- Waardering
- 2.963
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De ‘Mars tegen Marrakesh’ mag zondag toch doorgaan in Brussel. Dat is beslist door de Raad van State en wordt gemeld door de organisatie. De betoging moet zich beperken tot een statische manifestatie op het Schumanplein, vertelde Filip Brusselmans, praeses van het Antwerpse KVHV, aan VTM NIEUWS.
Brussels burgemeester Philippe Close en Rudi Vervoort, minister-president van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, hadden woensdag beslist dat de mars niet mocht doorgaan. “Er kan geen sprake zijn van een bruine mars in Brussel”, klonk het toen. Het verbod werd uitgevaardigd voor het hele Brussels gewest.
Volgens Filip Brusselmans, praeses van het Antwerpse KVHV, werd de mars echter verboden uit politieke overwegingen en is er voor die beslissing geen wettelijke basis. Hij startte vandaag via zijn advocaat de gerechtelijke procedure op bij de Raad van State. Die heeft vanavond beslist dat de manifestatie dan toch mag doorgaan, zij het in beperkte mate. Ook de tegenbetoging mag doorgaan.
De veiligheidsdiensten hebben de opdracht gekregen om de manifestatie te begeleiden, laten de kabinetten van Close en Vervoort weten. De minister-president en de burgemeester manen de manifestanten daarnaast aan tot kalmte. Ze geven aan geen ontsporingen te zullen dulden. “De politie zal alle maatregelen nemen om de orde te handhaven op het Brussels grondgebied.”
De ‘Mars tegen Marrakesh’ wordt georganiseerd door studentenverenigingen KVHV en NSV, de extreemrechtse jongerenorganisatie Schild en Vrienden, de nationalistische organisatie Voorpost en Vlaams Belang Jongeren. De organisatie wil met die Mars protesteren tegen het VN-migratiepact dat premier Michel mee heeft goedgekeurd.
Ik bemerk een gebrek aan realiteitszin hier bij sommige
lieden, ga naar Duisburg,Berlijn ,Marseille enz en zie hier
Nederland over 10 15 jaar,geweldig vooruitzicht voor
je kinderen![]()
Beetje vreemd dat sommige mensen zich zo druk maken om dat pact terwijl Europa al 4 jaar volloopt met asielzoekers. Of ze dat pact nu ondertekenen of niet, met de gebakken peren blijven we toch zitten.![]()

Inderdaad. Waarom een pact? Omdat er eindelijk een initiatief komt die de immigratie binnen bepaalde perken zal leiden voor zowel de landen waar ze vertrekken en de landen waar ze naartoe willen. Wat willen de tegenstanders dan? Een migratiestop en een toevloed van illegalen die men niet onder controle heeft want binnen komen doen ze toch. Je hebt gezien hoe het gegaan is een tijdje geleden. Ze konden ze gewoon niet tegenhouden. Vlaams Belang en NVA maken de mensen gewoon bang met veronderstellingen en diegenen die nog niet eens gelezen hebben wat in het pact staat, gaan een beetje roepen en tieren zonder te weten waarom.Je hier kritisch uiten tegen het geluid van nanan betekend niet dat je pro immigratie bent.
Mijn vrouw werkt in de zorgsector en de meeste collega's die goed werken en bijna nooit ziek zijn, zijn van allochtone afkomst. De meeste Belgen willen dat werk niet doen. Ik heb een tijdje tijdens het weekend zwaar werk gedaan op de luchthaven en al mijn collega's die hard konden werken en er altijd waren, waren Marokkanen, Armeniërs, een Tjetsjeen, enz... Ik weet dat er ook profieturs zijn maar die zijn in de minderheid. Alle Senegalezen in Leuven doen ook jobs onder hun niveau. Jobs die de meeste Belgen niet willen doen. En ga eens in de keukens van de restaurants kijken in Leuven. Afwassers zijn Nepalezen, Afganen, enz... die voor een minimunloon hun kloten staan af te draaien.Illegalen en vluchtelingen blijven komen met of zonder pact.
Arbeidsmigranten hebben we hard nodig. Ze helpen de Nederlandse economie en zijn een uitstekende remedie voor de vergrijzing.
Van de 30 mensen die ik dit jaar heb aangenomen komen er 7 uit Nederland en 1 uit België. De rest komt uit Ierland, zuid en oost Europa, India, China, Korea, etc.
