wel opvallend natuurlijk dat netwerk deze uitzending ook rond dit tijdstip plakt, ik voorzie wel een mediahype, dat kan tot mogelijkheden voor nieuw beleid leiden, helaas.
in mijn gym hadden ze volgens mij wel iets hiervan. in het rapport staat dat een willekeurige steekproef is genomen, maar dat sportschooleigenaren zelf in moesten stemmen (duhh) de steekproef zou wel representatief zijn, maar dat vraag ik me sterk af. ik zal vanavond het rapport eens geheel doornemen.
zoiets zou de resultaten overigens wat vertekenen in de richting van dopinggebruik gok ik...
dat is inderdaad grappig bij dit soort zaken. dat het schadelijk is wordt eigenlijk zonder alteveel discussie aangenomen (Terwijl dit juist een enorm punt van discussie is) en meteen begint men erover dat het ingeperkt moet worden.
misschien moet men eerst eens gaan nadenken over welke gevolgen dopinggebruik heeft en dan pas beoordelen of het wenselijk is dat er beleid wordt gemaakt om er iets tegen te doen.
als je een willekeurige steekproef neemt is die bij voldoende omvang normaal verdeeld en zal deze de populatie zeer nauwkeurig benaderen.
lees het rapport maar door, of alleen de summary.