Fitness Seller

Zondag in Brussel: MARS tegen Marrakesh!

Bezoekers in dit topic

Ik bedoel meer een algehele visie op zaken die ik op het forum lees en om me heen hoor over:
- dit pact
- FvD en Baudet
- Shell
- klimaat veradering en de menselijk factor daarin
- pensioenleeftijd verhoging
- energietransitie
- macht van de linkse media
- enz. enz.

Ik begrijp al die klagende mensen niet, ik hoef maar aan één simpel iets te denken om te beseffen hoe goed we het hebben. Mijn zoontje is mijn tweede kind en die is geboren in het voorjaar van 2018, zijn opa is op een paar dagen na 80 jaar eerder geboren in Rotterdam.

Wat is goed wat is slecht.

Je had al eerder de vraag gesteld over hoe slecht we het hier daadwerkelijk hebben, waarbij ik in een reactie aan gaf dat 'slecht' vele definities kan hebben.
Wat betreft 'slecht' als in financiele/materiele welvaart e.d. heb ik niets te klagen. In dat opzicht hebben we het doorgaans 'goed'.

Wat betreft indoctrinatie, eenzijdige propaganda en ondermijning van democratische grondbeginselen, begin ik me wel ernstig zorgen te maken de afgelopen jaren.
In dat opzicht vind ik het wel steeds 'slechter' gaan.

Schapen in een gouden kooi, subtiel gedwongen mee te blaten met de schijnbare meerderheid der kudde.
 
Laatst bewerkt:
Iedereen weet dat de immigratie uit de hand zal lopen maar er zijn andere manieren om dit op te lossen. Zorg ervoor dat die mensen in hun eigen land willen blijven door de ongelijkheid in de wereld weg te helpen. De arme vakantie landen zoals Dominicaanse republiek, enz... zouden al lang een betere economie kunnen hebben indien die landen ook zouden kunnen profiteren van al het geld dat binnenkomt door het massatoerisme. Help de plaatselijke bevolking met het oprichten en beheren van kleine hotels ipv er grote resorts op te richten waar geen euro in dat land wordt geïnvesteerd. Of ze zouden er moeten voor zorgen dat er in die landen ook geld gaat naar kleine zelfstandigen die plaatselijke restaurantjes, bars en winkels openen ipv de toerist als zijn geld te laten uitgeven in die resorts. En zo zijn er nog veel voorbeelden. De miserie in Afrika zou ook al lang kunnen opgelost zijn indien de rijke landen niet enkel aan hun eigen winst hadden gedacht.
 
Ik kan geen karma meer geven maar ik ben blij verrast door de reële blik van o.a. harpep skydirk en Steks die ik hier voor het eerst lijk te lezen als tegengeluid van het alleen maar moord en brand schreeuwen.

Klinkt enorm overdreven maar dat geeft mij juist weer hoop over de toekomst (ik ben eerder bang voor die enorme polarisatie dan voor de migratie)
 
Wat betreft indoctrinatie, eenzijdige propaganda en ondermijning van democratische grondbeginselen, begin ik me wel ernstig zorgen te maken de afgelopen jaren.
In dat opzicht vind ik het wel steeds 'slechter' gaan.

Gaat het echt slechter, of krijgen we steeds makkelijker en sneller toegang tot informatie en lijkt het daardoor slechter te gaan?
 
dalai lama,een wijs man die de nobelprijs voor de vrede heeft ontvangen heeft wijze woorden voor de EU , luister maar eens naar deze goede man

Dalai Lama says there are “too many” refugees in Europe,
Europe Is For Europeans, Refugees Go Home and Rebuild






 
Gaat het echt slechter, of krijgen we steeds makkelijker en sneller toegang tot informatie en lijkt het daardoor slechter te gaan?

Ik denk eerder dat er voor het eerst een tegengeluid is gegeven (wat goed is maar jammer genoeg is dit vaak enorm overdreven van "de democratie brandt") en dat burgers zich daardoor veel bewuster zijn van politieke zaken.

In die indoctrinatie geloof ik alleen echt totaal niet (misschien oogkleppen, ik denk het niet)
 
Vraag aan 90% van de betogers waarom ze tegen het pact van Marrakesh betogen en ze gaan je wat populistische uitspraken formuleren want ze weten niet eens wat er in het pact staat en waarom er juist een pact is.
 
dalai lama,een wijs man die de nobelprijs voor de vrede heeft ontvangen heeft wijze woorden voor de EU , luister maar eens naar deze goede man

Dalai Lama says there are “too many” refugees in Europe,
Europe Is For Europeans, Refugees Go Home and Rebuild






Dat zegt hij puur eigen belang, hij mengt zich in ons debat omwille van zijn onwettig Taiwan.
 
