Fitness Seller

Sticky Zo maak je magere kwark (platte kaas) lekker

Bezoekers in dit topic

Ja, ik ben ook wel benieuwd naar dat principe, staat dat ergens beschreven, want koolhydraten eruit lijkt mij wel wat.
 
Ik neem altijd AH merk kwark met wat aardbijensiroop erbij ... heeeerlijk elke avond een bak mijn maag in werken :)

misschien dom vraagje maaruh...

Als ik het vocht even uit de kwark wil halen (of hoe je dat ook maar zegt) dan merk ik dat de éne keer de kwark heel vloeibaar is en de andere keer is het veel "vaster" dan kan b.w.v.s. het bakje zo omdraaien. Waar ligt dit precies aan?
De wei/vocht in kwark heeft de neiging te scheiden van de rest, als je kwark in de koelkast laat staan den zie je na verloop van tijd dit proces gebeuren. Die wei is wel goed voor de gezondheid, maar bevat dus ook de zuren en koolhydraten. Je kan die om die reden afgieten. Je kan de hele inhoud van een pot kwark gewoon in een zeef kappen en er een plastic bakje onder plaatsen, nachtje in koelkast en een groot deel zou uitgelekt moeten zijn.
 
Dank voor je uitleg!. dit wist ik namelijk nog niet;)
 
Ja, ik ben ook wel benieuwd naar dat principe, staat dat ergens beschreven, want koolhydraten eruit lijkt mij wel wat.

even off topic damn girl how did you get so strong?:D
misschien kan jij mij wel het een en ander leren;)
 
Om het nog fijner te krijgen kun je de kwark ophangen in een schone theedoek met een uitlekbak er onder. Een bolzeef heeft een grovere structuur namelijk..

Dit kun je ook doen met yoghurt. In restaurants zie je dit terugkomen op de dessertkaart als "Hangop" Je kunt dit op smaak brengen met vanille, suiker en/of citroensap.
 
kwark met karvan siroop werkt voor mij het beste goedkoop en snel :D
 
Zo maak je kwark nog lekkerder ;) :
Stap1: pak een dame of slet naar keuze
Stap2: neem de pot kwark en smeer het erop
Stap3: veel likplezier en alvast smakelijk ;):D
 
1bak magere kwark.
enkele verse aarbeien
anderhalve schep vanille ijs
alles ff door de blender of staafmixer of anders wat roert
en heerlijk voor deze warme zomer avond als toetje na je eten
laat ff ook jullie reactie's horen A.U.B ;)
 
Na vele jaren ongehinderd door voedings- noch trainingsschema's me met plezier tussen het ijzer te hebben bewogen heb ik een paar weken geleden deze site ontdekt, me suf gelezen en het roer omgegooid. Kortom: ik ben sinds eergisteren aan de kwark.

Nog geen kwartier geleden berekende ik dat m'n laatste minimaaltijd wat eiwitrijker kon en pakte ik de kwark en mijn nieuwverworven whey (vanille). Ong 200 gr kwark, 1 schepje whey, vier verse aardbeien in de blender met beetje magere melk (om het er weer uit te krijgen). Niet te geloven, dat rare bodybuildersvoer is gewoon lekker!
 
Kwark Banaan Blender
 
De wei/vocht in kwark heeft de neiging te scheiden van de rest, als je kwark in de koelkast laat staan den zie je na verloop van tijd dit proces gebeuren. Die wei is wel goed voor de gezondheid, maar bevat dus ook de zuren en koolhydraten. Je kan die om die reden afgieten. Je kan de hele inhoud van een pot kwark gewoon in een zeef kappen en er een plastic bakje onder plaatsen, nachtje in koelkast en een groot deel zou uitgelekt moeten zijn.


Dat vocht bevat geen eiwit dan? Of zijn er die dat opdrinken om bepaalde redenen?

ter info:
Ik neem een koffiefilter,portie kwark erin,en in smal potteke zetten. minstens enkele uren laten staan in ijskast.En vocht zit onderin.
 
In het vocht zit ook nog een beetje eiwit (wei/whey).
 
Whats the big deal about kwark.. Int begin.. smerig.. paar keertjes gewoon eten .. lekker.. net yoghurt alleen wat dikker en romiger.. die van de aldi is zelfs lekker.. Ik zit iedere avood weer 300 Ml te smullen hoor..
 
Hoe lost je zoetstof op in kwark??
 
gewoon roeren.
 
Volgens mij lossen die tabletjes dan niet op :(.
vandaag ff vloeibare zoetstof halen denk ik.

oww, sorry, ik bedoel inderdaad gewoon van dat Candarel poeder. Ik heb zo'n grote rode bus. (doe je makkelijk een half jaar mee)
 
oww, sorry, ik bedoel inderdaad gewoon van dat Candarel poeder. Ik heb zo'n grote rode bus. (doe je makkelijk een half jaar mee)

Goeie tip. Thanx.
 
Back
Naar boven