MuscleMeat

Zoetstoffen, gevolg met aankomen?

Bezoekers in dit topic

anoniem133374

Novice
Lid geworden
16 feb 2018
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m67
Hallo!

Ik vraag me al een tijd wat af, merk verschil voor mijn gevoel maar ik kan niet duidelijk vinden of dit herkenbaar is en klopt.

Ik heb een eetlijst op dit moment waar ik een tijd NIET van aankwam, maar sinds ik nu extra kopjes thee of koffie met 2-4 zoetjes er in drink, kom ik wel aan. (Niet extreem veel, halve kilo per week ong., maar dat verschil vind ik gek omdat mijn calorie-intake en beweging hetzelfde blijft). Is het mogelijk dat mijn lichaam anders reageert / met voeding omgaat als het zoetjes binnen krijgt? (Gewoon de zoetjes van de AH BASIC of van de Emté).

Als iemand hier antwoord op weet kan die het dan uitleggen? Ik kan op internet weinig hier over vinden. Het is vooral zo dat ik me erger aan mijn wangen, die zijn wat opgezwollen terwijl de rest “normaal” blijft (wel groeit, maar mijn wangen worden hamsterwangen).

Groetjes b
 
Over wat voor een periode hebben we het als we de halve kilo per week aanhouden (dus hoeveel weken kom je nu een halve kilo per week aan)? Het zal niet aan de zoetjes liggen, of je zou de gehele pak naar binnen moeten werken. Wellicht dat je vochtgehalte wat schommelt.
 
Ligt niet aan de zoetjes.

Een halve kilo kan je nogal eens schommelen. Voeding (zout etc) of je maandelijkse cyclus bijvoorbeeld kunnen nog wel een groter verschil veroorzaken.
 
Nee. De zoetjes zorgen niet voor gewichtstoename.
1. Ze veroorzaken geen insulinepiek (o.a. door geringe kcal). Zelfde geldt voor aspartaam bijv.
2. Ze bevatten te weinig kcal om hier daadwerkelijk van aan te komen.

Grote kans dat je activiteitsniveau wat lager ligt, dus minder verbrandt en dat je daardoor aankomt.
 
Zoetjes bevatten cyclamaat en saccharine met een voedingswaarde van 25kcal/100g. 0.5kg per week is 4500kcal surplus per week. = 18kg zoetjes = 300.000 zoetjes per week. Zelf denk ik dat je er niet zo veel neemt.
 
Zoetjes bevatten cyclamaat en saccharine met een voedingswaarde van 25kcal/100g. 0.5kg per week is 4500kcal surplus per week. = 18kg zoetjes = 300.000 zoetjes per week. Zelf denk ik dat je er niet zo veel neemt.
Assumption is the mother of all fuckups bro
 
Back
Naar boven