talloze monniken die getuigen dat ze als kinderen in kloosters geslagen worden omdat ze niet meebidden, of even iets zeggen tegen elkaar, het feit dat ze als kind in een klooster opgroeien is imo niet helemaal normaal, dat is hersenspoeling en daar is geen enkel excuus voor, en ik geef wel een alternatief, leven als een mens die feiten en de natuur erkent, en als mens weet je wat goed en slecht is, zelfs al heb je geen greintje moraal, toch weet je in je hart wat goed en slecht is, en je kan goed leven zonder richtlijnen van een of andere supernatuurlijke god of mens die zichzelf het toppunt van de evolutie vindt, help mensen als je kan, leef gewoon goed, respecteer de natuur, maar haal er niemand of niets bij die je zogezegd stuurt om die dingen te doen, leef gewoon goed zonder alle fabeltjes, imo het beste alternatief die er is...
vergeet ook niet de rellen in myanmar een tijd geleden, heb toch een heleboel monniken met dingen zien gooien en actief deelnemen aan de rellen, alhoewel ik daar niet tegen was, de monniken en de mensen hadden in dit geval 100% gelijk en ik respecteer ook dat de monniken daar opgekomen zijn voor de mensen