AndroidHealthClinic

Breaking News Zorgen over doping in de fitnesswereld

Heb al eerder gehoord, dat ze steekproefsgewijs urine willen controleren op
gebruik van verboden middelen.

;)

Wat een aanfluiting zou dat zijn! Alsof sportscholen überhaupt gebruikers gaan weren en alsof er ook maar één persoon vrijwillig in zo'n potje gaat pissen.

Stelletje mafkezen bij elkaar daar in Den Haag, moeten eens uit dat torentje komen!

vandaag in de sportschool stond de tv ook hierop en normaal staat de muziek aan en hoor je de tv niet maar de muziek werd hiervoor ff uitgezet

• Topic Starter Topic Starter
Wat een aanfluiting zou dat zijn! Alsof sportscholen überhaupt gebruikers gaan weren en alsof er ook maar één persoon vrijwillig in zo'n potje gaat pissen.

Stelletje mafkezen bij elkaar daar in Den Haag, moeten eens uit dat torentje komen!

Ja, zo gaat het, via overkoepelende stichting van sportscholen samen met de NL dopingautoriteit.

De cijfers spreken elkaar wel allemaal tegen.

Wat is het nu?

1 op de 20 zou verboden farburners gebruiken
1 op de 100 verboden AAS.

En dan word daaruit geconcludeerd dat 8 % verboden spullen gebruikt?

Ja, zo gaat het, via overkoepelende stichting van sportscholen samen met de NL dopingautoriteit.

Wat een belachelijk idee! Waarschijnlijk zit ik me op te fokken over iets wat nooit zal gebeuren, maar het idee alleen al. Als dat werkelijk zo zou zijn, betekent dat het faillisement van vele sportscholen, zelfde als met het rookverbod....

Na de uitzending van Netwerk,zal er nog wel meer over geschreven worden.
wel opvallend natuurlijk dat netwerk deze uitzending ook rond dit tijdstip plakt, ik voorzie wel een mediahype, dat kan tot mogelijkheden voor nieuw beleid leiden, helaas.

Wie op dit forum is daadwerkelijk ondervraagd? Of hoe doen ze zo'n onderzoek/ aannames?

Mij is namelijk (weer) niks gevraagd :(
in mijn gym hadden ze volgens mij wel iets hiervan. in het rapport staat dat een willekeurige steekproef is genomen, maar dat sportschooleigenaren zelf in moesten stemmen (duhh) de steekproef zou wel representatief zijn, maar dat vraag ik me sterk af. ik zal vanavond het rapport eens geheel doornemen.

zoiets zou de resultaten overigens wat vertekenen in de richting van dopinggebruik gok ik...

check journaal van rtl: http://www.rtl.nl/components/actuee...edia/2009/week25/vr_1600_nieuws.avi_plain.xml

"Sportscholen moeten mensen weigeren"

Juist weiger dan ook direct iedereen in de kroeg en koffieshops
dat is inderdaad grappig bij dit soort zaken. dat het schadelijk is wordt eigenlijk zonder alteveel discussie aangenomen (Terwijl dit juist een enorm punt van discussie is) en meteen begint men erover dat het ingeperkt moet worden.

misschien moet men eerst eens gaan nadenken over welke gevolgen dopinggebruik heeft en dan pas beoordelen of het wenselijk is dat er beleid wordt gemaakt om er iets tegen te doen.

hoezo zou het hoger liggen als het uit onderzoek 8% is...het blijft een steekproef en ligt er maar net aan welke mensen ondervraagd worden...vergelijk maar met mensen vragen in health centers of aan wedstrijdatleten in hardcore gyms (ok zal vaak wel echt anoniem moeten dan maar toch) steekproef onderzoeken is altijd maar een ruime schatting
als je een willekeurige steekproef neemt is die bij voldoende omvang normaal verdeeld en zal deze de populatie zeer nauwkeurig benaderen.

De cijfers spreken elkaar wel allemaal tegen.

Wat is het nu?

1 op de 20 zou verboden farburners gebruiken
1 op de 100 verboden AAS.

En dan word daaruit geconcludeerd dat 8 % verboden spullen gebruikt?
lees het rapport maar door, of alleen de summary.

Ja Rig, er was ook al een stukje in een Radio zending op Radio1 om 18:50u
met Sander Donkers van Prometeus. :)

dit is gewoon politiek willen scoren

Tja, wat een negatieve uitzending van Netwerk.

we hadden het kunnen verwachten, het word gewoon gebruikt om alles nog zwarter te maken.

