MuscleMeat

Zipper's rippetoe Log

• Topic Starter Topic Starter
Techniek is inderdaad erg belangrijk. Hoeveel dagen heb je nu telkens rust en hoelang slaap je per nacht? Je eet in ieder geval wel goed!

Enne..

..respect man, weinig gasten van jouw leeftijd zijn zo hardcore bezig!:thumb::thumb:

Jouw log ga ik zeker weten volgen!!

Tussen squats zit 1 of 2 dagen rust, maar bij rippetoe doe je dan ook maar weinig setjes. tussen andere oefeningen 3 of 4 dagen. Ik slaap nu ongeveer 8 uur per dag soms meer, probeer meer te slapen maar lukt niet altijd. Hehe ja ik moet blijkbaar veel eten anders kom ik echt geen grammetje aan. :p

thnx man :D volg jou log ook al een tijdje trouwens, was ik vergeten te zeggen. ;)

week 3, day 1
04-01-08

Workout A

Full Squat
15x20
5x55
5x65(-10)
5x65(-10)
5x65(-10)

Bench Press
15x20
5x55(+2.5)
5x55(+2.5)
5x55(+2.5)

Deadlift
8x55
5x85(-20)

Dips
8xBW+10(+2.5)
8xBW+10(+2.5)

Power clean (damn, wat wordt je daar toch moe van :o)
5x35
5x35
5x35

BW
70.7(+2.7) (grotendeels vocht)

Heb bij de squats wat gewicht eraf gehaald zoals gezegd en heb hem ook maar wat dieper gedaan zodat hij ATTG is. Deadlift ook maar wat gewicht eraf gehaald zodat mijn rug kan herstellen. Power clean ook nog even gedaan om te oefenen op de techniek.

Laatst bewerkt:
Mooie bench

Als ik dat zo zie, geloof ik wel dat je goede rust houdt. Je had even eerder moeten reageren in mijn log, ik zie je log pas net!;) Je houdt goed overzicht in je log. Karma voor die training van je, het ziet er goed uit. Je hebt het squatten misschien minder zwaar gedaan, maar de oefening is natuurlijk soieso zwaarder door die andere uitvoering. Dat powercleans zwaar zijn geloof ik best. Je pakt er quadriceps, hamstrings, rug en schouders mee neem ik aan?:)

Als ik dat zo zie, geloof ik wel dat je goede rust houdt. Je had even eerder moeten reageren in mijn log, ik zie je log pas net!;) Je houdt goed overzicht in je log. Karma voor die training van je, het ziet er goed uit. Je hebt het squatten misschien minder zwaar gedaan, maar de oefening is natuurlijk soieso zwaarder door die andere uitvoering. Dat powercleans zwaar zijn geloof ik best. Je pakt er quadriceps, hamstrings, rug en schouders mee neem ik aan?:)

Thnx :), squats zijn niet zo heel veel zwaarder, valt wel mee eigenlijk want ik deed hem eerst namelijk ook bijna ATTG. Laatste stukje deed ik niet omdat mijn rug dan krom ging onderin. :p Power cleans pak je inderdaad een hele hoop mee.

Hier heb ik hier de volgende morgen ook goed last van. :o

week 3, day 2
07-01-08

Workout B

Full Squat
15xbar
5x40
5x70(+5)
5x70(+5)
5x70(+5)

Military Press
5x40(+1)
5x40(+1)
5x40(+1)

Power Clean
5x30+bar
5x30+bar
5x30+bar
5x30+bar
5x50+bar(+15)
5x50+bar(+15)
5x50+bar(+15)

Chin ups
8xBW
8xBW

Deze keer power clean eens een keer goed op techniek geoefend. Heb ook maar een video opgenomen zodat jullie me tips kunnen geven voor mijn techniek. :) Het is de allerlaatste rep met 50kg. Sorry voor de slechte kwaliteit, is met mobiel opgenomen. :o

YouTube - Clean

Nette training.
Over het filmpje kan ik helaas niks zeggen, ik heb niet echt verstand van power cleans. Al is het wel leuk als je vaker filmpjes van je trainingen maakt:)

Eén lauwe oldschool-sportschool!!:p:p

Heb je trouwens nog spierpijn gehad van de powercleans van afgelopen vrijdag?

Eén lauwe oldschool-sportschool!!:p:p

Heb je trouwens nog spierpijn gehad van de powercleans van afgelopen vrijdag?

