Fitness Seller

YOGI; op weg naar de 100 kg utopie!!

Jezus, aan motivatie ontbreekt het jou zo te zien niet.

Je moet ook nog wat energie overhouden voor je herstel ;). Maar ik heb het ook wel eens dat je in zo'n rush komt (maar zoveel rugoefeningen heb ik nog nooit op een dag gedaan)

• Topic Starter Topic Starter
Hehe, ik wil achteraf altijd het gevoel hebben dat ik mijn uiterste best heb gedaan :cool:. Nja voorheen lette ik niet goed op de welke oefeningen die ik uitvoerde en toen trainde ik gerust ook 2 uur achter elkaar. Dit was voor mij ook 1 van de redenen om meer grip op mijn oefeningen en sets/ reps/ gewichten te krijgen.

Sinds gisteren heb ik de drang om te vreten en iets van suikers binnen te krijgen. Normaal eet ik zondag pannenkoeken + stroop en dat is dan een refeed, maar afgelopen zondag was het rijst + kip. Daarnèt toch maar 5 pannenkoeken op met stroop want anders blijf ik constant met een suikerdrang rondlopen :P, dus beter op een gecontroleerde manier het leptine omhoog halen. Ik las op http://www.leangains.com/ dat snelle suikers het beste zijn dus de stroop komt mooi uit:rolleyes: (Als ik nu mijn avondeten wat inkrimp valt de schade ook wel mee)

Voor de gein maar eens bekeken wat mijn maaltijden zouden zijn bij IF..

2ic5fs3.jpg

Ziet er op zich wel smakelijk uit, alleen overleven tot 14:00 :P

Laatst bewerkt:
Idd na de training snelle suikers heb ik er ook nieuw in gezet. Als je namelijk net een keiharde training hebt gehad, zuigt je lichaam dat spul op naar je spieren wat zorgt voor een beter herstel. Alleen maar voordelig in de cut.

Klote dat vandaag de sportschool dicht is... hemelvaart:mad:

Ben benieuwd hoe dat IF je gaat bevallen!

Ja die snelle suiker doe ik ook pas sinds +/- 2/5 maand! Maar na de training kijk ik er elke keer weer naar uit om mijn bakje rozijnen naar binnen te schrokken :D, echt lekker. Heb gisteren bij de AH een pakje pure cacao gekocht, als je daarvan 5 gram (1 theelepel) bij je shake/ kwark gooit is het echt fcking lekker:P. Dus mocht je nog een gezonde smaakmaker zoeken (cacao heeft een heeeele lage GI en bevat wat interessante stofjes).

Op jouw log las ik dat je Greg Plitt goed vind dus ik had ook maar weer eens een filmpje van hem gekeken. Moet altijd wel even wennen aan zijn hyped manier van praten maar ik haal hier weer motivatie uit: http://vimeo.com/19304556. Vooral het deel waarin hij verteld dat je een doelen moet stellen, en dit constant kan gebruiken om door te gaan:).

Owja over IF: ik weet nog niet of ik dit werkelijk ga doen, maar ik ga er zeker meer over lezen en was erg benieuwd hoe mijn maaltijden er dan uit zouden zien (vandaar die printscreen).

Verder nog: daarnet gaan cardio-en. Het is ongelofelijk maar ik heb zowaar een half uur gerend met een gemiddelde snelheid van 9.2 km/h. Voelt toch best lekker en tegelijk nog veel mooie dames gezien :D. Dus misschien op niet-trainingsdagen met een maatje afspreken om dan een half uurtje te gaan rennen (is ook een tip van Greg Plitt: regel een trainingspartner).

Keep the motivation alive :fire:
2ro2a7b.jpg
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Laatst bewerkt:
Woeste foto man, gaat lekker zo te zien :D

Yooo, thanks :D, ja gaat zeker wel lekker. Langzaam begint het vet steeds minder te worden en gaat nog wat worden ;).

