AndroidHealthClinic

Sticky Zo maak je magere kwark (platte kaas) lekker

Als je kwark te dik is, meng er dan wat water door!

Ik zelf meng er altijd een klein scheutje water door, doe er wat walnoten en cashewnoten in en als finishing touch wat lijnzaad :)

• Topic Starter Topic Starter
Cruesli!!!!!

weet iemand iets om het te verdikken?
het is iets te dik om te drinken en te waterig om te eten..
voordien is de kwark stevig, als ik het mix wordt het slap

Ja als je met tandpijn zit en niets hard kan bijten of normaal kan eten dan word je creatief in het maken van zachte maaltijden.

Zo heb ik al enkele recepten bedacht waaronder dit dessert. Het is eigenlijk een lekkere kwark maaltijd.

Wat heb je nodig?

6 eieren zonder dooier
2 bakjes magere kwark van 500 gram (of 1x 1kg)
2 grote scheppen 'protein80' aardbei (ong. 60 gram)
enkele verse aardbeien

Een hele grote kom om alles in te mengen
Een grote plastic maatbeker
Een rubberen lepel om te schrapen/mengen
Een mixer met kloppers. Deze moet op snelle stand

Heb hem ook ff gemaakt aleen dan met:

6 eieren zonder dooier
2 bakjes magere kwark van 500 gram
2 volle scheppen Chocolate Peanut Butter:D
1 volle eetlepel cacao.

staat nu in de koeling..
ben benieuwd:D

Ik meng het zelf altijd met wat honing om de zuurste smaak weg te halen, dit heeft toch geen negatieve invloed verder erop?

ik doe er ook altijd wat honing bij, is gezond en lekker.

ik doe er ook altijd wat honing bij, is gezond en lekker.
Ook al gedaan, gaat redelijk goed samen ja :thumbup: Alleen ben ik niet zo'n fan van fructose voor BB, maar zolang je het houdt bij een lepeltje per dag is er niets aan de hand.

neus digt en slikken maar xD

Ik zal ook eens wat zeggen, in plaats van enkel te lurken.

Vanavond dit recept geprobeerd, het smaakte prima!

zo maak je magere kwark nog lekkerder: gooi er carvan cevitam ( ranja achtige shit) doorheen. smaakt je magere kwark zo naar aardbijen kwark alleen dan gezonder ;)

Als je in de cut bent, wat is dan een goeie optie om kwark lekkerder te maken? Ik eet het nu al bijna een jaar zonder iets erdoor, en soms begint het te vervelen :P.

En hoe zit het als je geen voedingssupplementen hebt om de zure smaak weg te krijgen? Ben nog nooit aan supplementen begonnen. :)
In tegenstelling tot they23 krijg ik magere kwark zonder iets er doorheen, niet door m'n keel.

Laatst bewerkt:
En hoe zit het als je geen voedingssupplementen hebt om de zure smaak weg te krijgen? Ben nog nooit aan supplementen begonnen. :)
In tegenstelling tot they23 krijg ik magere kwark zonder iets er doorheen, niet door m'n keel.

Ik gooi er soms ook wat melk doorheen; dat verzacht de smaak enigszins (en als je een hekel hebt aan dikke kwark is het ook een mooie oplossing)

Let wel: melk met mate - tenzij je van hele vloeibare prut houdt :)

Ohja klopt, is ook een goed idee, deed ik heel soms, scheutje magere melk en dan flink roeren.

kwark krijg ik zo ook niet echt binnen.

een scheutje magere melk en wat fruit doen dan wonderen ;)

kiwi/aardbei erbij doen.

Schep whey erdoor doet ook wonderen. Maar gewoon naturel vind ik het ook prima te doen.

Het zure kan je grotendeels weg krijgen door de kwark te laten uitlekken in een ijzeren keukenzeef. Het zuur zit namelijk in het vocht.

Daarna goed mengen, hij zal dan iets dikker zijn ook. Eventueel kan je 'm dan weer wat dunner maken door er melk of water bij te doen.

Op smaak brengen kan vervolgens met ingevroren of vers fruit zoals aardbeien.

Je merkt dat je meteen vertrokken bent voor extra werk, daarom leren velen het gewoon zo uit de pot eten ;)

Wat een traag topic, om de 2/3 maanden reageren er weer eens een paar mensen.

OT: Beetje vanillesuiker of een vanillestokje erdoorheen is ook lekker.

Terug
Naar boven