Mediahype

wel opvallend natuurlijk dat netwerk deze uitzending ook rond dit tijdstip plakt, ik voorzie wel een mediahype, dat kan tot mogelijkheden voor nieuw beleid leiden, helaas.

in mijn gym hadden ze volgens mij wel iets hiervan. in het rapport staat dat een willekeurige steekproef is genomen, maar dat sportschooleigenaren zelf in moesten stemmen (duhh) de steekproef zou wel representatief zijn, maar dat vraag ik me sterk af. ik zal vanavond het rapport eens geheel doornemen.

zoiets zou de resultaten overigens wat vertekenen in de richting van dopinggebruik gok ik...

dat is inderdaad grappig bij dit soort zaken. dat het schadelijk is wordt eigenlijk zonder alteveel discussie aangenomen (Terwijl dit juist een enorm punt van discussie is) en meteen begint men erover dat het ingeperkt moet worden.

misschien moet men eerst eens gaan nadenken over welke gevolgen dopinggebruik heeft en dan pas beoordelen of het wenselijk is dat er beleid wordt gemaakt om er iets tegen te doen.

als je een willekeurige steekproef neemt is die bij voldoende omvang normaal verdeeld en zal deze de populatie zeer nauwkeurig benaderen.

Mediahype..... je slaat de spijker direct op z'n kop...... gister in een ander topic kreeg ik een ban omdat ik het big-t uit probeerde te leggen.... dat het programma netwerk gewoon mee gaat in de media hype. en ik vind het zowiezo een slecht idee om bij een publieke omroep zo'n zogenaamde stereotype aas gebruiker neer te zetten. terwijl netwerk echt niet geintresseerd is om bodybuilding of gerelateerde zaken positief neer te zetten.

Het enige wat de media wil is het bevestigen van de vooroordelen van de mensen in het torentje en in de kamer.Die in mijn ogen niet eens weten waar ze over praten....... want de aas wereld is te troebel om daar uberhaupt een peiling uit te trekken op dit moment. Want er word altijd direct gewezen naar krachtsport of bodybuilding als het gaat om anabolen..... maar prestatie verhogende middelen horen ook tot die categorie.... en dan bereiken we een veel groter publiek.... denk aan voetballers, wielrennens, verschillende olympische sporten etc etc...... maar dat zijn sporten die dicht bij de mannen in de pakken staan ..... en als je die cijfers over aas gebruik er ook eens bij zou pakken, dan zou je hele andere cijfers krijgen.

Al met al vind ik het erg hypocriet om daar dan zo'n stereotype tanktop dragende fake bodybuilder neer te zetten om over aas te praten.

Had Edgar davids gevraagd ofzo............ of lance amstrong bv.

dat is wel de theorie erachter maar je kan maar al te goed de resultaten beinvloeden...ze zullen toch veel meer onderzoeken doen waarmee de standpunten uit denhaag en de algemene indruk worden bevestigd...dan zegt zo'n steekproef natuurlijk weinig meer

Iemand moet zich es gaan aanmelden bij SPUITEN EN SLIKKEN. misschien kun je daar een goede en eerlijke discussie aangaan:)

De staatssecretaris wil dat sportscholen doping gebruikers gaan weren.

Wat ik me daarbij voorstellen? Iedereen weigeren die bovengemiddeld buf is? Pissen aan de poort? Typisch Haags gelul weer.

Idd, niet te controleren. In principe komt het nu al wel eens voor dat een sportschool iemand weigert maar dan is het nog discriminatie.
Ik zie het al voor me, ik kan dadelijk nog in een handje vol sportscholen terecht omdat de rest me te gespierd vind om natural te zijn.

Maar goed, aan de andere kant: Weigert de sportschool jou dan weet je meteen dat het geen sportschool voor jou is en heb je geen geld verspild aan een jaarabbo voor je daar achter komt.

Ja ok ..... maar wat willen de mensen nu weten dan van gebruikers? hoeveel ze gebruiken of wat? wat schiet iedereen daar mee op?...... Is de groep gebruikers dan zo'n probleem groep waar men last van heeft?

Ze kunnen de discussie toch laten gaan tussen gebruikers/naturels/ artsen. kun je allemaal uitnodigen lijkt me.Maargoed dat gaat toch niet gebeuren:D

waarom niet?

Terug
Naar boven