Vandaag een drukke dag gehad, maar ik ben vanochtend begonnen met bovenbenen + biceps. Had een trainingsmaat geregeld en we hadden er zin in! Owja toen ik vanochtend enthousiast mijn bed uitkwam om te pissen viel ik bijna om door de spierpijn in mn kuiten (was dus van de cardio sessie...). Thaise olie erop en gaan!

Vrijdagochtend 03-06-2011: Bovenbenen + Biceps

5 minuten langlauf

Squat (in Smith)
12x40 warming up
12x80 easy
12x120
8x140
8x170 (niet easy :p, volgens mij wel PR)
12x100 omdat het kan

Leg Extension
12x86
10x93
8x100
6x107 Weer erg lekker

Leg Press
12x120
10x134
10x168
6x180

Leg Curl
12x66
8x66 godver dit is niet mijn oefening...
8x66
6x73 met wat hulp

Traplopen met 26 kilo in elke hand...
28 treden omhoog
28 treden omhoog
Hier kwam ik toch tot de conclusie dat dit meer schouders dan benen trainen was :P, agg we hebben geprobeerd te variëren

Lunges
12x26 (12 stappen per been)
8x26
8x26
8x26 Dit allemaal met vrij weinig rust, als ik nog een setje had gedaan moest ik denk kotsen :barf:

Biceps Curl (Barbell)
12x25
10x35
8x37.5
8x37.5
8x37.5 Lekker uitgevoerd allemaal, constante spanning

Rope Curl
10x50
10x54
10x59
8x64

EZ Bar Reverse Grip Barbell Curl
12x15 kg
6x20 + 6x15
8x20
10x20

Hammer Curl
12x14
8x16
8x18
8x18

Crunches (op bosu bal met gewicht achter nek/hoofd)
25x12.5 kg volledige crunches
25x12.5 kg volledige crunches
15x7.5 kg korte crunches
15x7.5 kg korte crunches
15x7.5 kg korte crunches
25x12.5 kg volledige crunches Buik eigenlijk altijd met max 15 sec rust tussen setjes

Nou ik was tevreden :). Training had me echt veel energie gekost want er stond weer een lijkenkop tot en met op :rolleyes:. Thuis meteen rijst + kip op en dat voelde weer goed! Morgenvroeg schouders + triceps, trusten!

Dit logje ga ik beginnen volgen, mooi hoe je alles neerschrijft en bijhoudt!

Heftige training. Lunges zijn killing, zeker met al die andere oefeningen ervoor. Was dat met dbs of bb?

Werd vanmorgen rond 7 uur al wakker en had enorme honger. Dus maar ff rozijnen + shake (melk+brinta+whey) erin gegoten. Toen weer 2 uurtje geslapen en een ei + pannenkoek op. En op naar de gym! Daar eerst even goed gebruik gemaakt van de sanitaire voorzieningen :trollface:

Zaterdagochtend 04-06-2011: Schouders + triceps

5 minuten launglaufen, toevallig kwam er net een kerel binnenlopen die ik kende en hij deed Schouders + biceps, dus ik had een trainingsmaatje voor mijn schouders gevonden :cool: nicee.

Seated Barbell Press (In Smith)
12x40 warming up
8x50
8x50
6x50

Seated Dumbbell Press
10x18 kg
8x20
8x22
6x24 lekker lekker

Cable Reverse Fly
12x23 kg
10x32
8x36
7x36

Dumbbell front raise (echt goed voor de voorste kop)
12x12
8x14
8x14
6x16

EZ Bar Behind Neck Press (seated)
12x35
10x45 ~ ging matig
8x40
8x40 Die laatste gingen dan weer wel lekker.

