XXL Nutrition

Zipper's rippetoe Log

• Topic Starter Topic Starter
week 2, day 1
29-12-07

Workout B

Squat
15xbar
5x55
5x72.5(+2.5)
5x72.5(+2.5)
5x72.5(+2.5)

Military Press
10x20
5x37.5(+2.5)
5x37.5(+2.5)
5x37.5(+2.5)

Power Clean
8xbar
5x30
5x30
5x30

Chin ups
8xBW+5
8xBW+5

Heb deze keer pendlay rows vervangen voor Power clean. Heb deze op techniek geoefend dus was nog zeer licht. Miss deadlift was er toevallig ook en heeft me geholpen bij deze oefening. (zit ook op dit forum) Squats voelde deze keer lichter als de vorige keer. :D

Laatst bewerkt:
week 2, day 1
29-11-07

Workout B

Squat
15xbar
5x55
5x72.5(+2.5)
5x72.5(+2.5)
5x72.5(+2.5)

Military Press
10x20
5x37.5(+2.5)
5x37.5(+2.5)
5x37.5(+2.5)

Power Clean
8xbar
5x30
5x30
5x30

Chin ups
8xBW+5
8xBW+5

Heb deze keer pendlay rows vervangen voor Power clean. Heb deze op techniek geoefend dus was nog zeer licht. Miss deadlift was er toevallig ook en heeft me geholpen bij deze oefening. (zit ook op dit forum) Squats voelde deze keer lichter als de vorige keer. :D

lekkere training knul volgende keer zwaarder squatten dan alshet licht aanvoelde

Goede training!

Is vrij veel ja, maar kan zijn dat je het nodig hebt.

Hey man, hoe bevalt rippetoe je? Ik heb de indruk dat het wel vrij aardig gaat? Als ik volledig hersteld ben, wil ik het ook eens gaan volgen omdat mijn stats op squat en deadlift zielig zijn en ik wil eens iets anders. Ik ga dit volgen, succes!

Hey man, hoe bevalt rippetoe je? Ik heb de indruk dat het wel vrij aardig gaat? Als ik volledig hersteld ben, wil ik het ook eens gaan volgen omdat mijn stats op squat en deadlift zielig zijn en ik wil eens iets anders. Ik ga dit volgen, succes!

Hmm, zit pas in de 2e week dus nog geen PR's. Maar het voelt nog steeds vrij licht terwijl ik toch steeds dichter bij m'n oude PR's begin te komen, dus gaat vrij aardig idd. :thumbs:

Goed begin gemaakt met krachttraining,daar kan ik een puntje aan zuigen. :o

Je squat ziet er ook netjes uit.Het is alleen niet ATG,maar ook zeker niet schandalig ondiep.Als je m ATG wilt doen dan moeten de stangen uit het squatrack.Trouwens knap dat je überhaupt kunt squatten in dat ding,dat beteknt toch al dat je perfect recht zakt anders zou je dat rack wel rammen.

Die powercleans daar mag nog wel wat aan gebeuren,maar dat kan nog he je begint net.Tip 1 daarbij: Doe ze niet zoals ik ze doe. :D

Goed begin gemaakt met krachttraining,daar kan ik een puntje aan zuigen. :o

Je squat ziet er ook netjes uit.Het is alleen niet ATG,maar ook zeker niet schandalig ondiep.Als je m ATG wilt doen dan moeten de stangen uit het squatrack.Trouwens knap dat je überhaupt kunt squatten in dat ding,dat beteknt toch al dat je perfect recht zakt anders zou je dat rack wel rammen.

Die powercleans daar mag nog wel wat aan gebeuren,maar dat kan nog he je begint net.Tip 1 daarbij: Doe ze niet zoals ik ze doe. :D

Het is inderdaad lastig dat je snel het squatrack ramt. (heb ik in het begin af en toe wel last van gehad:o) Wat ook lastig is trouwens is die stang in het midden, als ik daar op ga staan dan sta ik erg onstabiel. Heb al eens eerder ATG geprobeerd maar als ik dieper ga dan nu dan begint mijn onderrug erg te bollen. ??? Hamstrings niet lenig genoeg ofzo?

