XXL Nutrition

YOGI; op weg naar de 100 kg utopie!!

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik had ergens eens gelezen dat die zool best goed was voor bijv deadliften, denk omdat die weinig mee geeft oid :). Voor rennen weet ik het niet maar dat doe ik toch niet.

Ik vind het gewoon fijne schoenen en ben er zo aan gewend, ondertussen wel een redelijke collectie:D:

spf33a.jpg

Ook maar eens een stringer aangeschaft, traint toch best wel lekker. Laatste tijd trainde ik vaak in een t-shirt (wel hele dunne stof) maar dan is heel dat shirt nat van het zweet en dan die koude lucht op je natte nek :mad:. Nu gewoon ff droog maken met een handdoek of bij rust even handdoek in je nek. Als ie de wasmachine ook overleefd haal ik er nog 2 denk :)

2zf22o2.jpg

Bulk-mode :). Foto is wel met lighting of the gawds maar vond 'm wel vet. Momenteel zit ik rond de 85-88 kg en vet% rond de 15-17.

Net wat pannenkoken op en dan rug knallen, heb er zin in :D

2h3dft4.jpg

Goede rug man! :thumbs:
Hoe vordert het momenteel? :)

Goede rug man! :thumbs:
Hoe vordert het momenteel? :)

Hee gast gaat op zich wel lekker. Qua trainen zit ik nu op 3-4 x per week waar ik het volgende schema als basis gebruik:

ma: borst triceps
woe: rug biceps
vrij: benen + schouders

Dit is dan echt de basis waar ik vaak dingen erbij doe of aanpas (echt op gevoel). Zo heb ik gisteren 3 oefeningen borst gedaan, daarna 2 triceps, daarna met een kettlebell schouders afgeslacht en toen nog 3 werksetjes leg press met veel kg's. Daarna nog even flink staan flexen. Borst en rug pak ik meestal wel 2x p week en kuiten ook. Cardio doe ik alleen met m'n vriendin. Qua voeding probeer ik carbs niet al te hoog te houden maar ik houd mijn kcal niet goed bij. Heb wel een basis schema dus ik weet in grote lijnen wel wat ik binnen krijg. Zie:
stats enzo kloppen btw niet helemaal maar t gaat om EKV / KCAL
2j4varp.jpg
. Qua kg zit ik nu rond de 89/92 kg maar mijn vetpercentage is wel redelijk wat gestegen. Op zich prima want ik ben ervan overtuigd dat ik kan shredded wanneer ik dit zou willen (denk maart 2014).

Ben op dit moment mentaal beetje overloaded ivm school, in feb moet ik ongeveer mijn master thesis klaar hebben en ik voel de druk behoorlijk. Het zijn soms echt ziek lange dagen dus 4 x per week UB/LB volle bak zoals ik begin 2013 deed lukt nu even niet. Agja periodisering is sowieso wel goed :)

dikke rug man, netjes!

• Like
Waarderingen: YOGI
Dikke vetz*k

2hek4z5.jpg

Ik train sinds vorige week een stuk zwaarder dan afgelopen weken. Merkte gewoon dat ik een gewicht pak waar ik me lekker bij voelde en dan bijvoorbeeld de 8 reps iets te makkelijk haalde en dan maar door bleef gaan tot dit niet meer lukte (tot bijv 12-15 reps). Hierdoor ben je dan volgens mij meer aan het verzuren. Nu gewoon een stuk zwaarder pakken en proberen die 6 reps te halen en max 8, meer niet. Dropsets deed ik ook best vaak en ga nu ook minderen, of dan echt alleen bij 1 (meestal laatste) oefening. Agg het houd me bezig :p

Ik train sinds vorige week een stuk zwaarder dan afgelopen weken. Merkte gewoon dat ik een gewicht pak waar ik me lekker bij voelde en dan bijvoorbeeld de 8 reps iets te makkelijk haalde en dan maar door bleef gaan tot dit niet meer lukte (tot bijv 12-15 reps). Hierdoor ben je dan volgens mij meer aan het verzuren. Nu gewoon een stuk zwaarder pakken en proberen die 6 reps te halen en max 8, meer niet. Dropsets deed ik ook best vaak en ga nu ook minderen, of dan echt alleen bij 1 (meestal laatste) oefening. Agg het houd me bezig :p

Misschien dat je dan RPT interessant vind ;)
1 top setje van 6-8 herhalingen en dan 1 afbouw setje met -10% en max +1 rep meer.
Zorgt ervoor dat je CNS gestimuleerd wordt maar niet overbelast en dat je goed hersteld voor je volgende training

Misschien dat je dan RPT interessant vind ;)
1 top setje van 6-8 herhalingen en dan 1 afbouw setje met -10% en max +1 rep meer.
Zorgt ervoor dat je CNS gestimuleerd wordt maar niet overbelast en dat je goed hersteld voor je volgende training
Hee MiTrenZ thanks voor je advies, ik moet dan nog wel even goed inlezen hoe ze t aanpakken maar wat ik zo snel zag deed ik onbewust al een beetje RPT :).