:hedbang:

Voelde nog lichtjes wat in mijn onderrug maar kon ook goed van squats of deadlifts zijn, had hem toen niet zo zwaar gepakt. Morgen ga ik hem wel goed voelen dat is een ding wat zeker is. :p Vind het wel een zeer fijne oefening, alleen lastig om in je eentje de techniek aan te leren maar dat komt wel goed. :D

week 3, day 3
09-01-08

Workout A

Full Squat
15x20
5x40
5x70(+5)*
5x70(+5)*
5x70(+5)*

Bench Press
15x20
5x57.5(+2.5)*
5x57.5(+2.5)*
5x57.5(+2.5)*

Deadlift
8x55
5x85

Dips
8xBW+11.25(+1.25)*
8xBW+11.25(+1.25)*

BW
71.1(+0.4)

* = PR

'S morgens vroeg om 8:30 al begonnen. Ik verwachtte er niet veel van, maar het viel niet tegen. Ik had bij de squats weer wat last bij de eerste setjes omdat ik gisteren een zware gymles heb gehad op school. :o Gelukkig verdween dit weer na 2 setjes. Volgende week gaan we op school "fitnessen". Wat raden jullie me aan? Gewoon op maandag gaan en dan dinsdag op school rustig aan doen. Of maandag niet gaan en op dinsdag los gaan op die apparaten daar? (luchtdruk machines, geen los gewicht. :gay:) Ben trouwens verplicht 15 herhalingen te maken maar daar verzin ik wel iets op. :o

Deadlift heb ik het gevoel dat mijn rug toch krom gaat, deze is ook nooit volledig hersteld. zal dadelijk een video plaatsen van mijn squat en deadlift.

Paar PR's, dips gaan wel lekker deed ze eerst zonder gewicht en nu met 11.25kg erbij dus gaat goed. :cool:

YouTube - Squat

YouTube - Deadlift

'S morgens vroeg om 8:30 al begonnen. Ik verwachtte er niet veel van, maar het viel niet tegen. Ik had bij de squats weer wat last bij de eerste setjes omdat ik gisteren een zware gymles heb gehad op school. :o Gelukkig verdween dit weer na 2 setjes. Volgende week gaan we op school "fitnessen". Wat raden jullie me aan? Gewoon op maandag gaan en dan dinsdag op school rustig aan doen. Of maandag niet gaan en op dinsdag los gaan op die apparaten daar? (luchtdruk machines, geen los gewicht. :gay:) Ben trouwens verplicht 15 herhalingen te maken maar daar verzin ik wel iets op. :o
Gewoon op maandag trainen en niks aantrekken van school.

edit: die deadlifts zien er op het eerste zicht niet slecht uit. Post je filmpjes eens in de PL sectie, daar krijg je misschien nuttigere commentaar.
Of je kan het eens aan rippetoe zelf vragen:
Mark Rippetoe Q&A - Strength Mill Forums

En maak eens betere filmpjes :p

edit 2: film die squat eens langs opzij (deadlift ook trouwens)

edit 3: bekijk dit filmpje eens:
The Video FitCast- Episode 6

Laatst bewerkt:
Oke, zal de volgende keer van de zijkant filmen.
Thx voor de links, heb die video al eens gezien maar zal hem zometeen nog eens kijken. ;)

Jaa, deadlifts zien er op het eerste gezicht inderdaad niet slecht uit. Hee, goed dat je zo vooruit gaat met die dips!:thumb:

Gaat goed hier. De filmpjes zien er goed uit, maar het is makkelijker te zienm langs de zijkant.

Ga gewoon met school lekker hard trainen. Ik weet zeker dat je de sterkste van je klas bent man:cool:

Gaat goed hier. De filmpjes zien er goed uit, maar het is makkelijker te zienm langs de zijkant.

Ga gewoon met school lekker hard trainen. Ik weet zeker dat je de sterkste van je klas bent man:cool:

Dat kan wel kloppen, maar dan ben ik nog erg zwak. :roflol:

Laatst bewerkt:
Het is natuurlijk kicke om te laten zien wat je nu allemaal kan. Maar ik zou als ik jou was zou ik gewoon kijken naar wat voor jou het beste is. Ik zou de dag ervoor hard trainen en de dag dat je met school traint óf spijbelen of superlicht gaan trainen. Licht trainen kan je bijvoorbeeld doen door te zeggen dat je geblesseerd bent. Op die manier bespaar je energie. Vervolgens zou ik later op diezelfde dag gewoon (hard) trainen.;)

Mensen weten toch wel dat je sterk bent en meer kunt!:thumb:

Ik zou zeker weten gewoon hard trainen, dat is toch gaaf?

Zou wel leuk zijn om vol te knallen inderdaad. Maar ik herstel vrij langzaam en dit valt dan precies tussen 2 andere trainingen in. Dan zou ik 3 dagen op een rij trainen, dat is dus geen optie. ik ga waarschijnlijk gewoon alles met 5kg doen ofzo. :roflol:

Terug
Naar boven