Die Power clean van jou valt wel mee toch? Zag er goed uit, tenminste voor zo ver ik weet hoe hij uitgevoerd moet worden. :p

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad lastig dat je snel het squatrek ramt. (heb ik in het begin af en toe wel last van gehad:o) Wat ook lastig is trouwens is die stang in het midden, als ik daar op ga staan dan sta ik erg onstabiel. Heb al eens eerder ATG geprobeerd maar als ik dieper ga dan nu dan begint mijn onderrug erg te bollen. ??? Hamstring niet lenig genoeg ofzo?

Die Power clean van jou valt wel mee toch? Zag er goed uit, tenminste voor zo ver ik weet hoe hij uitgevoerd moet worden. :p

oja,dat stuk ijzer in het midden idd. :p tijdje geleden dat ik daar gesquat heb,doe het normaal tijdens de gewichthef trainingen.Als ik het bij van Schijndel doe,dan buiten het rack :cool:

Over het algemeen lijken mijn lifts inderdaad op hoe ze gedaan moeten worden.Verder dan erop lijken komt het alleen niet. :o

Moeite met ATG squat is meestal stijfheid,maar ik weet eigenlijk niet waar die stijfheid dan in zit.

oja,dat stuk ijzer in het midden idd. :p tijdje geleden dat ik daar gesquat heb,doe het normaal tijdens de gewichthef trainingen.Als ik het bij van Schijndel doe,dan buiten het rack :cool:

Over het algemeen lijken mijn lifts inderdaad op hoe ze gedaan moeten worden.Verder dan erop lijken komt het alleen niet. :o

Moeite met ATG squat is meestal stijfheid,maar ik weet eigenlijk niet waar die stijfheid dan in zit.

Oke, zal volgende keer eens buiten het rack squatten, moet ik alleen zorgen dat ik het ook weer omhoog krijg. :o

thnx! :)

Voel btw die power cleans goed in me rug? ??? Komt misschien omdat ik de eerste setjes meteen van de grond al snel deed. :dunno: Zit trouwens aan de 4100kcal vandaag denk dat dit iets te veel is bij 68kg bw? :o

Dat is veel man, wat heb je allemaal gegeten:)

Dat is veel man, wat heb je allemaal gegeten:)

Pff daar vraag je me wat. :p Een hoop brinta, havermout, melk, pannekoeken, banaan, pindakaas, kwark, pinda's, studentenhaver, brood, kipfilet, eieren, vis enz. Gewoon iedere keer proppen totdat er niet meer bij kan en wel zorgen dat je nog de goede KEV verhoudingen hebt en verdeeld over 7 maaltijden. :meal:

Laatst bewerkt:
Hoe lang ben je trouwens van plan rippetoe te volgen?

week 2, day 2
31-12-07

Workout A

Squat
15x20
5x55
5x75(+2.5)
5x75(+2.5)
5x75(+2.5)

Bench Press
20x20
5x52.5(+2.5)
5x52.5(+2.5)
5x52.5(+2.5)

Deadlift
8x55
5x85
5x105(+5)

Dips
8xBW+7.5(+2.5)
8xBW+7.5(+2.5)

BiCeP cUrlZz
12x30

Squats voelde vandaag loodzwaar :(, ik denk door te weinig rust tussen de trainingen? Want de vorige keer had ik 2 dagen rust er tussen en toen ging het wel vrij simpel. ??? Bij de deadlifts had ik m'n trainingsmaatje even laten kijken of mijn rug niet bol ging en gelukkig bleef hij recht. Voor de rest ging alles heel soepeltjes en dips gingen zelfs beter als de vorige keer. Bicep curls had ik ook nog even gedaan omdat m'n trainingsmaatje nog niet klaar was. al met al ben ik zeer tevreden over deze training. :D

Gaat lekker zo!

Terug
Naar boven