Ga je ook nog wat nuttigs zeggen wat uit jezelf komt of kom je alleen met filmpjes en artikelen van anderen?

Dat is eigenlijk wat mij het meest stoort met dit soort protesten / acties. Iedereen roept en schreeuwt, wil gehoord worden, wil verandering. Maar het enige wat ze allemaal doen is wijzen naar wat iemand anders ooit eens heeft gezegd.

Anyways. Ik kan alleen maar voor mezelf spreken en ik ben van mening dat het vanuit mijn oogpunt allemaal zo slecht niet is. Ik werk vaak 45 uur per week, niet voor een bovengemiddeld salaris maar samen hebben we een goed inkomen en hebben we alles wat ons hartje begeert.

Ik heb in ieder geval niet de tijd om mij druk te maken hierom, maar dat komt misschien ook omdat ik helemaal niets van migratie / vluchtelingen e.d. merk. Dus ik heb dat gevoel niet zo dat ik me aan iemand anders moet aanpassen of bang ben dat ze mijn baan in pikken..
 
Gaat het echt slechter, of krijgen we steeds makkelijker en sneller toegang tot informatie en lijkt het daardoor slechter te gaan?

Makkelijke toegang van een veel meer informatie is een feit.
Dit kan een verwarrend of misleidend effect hebben OF zaken juist des te sneller duidelijk maken, dat hangt met name van de ontvanger van deze informatie af.

Er kan dan inderdaad een soort stemmingmakerij ontstaan met het 'ach en wee' effect als gevolg.
Echter, ik probeer -met de beste wil van de wereld- zo veel mogelijk de feiten uit te filteren en op een rijtje te krijgen

Als referenda worden afgeschaft nota bene d.m.v. instemming van een partij als D66 zelf. (Ik hoor Hans van Mierlo nog steeds rondjes draaien in zijn graf)
Als mensen die een afwijkende mening en/of kritiek hebben op bepaalde groeperingen of ideologieën, monddood worden gemaakt door ze gemakshalve te bestempelen als racist.
Als zoiets als het Marrakech Pact ondanks de zorgen, weerstand, vaagheden en (potentiele) mis-interpretaties toch door wordt gedrukt.
Als woorden zoals Kerst doelbewust verbannen worden uit de taal, maar we daarnaast het ramadan journaal opgedrongen krijgen.
Als Jenny Douwes voor het 'verdedigen' van Zwarte Piet 240 uur taakstraf krijgt, terwijl echte misdadigers met minder weg komen.

Dan gaat het wel slechter in mijn optiek ja.
 
IMAGINE THE WORLD IF BUDDHISM WAS THE KEY RELIGION! Humanity would prosper !
 
Als mensen die een afwijkende mening en/of kritiek hebben op bepaalde groeperingen of ideologieën, monddood worden gemaakt door ze gemakshalve te bestempelen als racist.

Maar gebeurt dit door de politiek? Ik zie dit alleen gebeuren door mensen op straat, in de krant etc. etc.

Als Jenny Douwes voor het 'verdedigen' van Zwarte Piet 240 uur taakstraf krijgt, terwijl echte misdadigers met minder weg komen.

Hier heb ik eerder m'n mening over gegeven. Ik vertrouw de rechterlijke macht dat dit oordeel ook alleen op de strafbare feiten is berust en niet om het hele Zwarte-Piet verhaal er omheen

QUOTE="harpep, post: 10107071, member: 7428"]Als referenda worden afgeschaft nota bene d.m.v. instemming van een partij als D66 zelf.[/QUOTE]

Ideologisch kan je dit niet verkopen nee, maar als je ziet dat zo referendum voor zulke propaganda wordt gebruikt en dat mensen die er totaal geen verstand van hebben over gaan stemmen puur uit protest geluid. Werkt zonz referendum dan wel?
 
IMAGINE THE WORLD IF BUDDHISM WAS THE KEY RELIGION! Humanity would prosper !

Boeddhisme is namelijk zo'n vreedzame religie. Myanmar, Rohiniya, Noord en verkrachting :rolleyes:

Religie maakt niet uit, mensen zijn gewoon kut
 
BINGO, ook u bent hierbij benoemd tot een Officieel Slachtoffer in deze.