Barbell Shrug (in Smith)
15x70 kg warming up
15x100
8x120 + 8x70
8x110 + 8x70 (120 was net te veel om netjes uit te voeren)

Dumbbell side raise (Dit* maar dan tegen een muur aan leunen)
10x8 kg
8x9
8x9
8x9 Dit is echt een zware oefening

EZ Bar Upright Row
10x35
8x40
8x40 + 8x20
6x40 +6x20

Shoulder Press (is vooral voor voorste kop)
10x73
8x73
8x73
5x77 + 6x59 Schouders zijn leeg, op, klaar :P

Two Arm Seated Dumbbell Extension
12x18
10x24
12x24
12x24

Seated Dip (tussen 2 bankjes)
12xbw
12xbw
12xbw
12xbw

Rope Extension
12x41
8x50
8x50 + 6x41
6x54 +6x36 Ready

Hanging Leg Raise
12xbw
12xbw
12xbw
12xbw Voer ze heel rustig en geconcentreerd uit

Weighted Leg Raise
10x 8 kg
10x 8 kg
10x 8 kg
10x 8 kg
10x 8 kg

Zoo een goed begin van de zaterdag, na de training een pannenkoek met stroop op + shake. Net nog even een salade gemaakt met bessen en een pakje kipfilet :P

Geniet van het weer ;)

Ik ben dus van plan om op niet trainingsdagen even te gaan rennen (naja rennen; meer joggen). Dus ook op deze lamme zondag moest ik eraan geloven :). Alleen de eerste 10 meter deden m'n kuiten al zeer maar ik laat me daardoor niet stoppen dus gewoon doorgegaan. 35 Minuten in totaal en nu zijn ze minder pijnlijk dan ervoor :P. Maar morgen is het Borst + kuiten dus hopelijk heb ik er niet te veel last van :D

Probeer het wel rustig op te bouwen dat hardlopen, ik begon meteen met 3x per week een half uur-40 minuten maar zit nu al een tijdje met pijnlijke schenen.

Progress is al goed te zien! Keep it up :D Idd die Greg heeft echt goede vids. Raad je ook echt aan om lid te worden van die site. Staat zoveel nuttige informatie op! En die motivatie wat je van die gast krijgt, ongelofelijk!
Hoe gaat het IF tot nu toe?

Laatst bewerkt:
Goede training man! Alleen vind ik dat je een beetje teveel oefeningen doet, maarja :D Bijvoorbeeld voor schouders 5 oefeningen voor de voorste kop, is imo too much. Zou het niet voordeliger zijn als je enkele oefeningen schrapt en op de overgebleven oefeningen dan meer kunt geven?

Probeer het wel rustig op te bouwen dat hardlopen, ik begon meteen met 3x per week een half uur-40 minuten maar zit nu al een tijdje met pijnlijke schenen.
Ja goed punt, ik ga er goed op letten dat ik geen blessures krijg en wanneer dit dreigt te gebeuren ga ik over op een andere cardio vorm ;)

Progress is al goed te zien! Keep it up Idd die Greg heeft echt goede vids. Raad je ook echt aan om lid te worden van die site. Staat zoveel nuttige informatie op! En die motivatie wat je van die gast krijgt, ongelofelijk!
Hoe gaat het IF tot nu toe?
thanks broo! Ja heb jij een betaalde account aangemaakt bij hem? IF doe ik niet hè, ik overweeg het alleen en ik was gewoon nieuwsgierig naar wat ik zou kunnen eten per maaltijd mocht ik het gaan doen :P. Over 1.5 maand ga ik de cleanbulk in dus denk dat ik het nog even op de huidige manier blijf doen :)

Goede training man! Alleen vind ik dat je een beetje teveel oefeningen doet, maarja Bijvoorbeeld voor schouders 5 oefeningen voor de voorste kop, is imo too much. Zou het niet voordeliger zijn als je enkele oefeningen schrapt en op de overgebleven oefeningen dan meer kunt geven?

Vooral Seated Barbell Press/ Dumbbell front raise en Shoulder Press zijn echt de voorste kop. Is inderdaad wel stevig maar volgende week pak ik dan bijvoorbeeld iets meer de achterste kop ;).

