MuscleMeat

Zonnebank, hoe slecht is het nu?

Geef maar een link. Ik denk natuurlijk niet dat ze geen rekening houden met deze factoren, ik denk eerder dat de resultaten een beetje eenzijdig weergegeven zijn in het artikel wat je plaatste. Je ziet vaak genoeg dit soort artikelen de resultaten een bepaalde richting op praten.
http://www.aad.org/gov/state/documents/IARCReportonUVHumanCarcinogen.pdf

Voor alle duidelijkheid: het gaat hier over een review. Dat is binnen de wetenschap een vorm van onderzoek met de sterkste bewijskracht.

Zoals?
Ga jij zelf wel eens onder de zonnenbank of maak jij gebruik van die alternatieve>
Ik ging vroeger onder de zonnebank, maar nu nog zelden. Alternatieven heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar je hebt bijv. sunless tanning, waar velen toch wel tevreden over zijn. En dan heb je ook nog melanotan, maar ik heb me er nog niet voldoende in verdiept. Het blijft sowieso allemaal prijzig, maar het gaat natuurlijk wel over je gezondheid en schoonheid.

Daar staat het dus ook niet op een andere manier helaas. Nog een beetje lastig om in de schatten wat wel en niet redelijk is dan. Thanks voor de link!

sup brah

http://forum.dutchbodybuilding.com/f15/driekwart-hoger-risico-op-huidkanker-zonnebank-246072/

Dit maakt dat mensen die regelmatig kunstmatig bruinen bijna drie keer meer risico lopen op melanomen dan mensen die dit nooit doen. Je bent een regelmatige gebruiker wanneer je meer dan vijftig uur per jaar onder de zonnebank gaat

50 uur per jaar dus.

Zou me echt niet zorgen maken om een zonnebank om de zoveel tijd.

---------- Toegevoegd om 23:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:12 ----------

internet-bro-fist.jpg

Vijftig uur per jaar, dat is 'n uur per week, ken er wel 'n paar die dat redden hoor.

Ben zelf nog nooit onder de zonnebank geweest. Lekker boeiend of ik wit ben of niet. :o

Natuurlijk is tegenwoordig alles slecht. Laten we het er maar op houden dat wekelijks onder de zonnenbank beter is dan ineens met de zomer uren in de zon liggen bakken met een ongebruinde huid.

Natuurlijk is tegenwoordig alles slecht. Laten we het er maar op houden dat wekelijks onder de zonnenbank beter is dan ineens met de zomer uren in de zon liggen bakken met een ongebruinde huid.
Dan doe je zonnebrandcrème op waarvan je eventueel de factor geleidelijk verlaagt, en verminder je nog eens het risico op kanker.

Ik denk trouwens niet dat een heel jaar onder de zonnebank liggen die paar weken in de zon dan zodanig veilig maken dat het netto resultaat minder risico op kanker is. Wat zeg ik, ik weet het eigenlijk wel zeker.

Maar weinigen smeert zich elk uur vol met zonnebrandcréme

Liever een kans op huidkanker dan de hele winter als een ongezond spook rondlopen.

Als je gewoon een goede zonnestudio bezoekt met personeel die er verstand van heeft en die goede kwaliteit zonnebanken bieden dan lijkt het me sterk dat je wat oploopt. Als je zelf dingen aanschaft en er geen verstand van hebt en dus maar wat aankloot met van alles en nog wat, dan is de kans wel aanwezig ja.

Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad zo, mensen denken soms dat je ongezond bent als je een witte huid hebt, terwijl het dus helemaal niets te maken heeft met je gezondheid. Maar vanwege die perceptie kan je idd alternatieven overwegen. Zo verouder je de huid niet, verhoog je het risico op huidkanker ook niet, en word je eveneens gezien als gezond persoon.

Het maakt verder niet zoveel uit of je naar een studio gaat, de straling is bij mijn weten exact dezelfde. Men zal je daar echter wel behoeden voor te lange sessies.

Ik heb de oplossing. GTL

Big T, ik bewonder toch wel je wetenschappelijke blik op dit soort dingen. Je komt aanzetten met systematic reviews enz.

Wel mooi trouwens hoe iedereen hier toch altijd zijn eigen wetenschapper is. Hoe vaak lees je wel niet " ja maar het hele jaar door je kleurtje bij houden is vast veel beter dan in 1 keer in de zomer pats boem op het strand" of "jaaah als je elke dag gaat is het niet goed, maar 1 keer in de week kan prima". De mooiste die ik las was "als het ongezond zou zijn zou het allang verboden zijn, dus is het gezond".

DBB onder de zonnebank? Dacht dat dat alleen voor paupers en de oh oh cherso cast was

• Topic Starter Topic Starter
dan doe je zonnebrandcrème op waarvan je eventueel de factor geleidelijk verlaagt, en verminder je nog eens het risico op kanker.

Ik denk trouwens niet dat een heel jaar onder de zonnebank liggen die paar weken in de zon dan zodanig veilig maken dat het netto resultaat minder risico op kanker is. Wat zeg ik, ik weet het eigenlijk wel zeker.

+1

Vijftig uur per jaar, dat is 'n uur per week, ken er wel 'n paar die dat redden hoor.

Ben zelf nog nooit onder de zonnebank geweest. Lekker boeiend of ik wit ben of niet. :o

Dat is dus ongeveer elke dag 9 minuten, ik heb geen wetenschapper nodig om te weten dat dat ongezond is.

Dat is inderdaad zo, mensen denken soms dat je ongezond bent als je een witte huid hebt, terwijl het dus helemaal niets te maken heeft met je gezondheid. Maar vanwege die perceptie kan je idd alternatieven overwegen. Zo verouder je de huid niet, verhoog je het risico op huidkanker ook niet, en word je eveneens gezien als gezond persoon.

Het maakt verder niet zoveel uit of je naar een studio gaat, de straling is bij mijn weten exact dezelfde. Men zal je daar echter wel behoeden voor te lange sessies.

Ik zeg ook niet dat het ongezond is als je een witte huid hebt, maar dat het wel ongezonder oogt dan een tintje. Bij zonnestudios heb je ook verschillende soorten banken met verschillende stralingen voor beginners en bepaalde beschermde producten die je op kunt smeren. Dat lijkt me nog altijd beter dan dat je zelf een bank aanschaft en maar wat aankloot.

Tuurlijk is zonnebanken niet goed en kun je beter een alternatief pakken.

Melanotan b.v.b.

Het kan dan wel huidkanker veroorzaken, maar daar in tegen vermindert het ook de kans van 16 andere kankers, zoals bijvoorbeeld prostaatkanker en ziektes zoals diabetes door de aanmaak van vitamine D.

Bronnen stonden in de mens health, en die heb ik niet meer bij de hand.

vitamine D krijg je genoeg binnen door tien minuten in de buitenlucht te zijn. Daarvoor hoef je niet onder de zonnebank

---------- Toegevoegd om 23:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:03 ----------

oja en de mens health is geen echte bron natuurlijk.

vitamine D krijg je genoeg binnen door tien minuten in de buitenlucht te zijn. Daarvoor hoef je niet onder de zonnebank

---------- Toegevoegd om 23:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:03 ----------

oja en de mens health is geen echte bron natuurlijk.

Mens health gebruikt zelf andere bronnen... en 10min buiten onder deze wolken? No way dat je daarmee voldoende vitamine D krijgt.

Terug
Naar boven