MuscleMeat

Sticky Zo maak je magere kwark (platte kaas) lekker

• Topic Starter Topic Starter
Wat een traag topic, om de 2/3 maanden reageren er weer eens een paar mensen.

OT: Beetje vanillesuiker of een vanillestokje erdoorheen is ook lekker.
Dit is een sticky met info, in principe was het niet bedoeld als actief topic ;)

Het is ook al 6 jaar oud, maar af en toe reageert er iemand met een tip dus laten we het maar open.

Hey k had een vraagje, d8 ik stel em hier, ipv een nieuwe topic te openen.

Ik heb magere kwark van Optimel( met magere yoghurt). 0.1 % vet. Nu hoor ik dat kwark een megabron aan eiwitten is, maar op de achterkant las ik 5.7 g eiwitten per 100 g. Ik neem aan dat, dat niet heel veel is.

Hebben jullie daarnaast ook betere varianten ,die goedkoop zijn? deze koste 1, 50 ofxo.

Hebben jullie nog tips of info die ik niet door heb?

een ander merk zoeken, de meeste merken zitten toch wel boven de 8gr. eiwit.
kijk eens in de Aldi, veel goedkoper en 10gr. eiwit dacht ik.

Oke ik heb een tip voor mensen die kwark ook lastig vinden weg te krijgen. Normaal at ik altijd de Jogging kwark van de aldi. Dit moet wel één van de ranzigste kwarksoorten zijn denk ik. Nu moest ik vandaag noodgedwongen bij de C1000 kwark kopen, en heb daar de magere kwark naturel gekocht, die met het rode etiket. Kostte 65 cent ofzo voor 500 gram, eiwitwaarde is 8.8 gram. En warempel ik kwam erachter dat deze kwark niet zurig is, en eigenlijk net zo smaakt als yoghurt alleen dan dikker. Is dus zeer goed weg te krijgen zonder hulpmiddelen. Zou hem zeker eens proberen:thumbup:

500 gram kwark, 100ml halfvolle melk en 2 scoops chocolade whey
even de blender in en je hebt lekker smakende kwark met nog extra eiwitten bovenop

Heb hem geprobeerd met 500gr kwark, 3 eieren enkele aardbeien en een banaan. Ik moet zeggen dat het best lekker is en het vult echt wel zeer fel. :thumbs:

Kwark is zowiezo lekker,, at het al als baby XD maar toch vind ik het een mooi recept :p

Ik doe 4 koffielepels Teisseire 0% grenadine bij 500g kwark: superlekker en geen kcal
Teisseire maakt siropen en kun je kopen in colruyt en carrefour (Belgie)

edit: zie website
[Link niet meer beschikbaar]

1 bak magere kwark (eigen winkelmerk C1000)
30 gram pindakaas
200ml magere melk.
zoetstof

In de blender en heeeeerlijke shake!!!

Heb van Sint-maarten nog wat pakjes mini smarties over. Gooi ik in mn kwark met een schepje whey erbij.

Aanrader jongens!

Zoetstof en ik gooi altijd schepje bcaa's bij heb die in de smaak punch en dan smullen maar...:P

vind magere kwark al gewoon goed te eten van zich zelf

@Big T

Ik heb wel eens magere franse kwark gehaald en kreeg het niet door me keel heen. Heb vervolgens kaneel poeder er door heen gegooid, ik weet niet of dit slechts is? Smaakte iets beter.

Ik weet niet of ze het in belgie hebben maar hier in de super koop ik af en toe optimel kwark met perzik smaak, 0,1%vet en geen suiker(alleen zoetstoffen)best duur 1.50Euro.

Nou is mijn vraag kan ik magere franse kwark met melk mengen en dan 2 scheppen whey erbij voor de smaak en dan in een keer weg drinken?
Blijft de kwark dan nog zijn langzame eiwitten behouden of worden dit dan weer snellere eiwitten door de whey?

Klink misschien verstandloos, maar ik vraag het toch maar voor alle zekerheid.

Alvast bedankt

Eiwitten hebben zodanig een vaste structuur dat wanneer je deze mengt de structuur niet wordt verbroken. Je kan dus gewoon kwark mixen met whey.

Kaneel poeder is lekker en handig om je insuline gevoeligheid te beinvloeden, ergo ververbranden.

Als je nou klaar bent met het maken van dit "dessert" moet je dan in een keer alles (<1kg) opeten of kan je het bewaren voor morgen/overmorgen?

Niemand??

Het gaat mij eigenlijk om het principe dat je een whey eiwitshake gelijk in moet nemen binnen 20-30 minuten, zoals het op het etiketje staat en de meesten hier die bewaren het of voor later of laten het in de koelkast koud worden..

Ik had het niet verwacht maar degene die zeiden van "Gewoon Kwark door blijven eten en na een tijdje vind je het wel lekker en kun je het makkelijk eten" hadden gelijk. Kwark is opeens goed te vreten voor mij???. Ik vraag me alleen af of sommigen een hele bakje per dag eten. dat is dan 9 x 5= 45 gram eiwit.

Ik eet dagelijks een bakje magere franse kwark van 500 gram. Geen probleem.
Vandaag at ik er zelfs 2.

Ik heb het zo gedaan:

1000gram mager kwark
Halve meloen
Flink wat schepen whey banaan
en eiwit uit 8 eitjes erdoor gedaan

Vol de mixer erin, vindt het zeer goed te doen. Vooral de stukjes meloen zoen goed terug te proeven :)

Ik deed altijd siroop, tot dat op was en toen at ik het 2 dagen normaal omdat ik geen zin had om naar de winkel te gaan.

Sindsdien gewoon zonder iets, best lekker nog :)

Terug
Naar boven