Chapeau! ;)

Ik zeg niet dat ik niet kritisch nieuws lees, maar vertoue dan toch eerder op gereformeerde kranten als NRC, de Volkskrant en op de NOS die dan Links zouden zijn dan op andere kranten die welliswaar misschien een tegengeluid geven maar kwaliteit niet te hoog in het vaabvaa hebben staan
 
Maar gebeurt dit door de politiek? Ik zie dit alleen gebeuren door mensen op straat, in de krant etc. etc.

Ja, het gebeurt (verkapt) ook in de politiek en alleen al het feit DAT het gebeurt is een kwalijke zaak.
Dit zal hokjesdenken en polarisatie alleen maar verergeren en de angst voor met name dat laatste deel ik met je.


Ik vertrouw de rechterlijke macht dat dit oordeel ook alleen op de strafbare feiten is berust en niet om het hele Zwarte-Piet verhaal er omheen

Ik niet, kijkend naar dezelfde toegepaste strafmaat bij andere -ernstigere delicten- kan ik me die goedgelovigheid niet veroorloven.


QUOTE="harpep, post: 10107071, member: 7428"]Als referenda worden afgeschaft nota bene d.m.v. instemming van een partij als D66 zelf.[/QUOTE]

Ideologisch kan je dit niet verkopen nee, maar als je ziet dat zo referendum voor zulke propaganda wordt gebruikt en dat mensen die er totaal geen verstand van hebben over gaan stemmen puur uit protest geluid. Werkt zonz referendum dan wel?

Ja, u mag wél stemmen -vanuit al uw betrokkenheid en wijsheid- en stem daarom op MIJ (Lees: Want ik heb u dringend nodig op dit moment om mijn politieke machtspositie te verkrijgen).

Nee, u mag géén referenda meer houden want daar bent u te dom voor (Lees: Ik kan nu geen belemmerende kritiek meer van u gebruiken, want ik ben nu even bezig met misbruik van de macht die ik eerder met uw "verstandige" stemkeuze heb verkregen)


Dat houd je toch bij een bevolking: Er is altijd gemeleerdheid is qua intelligentie en inzicht.
Ik had ooit een kennis die op het CDA stemde, alleen maar omdat hij Ruud Lubbers wel een "grappig kereltje" vond

Als je zo gaat redeneren, dan zouden heel veel mensen al niet eens stemrecht in de eerste plaats moeten krijgen.
Een democratisch model pas je toe in al zijn aspecten en dit soort (potentiële) nadelen moet je dan voor lief nemen.
 
Laatst bewerkt:
Maar dat is feite de hele dicussie van"homo economicus" en "homo sociologus" toch?

Als iedereen puur rationele beslissingen zou maken zou een referendum ook 100% werken, echter is dit dus niet het geval.

Ik begrijp overigens zeker wel je standpunt hoor en ben het er ook wel mee eens maar zie niet altijd goed een alternatief.
 
Maar dat is feite de hele dicussie van"homo economicus" en "homo sociologus" toch?

Als iedereen puur rationele beslissingen zou maken zou een referendum ook 100% werken, echter is dit dus niet het geval.

Ik begrijp overigens zeker wel je standpunt hoor en ben het er ook wel mee eens maar zie niet altijd goed een alternatief.

Geen enkel mens maakt altijd puur rationele beslissingen, helemaal niet als er bij deze beslissingen verstrengeling is met emoties gekoppeld aan het primaire welzijn van het individu.
In dat perspectief geplaatst, is ieder democratisch model -toegepast op een staat- imperfect.

Dit zal hoe dan ook zijn weerslag hebben op alle middelen die de bevolking heeft om zijn invloed te laten gelden op politiek niveau, of dat nu het primaire stemrecht is of het recht tot referenda houden.
Natuurlijk zijn ook referenda niet 'perfect', maar op dit moment misschien wel het beste wat we hebben op dat vlak.

Wat de referenda betreft, daar heeft met name D66 sinds 1968 -herhaaldelijk en vol passie- pleidooi voor gehouden, middels een hele waslijst aan valide, rationele overwegingen.
O.a. daardoor zijn die referenda mogelijkheden er ook gekomen en nu wordt dit door dezelfde pleitbezorgers zonder meer afgeschaft.

Just like that....
Wat je daar verder ook van vindt, dit is op z'n zachtst gezegd nogal tegenstrijdig.
 
Back
Naar boven