Sowieso heb je gelijk dat ik veel oefeningen doe. Dit kan (denk ik) aan 2 dingen liggen:
1. Te veel rust tussen setjes
2. Niet op volle kracht training

Ik denk dat op puntje 1 nog wel wat kan verbeteren, maar hierbij ben ik ook wel afhankelijk van mijn trainingspartners. Zal vanavond is vragen of we echt NON stop kunnen doorwisselen om zo minimaal te rusten. :cool: Hoeveel oefeningen/ setjes pak jij btw meestal per spiergroep?
Thanks

Laatst bewerkt:
Ja ik heb betaald account. Maar geloof me het is echt meer dan waard. Die filmpjes zijn zo inspirerend. Echt een aanrader!

Oh ik dacht dat je dat IF ging toepassen. My bad ;p

Net trouwens weer een super training gehad thanks to Greg :p

Ik train ook beetje op het gevoel, momenteel doe ik ub/lb, bijvoorbeeld voor schouders doe ik op één dag 1 frontpress, 1 side raise en op de andere dag nog keer een front press en dan nog voor de achterkant schouders iets. Per oefening 4-tal setjes ofzo. Volgens mij heeft het ook te maken dat je gewoon af en toe moet kunnen zeggen: 'nu is het genoeg geweest, ik ga naar huis'. Dat is niet altijd eenvoudig, maar soms is het noodzakelijk om je verstand te gebruiken :p. No offence hé, je zet mooie trainingen neer en ik zou gewoonweg dood zijn na zoveel oefeningen, dus als het werkt voor jou, don't change the plans :D

Ja die oefeningen blijf ik ook versteld van staan, ik doe een 12 tal werksets voor rug bijvoorbeeld. Na die 12 werksets zitten mijn spieren tegen het verzuren aan, als ik dan bijvoorbeeld nog op zou moeten trekken zou ik amper 1 rep halen. En jij presteert het om minimaal het dubbele volume te draaien zonder problemen:p

Ja ik heb betaald account. Maar geloof me het is echt meer dan waard. Die filmpjes zijn zo inspirerend. Echt een aanrader!
Hmm ik ben maar een hele hele arme student :(.
Oh ik dacht dat je dat IF ging toepassen. My bad ;p

Net trouwens weer een super training gehad thanks to Greg :p
(Ik had al gezocht of ik materiaal kon vinden van verschillende bodybuilders (en Greg Plitt) maar het mocht niet baten. Haha nice, ja die gast is wel een super goeie motivator en hij heeft natuurlijk veel kennis ;)

Ik train ook beetje op het gevoel, momenteel doe ik ub/lb, bijvoorbeeld voor schouders doe ik op één dag 1 frontpress, 1 side raise en op de andere dag nog keer een front press en dan nog voor de achterkant schouders iets. Per oefening 4-tal setjes ofzo. Volgens mij heeft het ook te maken dat je gewoon af en toe moet kunnen zeggen: 'nu is het genoeg geweest, ik ga naar huis'. Dat is niet altijd eenvoudig, maar soms is het noodzakelijk om je verstand te gebruiken :p. No offence hé, je zet mooie trainingen neer en ik zou gewoonweg dood zijn na zoveel oefeningen, dus als het werkt voor jou, don't change the plans :D

UB/LB heb ik nog nooit geprobeerd maar wie weet ga ik het eens proberen; verandering is altijd goed natuurlijk :). Ja ik wil echt pas naar huis als ik het gevoel heb dat ik alles heb gegeven, anders denk ik dat de training nutteloos was :P (beetje strenge instelling maar zo is het nu eenmaal). Vandaag heb ik iets rustiger aan gedaan met de hoeveelheid oefening en de training duurde totaal ook "maar" +/- 1.5 uur :rolleyes:.

