerste keer kwamen trainen en ze vroegen wat advies aan een dude over dumbell flyes. Daarna ging de oefening nog steeds erg verkeerd dat had ze even wat tips enzo gegeven en vonden ze super chill en heb meteen 3 vrienden erbij haha :).

Dem quality foods

2wohgg6.jpg

Dat chest pump

9kbbdh.jpg

haha behalve die kaas haal ik dat voedsel ook standaard in huis :D
de kwark ook aan het inslaan vanwege de bonus! ;)

Lekkere voorraad Yogi!
Wat is je VP ongeveer? Die pump ziet er ook nice uit hoor
Edit: Of klopt die 11% van je stats? :)

haha behalve die kaas haal ik dat voedsel ook standaard in huis :D
de kwark ook aan het inslaan vanwege de bonus! ;)
Haha ja hij is inderdaad nu in de bonus! Kwark koop ik bijna altijd per 10-14 stuks want het heeft een lange houdbaarheidsdatum en meestal eet ik +/- 1.5 bak per dag. Zeker op een niet trainingsdag en je zit savonds thuis is kwark + whey + fruit super!

Lekkere voorraad Yogi!
Wat is je VP ongeveer? Die pump ziet er ook nice uit hoor
Edit: Of klopt die 11% van je stats? :)
VP is denk ik 11/12/13%, niet bijzonder maar ik heb al snel dat mijn aders zichtbaar zijn :engel:

Vandaag mijn jubileum, nu 5 jaar @ DBB :birthday:

v4miie.jpg

Gefeliciteerd bro ;)
Hoe voelt dat nou?

Gelukkig wel!

Net nieuwe sportschoenen gekocht, afgelopen 2 a 3 jaar eerst op blote voeten getraind en nu altijd op sokken. Hoorde vorige week dat ze dat gaan verbieden en eigenlijk wil ik moeilijk doen en gaan zeiken maarja daar de energie niet voor

au9ny0.jpg

Train zelf ook altijd op All stars werkt perfect naar mijn mening :)

Terug
Naar boven