Fitness Seller

Zonnebank, hoe slecht is het nu?

maak je geen zorgen makker alles waar een T voor staat van teveel is niet goed . heb er zelf ook een staan , en geloof me als ik je zeg dat ik er soms enkel en alleen onder ga om de stress weg te werken helpt echt bij mij , en de bruine kleur krijg je erbij

Mens health gebruikt zelf andere bronnen... en 10min buiten onder deze wolken? No way dat je daarmee voldoende vitamine D krijgt.
Ja inderdaad en volgens mij heb je nogaltijd zon nodig.
Net zoals een zonnepanneel zal je misschien ...% minder aanmaken.

En onder zonnebank maak je geen vitamine D aan Dat kan alleen onder de zon.

En inderdaad ik mis mijn bruine kleur nu wel :(
Zelfvertrouwen zag ik wegvloeien met men bruine kleur dus in februari terug onder zonnebank alleen weet iemand hoeveel weken ik eigenlijk zou moeten wachten voor ik onder zonnebank ga na een Roacutane kuur ?

Tis zoals met alles denk ik, doe het gewoon met mate en je sterft er niet van :D

het is bewezen dat de kans verdubbeld maar die kans is erg klein dus dat ie verdubbeld klinkt slecht , maar valt eigenlijk wel mee.

http://www.aad.org/gov/state/documents/IARCReportonUVHumanCarcinogen.pdf

Voor alle duidelijkheid: het gaat hier over een review. Dat is binnen de wetenschap een vorm van onderzoek met de sterkste bewijskracht.

Ik ging vroeger onder de zonnebank, maar nu nog zelden. Alternatieven heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar je hebt bijv. sunless tanning, waar velen toch wel tevreden over zijn. En dan heb je ook nog melanotan, maar ik heb me er nog niet voldoende in verdiept. Het blijft sowieso allemaal prijzig, maar het gaat natuurlijk wel over je gezondheid en schoonheid.
Waarom ben je er eigenlijk mee gestopt?

Je huid verouderd gewoon veel sneller en zoals gezegd is het kankerverwekkend.
Dat begrijp ik niet helemaal, als je maar 1x per week 10 minuten gaat, kom je op nog geen eens 10 uur per jaar max...VER onder de 50 uur gevarenzone

Laatst bewerkt:
zonnecabine is niet schadelijk heb ik horen zeggen?
of is dat fabeltje

het is bewezen dat de kans verdubbeld maar die kans is erg klein dus dat ie verdubbeld klinkt slecht , maar valt eigenlijk wel mee.

1 keer per week is al voldoende om 60% meer kans op huidkanker, het leuke eraan is dat deze vorm van kanker zich heel snel verspreid omdat er een snellere celdeling in de huid plaatsvindt ;) .

Gewoon paar keer per jaar moet geen kwaad kunnen. Maar niet zoals sommigen elke week en die dan zo'n lelijke oranje/gele kleur krijgen ;)

• Topic Starter Topic Starter
Dat begrijp ik niet helemaal, als je maar 1x per week 10 minuten gaat, kom je op nog geen eens 10 uur per jaar max...VER onder de 50 uur gevarenzone

Ja dan word je ook niet bruin he.

Ik kan mijn kleur makkelijk onderhouden met in de winter 1x per 2 weken 20min onder de zonnebank te gaan...

Uit de mond van een oncoloog gehoord dat 10 keer per jaar een zonnebankbeurt niet schadelijk is.

Ik kan mijn kleur makkelijk onderhouden met in de winter 1x per 2 weken 20min onder de zonnebank te gaan...

Uit de mond van een oncoloog gehoord dat 10 keer per jaar een zonnebankbeurt niet schadelijk is.
Dan heb je geluk, want dat lukt zeker niet iedereen.

Terug
Naar boven