De juiste mensen zijn er gewoon niet te vinden in Nederland alleen. Met een startsalaris van ~40k voor iemand die net uit de schoolbanken komt besschouw ik me ook niet als een uitbuiter van deze arme migranten.
Ik wou dat ik het ook zo kort en duidelijk kon uitleggen.Zeg ik dat integratie overal goed gaat? Neen. Zeg ik dat de wijken zoals @Vieze jij aanhaalt met alleen maar immigranten die hun eigen cultuur blijven najagen de integratie bevorderen? Neen. Erger ik mee ook aan even kort de bocht gezegd de "wollah wats met jou" typen? Ja.
Alleen ik zie in dat;
1. Immigrant het over het algemeen prima doen in de maatschappij,
2. de massa immigratie door politici om angst te zaaien wordt enorm overdreven (Het aantal immigranten dat naar Nederland komt fluctueert en is zeker niet explosief gestegen),
3. criminaliteit cijfers inderdaad hoger liggen onder bijvoorbeeld Marrokaanse jongeren naar dat ook dit gecorrigeerd naar sociaal economische status meevalt
En zijn zorgen over dit pact dan niet gerecht? Nee, ik vind het goed dat mensen betrokken zijn wat toch een hogere organisatie afspreekt. Ook als je rationeel beargumenteerd zoals Scheffer en hier @Tidus FFX (zullen vast anderen redelijk naar dit probleem kijken maar even als voorbeeld) is er zeker wat over te zeggen dat het pact zoals het er nu ligt niet perfect is.
Alleen wordt dit door politici overdreven en spelen zij op angstgevoelens van burgers in die eigenlijk geen idee hebben wat er in dit pact staat (nogmaals het is alleen een opsomming van bestaande rechten, het is niet dat migranten nu opeens op iets recht hebben, dat hadden ze al). Waarom doen politici dit? Simpel gezegd om door op deze angstgevoelens in te spelen stemmen te winnen
Buiten N-VA en Vlaams belang blijft er nog bitter weinig over om op te stemmen. Groen en spa hebben duidelijk een multicultureel en imo naïef wereldbeeld. Cdenv kruipt met iedereen in bed en christelijke waarden zijn ver zoek. Dan blijft enkel nog open VLD over maar die zijn op de moment te klein om echt het verschil te maken.Inderdaad. Waarom een pact? Omdat er eindelijk een initiatief komt die de immigratie binnen bepaalde perken zal leiden voor zowel de landen waar ze vertrekken en de landen waar ze naartoe willen. Wat willen de tegenstanders dan? Een migratiestop en een toevloed van illegalen die men niet onder controle heeft want binnen komen doen ze toch. Je hebt gezien hoe het gegaan is een tijdje geleden. Ze konden ze gewoon niet tegenhouden. Vlaams Belang en NVA maken de mensen gewoon bang met veronderstellingen en diegenen die nog niet eens gelezen hebben wat in het pact staat, gaan een beetje roepen en tieren zonder te weten waarom.
ik zou zeggen tegen de pro immigratie lieden ,ga eens een dagje naar wat steden in onze buurlanden en zie
wat moslim immigratie met een stad / samenleving doet ,,de eerste villawijk met uitsluitend moslims /arabieren
moet nog uitgevonden worden ,maar dat komt natuurlijk door racisme
alleen zo'n mars lopen zie ik zelf ook niet zitten ,heeft 0,0 effect en het word gekaapt door
extreem rechts en hooligans,Jan met de Pet word pas actief na of bij een zeer zware
financiële crisis ,realisten hebben op dit moment de florerende economie tegen zich
en fantasiepartijen komen op dit moment weg met absurde ideeën die een samenleving
honderden miljarden kunnen gaan kosten .....
Tommy robinson is een voormalig leider van een Neo nazi groeperingheb je de mars van Tommy Robinson niet gezien,bijna 20000 mensen,er zat geen enkele zogezegde hooligan of nazi of whatever tussen,dus stop met die onzin aub,het is de werkende klasse die op straat komt en genoeg heeft van dit onzin beleid
oplossing is overal de grenzen sluiten en eventueel muren bouwen en het leger er aanzetten en iedere migrant die een crimineel feit pleegt terug sturen