Ja die oefeningen blijf ik ook versteld van staan, ik doe een 12 tal werksets voor rug bijvoorbeeld. Na die 12 werksets zitten mijn spieren tegen het verzuren aan, als ik dan bijvoorbeeld nog op zou moeten trekken zou ik amper 1 rep halen. En jij presteert het om minimaal het dubbele volume te draaien zonder problemen:p

Haha :D

Aan een maandag zitten eigenlijk maar weinig voordelen; weekend is voorbij + brak + lam + geen zin stage/ werk maar het lichtpuntje zit 'm in de avond :D! BORST (& kuiten)

Maandag 06-06-2011: Borst + Kuiten

Vanavond getraind met z'n 3e. Is niet optimaal maar we moeten het ermee doen. De oefeningen zijn wel non-stop bezet en er is dus altijd iemand aan het trainen.

5 minuten langlaufen Ik vind trouwens wel dat een warming up erbij hoort, ook al doen velen het niet.

Dip
20xbw warming up
15xbw warming up. Wachten op trainingsmaat #2, maar hij was iets later dus maar gestart
10x12 kg
8x24
8x24
6x24 + 3xbw Borst stond hierdoor lekker vol en precies toen kwam een (nieuwe) wat oudere man naar me toe om te vertellen dat ik goed bezig was met mijn schriftje en noteren van de oefeningen. Daarna vertelde hij me dat deze dip niet voor de borst was, en ik voelde mijn borst juist nèt zo lekker:p. Dus hem verteld dat naar voren leunen lekker is voor de borst maar meneer geloofde me niet.

Pec Fly
10x64 kg
8x68
8x68
6x73 Dit is NIET mijn oefening, maar we doen hem niet zo heel vaak en meestal pas ergens achteraan dus wel eens lekker om 'm in het begin van de training te pakken

Bench Press (barbell)
10x60 kg warming up
8x80
8x90
8x100
6x110 Opzich is 6x110 niet slecht maar het ging allemaal niet zo lekker. Mijn bench press is sinds ik cut steeds minder indrukwekkend en de spotter moet te veel helpen..

Incline Dumbbell Fly
10x16
8x18 (Klote setje; werd afgeleid door nutteloze opmerking een zeker persoon :rolleyes:)
10x18
8x20 Ik maak echt een hele flinke fly beweging (zoals Greg Plitt zegt: "Like hugginga big tree")

Decline Dumbbell Press
10x24 kg(heel rustig uitgevoerd en met een draaiing erin)
9x26
9x28
6x30 Ik voel de dumbbell oefeningen veel beter op mijn borst dan bijvoorbeeld een bench press...

Machine Fly (cable was bezet)
10x86
8x93
8x127
6x134 De vader van een maatje van me kwam met zijn gekregen schema van onze gym naar me toe en wilde wat feedback. Zijn doel was vet verliezen dus ik en mn maatje legde uit dat voeding hierin heel belangrijk was. Dus ik zei: Pak savonds bijvoorbeeld wortels ipv chips en begin daar. "Ja nee, mijn chips en nootjes moet ik echt hebben hoor". Ik vertellen dat een handje pinda's misschien wel gelijk staat aan 20 min fietsen.. Maar hij vond het maar niks en liep weer weg :o Ah ik heb het geprobeerd...

[Link niet meer beschikbaar] (Machine)
10x79
8x86
8x86
6x93 poee

Hier gingen mijn trainingsmaatjes buik doen maar ik ging nog even verder...

Dumbbell Pullover
12x26 kg
8x28
8x30
6x30

Cable Fly (vanuit midden)
32 kg
23 kg
9 kg
23 kg
9 kg Alles non stop achter elkaar, was puur om mn chest even te shocken

Calf Raise (in leg press apparaat; tenen normaal en voeten tegen elkaar aan)
20x100kg
16x141
15x161
15x161
15x161
15x161
15x175
15x175
15x175 Hopelijk voel ik het woensdag/ donderdag niet té erg want dan wil ik weer half uurtje lopen :)

Bosu Crunch
20x12.5 kg (achter nek)
20x12.5 k
20x12.5 k
30xbw heel rustig uitvoeren, brand lekker
20xbw nog langzamer

Dat was 'm weer voor vandaag!

Terug
Naar boven