XXL Nutrition

Zijn prof-bodybuilders getalenteerd?

Discipline en wilskracht, aanleg.

Discipline en wilskracht is denk ik belangrijker dan in welke sport dan ook!
trainen voor die 1-2 dagen in het jaar (ala cutler bv voor de O)

I worked in my brother's concrete business from early on and developed quite a physique for myself. This physique was the foundation for my bodybuilding career.

maw het is niet dat hij dat fysiek slapend heeft verkregen.

Nee hij verrichte zwaar lichamelijk werk.
Heeft zeker baat bij gehad, desalniettemin bruut fysiek voor 15jarige toen :P

Genen, wilskracht en discipline zijn de sleutel tot een plekje bij de top.

Genen, wilskracht en discipline zijn de sleutel tot een plekje bij de top.
Vergeet AAS niet, helaas.

Soms vraag ik me weleens af hoe de rangorde in bepaalde sporten zou zijn zonder gebruik. Bijvoorbeeld: atleten die niks gebruiken maar toch tussen de top kunnen staan, omdat ze gewoon genetic freaks zijn en een hardcore work ethic hebben en als ze zouden gebruiken in het rijtje kunnen staan van micheal jordan, phelps, usain bolt etc.

Talent is in BB belangrijker dan in veel andere sporten denk ik. En het gaat niet alleen over de juiste lichaamsbouw hebben, ook discipline, de mentale kracht om vol te houden zijn erg belangrijk.
Waarom denk je dat?

• Topic Starter Topic Starter
maar wat je allemaal opnoemt is tog aanleg??? heeft niks met talent te maken??? rigt???

When I graduated high school in 1991, I went to college at Quinsigamond Community College. I completed my Associate Degree in Criminal Justice from Quinsigamond Community College in 1993. This is where I discovered bodybuilding. I began training actually on my 18th birthday in 1991

Bron: http://www.jaycutler.com/bio.php

Oh net iets te laat.

wie zegt dat hij op zijn 15e niet trainde?
niemand weet het echt behalve Jay zelf.

zie niet zitten dat je BB pose's gaat doen als je niet eens traint.

miss trainde hij wel, maar niet serieus gericht. ik begon ook paar jaar geleden om mun 15e ofzow met ''trainen'' maar vraag je nu aan mij hoelang train je al tel ik dit sinds ik bij Atlas train want toen had ik pas een doel en trainde ik ergens voor.

zo zal dit met jay ook kunnen, eerst heeft ie wat aangekloot, tot dat ie op zijn 18e er achterkwam van ey! ik heb talent/aanleg. en toen begon die met echt trainen.

Talent om het poseren snel op te pikken. Dit poseren schijnt onderschat te worden, als je niet kan poseren zie je er niet uit op het podium.

Talent en aanleg zijn toch vrijwel hetzelfde.
Voetballers die "talent" hebben, hebben gewoon aanleg om het spel snel te leren en techniek uit te breiden.
Komt vooral neer op trainen.

@mike026, staat in bio: i began training on my 18th.
Ervoor staat dat hij toen bodybuilding ontdekte.
Kan ook gewoon zijn dat de leeftijd niet klopt op de foto :P
Dat hij daar al 18 is met wat ervaring.

Inexpugnabilis, hij was daar gewoon 15, met zijn genen groeide zijn bovenarm 'n cm per fapbeurt.

Haha dat is ook een mogelijkheid ja :P

Talent en aanleg zijn toch vrijwel hetzelfde.
Voetballers die "talent" hebben, hebben gewoon aanleg om het spel snel te leren en techniek uit te breiden.
Komt vooral neer op trainen.

Als het vooral zou neerkomen op trainen, kan je toch niet verklaren dat Messi op zijn 17de al bij Barça speelde. Dit is gewoon zuiver talent. Een buitengewoon spelinzicht, anticipatievermogen, bewegingsvrijheid,...

Idem voor Tyson die op 20-jarige leeftijd de zwaargewicht-titel binnenhaalt.

Talent is volgens mij ook een ideaal compensatiemiddel voor minder hard te trainen. Hoe anders kan je verklaren dat een Ronaldinho die 10kg te zwaar staat, nog steeds beter speelt dan de gemiddelde Belgische spits

Messi heeft gewoon verdomd goeie aanleg voor het spelletje.
Inzicht tijdens een wedstrijd is geen talent maar aanleg om dingen net anders te zien dan de meeste.
Hij kan heel goed overweg met een bal, wat de voet wilt en het idee erachter lukt hem bijna altijd.
Is weer aanleg imo en valt op te trainen.

Dan ligt het ook aan de defintie van talent.

Yates was anders een ras ecto voordat hij trainde.

En +1 realist Jay had daar echt wel getraind. hoe komt hij er anders bij om te gaan poseren zonder ooit ook maar een dumbbell aan te hebben geraakt.

Een of ander chicky zegt: Wow jij bent echt breed, poseer eens ff.

---------- Toegevoegd om 19:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:53 ----------

overigens wel een beetje demotiverend dat veel mensen hier (waaronder ik) kei hard moeten zwoegen om een jochie van 15 te evenaren.

---------- Toegevoegd om 19:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:54 ----------

Messi heeft gewoon verdomd goeie aanleg voor het spelletje.
Inzicht tijdens een wedstrijd is geen talent maar aanleg om dingen net anders te zien dan de meeste.
Hij kan heel goed overweg met een bal, wat de voet wilt en het idee erachter lukt hem bijna altijd.
Is weer aanleg imo en valt op te trainen.
Heb ergens gelezen dat Messi op 5 jarige leeftijd aan de kant zat te kijken naar een wetsrijd tussen 7/8 jarige, maar een team had een speler te weining en Messi moest meedoen, ze zetten hem aan de zijkant zodat zijn moeder hem er meteen uit kon halen als hij begon te huilen.

Bij zijn 2e bal aanname dribbelde hij het hele veld over en hij heeft de hele wetsrijd gespeeld.

Maar ik weet dat talentscouts niet kijken naar techniek (ze kunnen je leren voetballen) maar naar je overzicht en passes

Een of ander chicky zegt: Wow jij bent echt breed, poseer eens ff.

---------- Toegevoegd om 19:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:53 ----------

overigens wel een beetje demotiverend dat veel mensen hier (waaronder ik) kei hard moeten zwoegen om een jochie van 15 te evenaren.

---------- Toegevoegd om 19:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:54 ----------

Heb ergens gelezen dat Messi op 5 jarige leeftijd aan de kant zat te kijken naar een wetsrijd tussen 7/8 jarige, maar een team had een speler te weining en Messi moest meedoen, ze zetten hem aan de zijkant zodat zijn moeder hem er meteen uit kon halen als hij begon te huilen.

Bij zijn 2e bal aanname dribbelde hij het hele veld over en hij heeft de hele wetsrijd gespeeld.

Maar ik weet dat talentscouts niet kijken naar techniek (ze kunnen je leren voetballen) maar naar je overzicht en passes

Wat is een wetsrijd?

Ik denk niet dat een bodybuilder talent hoeft te hebben, maar voornamelijk genetische aanleg en doorzettingsvermogen. Maar bodybuilding is ook eigenlijk niet te vergelijken met andere sporten. Het grote verschil zit hem er natuurlijk in dat de daadwerkelijke prestatie, het vormgeven van het lichaam, al tijdens het hele voortraject wordt geleverd en niet tijdens de wedstrijd zelf. Dat poseren tijdens de show stelt als sportieve prestatie niet zoveel voor en het verschil wordt m.i. zeker niet gemaakt omdat de een meer poseer 'talent' heeft dan de ander...

Terug
Naar boven