Vanmorgen lekker uitgeslapen, daarna een eiwitpannenkoek gemaakt met 70 gr havermout + rozijnen + banaan erop + honing en groot glas melk. Cafeïne pil erin en even chillen, rond 12:30 in de gym. Mijn rechter knie voelde echt akelig alsof er iets fout zat dus ik twijfelde of ik überhaupt benen ging trainen maar sowieso op de leg press beetje opwarmen en dat ging wel lekker, na 3 opwarmsetjes ging het echt super lekker dus toen 5 knalsetjes gedaan, nog leg extensions, leg curl en daarna paar setjes dumbell lateral raises. Shake op daarna, thuis 2 boterhammen met blik tonijn en straks 2 biefstukken + spruitjes + zoete aardappel :D

Fotootje
s2uogo.jpg

in :) toffe log bro

Afgelopen week ziek geweest

-ma liep echt leeg
-di geen eten weg kunnen krijgen
-woe langzaam meer eten
-do bijna als normaal eten wel koppijn
-vrij normaal eten maar koppijn
-za nog gaar
-zon weer beter

dusss afgelopen week 0 keer gaan trainen. Vandaag wel weer borst + triceps op de "mi40" manier van Ben Pakulski. Jezus slecht voor m'n ego want de gewichten gaan erg gortig lager :p. Even een voorbeeld bij Dumbell fly:

- 1e set met 8 herhalingen, elke rep 4 seconden laten zaken en in 1 seconden omhoog
- 40 seconden rust
- 2e set met hetzelfde gewicht (8 herhalingen), nu ook weer 4 seconden laten zaken en in 1 seconden omhoog
- 40 sec rust
- 3e set met +/- gewicht (8 herhalingen), nu ook weer 4 seconden laten zaken en in 1 seconden omhoog
- 40 sec rust
- 4 set beginnend met hetzelfde gewicht (8 herhalingen), ook weer die 4 sec naar beneden en 1 seconden omhoog, hierna DRIE keer een dropset zonder rust en bij elke rep 4 seconden zakken en 1 seconden omhoog

Heavy shit

post workout meal
264koio.jpg

Laatst bewerkt:
MI40 is nice he, echt al die video's gezien. Idd je ego buiten de gym laten als het gaat om gewichten, maar resultaat zal er zijn :)

MI40 is nice he, echt al die video's gezien. Idd je ego buiten de gym laten als het gaat om gewichten, maar resultaat zal er zijn :)

Jazeker nice, mijn borst staat echt op klappen niet normaal. Ik werd vanmorgen wakker en m'n kat liep over m'n borst ik schrok me kapot hoe zeer dat deed :roflol:

Vanavond ga ik rug + biceps doen maar ik vraag me wel af hoe Ben adviseert te deadliften. Ik ben pas laat terug van stage dus heb geen tijd filmpjes te kijken voor het trainen :(. Als jij tips hebt hoor ik het graag:D

Hahah nice! Sorry voor de late reactie, hopelijk lekker getraind. Voor de DL moet je back-part4 hebben en dan op 13min start het.
Grappig dat hij m als laatste oefening pakt trouwens, niet echt zoals je gewend bent: compounds first, isolatie next..

Belangrijke tip die hij geeft is dat je de heupen naar achter houdt, juist bij lock-out bovenin.

Thanks man, denk alleen dat ik niet ga deadliften vanavond (en als het er toch van komt, dan toevallig idd op het einde :P).

Ook geïnspireerd door een filmpje van Ben Pakulski vanavond eens trainen op 0 carbs, heb net bijna een halve rode kool op + 4 eieren + 3 plakjes bacon + 2 biefstukken en beetje knoflooksaus. Hij zegt er een stuk fijner op te trainen dus ik denk probeer het eens :). (Het concept carb backloading heb ik in basis al vaker gedaan maar dan pakte ik vaak voor én na de training carbs).

21e4ug8.jpg

Dan is t geen backloading he ;)

Hoe laat train je normaliter? Laat ff weten hoe t bevalt.

---------- Toegevoegd om 20:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:31 ----------

Dat mi40 klinkt wel heftig. Wat is precies t voordeel?

Voornamelijk focus op mind muscle connection en time under tension.. Idee is dat je met perfecte uitvoering en controle 40sec achtereen spanning op de spier hebt :) google maar eens AbFab! Daarnaast behandelt ie de uitvoeringen heel nauwkeurig en wetenschappelijk vind ik zelf.

Is vetten voor je training wel chill? Hoorde dat mensen dat vaak vermijden.

Denk dat je er bijna niet aan ontkomt als je echt een maaltijd wil eten.
Bij mij is mn laatste wat ik eet voor t trainen meestal kwark of whey,

Dan is t geen backloading he ;)

Hoe laat train je normaliter? Laat ff weten hoe t bevalt.

---------- Toegevoegd om 20:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:31 ----------

Dat mi40 klinkt wel heftig. Wat is precies t voordeel?
Dan is het inderdaad geen officiële backloading maar als je gedurende de dag amper carbs neemt en om je training wel dan is dit volgens mij geen ramp voor de voordelen. Beter is volgens mij om het niet te doen maar sommige mensen willen persé training op carbs :). (het kan miss een tussenstap zijn).

Ik train meestal rond 19:00 a 19:30, nu wat later (20:00) omdat ik pas laat terug was. Training ging echt niet verkeerd! Had echt totaal geen last van energie dip ofzo dus dit ga ik vaker proberen ;).

Voornamelijk focus op mind muscle connection en time under tension.. Idee is dat je met perfecte uitvoering en controle 40sec achtereen spanning op de spier hebt :) google maar eens AbFab! Daarnaast behandelt ie de uitvoeringen heel nauwkeurig en wetenschappelijk vind ik zelf.

Is vetten voor je training wel chill? Hoorde dat mensen dat vaak vermijden.

Denk dat je er bijna niet aan ontkomt als je echt een maaltijd wil eten.
Bij mij is mn laatste wat ik eet voor t trainen meestal kwark of whey,

Mensen willen volgens mij de combinatie vetten + carbs voor en na een training vermijden. Ik weet dat onze grote vriend Arnold s'ochtends trainde en zijn pre-workout meal was eieren + hamburger pattys en wat groente ;).

Nu lekker wat carbs, wel verdiend, alleen niet té veel want ik ben al dik zat :p

2qkq8b8.jpg

Terug
Naar boven